Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Esetleg nem lehet, hogy lenémítottad a nagy kötözgetésben a Tel MUTE szál testre kötésével?
Igen, ezt nagyon elszúrtam, tanultam belőle. Köszönöm, megpróbálom megnézni hova vezet. Nekem az az aggasztó, hogy a kazetta lejátszó is elszállt. Na mindegy, meglátjuk.
A tel Mute nem tudom mi, szerintem ezen nincs ilyen, elég régi gép, sima mute gomb van, de nem az a gond, néztem, arra van visszajelző ikon. Köszi azért!
Szia,
I-es Swiftnél nincs a gyári rádió előkészítésnél test. Hová testelted? Ha van benne gyári óra/előkészítés abban a (emlekeim szerint )van test(fekete),vagy egy szemes saruval tedd fényezetlen karosszéria csavar alá a rádió fekete (ground)vezetékét. Amit sokan testnek hisznek az világítás. Amíg fel nem kapcsolod a helyzetjelzőt addig persze testet mérsz rajta...az izzókon keresztül visszajön... Üdv!
Bocs, nem néztem meg nagyban, ez a rádió nem ISO csatlakozós, az én tippem így hülyeség.
Köszi a tippet. Ez elvileg II-es swift (98). Itt is külön van a test, egy szemes saruval a karosszériához csavartam. Működött már rendesen a fejegység, csak a zajos rádió miatt akartam még az antennát bekötni és ott szúrtam el. Tehát biztos az a baj, hogy tápfeszt kapott a fejegység antenna vezetéke és valamit kinyírt (talán még égett áramkör szagot is éreztem, de szemre nem látom melyik elem kotlott meg). Megpróbálok rámérni valahogy.
Csatoltam a tápvezeték színeit az autóban.
Ha te a pirosra kötötted a rádió antennakimenetét, akkor a rádió próbált +12V-ot adni az autó helyzetjelzőinek. Akkora áramot nem bír el, tuti kiment benne valami. pl egy tranzisztor. Vissza kell követni a panelen, hova megy a vezeték, mi kapcsolta? Ja és ebben nincs erősítős antenna, hacsak nem szereltél bele! Gyárilag nincs olyan vezeték! A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2025
Az az érdekes, hogy amikor összekötöttem a két narancssárgát (képeden piros), akkor nem is volt felkapcsolva a világítás, tehát nem kapott feszt a fej, de ahogy mondod lehet, a rádió próbált kiadni áramot.
Átnéztem, de sajnos nem találtam meg a hibás elemet, valószínű ez ennyi volt ![]() Köszönöm mindenkinek a tippeket!
Sziasztok,
Ez valóban kissé zavaros. Ebben a Swiftben biztosan nincs eredetileg erősítős antenna,a bal A oszlopban van egy sima kihúzható szár. Esetleg beázott és kissé átvezet földhöz... Vagy a zajt más külső tényező okozza pl.mobiltelefon,de láttam már olyat hogy kínai menetrögzítő kamera,ledes belsőtér izzó okozott zajt. Az antenna ha eleve zajos és beteszel egy külső antenna erősítőt akkor a zajt is felerősíted.. Ellenállásmérővel ellenőrizd az antenna melegpont és árnyékolás közt nincs-e ellenállás,ha van akkor antenna csere. Szerinem a fejegység antenna vezérlő kimenetét köthetted a világításra.. ahogy bekapcsoltad a rádiót az a szegény 100mA-es tranzisztor megpróbálta felkapcsolni a több ampernyi világítást... Lehet hogy fejen belül mást is kapcsol a tranzisztor,avagy erősebb volt mint a bemenő nyák fólia... Üdv!
Ezt én szúrtam el, mert az antenna (ami tényleg az(coax?)) nem volt bedugva, mert túl rövid. Valamiért azt hittem, hogy elég lehet csak az antenna nevű vezetéket össze kötni, de igen, ahogy írod ez nem erősítős autó, tehát az valami más volt. Azt már tudom, hogy az autóból jövő narancs az a rádió háttérvilágítása volt, a rádióból pedig lehet, hogy ahogy írod: antenna vezérlő kimenet (első hozzászólásomba raktam fel képet: "orange auto ant" a vezeték).
Az autórádiókon a sima vezetékek egyik része a hangszóró kimenetek, a maradék meg vagy ki, vagy bemenet, de nem antenna bemenet, arra csak az antenna csatlakozó van, amibe koaxiális kábelt lehet dugni a megfelelő dugóval. (az újabbakon már kommunikációs vonalak is lehetnek) A maradék vezetékek vagy ki, vagy bemenetek. Ismerni kell az autó felől ide érkező vezetékek funkcióját is, és mérni is érdemes. Csak úgy kötözgetni, mert az "antenna" felirat szerepel egy sima vezetéknél nem túl jó ötlet.
Az erősítős antennák egy része külső vezetéken való táplálást igényel, tehát van egy szál, ahova jellemzően +12V-ot kell kapcsolni, ez a szál lehet a rádió ANT feliratú kimenete. Régen erről mentek a motoros teleszkópos antennák, csak akkor volt kiengedve, amikor a fej be lett kapcsolva, vagy csak ha rádió üzemre volt állítva. Később lettek autóerősítők, amiknek a remote bemenetére kellett +12V, hogy üzemeljenek, amúgy csak a nagyáramú +12V élt rajtuk, gyakorlatilag STDBY állapotban voltak. Senki nem akarta a tizen..huszon Ampereket kapcsolgatni. Később, az újabb rádiókon már külön volt ANT és AMP kapcsolt kimenet, az első csak a rádiós üzemben, a másik meg már bekapcsolt állapotban is adott ki feszültséget. Ennek fényében a kapcsolt kimenet nem tud nagy áramot, mert nincs szükség rá. |
Bejelentkezés
Hirdetés |







