Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » STK erősítők javítások
 
Témaindító: kanocos, idő: Jún 14, 2006
Lapozás: OK   22 / 22
(#) adu84 válasza reloop hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Igen arról csak hülyén tetem fel a kérdést, mert nem mute, hanem stand by köszönöm a választ
(#) adu84 hozzászólása Júl 14, 2014 /
 
Hehe a helyzet a következő a stabilizátor működik, de viszont olyan probléma adódott, hogy +-25 volton szól gyönyörűen, de amint átteszem +-40 voltra valami nem kóser neki. a kimeneten megjelenik a tápfesz.. a +-53 voltra már rá sem merem tenni mert akkor IC pukk lenne.. Pedig csak egy 4152 őt akartam kicserélni az tökéletesen megy az erősítőben +-40 voltról, csak gondoltam ez többet nyomna a latba :/
(#) reloop válasza adu84 hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Nem tudom milyen áramköri környezetbe van nálad beépítve. A nagyjelű erősítő (VAS) tápját RC-vel (100 Ω/100uF) szokták szűrni, ebből az elkó haldokolhat éppen valamelyik tápoldalon. Az 1 (-), 8 (+) lábakon futnak be ezek a feszkók.
(#) adu84 válasza reloop hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Gyári panelen van mind 2 STK Graetz híd elkók is rajta vannak a panelen.

Képek! *

* A képek egy idegen oldalra mutattak, amik később eltűnnek innen, így töröltem! A válaszablakban a lehetőség arra, hogy a gépedről betallózd!
Nemkülönben érdektelenek is, hiszen a kapcsolási rajza fellelhető!
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2014
(#) Gabó hozzászólása Aug 4, 2014 /
 
Elakadtam a sony erősítő javításában. Ez alapján élesztettem, de a kimeneten az IC-n 12és 15ös lábán mérek feszt. A 12esen 21V a 15ösön 41V Ez alapján élesztettem:
Idézet:
„A jó öreg 100W os hagyományos égőt ajánlom!
1.Vizsgáld meg hogy megvan-e a szimmetrikus egyenáram, és megfelelő feszültségű.
2. Uj IC berakás előtt bizonyosodj meg voltmérővel, hogy a tápkondikba nincs feszültség, ha van süsd ki őket az égő segítségével!
3. Bizonyos STK IC-nek meglehet vizsgálni diódavizsgálóval, hogy zárlatosak-e mielőtt még beraknád az áramkörbe.
STK 4231III esetében az egyik csatorna végtranziszorjainak vizsgálatát a következőképp nézheted: a 11-12 es láb és 12-13 láb között mérj zárlatot, ha csak számok vannak az nem probléma, ha visít és nagyon kicsi az ellenállása akkor biztos kuka, ugyanígy a másik csatornát a 13-15 és 15-16 lábak között nézheted.
4. Ha minden OK-nak tűnik berakod az IC-t. A primer oldalba a transzformátorral sorosan bekötöd a 100W os izzót, és éleszted, én úgy szoktam, hogy egy nem kellő hangszórót (16 Ω 25W) rákötök a kimenetre, audió jelet adok, és gyorsan áramot adok és kikapcsolom.
Ha szólt a zene, és nemvolt füst akkor járatom egy kicsit aztán leveszem a primerből az izzót.
Ha valami probléma van átnézek mindent.”

A lábak közt nem volt sípolás (zárlat).
Az áramfelvétel áganként 13-17mA. Annyi különbséggel, hogy nem 100Wos égőt használtam, hanem 10R5Wos ellenállást. Gyárilag STK4221II volt benne, de helyettesítőnek írták a 4231II-t. A gyárinak az egyik oldala ment csak tönkre, tehát nem értem miért van azon az oldalon is DC. Esetleg a helyettesítő miatt módosítani kell benne pár alkatrészt?
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2014
(#) Gabó válasza Gabó hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Méregettem, és jópár fesz nem stimmel. Az előző hszbe, rosszul írtam, nem 41Vvan hanem 21V a másik csatornán is. Ami feltűnt, hogy ha tekergetem a bass potit, akkor változik a a kimeneten a DC szint is. Ill sok fesz nem stimmel a leírás alapján. Elképzelhető, hogy a végfoknál a kondik kukák?
Találtam megszakadtt ellenállást. Se barnulás, se égés nyoma nincs. Meddig menjek az ellenállások átmérésével?
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2014
(#) Gabó válasza Gabó hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Átmértem a végfok körül az összes ellenállást, és csak az az egy szakadt meg. Pótoltam, és remekül működik.
Tanúságként, érdemes megnézni a körülötte lévő alkatrészeket is, mert semmilyen külsérelmi nyoma nem volt.
(#) Szabi1 válasza Gabó hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia bocs hogy nemvoltam itt, akkor működik az erősítő?
(#) nanookdj hozzászólása Aug 9, 2014 /
 
Sziasztok még új vagyok nem tudom jó helyre írom e kérdésemet ha mégsem akkor elnézéseteket kérem Volna egy olyan problémám egy STK -val üzemelő erősítővel aminek Tipusa Sharp SM-1122 A probléma jelensége a következő lenne bekapcsolást követően szinte rögtön a bal oldali hangszórókból erősödő zaj hallatszik ami időnként erősödik majd hirtelen csattanás és elhalkul csattanáskor a hangszóró erősen kileng először bemeneti dologra gondoltam de kihúztam a csatlakozót a hangerőt letekertem teljesen minimumra és a jelenség ugyan az maradt nem változik esetleges válaszotokat segítségeteket előre is köszönöm mellékelek pár képet a Dobozról

Bővebben: Link

Bővebben: Link

Bővebben:
Link
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2014
(#) Gabó válasza Szabi1 hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia. Igen, az az egy szakadt ellenallas volt a tapagba a hibas. Az remelem nem gaz, hogy 100ohm helyett 120 Ωot raktam bele. Azert szivatott, mert semmi jele nem volt.
(#) Szabi1 válasza Gabó hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Ok rendben van.
(#) Szabi1 válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 9, 2014 / 1
 
Szia. Építs egy relés koppanásgátló védelmet, ajánlom olyat amiben van DC védelem is. Ez szükséges egy ilyen erősítőhöz, gyárilag kihagyták sajnos belőle.Ezt ajánlom Bővebben: Link
(#) nanookdj válasza Szabi1 hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia Értem és köszönöm válaszod de ez a koppanás védelem mennyiben fogja az általam leírtakban ezt a zajt elnémítani? mert igazából ez a dolog benne ami zavaró mintha simán a rádió sisteregne olyan hangot ad ki de viszont csak bal oldali kimeneten tapasztalható ezen jelenség mindenesetre megépítem meglássuk mi lesz még 1x köszönöm válaszod
(#) reloop válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 9, 2014 / 1
 
Szia! A koppanásgátló ezen semmit nem fog segíteni. Sokkal inkább egy fáradt elektrolit kondenzátorra gyanakszom. Mindjárt megkeresem a rajzát.

Sharp.gif
    
(#) nanookdj válasza reloop hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia Rendben nagyon szépen köszönöm válaszod és a rajzot holnapi nap folyamán meg is nézem őket de mindenesetre elkezdtem egy koppanás gátlót is építeni jó lesz még valamire remélem helyre áll a dolog köszönöm
(#) Szabi1 válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Most olvasom, hogy neked csak a bal oldal csinál csúnyán. Reloopnak igaza van.
(#) nanookdj válasza reloop hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Köszönöm szépen a segítséget tőled is és Szabi1 től is a jelenség meg szűnt az általad említett elkók cserélésével egy db nem lett cserélve az pedig egy kerámia volt de így utólag bele gondolva a c140 jelzésü a 3.3 /25v lehetett a lugas mert az közvetlen a stk falánál található és az így elég nagy hőt kaphatott még 1x köszönöm szuperül működik
(#) szentivanyilpeter válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Helló mindenkinek, én is bekapcsolódtam ennek az erősítőnek a javításába! Már azt hittük hogy az elko csere helyre tesz, de nem! Érdekes dolgot csinál: kb. 45 perc után ugyan úgy elkezd sisteregni, a 3,3µF kondit meg lehet cserélni, mert egyszerűen elfárad, pedig megfelelő feszültségű a kondi! Van valakinek valami 5lete, hogy hogyan lehet orvosolni ezt a problémát? A segítségeteket előre is köszönöm!
(#) reloop válasza szentivanyilpeter hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Szia! A kondi úgy került a képbe, hogy az szokott a leghamarabb kidőlni a sorból. Ha az átkondizás megtörtént, akkor az ellenállásokat kell górcső alá vetni. Kicsit durva lenne valamennyinek a cseréje, egy kis mechanikai ráhatással (finoman megnyomva, kocogtatva) ki lehet ugrasztani a nyulat a bokorból. Lehet nem is a kondenzátor fizikai cseréje hozta az átmeneti javulást, hanem szerelés, forrasztás okozta hőtágulás fejtett ki ilyen hatást.
(#) szentivanyilpeter válasza reloop hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Ez valóban lehetséges, de Nanookdj barátom átnézte a környéken lévő ellenállásokat is, de tűrésen belül nem talált hibát az értékekben! De át kell nézni tüzetesebben, és köszönöm a segitséget!
(#) nanookdj válasza szentivanyilpeter hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Sziasztok a hiba okát egyenlőre ismételten orvosoltam 2db 15k ellenálás cserével és az említett 3.3 uf kondi cseréjével amit 3.3uf 25v helyet 3.3uf 50v vel helyetesítettem egyenlőre most még nincs zavaró tapasztalat 1 napja
(#) zotyus hozzászólása Aug 17, 2014 /
 
Üdv!

T. amatőr társak megoldást keresnék az STK 2129 kiváltására mert úgy hiszem már nem beszerezhető.
Mivel lehetne kiváltani e típust?
Köszönöm!
(#) köbzoli válasza zotyus hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Szia!
Ez kapható vesd össze a rajzokat.
(#) reloop válasza zotyus hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Szia! Kimondottan erre a problémakörre dolgoztam ki ezt a nyomtatott áramkört.
(#) mythbuster hozzászólása Aug 20, 2014 /
 
Sziasztok!

Egy felújítás során(kondicsere) történt egy kis baleset a tesztelés következtében, ugyanis csak az egyik fele ment az STK 4181 IC -nek, majd jött az újabb manőver mikor szépen nekiálltam multival végigmérni a lábait és a 9-10-11 valamelyikén lehettem mikor kellően nagy robbanással felszállt a biztosíték. Gondolom a szondával véletlenül összezártam valamelyik szomszédjával. Kicseréltem a biztosítékot, abban a reményben hogy ez csak egy kis rövidzár volt, viszont nem volt 1A -s így 4A -t raktam a helyére mire az STK 9 és 11. lába elfeketedett és a szünetmentes levágott. Miután áramtalanítottam ellenőriztem a befeketedett lábakat(9,11) és rövidzárba sípolt, erre a két lábára megy a +-35V -os tápfeszültség. Az tiszta hogy az IC halott, viszont lehetséges hogy más is sérült?

Mit érdemes kimérni az új IC behelyezése előtt?

Fontos hogy a NYÁK nagyon régi, így nem tudok rajta nagyon forrasztani, az IC -nek is foglalatot gyártok az este folyamán.

Segítségeteket köszönöm!
(#) marone hozzászólása Aug 20, 2014 /
 
Sziasztok !
Van egy STK IC-m és probléma van az erősítővel, amiben ez van. Az IC új, hong-kongi, nem tudom gyárilag hibás-e.
A képen az egyik oldala látható, 16 lábú.
Olvastam Vicsys oldalát, ahol azt írja hogy a kollektor és az emitter között is a multiméterrel diódamérés üzemben "1" -et kell mérni, akkor is ha a vezetékeket felcseréljük.
Ha viszont a 14-es pontra a piros vezetéket kötöm, és a feketét a 15 -ösre, akkor 470 körüli értéket mutat.
Mind a 4 tranzisztornál ezt csinálja, ha a negatívabb pontra kötöm a piros vezetéket és a feketét a pozitívabbra, akkor 470 körüli értéket mutat. Ha a piros kerül a pozitív kivezetésre, akkor "1"-et mutat.
Ez azt jelenti hogy az IC rossz ?
Kösz !
(#) marone hozzászólása Aug 20, 2014 /
 
Ez az az IC.

stk2129.jpg
    
(#) szentivanyilpeter válasza nanookdj hozzászólására (») Aug 21, 2014 /
 
Most 4 nap után megint visszatért a hiba! ez valami hihetetlen! Tovább kelll cserélni az ellenállásokat!
(#) mythbuster válasza mythbuster hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Ma megjött a csere IC, így készítettem neki egy foglalatot, a nyákon szerencsére semmi nem sérült. Méréseim alapján a 2 x 45W -s STK 4181 torzításmentesen leadott +-35V -ról táplálva 4.1A -t a jobb, míg 2.3 A -t a bal kimenetén.
(#) mythbuster válasza szentivanyilpeter hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Szia!

Nem biztos, hogy az ellenállásokkal lesz a baj... Annó én is ilyen zörejkergetésben szenvedtem, amikor az IC körüli arzenált teljesen lecseréltem és már csak az IC maradt ami egy STK 463 volt. Mióta kicseréltem makulátlanul szól! Sajnos van az a ritka eset mikor az IC működik csak áthúz valahol valami tokozásban és így torzul a kimenete. Az én esetemben ez a torzulás is csak halk üzemmódban jelentkezett. Javaslom nézd át még egyszer az áramkört, ha minden elkót kicseréltél hagyd az ellenállásokat, és rendelj egy új IC -t az erősítődbe.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
Következő: »»   22 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Szept, 01. Hé
23:00:48
Jelenleg 333 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu