Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   194 / 342
(#) erbe válasza makrai attila hozzászólására (») Máj 31, 2015 /
 
A pedál a kihajtó ékszíjtárcsa tengelyét befoglaló perselyt mozgatja a fék és a motor lendkereke között. Tiszta mechanika, azon nincs mit változtatni. Legfeljebb kopás esetén utánaállítani, újra ferodolozni, ... Sok Textimán már gyárilag külső trafóról ment a 24 V-os lámpa.
A Stop-os Textima más, ott az oldalán volt egy hatalmas doboz vezérlőkártyákkal, de erről nem ejtettél szót. 230 V-os trafóról megy, nem igényel átkötözgetést.
Arra számíts, hogy gyengébb lesz, ezért a motoron lévő ékszíjtárcsát kisebbre kell cserélni!
(#) Doncso hozzászólása Jún 11, 2015 /
 
Sziasztok. A képen látható motor bekötése érdekelne, illetve , hogy 220v egyen vagy váltó kell e neki. Úgy van, hogy két vezetékem van a szénkefékől, és két vezeték az állórész tekercsről. Ezeket sorba kötve 220v AC-ról megtáplálva elindul, de vajon jó ez igy?
(#) erbe válasza Doncso hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Az adatlapján balra alul látsz "50 Hz" feliratot. Váltakozó áramú üzemre készült.
Arra viszon figyelned kell, hogy erről a feszültségről legfeljebb 10 másodpercet mehet egyfolytában. Ez is rajta van az adatlapon.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
(#) Doncso válasza erbe hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Igaz. Úgy látszik vaksi vagyok. Akkor ez megvan. A bekötését illetően jól gondolom, hogy sorba kell kötni az állórészt és a forgórészt?
(#) erbe válasza Doncso hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Igen, sorba. Bármelyik két tekercsvég-kefe megcserélésével megfordíthatod a forgásirányt.
(#) Doncso válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Na, ezt mégegyszer légyszi. Kezembe van 4 db vezeték. 2db megy a kefékre és 2db pedig az állórész tekercsbe.
Szerk. Megvilágosodtam. Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
(#) Doncso válasza erbe hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Ok , köszönöm. Igy működik.
(#) Doncso válasza erbe hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Most olvasom a kiegészitést. Hmm... ez igy nem jó akkor. Egy simitógép épitéséhez vettem. De a 220v-ról való járással kicsit gyors. Illetve ahogy irod, nem is mehet folyamatosan. Ha kisebb feszről járatom, pl 130v, akkor jó a fordulatszám, de harmat gyenge, és a simitó tányér nagyon lefogja... ez nem az a motor ami kell nekem ezek szerint. De jó, hogy irtad, mit jelent ez a "szü bi 10mp" mert lenne egy ugyanilyen motor szinre szagra, csaképp 600w-os, annak a fordulata jó lenne 220v-on, de azon is rajta van ez a "szü bi 10mp" , akkor nem veszem meg, mert azt sem lehet folyamatosba használni. Fene enné meg már megörültem, hogy ráleltem a tökéletes mocira.
(#) elodke hozzászólása Jún 11, 2015 /
 
Sziasztok!

Az lenne hogy a képen látható motorhoz mekkora kondenzátor kellene a régi széttört.
Egy betonkeverő motorja.
(#) q765 válasza elodke hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
25-30µF szerintem jólesz bele.
(#) elodke válasza q765 hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
köszi
(#) kadarist válasza elodke hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Szia!
Ez nem indítórelés vagy nyomógombos indítású motor? Egy 1,1 kW-os motorhoz kevés lesz a 25 uF.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
(#) ferci válasza elodke hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Indító kondi 1400-as fordulathoz 120 uF, üzemi 40 uF.
(#) elodke hozzászólása Jún 11, 2015 /
 
Nincs rajta nyomógomb. Egy sima kapcsoló van rajta nem néztem még hogy van e benne relé.
(#) q765 válasza elodke hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Ekkora motorokat én 30 mikróval hajtok. Bár csalós a 220v 10A felírat..
Fekete, vagy fehér a kondi?
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
(#) kadarist válasza elodke hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Pillants a fedél alá és számolj be a látványról.
(#) Doncso hozzászólása Jún 12, 2015 /
 
Egy olyan kérdésem lenne, hogy külön kivezetett gerjesztő tekercses, kefés motornál minen esetben sorba kell kötni a tekercseket? Van egy másik DC 220v-os motorom, ki van vezetve a kommutátor vezetékek, és a gerjesztő tekercs is. Én párhuzamos bekötéssel használom, de jó ez igy?
(#) ferci válasza Doncso hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Vannak olyan DC motorok, ahol fel van tüntetve pl., hogy a gerjesztőtekercs mekkora áramú vagy ellenállású és a főáramkör adata. Ezeknél lehet szabályozni a főáramkört is és a gerjesztést is külön.
A te esetedben természetesen mehet, ha az adattábla szerinti értékeket nem haladod meg.
(#) Doncso válasza ferci hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Értem. Akkor jó a párhuzamos kötés, mert a gerjesztő tekercsre 0,1A a kommutáttorra 1.2A van irva, és ki is használom a teljesitményt. Köszi.
(#) ferci válasza Doncso hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Oké, de ellenőrizd is le az áramokat, mert ha több, akkor azt még meg kell oldani, korlátozni.
Többet később, ha kell.
(#) ferci válasza Doncso hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Nem tudom, mire használod konkrétan, de a teljesítményt a főáramkörben lehet szabályozni ezeknél, ha akarod.
A fordulat pedig a max gerjesztésnél a névleges, legalacsonyabb, aztán lehet gyorsítani a gerjesztés csökkentésével, de a fele alá nem érdemes menni, mert ez már teljesítménycsökkenést is okozhat.
Arra pedig figyelj, meg ne szakadjon a gerjesztés, mert szétpörgeti magát és károsodhat minden.
(#) Doncso válasza ferci hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Egy falsimitó gépet épitettem a motorból. Most a főáramkör és a gerjesztés párhuzamosan van bekötve. Igy szuper az erő is és a fordulat is. Egy problémám van vele, hogy a motor 9kg, ezt kézbe tartani fél napot nem semmi. Ezért vettem a fenti motort, de az meg mint kiderült gyenge és még csak nem is folyamatos üzemre való. Igy most lukon vagyok.
(#) ferci válasza Doncso hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Kell egy kényelmes tartó a nyakadba, aztán néha lazítani.. - egyszer már volt valakinek ilyen témája..
Igen, ez a bekötés a "leglassabb" és legerősebb is...

Aha!!! Rémlett, de már régen volt...
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2015
(#) Doncso válasza ferci hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Sajnos a nyaktartó nem jó. mert 2,9m a belmagasság, és a földtől kb 2.30m-ig fel kell tartani a gépet. Mindezt teljesitményre. Igy a nyaki akasztó most nem játszik. Az a valaki én voltam ám.
Akkor ez egyenlőre igy marad.
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Jún 12, 2015 /
 
Szép estét!
Szeretnék segítséget kérni.
Itt a hobbyelektronika segítségével, építettem egy kompresszort. Jelenleg müködik,de az indítása a kapcsoló után,még egy nyomogomb is kell. Nincs ezzel bajom.
Na de.
Most rendeltem egy straus nyomáskapcsolót.
Azt hogy kössem be? Mert úgye mint írtam most kell nyomogomb is. hallotam,h kel vallami relé?
Valamennyire otthon vagyok az elektronikában, magam kötöttem be tömb mindent,de ezt nem értem.
Tudna valaki segíteni?
Előre is köszönöm
(#) proli007 válasza ifjzambogyuri hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Ha tényleg segítségre vársz valakitől, akkor megírod mekkora a motor teljesítménye, és lerajzolod hogyan van összekötve a kapcsoló a nyomógomb és a motor jelenleg..
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Jún 13, 2015 /
 
Köszönöm,h szóltál.

A motor egy 230V, 750W os gép

Remélem a feltöltött kép is látható lesz.

A nyomógomb jelenleg a a "csoki"-val kötött kondi és a U helyen levő barna vezetékre van kötve, a kapcsoló által megszakítva. így indul jelenleg.

Kaptam egy bekötést,h hogy kössen be nyomógomb nélkül:
U1 - V1 fázis
W2 - U2 "0"
V1 - W1 kondi
átkötöttem erre is próbára,és ekkor indult nyomógomb nélkül. De sajnos ahogy rátettem az ékszíjat már nem indult.

Ezt 3 villanymotoron is kipróbáltam, mivel arra gondoltam,hátha rossz valamelyik,de sajnos semmi változás.

Mint írtam kompresszor nyomáskapcsolót (Straus) kötnék elvileg kedden be,de ott úgye nyomógomb már nem lesz. Hallottam valami relét kell betenni. De hová,és milyen relét?
Köszönöm nektek
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Jún 13, 2015 /
 
Mivel nem látom,h feltöltőtte volna így itt egy link. ide tettem fel

http://kepfeltoltes.hu/view/150613/CAM00188_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(#) eobard hozzászólása Jún 15, 2015 /
 
Sziasztok !
Szeretnék építeni, egy elektromos biciklit és talátam is hozzá egy motort. nem nagyon értek az elektronikához, csak pár alap dolgot tudok. Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehetne bekötni.
Itt egy kép : Villanymotor
4 vezetékes, barna, sárga, kék, piros.
(#) erbe válasza eobard hozzászólására (») Jún 15, 2015 / 1
 
Ezzel nem fogsz biciklizni.
24 V-os váltakozóáramú egyfázisú aszinkron motor. Nem lehetetlen a meghajtása, de nem kezdőknek való. Neked inkább egy DC kefés soros motor kellene. Váltakozó áramúakat inkább háromfázisú BLDC motorokat szoktak járműhajtásra felhasználni, de általában vezérlővel együtt célszerű megvenni.
Következő: »»   194 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem