Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   204 / 342
(#) elektroton válasza marypoppins hozzászólására (») Okt 15, 2015 /
 
Szia marypoppins!

Az általad linkelt motor az adattáblája szerint 115V egyenáramú, 1725 fordulat per perc, 1/8 lóerős (kb. 100W). A vele összeépített csiga hajtómű áttétele 20:1, ezért a tényleges tengely kihajtás fordulata 86 rpm.
Ennek a fordulat szabályozásához nem frekvencia váltó kellene hanem egy egyszerű triakos vagy tirisztoros szabályozó elektronika. Ezáltal akár 0 fordulatig is leszabályozható a fordulata.
A 60Hz-nek ehhez a motorhoz semmi köze.
Azért nem 230VDC-s feszültségű, mert Amerikában a hálózati vonali feszültség ha jól tudom csak 120VAC vagy hasonló nagyságú, az is 60Hz-en.
(#) dbase válasza josef123 hozzászólására (») Okt 15, 2015 /
 
Szerintem az egyik fix a piros vezeték és alul a fekete. Piroshoz képest műszerrel mérd ki melyiken a legnagyobb az ellenállás. Esetleg mérd ki a kapcsolóból, vagy fotózd le!
(#) erbe válasza elektroton hozzászólására (») Okt 15, 2015 /
 
Igazad van. Először csak az első képet néztem. Annyira vakított a csillogás a képen, nem tudtam elolvasni a részleteket. A másodikon megtaláltam a DC feliratot.
Ekkora motorért kicsit túlzónak érzem az 54000.- Ft-ot.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2015
(#) marypoppins hozzászólása Okt 16, 2015 /
 
elektron es tobbiek: koszonom a valaszt. Parameterei szerint ez nekem. tokeletes lenne, ha az elejerol az attetelt le lehetne operalni. Az 54eft tenyleg tulzas lenne, de talaltam 15eft-ert.
(#) villanyipi hozzászólása Okt 23, 2015 /
 
Üdvözletem!
Egy ventilátor bekötése érdekelne, 3 vezetéke van barna, fekete, zöld-sárga, és a címke szerint 2 teljesítmény fokozata, feltéve ha jól értelmezem előre is köszönöm a segítséget
ipi
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2015
(#) tleslie hozzászólása Okt 23, 2015 /
 
Szép napot mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni a képen látható "Imi" motor bekötéséhez.
Gyanús, hogy 3 vezeték van csak bekötve U1, K, W1 csatlakozókra.
Mintha áttekercselték volna 3 fázisúra?
Ohm mérővel mért értékek:
U1-K 12,7 ohm
K-W1 12,7 ohm
U1-W1 12,7 ohm

A segítséget előre is köszönöm!
(#) erdgab válasza villanyipi hozzászólására (») Okt 23, 2015 /
 
Szerintem meg csak egy fokozata van,barna és fekete a 220V fázis és nulla vezető a zöld-sárga pedig a védelem.
(#) ha9pi.feri válasza tleslie hozzászólására (») Okt 23, 2015 / 1
 
Szia! Van ilyen egy fázisú motor, amiben 3 egyforma tekercs van. Kösd be nyugodtan, pl: U1-K 230V, K-W1 20µF-os kondenzátor. Járassad és figyeld nem melegszik-e. Forgás irány váltás ugyan úgy, mint a 3 fázisú motoroknál.
(#) tleslie válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Okt 24, 2015 /
 
Köszönöm! Valóban így működik, kipróbáltam. A névleges 1,4 A helyett 2-2,1 A az üresjárati áram, szerintem ez csapágy hibából is adódhat.
(#) granpa válasza tleslie hozzászólására (») Okt 25, 2015 /
 
Csapágyhibából nem; az vagy megy, vagy nem megy.
(#) tleslie válasza granpa hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Ez a digitális csapágyakra érvényes, én analógot használok .
Tréfát félretéve, csapágy kopás, szorulás, rossz kenőanyag esetén jelentkezhet nagyobb áramfelvétel.
(#) erdgab hozzászólása Okt 26, 2015 /
 
Tiszteletem Uraim!
Sok hirdetésben látok fa hasító gépet (kugli hasító),gondolkodom egynek a megvételén ami kb. 6 tonna erőt tud és egy 2,2KW/230V/2800 fordulatú motorral szerelt gyárilag.
A kérdésem az lenne,hogy egy ekkora egyfázisú motor elindítható/használható e 230V/16A kismegszakítós hálózatról?Ezen a fázison elvileg nem lenne más számottevő terhelés.Van 3 fázisom,csak ilyen kisebb gépet nem találok,ami 3 fázisú motorral lenne szerelve.
Köszönöm!
(#) pont válasza erdgab hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Kb. 2200w/230v=9,56A
(#) kadarist válasza erdgab hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Szia!
C-karakterisztikájú 16A-essel el kellene indulnia.
(#) erdgab válasza pont hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Köszönöm válaszod,eddig én is eljutottam,ez jó is lenne,de vannak olyan tapasztalataim (láttam másoknál),hogy egy kis hideg s már pattan is le a kismegszakító,igaz,az egy körfűrész volt.
(#) erdgab válasza kadarist hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Köszönet,meg fogom nézni az automatát!
(#) ha9pi.feri válasza erdgab hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Üdv! 16A-es kismegszakítóról még egy 1100W-os 1 fázisú motor sem szívesen indul el, nem hogy egy 2900 fordulatú 2200W-os! Örökös problémáid lesznek vele. A másik: szerintem először nézd meg ezt a fa hasító készüléket valakinél és próbáld ki egy görcsös fával, utána rájössz, hogy nem is akarsz Te olyat venni. A nyáron egyik ismerősömnek csináltunk hasonlót 3 fázisú motorral, de én fejszével kétszer annyit felhasítottam, mint Ő azzal a géppel, pedig már elmúltam 65.
(#) erdgab válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Köszönöm!Megnézek egyet testközelből is.Tudom,hogy nem a "termelékenységről" híres,de sajnos a betegségem miatt (kikopott mindkét forgóm s a derekamnak is annyi,pedig 10-zel fiatalabb vagyok) egyre aktuálisabb lesz valami megoldást keresni.További jó egészséget kívánok s köszönet,hogy időt szakítottál rám!
(#) erbe válasza erdgab hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Több helyen van ilyen a környéken és még senki se panaszkodott, hogy leverné az automatát. Körfűrészen hatalmas tömeg van, aminek a tehetetlenségét le kell győzni induláskor. Ebben van egy hidraulika szivattyú, ami nyitott átömlővel terheletlenül indul. Tömeg csak éppen a motorforgórész. Ami nagy előnye ennek a hasogatónak, hogy a görcsös, kusza ágtöveket is tartalmazó tuskókat is szép lassan elroppantja. Egyenes, sima hasábba belevágom a fejszét, kettéhasad. Görcsös tuskóba beleragad. Ha tovább csapkodom, még jobban. Hozhatom az ékeket, hogy szétcincáljam. Igaz, ilyesfélét már csak szórakozásképpen művelek, mert az én munkámat elvégzi az 5,5 kW-os ágaprító.
(#) granpa válasza tleslie hozzászólására (») Okt 27, 2015 /
 
Igen, egy rövid ideig, aztán nyekk. Én csapágyat szoktam cserélni, ha kicsit is gyanús, mert egy pillanat alatt képes beállni, ha nem az igazi már.
(#) erdgab válasza erbe hozzászólására (») Okt 27, 2015 /
 
Köszönöm a válaszodat!
Valamilyen gépet muszáj lesz vásárolnom,csak sajnos ilyen kisebbet nem találok 3 fázisú motorral szereltet.Van 3 fázisom 3x16A,így az lenne a célszerűbb.
(#) erbe válasza erdgab hozzászólására (») Okt 27, 2015 /
 
A 8 tonnás pontosan ugyanaz a szerkezet 3 fázisú motorral. Na meg valamivel (jóval) drágábban.
(#) avatar2007 hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Sziasztok szeretném a segítségeteket kérni kaptam egy Imi 750W 1440 fordulatú 220 v-os villanymotort a bekötése érdekelne mert most elég érdekes. van rajta egy kapcsoló és egy nyomó gomb is plusz én tettem rá egy 125-160uf kondit ami viszont nincs benne az inditó relé.
Jelen pillanatba ha bedugom elfordítom a kapcsolót forog de olyan búgó pattogó hangja van ha benyomom a gombot akkor gyönyörűen megy hangtalanul de mikor elengedem a nyomó gombot újra búg és pattog a motor .Kérdésem az lenne hogy jól van ez így a képek alapján bekötve vagy hogyan kellene bekötni mert elméletileg a nyomógomb csak a felpörgés idejére kellene ha jól tudom.

Köszönöm előre is mindenkinek a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2015
(#) erdgab válasza avatar2007 hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Nem jó a nyomógombot,szerintem ez alapállapotban zár,ezért indul el a motor a kapcsoló elfordításakor azonnal.Neked olyan nyomógomb kell ami akkor zár,ha benyomod és ekkor fogja a kondenzátort a motorra kapcsolni.
(#) gerleimarci hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Sziasztok!
Az indító és üzemi kondenzátort hogy lehet megkülönböztetni? Kapacitív led meghajtáshoz akartam venni a piacon, de nem tudtam eldönteni, hogy melyik lenne használható e célra.
(#) kadarist válasza gerleimarci hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Szia!
A felirataiból lehet meghatározni. Ezen kívül az indító kondenzátorokat fekete tokozással szokták gyártani. Mi az a kapacitív LED?
(#) avatar2007 válasza erdgab hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Hát igen a rutin az évek és a tapasztalat a nyomógombon 4 érintkező van és nem figyeltem oda (ezt cseréltem mert törött volt)és valóban alapállapotba zárt 2 kábelt kellett az alsó érintkezőről felülre rakni .Örök hálám erdgab
(#) gerleimarci válasza kadarist hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Nagyjából milyen felíratot kell látnom rajta?
A kapacitív meghajtás az az, amikor kondenzátorral sorba kötjük a ledet áramkorlátozás céljával.
(#) proli007 válasza gerleimarci hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Például ezt. De ez a kapcsolás tartalmaz veszélyeket. A kondi váltóáramú ellenállása a frekvencia függvénye. Be-kikapcsoláskor, valamint egy hálózati tranziens alkalmával, a "frekvencia" akármekkora is lehet, így az átfolyó áram értéke is ebben a pillanatban. A kondi soros túláramkorlátozó ellenállás nélkül, biztos halál a megtáplált eszközökre..
(#) gerleimarci válasza proli007 hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
A kapacitás és a feszültség ott van az indítón is, de mi az ami csak az egyiken van, a másikon nincs?
Vígan elmennek így a ledek. Akkora puffert raktam, hogy 0,5-1mp mire elérik a teljes fényerejüket. Az egyik lámpám már így megy egy jó ideje. De ez már tényleg OFF
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2015
Következő: »»   204 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem