Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   227 / 342
(#) bulgesz7 hozzászólása Dec 20, 2016 /
 
Sziasztok!

A képen látható gyári egyfázisú motor tekercskivezetéseit nem tudom beazonosítani a kapocslécre kötéshez. Melyik szín mit jelenthet?
Folytonosságot mértem a vezetékek között, eszerint:
A zöld semmivel sem "sípolt össze", a sárga+piros+fekete pedig egymással sípolnak, azaz folytonosság van köztük. Ezen kívül ellenállást is mértem:
sárga-fekete között: 3,3 Ohm
sárga-zöld között: 8,4 Ohm
sárga-piros között: 1 Ohm

piros-zöld között: 8,4 Ohm
piros-fekete között: 3,3 Ohm

zöld-fekete között: 6,1 Ohm

Ez minden variáció.

Kérlek segítsetek beazonosítani a motor belső kialakítását (esetleg egy rajz, hogy hogyan nézhet ki belülről a tekercsek összekötése), mivel én nem tudok rájönni, hogy lehetnek összekötve. (tudom hogy kell lennie egy fő és segédtekercsnek, de zavar, hogy négy kivezetés van(meg is lenne a két-két vég),de 3 ezek közül egymással folytonos és ezt nem értem. (zárlatos....???)

Képek csatolva.

Illetve érdekelne, hogy ehhez a 2,5kW-os motorhoz mekkora üzemi kondi kellhet?
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2016

1.jpg

2.jpg
   
(#) erbe válasza bulgesz7 hozzászólására (») Dec 20, 2016 /
 
Méréseid alapján a tekercs zárlatos. A motort rosszul rakták össze, mert a forgórész vasmagja kilátszik az ablakon. Annak az állórész vasmagjával egy síkban kellene lennie. Lehet, hogy addig püfölték a szétszedéshez, hogy elcsúszott a tengelyen.
Érdekes eredmény az is, hogy írod, a zöld semmivel nem sípolt össze, közben mindenfelé kis ellenállás mérhető.
(#) bokor28 hozzászólása Dec 31, 2016 /
 
Egyfázisú villanymotort bekötöttem a jobbra forgató kapcsolás alapján.
Állandó kondinak 100-125mikroF tettem.
Fél perc után fel is forrt és kidurrant.
Én kötöttem rosszul, hibás volt a kondi, vagy túl nagy volt állandó üzemre?
A harmadik képen a kötődobozban mi az a két tekercses-rugós alkatrész?
(Válaszokat köszönöm, sajnos nincs időm elmélyedni a témában, gondolom volt már ezerszer.)
(#) kadarist válasza bokor28 hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Szia! Ennek a motornak nem kell állandó kondi, ráadásul ezt az indítókondenzátort nem szabad állandóra kötni, mert ezek bizony elpukkadnak. A rugós alkatrész az indítórelé, amely használatával nem kell nyomógombozni.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2016
(#) bokor28 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Értem. Kondi nélkül csak a forgórész megtekerésével indul el. Melyik célszerűbb: Készítsek rá egy relés indítókondit, vagy kössek rá egy kisebb kapacitású állandó kondit? Eredetileg két 20mikroF állandó kondi volt rajta, csak elfáradtak. (A fenti indítórelé egy másik motor része, amit most kötök, abban nincs.)
(#) kadarist válasza bokor28 hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Kondenzátor kell, de csak a felpörgés idejéig kell rákötni, nem állandóan. Ezt a 100µF-os indításra (nem állandóra) való kondit rákötheted nyomógombon keresztül vagy ha önműködő indítást akarsz, akkor kösd be az indítórelét.
(#) Hutty válasza bokor28 hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
(#) bokor28 hozzászólása Dec 31, 2016 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Boldog új évet!
(#) Vega8566 hozzászólása Jan 1, 2017 /
 
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy ezt a motort be lehet e kötni 220-ra?

motor.jpg
    
(#) Marko Ramiusz válasza Vega8566 hozzászólására (») Jan 1, 2017 1 /
 
220-ra? 220 mire?
(#) uniman válasza Vega8566 hozzászólására (») Jan 1, 2017 /
 
Hello! Pontosabban "230"-ra...vagy nálatok még mindig "220" volna?
De mivel 3 fázisú motort szeretnél 1 fázisról üzemeltetni: Bővebben: Link
(#) Vega8566 hozzászólása Jan 1, 2017 /
 
Köszönöm. Akkor felteszem ott a kérdést.
(#) Marko Ramiusz válasza uniman hozzászólására (») Jan 10, 2017 /
 
Nálunk 230 volt van, esetleg 230V. 220, 230 semmiképpen sincsen.
(#) uniman válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Jan 10, 2017 /
 
Hello Marko!
Értem én, hogy nálatok 230 volt, és akkor most meg mennyi lett?
(#) mrobi válasza uniman hozzászólására (») Jan 10, 2017 /
 
Javítsatok ki ha tévedek, de úgy tudom a hálózati feszültség effektív értéke +10% és -15% tűrést enged meg. Tehát elképzelhető, hogy náluk 220V van. Ettől függetlenül nála lemaradt a prefixum is, de gondolom értettétek a kérdést!
(#) VIM válasza Vega8566 hozzászólására (») Jan 11, 2017 /
 
Szia! Ezt a motort be lehet kötni 220-ra is és mire hármat számolok arra is. A tréfát félretéve azt kellene tudnod, hogy a teljesítménye ennek ismeretében elegendő lesz e a számodra. A motor 2.2-2.5kW teljesítményű lehet az áramértékekből ítélve. Az a szűk 1kW ami lenni fog az egy fázisra kötés után vajon mire lesz elég?
(#) mzdoktor hozzászólása Jan 12, 2017 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 3 fázisú villanymotor, amelynek nincs meg az adattáblája.
A motor elé szeretnék bekötni egy hőkioldót, hogy fázishiány vagy más probléma esetén védje a motort.
Mivel nem tudom a motor teljesítményét, nem tudom mekkora áramerősséghez való hőkioldóra van szükségem. Mértem fázisonkénti áramerősséget, mely értékek: 3,3A; 3,3A és 2,7A
Ezeket adjam össze egyszerűen (9,3A) és ekkora hőkioldót vegyek? Pl. 6-10A Vagy kell valami korrekcióval számolnom?
Köszönöm a segítséget!
(#) erbe válasza mzdoktor hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
1. Háromfázisú motor minden fázisát figyeli a hőkioldó.
2. Hogyan mérted az áramfelvételt? Üresen pörgetve vagy normál terhelés alatt? Egyáltalán hogy tudod megállapítani a normál terhelést, ha semmit se tudsz róla? Legfeljebb fordulatszámmérővel, ha leterheled 2880-2920 fordulatig.
A hőkioldót erre az 1 fázison terhelt állapotban mérhető áramra kell vásárolni és kicsit (15-25%) fölé állítani. Mágneskapcsoló van a motor előtt? Ha nincs, olyan hőkioldót, áramvédő kapcsolót kell venni, ami mindhárom fázist megszakítja.
(#) kivancsi4 válasza mzdoktor hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
Szia!
Ha a méréseid pontosak, a mester aki újratekercseli a motort, adatokat fog neked mondani.
(#) mzdoktor válasza erbe hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
1. Ok. Így gondoltam én is.
2. Lakatfogóval mértem, terhelés alatt. Egy darálót hajt a motor, lassú fordulaton. (900/perc)
3. Mágneskapcsoló van a motor előtt.
(#) erbe válasza mzdoktor hozzászólására (») Jan 12, 2017 /
 
Akkor 1 db 3f, 4 A középértékű hőkioldó jó lesz.
(#) RoliNyh hozzászólása Jan 13, 2017 /
 
Estét!

Az úgynevezett háromfázisú motorvédő relének,
(azon kívűl, hogy egy vagy két fázis kiesésekor leállítja a motort), van még más funkciója is?
(#) eyess válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Nem igen pont ez az ami a funkciója mi kellene még ettől több ?
(#) elektroncso válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Akkor áramtalanít, ha a motor túl nagy áramot venne fel. Ezt okozhatja 1 fázis kiesése, vagy mechanikai túlterhelés is (pl. megszorult tengely, túlterhelt motor).
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
(#) kadarist válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
A főáramköri megszakítónak kismegszakító funkciója is van.
(#) RoliNyh hozzászólása Jan 15, 2017 /
 
Azért kérdeztem, mert ilyen reléket elég borsos áron adják úgy látom.
Viszont kiagyaltam egy relés megoldást, ami ugyanezt a feladatot el tudná látni, olcsóbb alkatrészekből.
Viszont a túláram, és a mechanikai megszorulás elleni védelmet az én áramköröm nem látja el (egyelőre).

Dobok egy mórickarajzot.

Szóval a lényege az, hogy ha egy fázis kimarad, akkor a hozzátartozó kis relé elenged, ezáltal megszakítja a három fázisú nagy relé mehúzófeszültségét, ami a 3 fázisu motor áramát kapcsolja...
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) kadarist válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 15, 2017 / 1
 
Ezt már én is megépítettem egy hűtőkompresszor esetében, de nem igazán vált be. Feszültségcsökkenés esetén hatástalan, ráadásul a motorból visszajöhet egy kis feszültség, ami behúzva tarthatja a relét.
(#) elektroton válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 15, 2017 / 1
 
El kell szomorítanalak, nem garantált, hogy ez szándékod szerint működőképes is lesz. Elméletileg szép és jó, de gyakorlatban bizonytalan.
Ugyanis egy fázis kimaradása esetén akkora maradék, mandíner feszültség tud indukálódni a nem táplált motor fázis tekercsén, hogy vígan bent tud tartani a hibás fázison lévő relé is, tehát nem fog leoldani.
(#) RoliNyh hozzászólása Jan 15, 2017 /
 
Oké értem a problémát...
Akkor mi lenne, ha nem 230V tekercsű fázisfigyelő reléket használnék, hanem pl 5-24V -osat,
megfelelő ellenállásosztóval leosztva? AC előnyösebb, de akár DC relét is el tudok képzelni egy kis egyutas (vagy híd) egyenirányítóval és némi pufferkondival külön-külön minden fázisban. Vajon az így kimaradt fázisban indukált feszültség is elég lenne a hiányzó fázisrelé bentartásához?
(#) kadarist válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
A 230V-os ellenállások nélkül megoldja ezt az osztás problémát.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Következő: »»   227 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem