Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   196 / 342
(#) illesoszkar válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Milyen képet ?
(#) ferci válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Hali!
Próbáld meg a kérdésed utáni kép jobb oldalán lévő skiccet, term. 230-ra kötve és wattól vagy kW-tól függő 10-22 µF-os üzemi kondenzátorral.
(#) Orbán József válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
A tekercsfejet fel kell bontani, van egy kötés, ahol 3 szál van összekötve, azokat ki kell vezetni és akkor deltába köthető és megy 230V-ról, egyébként semmi esély az egyfázisú használatra.
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
Üdv Miert ,?
(#) Orbán József válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
A 3x400V-ra méretezett tekercselés olyan gyengén muzsikál 3x230V-ról, hogy az semmire sem elég. Kézzel meg lehet állítani a tengelyt. Utóbbi időben volt pár ilyen fixre kötöt csillagkötésű motorom, mindet ki kellett 6 szállal vezetni, hogy használni lehessen.
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
2.2kw a motor szerintem 140 uf kondival talan felere csöken a teljesitmeny ugye ?
(#) Orbán József válasza Orbán József hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
A mostani, kényszer csillagba kötéssel egy mákdarálót se hajt el.
Nincs más megoldás, ki kell hozni a másik 3 tekercsvéget is, ennyi.
(#) cc2vts válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Jól mondják itt előttem, a csillagpont megbontása a megoldás. Amúgy ahogy nézem valaki már javította a kivezetéseit, mert utólag van levarrva a tekercsfej, és a piros és sárga varniscső is erre enged következetni....
(#) cc2vts válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Nem leszel előrébb ezzel a megoldással. Ugyanaz, mintha a motort átkötnéd deltába és 1 x 230 V-ról megküldenéd. Annyi, hogy ebben az esetben még az autotrafó veszteségeit is hozzá adhatod az üzemeltetéshez.

Ha teljesen korrekt megoldást akarsz, akkor kell keresni egy használt frekiváltót egyfázisú betáppal, a motort átkötni deltába, ráakasztani a frekiváltót, a kimeneten rendelkezésre áll 3 x 230V, és máris névleges teljesítménnyel használhatod a motort.

Magyarán teljesen mindegy, hogy a tekercseket deltába kötöd és 230V-al küldöd meg, vagy csillagba és 400V-al küldöd meg, egy fázistekercs gyakorlatilag kiesik az üzemből akkor is. (Lásd rajz)

delta.JPG
    
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
nagyon szepem köszönöm a valaszokat.Ki vezetem a masik harom vezeteket,aztan meglatlyuk mi lesz
(#) cc2vts válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Amper legyen hozzá, mert látom 2800-as fordulat és nem kicsi motor
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
mennyi amper ? kellene de 140 uf kondit rakokra en is kivanycsi leszek rá.
(#) cc2vts válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Mekkora a motor? Ha ez egy 1.5 kW-os motor, akkor induláskor minimum 25 A kellenie fog. Üzemi kondinak rá kell rakni egy 120 vagy 140 mikrosat, indítónak pedig 160-200 mikrot.
(#) illesoszkar hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
Engem nem a trafó vesztesége érdekel de nem igaz hogy ha 400 voltot kap nem ad le több teljesitményt mint 230 volttal erre lennék kiváncsi hogy mennyivel több a teljesitmény,nem az autó trafó vesztesége,azzal nem kell foglalkozni.ez úgy néz ki mintha fáziskimaradás lenne szerintem
(#) illesoszkar válasza cc2vts hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
nem tudom honnan veszed a 25 Ampert mert a 16 Amperrel 4 Kw üzemelhetsz
(#) illesoszkar hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
Nekem az volt a kérdésem hogy 400 volt szimpla feszültséggel segédfázissal mennyi lehet a teljesitmény nem az Amper felvétel érdekel hanem a motor teljesitménye
(#) cc2vts válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
1.5 kW-os, 2 pólusú háromfázisú motort átkötve egy fázisra aligha indul el 16A-ról....! Még ha 4 pólusú lenne esetleg... !
(#) illesoszkar válasza cc2vts hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
még a 2,2 Kw is elindul 16 ról jobb ha megtudod a 3 Kw már nem az biztos mert nekem a óra 32 A de 16 A kismegszakitók vannak utána és egy 25 A ,és a 16 .ról mennek a dolgok.sőt az állatoknál 10 A megszakitó van és az 1150 vattos daráló simán indúl róla
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
Nos kimértem a vezetekeket parositotam őket igy kaptam 3 vezeteket es tovab ?
kellene egy rajz amiről be tudom kötni kondival együt valaszokat előre is köszönöm
(#) cc2vts válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Te háromfázisú motorról beszélsz ami át van kötve egyfázisra? A 2.2 kW-os motor csak abban az esetben indulhat el 16A-ról ha félhoronyra van tekerve és lomha kioldású a megszakítód. A 3 kW-ost pedig általában már át sem lehet kötni egyfázisra.

Visszatérve az autotrafós témára, jó a te megoldásod, biztosan működik, a hornyok ebben az esetben jobban vannak gerjesztve. Hogy mennyi a különbség a két módszer azt nem tudom megmondani, de sok különbség nem lehet.
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
Igen már át kötötemde csag bug es nem indul el semeik iranyban !! mi lehet a gond ? nem jol kötötem be ?
(#) cc2vts válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Ha kihoztad mind a 6 szálat, akkor úgy kelleni összekötni őket kettesével, hogy egyiket se a párjával pározd össze. (Ekkor kialakítottad a delta kötést.)

Ha ez így nem megy, akkor így:

A régi 3 kivezetést nevezd el úgy, hogy: 1-2-3

Az új kivezetéseket nevezd el 4-5-6-nak, az alábbiképpen:

4-es legyen az 1-es vége.
5-ös legyen a 2-es vége.
6-os legyen a 3-as vége.

Ezután fog össze a vezetékeket így:

1-5
2-6
3-4

Ezután lesz 3 csatlakozási pontod melyre pedig az alábbi rajzot tudod alkalmazni:

bekotes.JPG
    
(#) cc2vts válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Te, nézd már meg, hogy kinek szól a válasz Az előző hsz. Oszkárnak ment.
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
bocsi xd
(#) cc2vts válasza emil26 hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Szerintem elrontottad a delta kötés kialakítását, vagy nem jól kötöttél be utána valamit. hozd ki mind a 6 szálat és a leírásom alapján próbáld meg. Mennie kell.
(#) illesoszkar válasza cc2vts hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Végül is azért vetettem fel a témát mert az 1.5 Kw motornak nokedli a teljesitménye,valahol olyan 600 Watt körül lehet annyi van a háztartási kis robot gép is,de ha megközelitené az 1 Kw-t akkor érdemes foglalkozni a dologgal,de ha nem akkor nem igen. Csak tudod az a gond ha bármit kérdeztem több Hobbistól ,nem arra válaszol senki amit kérdezek hanem magyarázzák miért nem jó.Pl kelett nekem egy frekiváltó amibe bemenet 230 v 50 Hz kimenet 600 Hz 230 volt de 25 Amperrel lehessen terhelni..több szakembert megkérdeztem meg tudja e csinálni,mindegyik azt magyarázta miért nem jó.de kiderült hogy képtelenek rá hogy elkészitsék.IGBT-vel,végűl egy amatőr,pik-pakk megcsinálta adtam neki IGBT-t 600 voltotst 100 A,-st.
(#) emil26 hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
Köszönöm szépen !
(#) cc2vts válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Hát azért átkötve az 1.5 kW-os motort, jó kondival el kell érnie a 900-950 Wattot! A megoldásod jó, és valamivel hatékonyabb, mint a hagyományos átkötés.

Frekiváltós témára: Nagyon sok gyártó frekiváltója szoftveresen van lekorlátozva 400 Hz-nél.

Az ok egyszerű:

1.) Marketing -> Szoftver frissítéssel tudja az 1000 Hz-t az OMRON és a Siemens is és ezért pénzt lehet elkérni.
2.) Egy hagyományos aszinkron motor úgysem fog ilyen frekvencián üzemelni, aminek sok oka lehet:

a.) szerkezetileg a forgórész nem bírja el a fellépő centrifugális erőt
b.) a frekiváltó a frekvenciával arányosan növeli a kimeneti feszültséget. Van egy határ ami után a frekiváltó már nem tud fentebb menni. Ezt a határt átlépve a motor megfullad, nyomatékát veszti.

Ilyenkor azt szoktuk csinálni, hogy a motort áttekerjük más feszültségre, 80-90-100V-ra, majd a frekiváltóval már bőven rálehet küldeni ilyenkor a 4-5-600 Hz-t is és nyomatéka is marad.
(#) illesoszkar válasza cc2vts hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
köszi az infót de nem motorhoz kellet nekem ez a freki váltó fix 600 és 650 Hz között de egy fix modult használok amihez kell .olyan picibe csinálja az az amatör mint egy kis PWM kapcsolás csak a hűtőborda nagy az IGBT-n
(#) erbe válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Egy motor csillagba kötve 400 V-ról pontosan azt a teljesítményt képes leadni, mint deltába kötve 230 V-ról. Ez háromfázisú és egyfázisú hajtás esetén egyaránt érvényes.
Azaz attól, hogy a nagyobb feszültségű bekötéssel a hozzátartozó feszültséggel hajtod, semmivel sem lesz többre képes, mintha a kisebb feszültségű bekötéssel a hozzá tartozó feszültséggel hajtanád.
Ezt az autotrafós megoldást a háromkivezetésű tekercselés kijátszására szoktuk használni.
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2015
Következő: »»   196 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem