Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » STK erősítők javítások
 
Témaindító: kanocos, idő: Jún 14, 2006
Lapozás: OK   22 / 22
(#) adu84 válasza reloop hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Igen arról csak hülyén tetem fel a kérdést, mert nem mute, hanem stand by köszönöm a választ
(#) adu84 hozzászólása Júl 14, 2014 /
 
Hehe a helyzet a következő a stabilizátor működik, de viszont olyan probléma adódott, hogy +-25 volton szól gyönyörűen, de amint átteszem +-40 voltra valami nem kóser neki. a kimeneten megjelenik a tápfesz.. a +-53 voltra már rá sem merem tenni mert akkor IC pukk lenne.. Pedig csak egy 4152 őt akartam kicserélni az tökéletesen megy az erősítőben +-40 voltról, csak gondoltam ez többet nyomna a latba :/
(#) reloop válasza adu84 hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Nem tudom milyen áramköri környezetbe van nálad beépítve. A nagyjelű erősítő (VAS) tápját RC-vel (100 Ω/100uF) szokták szűrni, ebből az elkó haldokolhat éppen valamelyik tápoldalon. Az 1 (-), 8 (+) lábakon futnak be ezek a feszkók.
(#) adu84 válasza reloop hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Gyári panelen van mind 2 STK Graetz híd elkók is rajta vannak a panelen.

Képek! *

* A képek egy idegen oldalra mutattak, amik később eltűnnek innen, így töröltem! A válaszablakban a lehetőség arra, hogy a gépedről betallózd!
Nemkülönben érdektelenek is, hiszen a kapcsolási rajza fellelhető!
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2014
(#) Gabó hozzászólása Aug 4, 2014 /
 
Elakadtam a sony erősítő javításában. Ez alapján élesztettem, de a kimeneten az IC-n 12és 15ös lábán mérek feszt. A 12esen 21V a 15ösön 41V Ez alapján élesztettem:
Idézet:
„A jó öreg 100W os hagyományos égőt ajánlom!
1.Vizsgáld meg hogy megvan-e a szimmetrikus egyenáram, és megfelelő feszültségű.
2. Uj IC berakás előtt bizonyosodj meg voltmérővel, hogy a tápkondikba nincs feszültség, ha van süsd ki őket az égő segítségével!
3. Bizonyos STK IC-nek meglehet vizsgálni diódavizsgálóval, hogy zárlatosak-e mielőtt még beraknád az áramkörbe.
STK 4231III esetében az egyik csatorna végtranziszorjainak vizsgálatát a következőképp nézheted: a 11-12 es láb és 12-13 láb között mérj zárlatot, ha csak számok vannak az nem probléma, ha visít és nagyon kicsi az ellenállása akkor biztos kuka, ugyanígy a másik csatornát a 13-15 és 15-16 lábak között nézheted.
4. Ha minden OK-nak tűnik berakod az IC-t. A primer oldalba a transzformátorral sorosan bekötöd a 100W os izzót, és éleszted, én úgy szoktam, hogy egy nem kellő hangszórót (16 Ω 25W) rákötök a kimenetre, audió jelet adok, és gyorsan áramot adok és kikapcsolom.
Ha szólt a zene, és nemvolt füst akkor járatom egy kicsit aztán leveszem a primerből az izzót.
Ha valami probléma van átnézek mindent.”

A lábak közt nem volt sípolás (zárlat).
Az áramfelvétel áganként 13-17mA. Annyi különbséggel, hogy nem 100Wos égőt használtam, hanem 10R5Wos ellenállást. Gyárilag STK4221II volt benne, de helyettesítőnek írták a 4231II-t. A gyárinak az egyik oldala ment csak tönkre, tehát nem értem miért van azon az oldalon is DC. Esetleg a helyettesítő miatt módosítani kell benne pár alkatrészt?
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2014
(#) Gabó válasza Gabó hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Méregettem, és jópár fesz nem stimmel. Az előző hszbe, rosszul írtam, nem 41Vvan hanem 21V a másik csatornán is. Ami feltűnt, hogy ha tekergetem a bass potit, akkor változik a a kimeneten a DC szint is. Ill sok fesz nem stimmel a leírás alapján. Elképzelhető, hogy a végfoknál a kondik kukák?
Találtam megszakadtt ellenállást. Se barnulás, se égés nyoma nincs. Meddig menjek az ellenállások átmérésével?
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2014
(#) Gabó válasza Gabó hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Átmértem a végfok körül az összes ellenállást, és csak az az egy szakadt meg. Pótoltam, és remekül működik.
Tanúságként, érdemes megnézni a körülötte lévő alkatrészeket is, mert semmilyen külsérelmi nyoma nem volt.
(#) Szabi1 válasza Gabó hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia bocs hogy nemvoltam itt, akkor működik az erősítő?
(#) nanookdj hozzászólása Aug 9, 2014 /
 
Sziasztok még új vagyok nem tudom jó helyre írom e kérdésemet ha mégsem akkor elnézéseteket kérem Volna egy olyan problémám egy STK -val üzemelő erősítővel aminek Tipusa Sharp SM-1122 A probléma jelensége a következő lenne bekapcsolást követően szinte rögtön a bal oldali hangszórókból erősödő zaj hallatszik ami időnként erősödik majd hirtelen csattanás és elhalkul csattanáskor a hangszóró erősen kileng először bemeneti dologra gondoltam de kihúztam a csatlakozót a hangerőt letekertem teljesen minimumra és a jelenség ugyan az maradt nem változik esetleges válaszotokat segítségeteket előre is köszönöm mellékelek pár képet a Dobozról

Bővebben: Link

Bővebben: Link

Bővebben:
Link
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2014
(#) Gabó válasza Szabi1 hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia. Igen, az az egy szakadt ellenallas volt a tapagba a hibas. Az remelem nem gaz, hogy 100ohm helyett 120 Ωot raktam bele. Azert szivatott, mert semmi jele nem volt.
(#) Szabi1 válasza Gabó hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Ok rendben van.
(#) Szabi1 válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 9, 2014 / 1
 
Szia. Építs egy relés koppanásgátló védelmet, ajánlom olyat amiben van DC védelem is. Ez szükséges egy ilyen erősítőhöz, gyárilag kihagyták sajnos belőle.Ezt ajánlom Bővebben: Link
(#) nanookdj válasza Szabi1 hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia Értem és köszönöm válaszod de ez a koppanás védelem mennyiben fogja az általam leírtakban ezt a zajt elnémítani? mert igazából ez a dolog benne ami zavaró mintha simán a rádió sisteregne olyan hangot ad ki de viszont csak bal oldali kimeneten tapasztalható ezen jelenség mindenesetre megépítem meglássuk mi lesz még 1x köszönöm válaszod
(#) reloop válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 9, 2014 / 1
 
Szia! A koppanásgátló ezen semmit nem fog segíteni. Sokkal inkább egy fáradt elektrolit kondenzátorra gyanakszom. Mindjárt megkeresem a rajzát.

Sharp.gif
    
(#) nanookdj válasza reloop hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia Rendben nagyon szépen köszönöm válaszod és a rajzot holnapi nap folyamán meg is nézem őket de mindenesetre elkezdtem egy koppanás gátlót is építeni jó lesz még valamire remélem helyre áll a dolog köszönöm
(#) Szabi1 válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Most olvasom, hogy neked csak a bal oldal csinál csúnyán. Reloopnak igaza van.
(#) nanookdj válasza reloop hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Köszönöm szépen a segítséget tőled is és Szabi1 től is a jelenség meg szűnt az általad említett elkók cserélésével egy db nem lett cserélve az pedig egy kerámia volt de így utólag bele gondolva a c140 jelzésü a 3.3 /25v lehetett a lugas mert az közvetlen a stk falánál található és az így elég nagy hőt kaphatott még 1x köszönöm szuperül működik
(#) szentivanyilpeter válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Helló mindenkinek, én is bekapcsolódtam ennek az erősítőnek a javításába! Már azt hittük hogy az elko csere helyre tesz, de nem! Érdekes dolgot csinál: kb. 45 perc után ugyan úgy elkezd sisteregni, a 3,3µF kondit meg lehet cserélni, mert egyszerűen elfárad, pedig megfelelő feszültségű a kondi! Van valakinek valami 5lete, hogy hogyan lehet orvosolni ezt a problémát? A segítségeteket előre is köszönöm!
(#) reloop válasza szentivanyilpeter hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Szia! A kondi úgy került a képbe, hogy az szokott a leghamarabb kidőlni a sorból. Ha az átkondizás megtörtént, akkor az ellenállásokat kell górcső alá vetni. Kicsit durva lenne valamennyinek a cseréje, egy kis mechanikai ráhatással (finoman megnyomva, kocogtatva) ki lehet ugrasztani a nyulat a bokorból. Lehet nem is a kondenzátor fizikai cseréje hozta az átmeneti javulást, hanem szerelés, forrasztás okozta hőtágulás fejtett ki ilyen hatást.
(#) szentivanyilpeter válasza reloop hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Ez valóban lehetséges, de Nanookdj barátom átnézte a környéken lévő ellenállásokat is, de tűrésen belül nem talált hibát az értékekben! De át kell nézni tüzetesebben, és köszönöm a segitséget!
(#) nanookdj válasza szentivanyilpeter hozzászólására (») Pé, 11:46 /
 
Sziasztok a hiba okát egyenlőre ismételten orvosoltam 2db 15k ellenálás cserével és az említett 3.3 uf kondi cseréjével amit 3.3uf 25v helyet 3.3uf 50v vel helyetesítettem egyenlőre most még nincs zavaró tapasztalat 1 napja
(#) zotyus hozzászólása Vas, 8:59 /
 
Üdv!

T. amatőr társak megoldást keresnék az STK 2129 kiváltására mert úgy hiszem már nem beszerezhető.
Mivel lehetne kiváltani e típust?
Köszönöm!
(#) köbzoli válasza zotyus hozzászólására (») Vas, 9:06 /
 
Szia!
Ez kapható vesd össze a rajzokat.
(#) reloop válasza zotyus hozzászólására (») Vas, 9:10 /
 
Szia! Kimondottan erre a problémakörre dolgoztam ki ezt a nyomtatott áramkört.
(#) mythbuster hozzászólása Sze, 16:28 /
 
Sziasztok!

Egy felújítás során(kondicsere) történt egy kis baleset a tesztelés következtében, ugyanis csak az egyik fele ment az STK 4181 IC -nek, majd jött az újabb manőver mikor szépen nekiálltam multival végigmérni a lábait és a 9-10-11 valamelyikén lehettem mikor kellően nagy robbanással felszállt a biztosíték. Gondolom a szondával véletlenül összezártam valamelyik szomszédjával. Kicseréltem a biztosítékot, abban a reményben hogy ez csak egy kis rövidzár volt, viszont nem volt 1A -s így 4A -t raktam a helyére mire az STK 9 és 11. lába elfeketedett és a szünetmentes levágott. Miután áramtalanítottam ellenőriztem a befeketedett lábakat(9,11) és rövidzárba sípolt, erre a két lábára megy a +-35V -os tápfeszültség. Az tiszta hogy az IC halott, viszont lehetséges hogy más is sérült?

Mit érdemes kimérni az új IC behelyezése előtt?

Fontos hogy a NYÁK nagyon régi, így nem tudok rajta nagyon forrasztani, az IC -nek is foglalatot gyártok az este folyamán.

Segítségeteket köszönöm!
(#) marone hozzászólása Sze, 19:18 /
 
Sziasztok !
Van egy STK IC-m és probléma van az erősítővel, amiben ez van. Az IC új, hong-kongi, nem tudom gyárilag hibás-e.
A képen az egyik oldala látható, 16 lábú.
Olvastam Vicsys oldalát, ahol azt írja hogy a kollektor és az emitter között is a multiméterrel diódamérés üzemben "1" -et kell mérni, akkor is ha a vezetékeket felcseréljük.
Ha viszont a 14-es pontra a piros vezetéket kötöm, és a feketét a 15 -ösre, akkor 470 körüli értéket mutat.
Mind a 4 tranzisztornál ezt csinálja, ha a negatívabb pontra kötöm a piros vezetéket és a feketét a pozitívabbra, akkor 470 körüli értéket mutat. Ha a piros kerül a pozitív kivezetésre, akkor "1"-et mutat.
Ez azt jelenti hogy az IC rossz ?
Kösz !
(#) marone hozzászólása Sze, 19:38 /
 
Ez az az IC.

stk2129.jpg
    
Következő: »»   22 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Aug, 21. Csü
4:25:42
Jelenleg 56 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu