Fórum témák

» Több friss téma
Fórum
Keresés
Lapozás: OK   1 / 311
(#) Atis57 válasza Laca13 hozzászólására (») Vas, 15:00
Szia!
Működőképes --de gazdaságtalan (mennyi az inverter , töltő önfogyasztása/hatásfoka ? )

Én a DC töltést helyezném előtérbe.
Napelem---DC/DC konverter --akku.
Ehhez (a kivitelezéséhez )viszont több adatot kellene ismerni.
(#) deak francis válasza Remci hozzászólására (») Csü, 20:17
Szerintem ennek a tipusú inverter trafónak van aki itt a forumon ismeri az adatait.
(#) Remci válasza deak francis hozzászólására (») Csü, 20:06
Szerintem nem fogom. Meg ahhoz az inverter trafókat is szét kellene bontani, a menetszámok miatt.
(#) Remci válasza deak francis hozzászólására (») Csü, 20:00
Az elsőhöz hasonló volt már nálam,de az csak egy inverter trafós és egy tranzisztoros volt. Abban is a házi tekerésű trafó ütött át. Ennél 3 állású kapcsoló is van, azzal lehet állítani hogy hány voltra töltse az 50µF-os kondit.
(#) kendre256 válasza Gabó hozzászólására (») Ápr 17, 2024
A doksijában valószínűleg van valami róla. Az én inverterem doksijában mindössze annyi volt, hogy csatlakoztassam egy PC-hez, és telepítsem a mellékelt CD-n lévő programot. Az inverter rajzán RS232-nek jelölték az RJ-45-ös csatlakozót. Az inverter burkolatán a csatlakozó mellett a COMM felirat van, semmi más.
Mellékelt CD nem volt, de egy inverterekhez használható windowsos programmal (WatchPower) (meg egy RS232/USB átalakítóval) bele tudtam nézni az inverterbe, beállításokat tudtam változtatni.
(#) Kastler hozzászólása Ápr 17, 2024
Sziasztok, egy amatőr kérdésem lenne off-grid inverterrel kapcsolatban. Az inverterhez egy rj45- rs232 kábelt adtak akkor az inverter rj45 csatlakozóját simán csatlakoztathatom a routerhez lan kábellel vagy csak az rs232-es wifi modulhoz?
(#) Bagodi hozzászólása Ápr 16, 2024
Van egy s7-1200-as PLC és hozzá egy CM1241(RS232) modul szeretnék egy napelem inverter adatait kiolvasni. RS232 -vel lehet az inverterel beszélgetni.
inverter beállítása: Baud rate:2400, Start bit:1, Data bit:8, Parity bit: None, Stop bit:1
2400 1 8 N 1.
Nem tudom, hogy kell beállítani a start bitet a PLC-n belül. Minden más megvan csak ez nincs.
Köszönöm, ha segítesz!
(#) compozit válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Egyébként, simán megoldható, hogy a hálózat besegítsen a terhelés felé, ha az inverter már túlterhelődött. csak nem oldják meg, mert az egy másik lépcsőfok lenne, az lesz a drágább verzió. Lehet, hogy van is ilyen, nem ismerem a piacot.
De ha már a rajzodon relék vannak, vagy mágneskapcsolók, az is megoldható, hogy tirisztorok vannak helyettük. Nagyjából nulla átkapcsolási idővel. Nyilván ez is jól megdrágítaná a rendszert.
(#) antikzsolt válasza TÉ288 hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Isolar sml inverter 5.5 kwh
Lifepo4 240ah aksi 16db (ncon)
Bms
Aksi szigetelés (nyitott folyosón van)
DC doboz
Aksi leválasztott
Hálózati át kapcsoló
Némi vezeték (napelem és akksi)
Napelem 7db
Napelem tartó szett.
Ezek kellenek egy alap rendszerhez.
(#) antikzsolt válasza Villanymozdony hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Off grid hibrid inverter. Pl isolar sml 5.5kw. N termel vissza aksi nélkül is megy. (Jó ha van rajta)
(#) Ge Lee válasza proba hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Az inverter az inverter, nem fogyasztásmérő. Nagyon sok mindent kell(ene) tudnia, aztán hogy mit tud meg mit nem, az majd akkor derül ki amikor használod. A képen egy off grid inverter blokkvázlata van, nem véletlenül van odaírva, hogy safety relay, az épp azért van ott, hogy az inverter kimenete és a hálózat véletlenül se kerülhessenek galvanikus kapcsolatba egymással, ami ugye feltétele lenne úgy a betáplálásnak mint a kimenetre rásegítéses üzemmódnak.

offgrid.jpg
    
(#) TÉ288 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Jó ez az inverter.
"Csak" két év villanyszámlája.
A hozzávalókkal 20 év villanyszámláját kell előre kifizetni és utána a fogyasztás negyede már majdnem "ingyen" van. Hat évig.
(#) dB_Thunder válasza Villanymozdony hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Mindig az a legdrágább amit többször kell megvenni!Mert elsőre nem sikerült jól választani
Én ezeket nézegettem második rendszernek:
https://www.onellato.com/Epever_UPower_hibrid_inverter_48V_100A_MPP...M10342
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2024
(#) dara válasza Villanymozdony hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Ezt az invertert ha megveszed utána majd megbánod hogy miért nem vettél nagyobbat.Hamar túl fogod nőni.5-6KW 48V os rendszer jobb lenne.Én már végigjártam.2,5KW nem sokra fogsz menni.
(#) oatis hozzászólása Ápr 16, 2024
Sziasztok!
Olyan problémával küzdök, hogy 12V-os akkumulátorról (szivargyújtó) kellene töltenem 21V-os li ion kisgép akkumulátort, mert sokszor a hálózati áram nem hozzáférhető. Gondolkodtam hogy veszek egy invertert és azon keresztül tölteném, de szerintem teljesen felesleges a 12V-ot átalakítani hálózati feszültséggé, hogy azt azután újra vissza redukáljam egyen 21V-ra. Erre keresek kapcsolást.
DC-DC konverteren is gondolkodtam, de nem tudom hogy egyáltalán alkalmas-e arra hogy akkut töltsek vele. Talán ez lenne a legegyszerűbb.
Például egy ilyen: Bővebben: Link
(#) Villanymozdony válasza proba hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Természetesen a bejövő meg kimenő szál az inverteren megy keresztül. Elvileg nem táplálna vissza semmit, de valahogy mindenképp ellenőrizni kellene, mert ha a mérő visszatáplálást is mér, akár 1-2 W-ot, akkor a szolgáltató felől ejnyebejnye lehet.
Egyébként erre gondoltam.
Még ami kérdéses, ha túllépem az inverter max teljesítményét, akkor működik tovább, vagy leáll?
(#) proba válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Idézet:
„mert ha galvanikusan össze van kötve a hálózat és a kimenet, nem biztos hogy az inverter pontosan tudja, hogy most az energia igény a kimenet felől vagy a hálózat felől jön.”

Egy egyszerű fogyasztásmérő tudja, akkor egy inverternek nem kellene gondot okozni. ( ha a bejövő meg kimenő szál az inverteren megy keresztül, amit alapnak gondolok)
(#) Ge Lee válasza Villanymozdony hozzászólására (») Ápr 16, 2024
Az off grid-hez pont azért kell az akku, meg azért is, mert ugye éjszaka sem süt a nap. Azt is ugyanúgy koppra lehet terhelni, sőt akár éjszaka is, bár kevesen állnak neki hegeszteni az éjszaka közepén.
A hibrid az szerintem azért hibrid mert vissza is tud termelni. Hogy amiről beszélsz, hogy ki tudja a hálózatból egészíteni a teljesítményt ha kevés a bejövő napelem olyanok is vannak, hogy azt a kínai gyártó hogy hívja nem tudni, mert sok esetben ez még a használati utasításában sincs benne, de ugye azzal nem árt tisztában lenni, hogy az úgy működik, hogy ilyenkor a kimenet és a hálózat össze van kötve, azaz akár vissza is termel, mert ha galvanikusan össze van kötve a hálózat és a kimenet, nem biztos hogy az inverter pontosan tudja, hogy most az energia igény a kimenet felől vagy a hálózat felől jön. Ha nem akarsz magadnak esetleges jogi gondokat, netán bíróságra járkálni, akkor az ilyen invertert szerintem kerüld el. Azt meg bármelyik off grid is tudja, még az enyém is, hogy ha úgy van beállítva, akkor ha akkora teljesítményigény van, hogy az akkuból és a napelemből sem tudja fedezni, akkor átkapcsol hálózatra. Tehát nem rákapcsolja, hanem átkapcsolja.
(#) Villanymozdony hozzászólása Ápr 15, 2024
Sziasztok!
Nézegettem invertereket. Van ugye a visszatápláló. Az nem jöhet szóba, mert engedély, mérőcsere, stb kellene, és 5 Ft-os áron soha nem jönne vissza a többletköltség. Szigetüzemmel az a probléma, hogy nagyobb árammal induló dolgokat nem tudnék indítani, ráadásul jön egy felhő, akkor leáll, stb.
A hibrid inverter lenne jó megoldás nekem, de nem teljesen értem. Ha jól gondolom, akkor a hálózat felé nem táplál vissza, de ha túllépem a napelem teljesítményét, akkor a hálózatból kiegészíti? Azaz pl 1 kW-ot termelnek a napelemek, én 1,5-tel terhelem, akkor 0,5 kW-ot vesz fel a hálózatból?
(#) antikzsolt válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 12, 2024
A biztosíték és az inverter közé gondoltam ami az aksinál van mint a Régimotoros képén is van. A távolság saccolt. De még a bms esetén sem akarták rápréselni sehol sem. Ezért van forrasztva. A 8 darab préselésért adtam volna 10000ft+ a saruk árát is. Régóta oda járok de így sem vállalták el. Még az is probléma volt hogy a méteres kábelre is feltegyenek 2-2 sarut összeszorítva. A bms esetén a forrasztás nekem olyan jól sikerült hogy a szigetelés alatt is fél cm legalább ón van. Mert ott nem tudom hajtani egyiket sem.
(#) erbe válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 10, 2024
Valami nagyon nem stimmel nálad. 3250Wp a napelemeim névleges teljesítménye. Adatlap szerint 1000W/m2 besugárzásnál. Eddig még minden éven meghaladta a betáplált teljesítmény a 3250 W-ot. A csúcs eddig 3283 W. Erre még rá kell számítani az inverter hatásfokát, vezetékek veszteségeit, ... A napelemek által leadott teljesítmény meghaladja a 3400 W-ot, ami legalább 261 W/ 250 W-os panel.
(#) antikzsolt válasza Régi motoros hozzászólására (») Ápr 10, 2024
A földi napsugárzás nem 1000 hanem csak 800. Ezért is nagy a különbség. De ha biztosra mész a NOCT számolsz. Mert egy + postaköltség még mindig jobb mint egy inverter javítás vagy másik vásárlás mert füstölő lett belőle.

Idézet:
„Az STC a modultesztek alapfeltétele. Függőleges besugárzás 1000 W/m², 25°C hőmérséklet és AM (levegőtömeg) 1.5.

Az eredmény a modul kimenete Wp-ben (Watt-csúcs).

Ezek a körülmények jó besugárzású tavaszi napot jelentenek az északi féltekén, 45° É, és minden, csak nem praktikus a PV modulok napi működéséhez. Emiatt a teljesítményt 800 W/m² besugárzásnál, 46°C-os modulhőmérsékletnél és 1 m/s enyhe szélnél is mértük. Mindkét érték szerepel a modul adatlapján.

A napelem modul valós teljesítménye a tényleges besugárzáson és a pillanatnyi cella hőmérsékleten alapul, és egész nap változik.

Bővebben: Link
(#) antikzsolt válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 10, 2024
Azért vigyázni kell nem picit. Mint ahogy a kép is mutatja néha vannak furcsa dolgok. 7x410w panel nekem aztán. 2820w jött befelé. 2870w az elméleti max. Na mármost ha kimaxolom az invertert és meglepi egy ilyen kiugrás lehet hogy füst lesz a vége. De ez terhelve volt amikor elérte. 40A töltött az aksi.

net.png
    
(#) Ge Lee válasza Régi motoros hozzászólására (») Ápr 9, 2024
Mindig elő kell szedni az adott inverter doksiját, sőt néha az is kevés, mert lehet hogy csak annyi van benne, hogy max. PV feszültség meg max PV teljesítmény, de az már nincs, hogy max PV áram. Általában a nagyobb inverterek zöme nem képes lekezelni a mai nagyobb panelekből 2 párhuzamos szringet, mert túllépi a megengedett áramot. Régebben én is nézelődtem, és valami olyanra emlékszem, hogy lett volna 28A-em párhuzamban de az inverter doksijában meg az volt hogy max. 26A vagy valami ilyesmi.
Egyik paramétert sem érdemes kimaxolni mert az inverter láthatja kárát, meg értelme sincs, azért van az MPPT hogy igazítsa a töltést, ha meg nem süt a nap akkor úgyis mindegy, hogy 72W vagy 82W a bejövő teljesítmény.
Így pár hónap távlatából én azt mondom, nem az inverter meg a napelem a lényeg ebben az egész konfigurációban hanem az akkupakk, mert ha az kicsi, akkor hiába pakolod tele a tetődet csak értelmetlen pénzkidobás. Méretezni meg nem lehet, mert az olyan lenne mint a viccben hajnyíró gép, amibe beteszed a fejed és levágja a hajad. Na de minden ember fejének más a formája, vágjra rá a fodrász. Igen, de csak az első alkalommal.
Egy 5kWp-s rendszerhez minimum tripla akkupakk (15kWh) kell, de ugye télen még ez is kevés, nyáron meg feleslegesen sok. Nálam ha két egymásutáni napon süt a nap, akkor már délelőtt tele van az akku, onnantól hiába van a napelemem mert nem termel semmit, egész délután csak dísz a tetőn. Ha meg másfél napig borult az idő, akkor átváltás van bypass-ba, mert kiürült az akkupakk. Az on grid a tuti megoldás, mert ott amit betáplálsz nyáron azt utána ki tudod majd venni télen, na de hát az meg itt olyan amilyen, nagyban eleve nem működhetne mert hatalmas hálózatfejlesztés kéne hozzá. Meg a régi még használatban lévő 220-as eszközök sem tolerálnák hogy délutánonként 240-250V van a konnektorban mert az utca összes invertere be akar táplálni.
(#) antikzsolt válasza erbe hozzászólására (») Márc 31, 2024
Nekem az inverter bolondult meg az óra mizéria miatt

hopp.jpg
    
(#) pisti1818 válasza profiminden-s hozzászólására (») Márc 25, 2024
Valószínű, hogy a kompresszor lehet a problémás. Legjobb lenne, kipróbàlni egy màsik ugyanilyen kompresszorral, hogy kilehessen zàrni az inverter hibàt, de sajnos ez a fajta kompresszor bőven 100 ezer Forint felett van. (Viszont benne van az a lutri is, hogy mégsem a kompresszor a probléma, mert a méréseid alapján 120V DC a kimenő feszültség. A kompresszor adattàblája pedig 0-220 V működési feszültség tartományt mutat.) Ha abból indulunk ki, hogy "meleg" hűtőnél is csak 120 Voltot ad ki, holott ilyenkor ameddig meg nem közelíti a kívànt hőmérsékletet, közel 100 szàzalékon kellene üzenelnie, ami miatt úgy gondolom, hogy a kompresszor feszültségének egy kicsit többnek kellene lennie mint 120V.
(#) pisti1818 válasza profiminden-s hozzászólására (») Márc 24, 2024
Egészen pici nyomàst, vagy szívàst sem lehet érzékelni a szívó, valamint a nyomó ágon? Még annyit megtehetsz, hogy a kompresszor katalógusàból kikeresed az üzemi àramokat, és lakatfogóval megméred mennyi áramot vesz fel "üzem" közben. Ha egy sima "on-offos" kompresszor lenne könnyebb lenne a helyzet. Így lehet akár szelep-lap törés, vagy annak sérülése a nyomó oldalon bent a kompresszorban, vagy esetleg azis, hogy kinyomta a hamisfeldél tömítést és emiatt nincs kompresszió. De az is lehet, hogy simàn csak az inverter valamilyen hiba miatt nem akarja kipörgetni a kompresszort.
(#) Geri86 hozzászólása Márc 20, 2024
Nem tudom, életképes lenne-e a képeken lévő modulok összekötése?
A gyári inverter adatai:
Teljesítmény: 150W
Bemenet: 12V DC
Kimenet: 20V AC / 28V AC / 45V AC / 62V AC / 90V AC / 110V AC / 175V AC / 200V AC / 220V AC
Kimeneti feszültség frekvencia: kb 20KHz
Mérete: 5,8 x 5,8 x 2,8 cm
(#) sg1oneill válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 10, 2024
Köszi!

Az EL panelnek és a festéknek is amit használni akarok, csak AC jó mert igazából egy kondenzátor ami 4 alap rétekből épűl fel. Durván egy alsó réz vezető réteg, szigetelő réteg, foszfor és felül meg egy átlátszó film vagy átlátszó festék ami vezető is egyben.
Amúgy nem olyan érzékeny, ha van AC majdnem mindegy a freki egy bizonyos tartományon belül. 50hz 2000hz fesz meg.... 50-60-110- 200V. DE! Nem mindegy mivel megy szépen és meddig bírja. Akik már évek óta csinálják amit ÉN akarok, azok azt írják 800Hz és 160AC a faja. De a gyártó 600Hz és 110V javasol. Ezért sem jó mindenféle EL Wire inverter hozzá amit lehet kapni. Sok EL wire inverter alapban 2000hz megy. Amúgy igen, birná, de nem két napig akarom látni világítani érted. Rohamosan csökken az élettartama nagyobb meghajtás alatt. Evidens is.

A válaszom meg amit irtál. Nos akkor ez így nem jáható út! Még is csak EE EI magos ferrit cucc kell hozzá mint a gyári inverterekben, mert azokban NAGYON kicsi van. Nézd ezt a képet, a YT-on egy csávesz szét szedte. Most vettem épp egy ilyet, nem olcso mert 7+++ euró volt. De látom nem sokra fogok vele menni. Amúgy ez max 10x10cm kockát képes meghajtani csak...

A nagy trafós dolgok viszont KIZÁRVA. Olyan helyeken akarom alkalmazni, ahol jóval kisebb cucc kell.

Meg fogok majd venni egy kicsit nagyobb invertert, és szétkapom, ha kell a tarfót is szétkapom, és lekoppontom esküszöm. Csak egy nagyobb már nem olcsó! Nem szivesen barmolnám szét. EZ is a gond.

Tényleg, csak abban látom a gondod, hogy nekem a legkisebb trafó kellene ami a legnagyobbat szakítja Ha toroid akkor toroid ha ferrit ferrit.

De abban - is - igazad van ismét, kiserletezni kell nincs mese. Már nézegetem mind két trafó tekercselésre vonatkozó dolgokat, és hiába egyszerű, még sem az! A frekvenciától, ahogy mondtat - is - jócskán függ a dolog.

Szuper lenne ha találnék valakit aki csinálna nekem egyett, kifizetném én, és akkor azzal meg a kapott adatokkal meg tudnám magamnak már csinálni többször is ha kell. Mivel, a trafó igy is úgy is pénz lesz, de ami nekem kell majd inverter, az több 100euróba is kerül. Na most, ha a trafó magot megkapnám xx pénzért, meg a huzal ára, meg az alkatrészek, panel gyártás, akkor is legalább a felére tudom lehúzni az árat. Persze ezt csak így hasra utés szerűen írom most!

Na jó, azért nagyon köszönöm a megtisztelő segítséget neked is!
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2024

EL_Driver.png
    
(#) Ge Lee válasza sg1oneill hozzászólására (») Márc 10, 2024
- Fogalmam sincs, mi az az EL panel...
- Az a danyk féle akár jó is lehet, bár nekem az IR IC-kkel nem sok jó tapasztalatom van.
- Mutatok egy ahhoz hasonlót 494-gyel, ebből építettem 3-4 darabot, ez konkrétan 24V-os akkuhoz való, a trafója rossz szünetmentesből lett kibányászva (egy rossz szünetmentes 2000Ft). A szünetmentes trafója neked is megfelelne 50Hz-re akár 12V-ról is csak kisebb teljesítménye lenne.
- Illetve ugye neked nagyobb freki kell, nagyobb frekin is menne talán az EI lemez is, csak szintén teljesítménycsökkenés az ára, mert a frekvencia duplázásával arányosan kevesebb menetszám kellene a trafóra. Illetve a feszültségből is neked kevesebbre lenne szükséged, de ezek a szünetmentes trafók olyanok, hogy van 2-3 leágazásuk a 230V-os tekercsen. Ha a feszültségnek nem kell szabályozottnak lenni, akkor a leágazásos trafó is megfelel, vagy csökkented a kitöltési tényezőt. És akkor nem kell a szekunder oldalra plusz konverter, a meghajtás és a trafó elintézi egyben, és megcsinálja a 12V DC-ből a 110V AC-t akár 1kHz-en is, de ehhez lehet hogy toroid vasmag kell, netán kimenőtrafóé, az biztosan tudja. Ki kell próbálni, erre nem tudok konkrét adatot, mert vagy 50Hz-en szoktam invertert csinálni vagy 20kHz fölé. Meg építettem pár csöves erősítőt is, de ott a 20kHz-et nem kell nagy teljesítménnyel átvinni csak néhány watton.
- Ha 12V-os akkut használsz, ahhoz 2x7 vagy 2x8V-os trafó kéne (50Hz-re), aminek olyan primerje van amekkora feszültségre szükséged van. Mondjuk manapság nem biztos hogy találsz 230 vagy 115V-ostól eltérő trafót a boltokban.

inv.jpg
    
Következő: »»   1 / 311
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem