Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   209 / 342
(#) sunside válasza maszek0005 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Azért érdekes, hogy a gyártói tájékoztató sehol nem foglalkozik a fék-megoldással. Pedig valós problémára keresek megoldást: egy szállitószalagon lehetnek álló terhek amik se induláskor se leálláskor nem szabad, hogy felboruljanak és megálláskor rögzíteni kell a szalagot.
Ha megtudom a tutit, írok majd.
(#) VIM válasza sunside hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Szia! Ezt az
Idézet:
„egy szállitószalagon lehetnek álló terhek amik se induláskor se leálláskor nem szabad, hogy felboruljanak és megálláskor rögzíteni kell a szalagot.”
nem lehetne megoldani egy röpsúlyos kuplunggal a hajtásba iktatva? Talán az indulás és megállás is átmenetibb lenne egy villamos fékezésnél a rögzítést pedig végezhetné egy fékmágnes.
(#) dudzsi hozzászólása Jan 28, 2016 /
 
Sziasztok! A képen látható motort kellene 380v-ról 220V-ra bekötnöm. A táblázat amit proli007 linkelt nekm azon 1000W/35uF. Akkor nekem 52,5µF-os kellene. Mehet bele 50µF vagy nagyobbat kell. Köszi
(#) zolika60 válasza dudzsi hozzászólására (») Jan 28, 2016 /
 
Mehet.
(#) dudzsi válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 28, 2016 /
 
köszi
(#) Dzsino3 hozzászólása Feb 2, 2016 /
 
Tiszteletem.

Volna egy olyan kérdésem, hogy a ventilátor 220 V os 2.5 µF es indító kondit hogyan tudnám a legkönnyebben letesztelni jó -e vajon?
Mivel a ventilátor motorja zúg, de nem indul, csak ha megindítom kézzel. Ohm mérő szerint az indító szál szakadt, nem csipog stb a műszer, és nicsen ohm értéke sem létezik, hogy szakadt?
Kínai 5+1 (kivezetéses testelés), 220V 150 W so ventilátor motorról van szó.
3 fokozatú eredetileg.
(#) proli007 válasza Dzsino3 hozzászólására (») Feb 2, 2016 /
 
Hello! Ha a motort kérded azt nem tudom. A kondit meg lehet mérni pld. 24V váltófeszültséggel, hogy mekkora áram folyik át rajta. 24V és 2,5µF-nál kb. 19mA lesz az áram.
(#) Dzsino3 hozzászólása Feb 3, 2016 /
 
Tiszteletem, sziasztok.

Kondit majd próbálom, leellenőrizni.
Motorból kijövő szálakra Ohm mérővel rámértem.
5+1 (Zöld sárga földelés) vezeték így néz ki.:

Zöld sárga.: Földelés.
Fekete.: Nulla
Piros.:3 as kapcsoló állás max fordulat
Fehér.: 1 es kapcsoló állás fordulat
Kék.: 2 es kapcsoló állás fordulat
Sárga.: indító kondi egyik vége
A kondi másik vége fix nullára van kötve.

Úgy néz ki mintha két független tekercs lenne a motorba, függetlenül 2-2 szálon kivezetve a motorból, azaz az egyik kisebb a másik nagyobb Ohm-ikus értékkel, nem szénkefés motorról beszélünk, egyáltalán, ezek a ventilátor motorok, is le tudnak égni? Amikor hozzám került, meg volt szorulva a tengelye, esélye nem volt elindulnia szegénynek, szétszedtem, kitakarítottam, beolajoztam a perselyeket, stb...Így már mechanikailag teljesen rendben van. Égett szaga nincsen a motornak egyáltalán. Indító kondi szál semmihez képest sem mutat semmilyen Ohm-ikus értéket, úgy viselkedik mintha szakadt lenne. Lehet ezért morog és nem indul az egész, csak ha betekerem kézzel, de úgy is csak max 3 as állásdban, többiben így sem. Természetesen a 3 kapcsolóállás minden esetben fázist kap.

Két tekercs pontosabban.:
1.:
Fekete.: Nulla
Piros.: 3 as max fordulat szál
köztük 154,4 Ohm

2.:
Fehér.: 1 es kapcsoló állás fordulat
Kék.: 2 es kapcsoló állás fordulat
közöttük 38 Ohm

Előre is köszönöm szépen segítségeteket.
További szép sikeres napot kívánok mindenkinek.
Üdv.:
(#) berez hozzászólása Feb 3, 2016 /
 
Üdv fórumozók!Egy régi orosz köszörűn van a képen látható elektronika.
Csak akkor indul el a motor,ha megmozgatom a tekercs belsején levő valamit.
Maga a gép egy jó erős cucc,megjavítanám,csak azt kérdezném,hogy mire cseréljem ki
a hibás alkatrészt.Köszi a segítséget
(#) Dzsino3 hozzászólása Feb 3, 2016 /
 
Tiszteletem mindenkinek.

Gyári kondenzátorát leteszteltem, beleraktam a köszörűmbe, gyönyörűen elindítja, szóval sajnos a venti tekercsével lehet a probléma.

Tud valaki esetleg az eredeti gyáritól eltérően, valami más fajta bekötést, amivel még üzembe helyezhető lenne a nélkül, hogy mindíg segíteni kelljen a ventilátor lapátjának elindulásakor kézi erővel?
Az nem volna baj ha csak 1 fokozatban működne, hiszen már idáig is azt tette.

Előre is köszönöm szépen, őszinte és gyors válaszotokat.
Üdv.:
(#) Dzsino3 válasza berez hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Szia.

Ha van otthon akkor én megpróbálnám kiváltani pl egy 4µF 220V vagy a feletti kondival az alkatrészt, ha nem szakadt, a két ér, szerintem el kéne, hogy induljon. Először csak egy pillanatra dugnám be utána természetesen, hogy próbálja -e indítani.
De várj még hozzászólásokat, hátha valaki okosabb tőlem.

További szép, sikeres napot.
Üdv.:
(#) berez válasza Dzsino3 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Köszi a gyors választ ,körülnézek mi van itthon, vagy veszek 1-et ,de a kondinak 2
kivezetése van ezen a cuccon meg 3.(fehér 220V a két barna eltünik a motorban.
Hova kössem?
(#) croxx55 hozzászólása Feb 3, 2016 /
 
Kiváltságból teszem fel a kérdést lehet nem ide tartozik akkor bocsánat az OFF-ért!!!

Milyen gépekbe/gépeknél/eszközökbe van olyan villanymotor aminél csillag és delta kapcsolást is alkalmaznak? Azaz csillaggal indul a motor, mire megvan a kellő fordulat szám 1 relé, vagy kézi vezérléssel átkapcsolnak deltába? Választ előre is köszönöm.
(#) kadarist válasza croxx55 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Nagy teljesítményű ipari berendezésekben van csillag-delta indítás akkor, ha hálózatkímélő lágyindítást kell megvalósítani.
(#) proli007 válasza croxx55 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Vagy éppen otthon, mikor a hálózat nem viseli el az indítóáramot, mely a megmozdított tömeg miatt esetleg hosszabban fennáll..
(#) sunside válasza maszek0005 hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Sikeresen lezajlott a próba, annyi kiegészítéssel a #1895127 sz. hozzászólásban lévő képhez, hogy a reléhez kellett egy dióda/kondenzátor páros mert induláskor és teljes megállás elött *prellezett*.
(#) VIM válasza berez hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Szia! Ennek a motornak nem kell kondenzátor. Ez a relé az indító reléje aminek az a lényege, hogy függőleges helyzetben legyen a beépített helyén, mert gravitációs a segédfázis érintkezőjének a működtetése, amit a behúzó áramtekercs fog felrántani indító helyzetbe, majd amikor az indító áram lecsökken, elejti az érintkezőt az indító állásból és üzemszerűen működik a motor. A soros bimetálos hőkioldó a túláram avagy a segédfázis okozta hosszabb ideig fennálló indulási áram leoldását fogja elvégezni. Tehát a relét kellene függőleges helyzetben visszatenni a helyére és esetleg kitisztítani, hogy ne akadjon induláskor. A motor indokolatlan túlterhelése a hőkioldó működését fogja kiváltani ami egy idő után (visszahűlés) visszakapcsol és újra indul ha még csatlakoztatva van a hálózathoz.
(#) nilsh hozzászólása Feb 4, 2016 /
 
Sziasztok!
Előre is megköszönöm, az érdemben hozzászólóknak a tanácsokat.
Van egy 2820 fordulatszámú háromfázisú 2,2kw motorom a jelölései (380/220 /csillag/delta) bekötéssel áramfelvétel 4,7/8,1A hálózatom háromfázisú 16A,6A,6A , és körfűrészt hajtanék vele.
A kérdésem az lenne, hogyha nem szeretnék hálózatfejlesztésre beruházni milyen módon tudnám üzemeltetni.
Akár egy fázissal.
Nilsh
(#) VIM válasza nilsh hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Szia! Ha egy fázisról akarod működtetni akkor máris gyökharmadával kisebb lesz a teljesítménye a motornak. Ha mégis akkor deltába kell kötni és állandó üzemi kondenzátoros megoldást kell alkalmazni esetleg kiegészítve indítóval.
(#) proli007 válasza nilsh hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Hello! Vagy is legjobban akkor jársz, ha maradsz a három fázisú csillag kapcsolásnál.
(#) nilsh válasza proli007 hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
A jelenlegi hálózatról csillag üzemben járathatom? Mekkora az áramfelvétele indulásnál csillagban, terheléssel ill. terhelés nélkül?
(#) proli007 válasza nilsh hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
A motor névleges áramfelvételét a névleges terhelésén az adattábla tartalmazza. Ez a 4.7A. Induláskor ennek négyszeresét is felveheti. De ha a terheletlen felfutás rövid idejű, a kismegszakítók el fogják viselni. Egy kőrfűrészt terhelve pedig értelmetlen indítani.
(#) VIM válasza nilsh hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Én még ilyen három fázisú elosztással (16-6-6) nem találkoztam. Ez persze nem azt jelenti hogy nincs de minden esetre érdekes. Ezek az automaták a főmérő alatt vannak? Vagy ezek a lakáselosztó automatái volnának?
(#) Tomi111 válasza VIM hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Üdv!
Létezik ilyen háromfázisú bekötés( egyik rokonomnál is), de kérdés, hogy mi értelme? A 6A-ral még a mikrosütő, porszívó,stb sem indul el.
(#) nilsh hozzászólása Feb 5, 2016 /
 
Ez a dilemmám, hogy mi értelme van valóban így utólag nem sok. Ugyan a belső hálózat a 16A- automatáról megy, tehát elég a "porszívónak". Amikor a bekötés történt akkor még DÉDÁSZ nak nevezték az áramszolgáltatót, és mivel nem volt kiépítve teljesen a hálózat, nekem kellett saját költségemre venni egy oszlopot + vezetékeket amelyet szerződésben át kellett adnom a szolgáltatónak. Abban az időben sem adták ingyen az amperokat még erre is rá kellett fizetnem hálózatfejlesztés címén. Visszatérve a jelenlegi helyzetre ahogy a Proli007 javasolta terheletlenül csillagban indítva a motort talán nem veri le az automatákat. Mert ahhoz hogy problémamentesen üzemeltessem igazából 3X 20A-ra lenne szükség. Alsó hangon is minimum 3x16 amperre lenne szükség de ehhez még vennem kellene legalább 73152Ft-ért további 16A ampert, és amire használnám nem éri meg. Ezért is kértem a hozzászólásaitokat, hogy mi lenne az optimális megoldás.
(#) erbe válasza nilsh hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
Van 3 fázishoz is lágy indítási módszer, a legegyszerűbb 20-25 m hosszabbító. Ilyen elosztásnál és 2800-as motornál mindenképpen célszerű. Ha a 6-os automatáidról világítás megy, kevés a veszélye annak, hogy rákapcsolnak valami erősebbet és használat közben levág egy fázist. A 16-os, dugaljakat ellátó kismegszakítót meg oktatással lehet megvédeni. El kell magyarázni a háziaknak, ha kinn visít a körfűrész, felesleges a porszívóval is zajongani.
(#) nilsh hozzászólása Feb 5, 2016 /
 
Voltaképpen több mint 20-25m-re az oszlopon van a fogyasztásmérőhely kialakitva, bent az épületben további 3 automata, ha jól tudom 16,10,10A így nem valósul meg a lágy indítás?
(#) VIM válasza nilsh hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
Azt nézd meg hogy a mérőhelynél milyen értékek vannak. Ha nem férsz hozzá akkor ahová bejön a lakáselosztó helyre, onnan kellene megpróbálni elindítani a motort. A lakáselosztó automatái előtti oldalról a bekötéshez hozzá lehet férni?
(#) nilsh hozzászólása Feb 5, 2016 /
 
Természetesen a mérő alatt van egy plusz LEGRAND doboz ott van a földelő szonda bekötése és a sínen egy konnektor valamint a négy bekötés.
(#) tarex hozzászólása Feb 6, 2016 /
 
Üdv!
A képen látható villanymotorhoz jutottam hozzá és kellene vele valamit kezdeni, de... (A szokásos magyar sztori.)
Adatai: Gefeg Ds 90 villanymotorok

1. A csatlakozóban egy-egy fekete, zöld, lila és 2 lila-fehér kábel van.
Mérés:
A fekete, lila és zöld sípol.
A 2 lila-fehér sípol.
Az egyszínűek és a lila-fehérek között szakadás.
Hogyan kellhet bekötni?
Jól sejtem, hogy a fekete, lila, zöld a 3 fázis (Y-ba kötve), a motortest a "nulla" és a két lila-fehér a hővédelem?

2. A fordulatszámát szabályozni kellene. (Egy állandó fordulatszámra kellene belőni.) Csak frekvenciaváltóval lehetséges?

Előre is köszönöm a segítő szándékotokat!
Következő: »»   209 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem