Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   174 / 292
(#) igh5 válasza fazosferi hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Lehet nagyfesz probléma, de vezérlés is.
Házilag lehet ellenőrizni az elektródákhoz vezető kábelt, néha áthúz, és megszakad. Ilyenkor égett nyoma van a szigetelésen.
A legvalószínűbb a nagyfeszt előállító trafó meghibásodása. Ha látsz rajta valami feliratot, ebayről talán beszerezhető (pár hét alatt.)
(#) zoszka válasza KnappS hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
DeltaT méréssel tudod ellenőrizni. Vagy szemrevételezéssel, de ahhoz ki kell venni magát a hőcserélőt. Az már inkább szakmunka.
(#) zoszka válasza KnappS hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Az F1 hibakód nem erre utal csak a melegvíz komfort.
(#) sebokr válasza igh5 hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Szia a lángőrök univerzálisak csak a csatlakozásuk tér el.
Megoldás a réginek a csavarját elfűrészelni vagy flexelni és ott a hasított anya ami a másikra áttehető. ez teljesen megfelelő megoldás boltban is kapható hasított anya. A másik oldala legyen rögzíthető a lángban biztonságosan akkor minden OK.
(#) igh5 válasza sebokr hozzászólására (») Okt 5, 2016 / 1
 
Köszönöm!
(#) Fandi hozzászólása Okt 6, 2016 /
 
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni? Nem vagyok szőke, de a gázkazánokhoz sajnos nem értek és pillanatnyilag egyetlen szerelő sem tud eljönni hozzám. Immergas Nike Star 24 kW-os fali gázkazánom van. Egy fél napig ment a drága de aztán leállt és azóta folyamatosan 04-es hibakódot mutat. Mi lehet a baj? A segítséget előre is köszönöm.
(#) Banderasz49 hozzászólása Okt 6, 2016 /
 
Sziasztok!
Az alábbiakban megadott paraméterek alapján egy BIASI S.p.A.Gázkazánról szeretnék egy műszaki leírást kapni! Ez szerepel az adatlapon:Modell:NO23311110
Gyári szám:112HS3B/P
Gyárt év:2010
Telj:95W.
Azonosító:0694BM3533
Kat:2
álo. HU
(#) KnappS válasza zoszka hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Értem, köszönöm.
(#) szamóca válasza Fandi hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 

immergas.jpg
    
(#) Gum007 hozzászólása Okt 8, 2016 /
 
Sziasztok!

Egy Demrad Solaris HK A224 kazánom van.
Meleg vizet tökéletesen csinál.Bekapcsol,fűt,modulálja a lángot.
A fűtés részénél a következőt csinálja:
-termosztát bekapcsol
-kazán beindul,elkezd fűteni kicsi lánggal
-eltelik 2-3 perc, mire elkezdi felvenni a lángot maximumra
-fűt, ameddig a termosztát be van kapcsolva
Az eltelt idő alatt,amíg megy a láng kicsin,addig nem éri el az elsődleges hőcserélőt, tehát pazarolja a gázt.Egy este alatt 10-20-szor is bekapcsol,hó végén pedig 10000-15000-rel több a gázszámla.
Kérdésem lenne, hol keressem a hibát.
Amiket átnéztem:
-panel alkatrészek(szemre) és forrasztásokat újraforrasztottam
-nincs levegő a rendszerben
-jó a háromutas szelep(van kontaktus,szépen mozog)
-ki van vízkőtelenítve a kazán
-szenzorok alatt kicseréltem a hőpasztát
Előre is köszönöm az ötleteket.
(#) gyulank hozzászólása Okt 8, 2016 /
 
Begyújtottam a gázkazánban az őrlángot, de mikor fűtenie kéne ugyanúgy csak az őrláng ég, csak közben megy a szivattyú. Nem éreztem gáz szagot. Ez mitől lehet?
(#) Gafly válasza gyulank hozzászólására (») Okt 8, 2016 /
 
Milyen kazán???
De olyan mint ami például az én, ZC18-asom volt, akkor nem "érzi" az armatúra a vízáramlást. Szerintem szét kell szedni, ahhoz pedig inkább hívjál "szerelőt" (mielőtt még hidegebb nem lészen ).
(#) gyulank válasza Gafly hozzászólására (») Okt 8, 2016 /
 
Azaz. Köszönöm! Bár vagy 5 éve tisztítottam ki. Lekopott a festék a tartályból, lehet az okozza?
(#) garcia hozzászólása Okt 11, 2016 /
 
Abban kérném a segítséget,hogy a Savio 424 RS turbós csak fűtő kazánunknál(15 éves) nincs lángmoduláció,vízhőfok állító potmétere nem reagál semmit.Amúgy minden más működik.
Segítséget előre is köszönöm.Kezdő vagyok,elektronikában ''Amatőr''.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2016
(#) Harper hozzászólása Okt 13, 2016 /
 
Tisztelt egybegyűltek!

Egy Buderus G124-en lévő HS3220-as vezérlőm van, amely idén úgy döntött, nem működik. Első bekapcsoláskor egyszer felmelegítette a vizet, majd reggelre hideg radiátorokra ébredtünk. Automata üzemmódban a keringető szivattyú megy, de gyújtani nem hajlandó. Csak vészüzemben működik - viszont így nem szabályoz, csak beállított hőfokon tartja a vizet. A szerelő#1 azt állapította meg, hogy az analóg óra miatt nem működik - kiszedtük, nem lett jó. Ekkor szereztem egy komplett vezérlő egységet, digitális órával de használtan. A kazán az óra cseréje után sem működik bár az óra most már indítana, ha be van állítva.
Kicseréltem a vezérlő panelt (M004) az "alkatrész vezérlőből" kiszedettre mondván, hogy két vezérlőnek kicsi az esélye, hogy ugyan azt a hibát produkálja - semmi változás. Ezután kijött egy másik szerelő, neki látszólag sikerült automata üzemben elindítani, de az óra nélkül és azóta kiderült, hogy az automata állásban ugyan azt csinálja a kazán, mint vészüzemben, azaz vízhőfokra szabályoz és kész. Rendeltem hozzá Honeywell automatikát (TFI 812.2Mod10), de az újjal sem indul el automatán.
A kazán időjárás követő szabályozású, nincs belső termosztát. Viszont ez működik, mert a vezérlőn a potmétert tekerve helyesen vált téli és nyári állás között. Hőkioldókat ellenőriztem, nem kapcsoltak ki túlmelegedés miatt. Illetve a szivattyú is működik, keringeti a vizet a rendszerben. A víz nyomása 1,2 bar. Mondjuk az indítás előtt töltöttem 0,9körül volt... utolsó ötletem, hogy megbolondult a nyomásszenzor (ha van ilyenje ennek) és amiatt nem indul el...(bár, ha kazántervező lennék, akkor vészüzemben sem engedném elindítani a kazánt, ha rossz a nyomásérték)
Kiváló X-akta amelybe már 2 kazánszerelő belebukott...Hol lehet a hiba? Lehet, hogy sikerült egy olyan vezérlőt kifognom, ami ugyan olyan hibát produkált, mint az enyém és egy vezérlő javíttatás/csere megoldaná a problémát?
Segítsen aki tud, hogy ne fagyjunk meg ha jön a nagy tél

Köszönöm!
(#) Kovidivi hozzászólása Okt 14, 2016 /
 
Sziasztok!
Érdekes dolgot vettem észre a termosztáttal kapcsolatban. Vadi új, modern, meg minden, de mégis 21fokC és 23fokC között ingázik a szoba hőmérséklete, mikor 22fokC-ra van beállítva. Csavargattam kicsit a beállító forgatógombot. 24fokC-t írt ki mért hőmérsékletnek a kijelző (rettentő sok), 23.5fokC-ra van beállítva (már próbálgatunk mindent, hogy 22fok legyen a szobában.), és fűtést jelzett a termosztát, plusz a kazán is melegített. Feltekertem 26fokC-ra (ekkor biztosan fűteni kell), majd onnan csökkentettem a kívánt hőmérsékletet. 23.5fokC-nál még nem akart lekapcsolni a termosztát, pedig 24fokC-t mutatott mért hőmérsékletnek. Aztán 23.5fokC-on hagytam. Emelkedett a mért hőmérséklet 0.1fok-ot, 24.1fokC-nál lekapcsolt azonnal. Nincsenek várakozási idők, mert ha gyorsan fel-le tekergetem a tekerőt, úgy változik a visszajelzés, hogy van-e fűtés igény, vagy sem. Ez azt jelentené, hogy mindkét irányba 0.6fokC különbséggel kapcsol be-ki a termosztát. A régi tudta tartani a szobában a konstans hőmérsékletet. Biztosan sűrűbben kapcsolt be a kazán, de a mostani állapotnak nincs értelme. Este alvás közben felébred az ember hogy izzad, aztán 2 óra múlva pedig hogy fázik. Ez normális? Tapasztalt más is ilyet? Nálam még jobban előjön ez a hiba, mert a radiátor és a termosztát között van legalább 3m, és idő kell, amíg elér a hő a szoba másik oldalához.
szerk: ez egy Wolf ART-2A termosztát.
Köszi.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2016
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Érdekes ez az Ebus is. Elolvastam a kézikönyvet is, de ki is próbáltam.
Ha Ebus-os termosztát van felrakva, akkor kell az áthidalás az E1 "a" és "b" pontja között, különben nem fűt, bármit is beszélgetnek az EBuson. Ha bent van az áthidalás, viszont le van húzva a termosztát, akkor elkezd fűteni a kazán, a végtelenségig. Tehát ha megsérül a kábel, tönkremegy a termosztát, esetleg kontakthiba miatt nem tud megfelelően működni, akkor a hibajelenség az lesz, hogy minimum 30fokC lesz a lakásban. Szuper megoldás. Vissza is kötöm a jól megszokott relés termosztátot, mindenki ismeri: Computherm Reméljük jó is lesz.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2016

ebus.jpg
    
(#) zoszka válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Külső hőm.érzékelő be van kötve?
Szoba behatás jól van beállítva?
Fűtési görbe jó?
(#) zoszka válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Computermnél meg ha merül az elem, vagy sérül a kábel, akkor vagy 30 fok lesz, vagy megfagysz. Én inkább lépnék be télen 30 fokba, mint. 5 fokba.
(#) JZoli válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
A termosztátok elég különbözőek, mint megtapasztalhattad most Te is. De egy lényeges dolog úgy látom kimaradt! A digitális termosztátoknál a be- és kikapcsolási hőfok között van egy bizonyos különbség az úgy nevezett hiszterézis. Ez azért kell, hogy az átkapcsoláskor ne kapcsoljon azonnal vissza és ki, mert ha nem lenne akkor a beállított hőmérsékletnél a termosztát elektronikája nem tudná, hogy éppen nől, vagy csökken a hőmérséklet. Nos ez a hiszterézis termosztátonként más és más lehet, De van olyan is aminél ez is állítható! A Te esetedben ez most +/- 0,5 fok ezt meghaladva kapcsol. Ez nem rendellenes működés! Vagy másik beállítás kell, vagy másik termosztát ha ez Nektek nem felel meg.
A másik dolog a radiátor és a termosztát távolsága, hát pl nálam öt méterre vannak egymástól még sincs gond vele.Szerintem hőérzetre kell állítani nem pedig fokra, akkor jobb lesz a közérzet is, de ez csak a szubjektív véleményem!
Ja és Zosztka már rákérdezett az egyéb kazánbeállításokra, azokkal is kellene foglalkozni!
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
(#) Kovidivi válasza zoszka hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Nincs külső érzékelő. Milyen szoba behatás? Fűtési görbe, bárhol is legyen beállítva, gyári beállításon van.
Az EBus vs relés termosztát problémánál az Ebus-os lakás hőmérséklete nem fog 30FokC-nál megállni, míg a régifajtánál van rá esély, hogy vagy mindig fűt, vagy egyáltalán nem fűt a kazán. Egy kéthetes nyaralás során inkább a nem fűt opciót választanám, de ha lehet, inkább áramtalanítom is a lakást és a kazánt is.
A hiszterézist ismerem. Ha nulla lenne, akkor is lenne egy kicsi, mert kikapcsoláskor a radiátor még forró, bekapcsoláskor pedig idő kell, amíg elér a termosztátig a hő. 0.5fokC nagyon sok. A Computhermnél 0.2fokC, és ez sokkal jobb. Elolvastam a Wolf termosztáthoz adott használati útmutatót, nem írta, hogy állítható lenne. Most elégedettek vagyunk, jó a szoba hőfoka. Mi sem fokC-ra állítjuk, hanem hőérzetre.
(#) zoszka válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Ha elolvastad volna a termosztátod használati utasítását, nem kérdeznél ennyit vissza. Benne van, hogy az Ebus-os termosztátod mire jó és hogyan működik.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
(#) Kovidivi válasza zoszka hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Amúgy tényleg elolvastam, de a papíralapún nem volt ez a két dolog... De szerintem nem segítene, mivel +-0.5fokC a hiszterézis, ami túl sok. Egyik, hogy ezt csak szakember állíthatja be, másik, hogy fogalmam sincs, melyik érték lenne megfelelő. A 70 éves mama sem fogja programozgatni a termosztátot, csak azt veszi észre, hogy egyszer fázik, aztán izzad...
Engem az zavar, hogy 22fokC-ra be van állítva a termosztát, és 22.5fokC-nál még bőszen fűt, és 22.6-nál kapcsol le. Hőmérséklet csökkenésnél gondolom fordított, tehát az 1.2fokC-os hullámzás a minimum. Ez több, mint zavaró!
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
(#) JZoli válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Ebben a +/-0,1 fok hiszterézisbe azért bele lehet kötni! Szerinted milyen magasan mekkora a helyiség hőmérséklete radiátoros fűtés esetén? Ez homogén semmiképpen sem lehet! Tehát a 0,1 fokos beállítást ez miatt fenntartással kell kezelni! Igazából lehetetlen is, mert a tér különböző pontjain a hőmérséklet is különböző lesz. Ezt az alábbi kép is szemlélteti! Természetesen vitatkozni nem szeretnék, mert mindenki a saját igényei szerint állítja be a hőfokot a lakásában, és ez így rendben is van!
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
(#) Gafly válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Idézet:
„De szerintem nem segítene, mivel +-0.5fokC a hiszterézis, ami túl sok.”

Az teljesen tökéletes. Én konkréten 16.9 foknál kezdtem el fázni két hete reggel, és akkor rájöttem hogy még nem kapcsoltam be a fűtést ebben a szezonban. Az pontosan 4.1 fok...
Idézet:
„csak azt veszi észre, hogy egyszer fázik, aztán izzad...”

A nagyik már csak ilyenek
Egyébként nem neki kell a fűtési rendszer paramétereit beállítani, hanem a telepítőnek (szerintem).
Tudom, és akkor jön rögtön a klasszikus: Akkor veszek egy Computherm digitális termosztátot az internetről, mert a mostani egy ócska vacak. De hogyan kössem be, mert nem annyi és nem olyan színű drót van???
(#) Kovidivi válasza Gafly hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Mindenkinek más a hőérzete. Haverom átjön, le kell csavarnom a fűtést, mert pólóban izzad, amikor én pulóverben fázok A lényeg, hogy most elégedett a család.
Idézet:
„" Egyébként nem neki kell a fűtési rendszer paramétereit beállítani, hanem a telepítőnek (szerintem)."”

Ezeket a beállításokat én meg nem forszírozom, már csak azért sem, mert mikor beszerelték a szakemberek, kérdeztem, milyen buszrendszert használ a kazán, nem tudták (talán azt gondolták, hogy a bus rendszerből csak egy van ), plusz megkérdeztem, hogy lehet-e több termosztátot rákötni, és kijelentették, hogy nem. Az előző kazánt 3 különböző ember vizsgálta meg, ebből egy csak kitakarítani tudta (a füstgáz értékei nem változtak), az egyik csak ránézett, és elment, a harmadik is csak telefonos segítséggel tudta a kazán teljesítményét feljebb állítani, de fene tudja, hogy használt-e, megjavultak-e az értékek, mert inkább kicserélték a kazánt, még mielőtt ismét jött volna a kéményseprő, hogy megmérje, történt-e változás. Ahogy észrevettem, senki sem tud semmit, de nem is érdekli. Valószínűleg rossz "szakemberek" járnak hozzám, de mivel értük nem kell fizetnem, ezért nincs más választásom. Ahogy látom, bőven elég, ha fel tudja rakni a falra a kazánt, be tudja kötni a csatlakozásokat, és kész. Sajnos.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
(#) rynartosmuki hozzászólása Okt 16, 2016 /
 
Sziasztok én sem értek nagyon a kazánokhoz, de egy érdekes helyzetbe vagyok,van RBS MINI RADIANT 24KW kombi cirkóm,11 éve hibátlanul megy,de most egy hónapja festetünk le lett takarva és nem indult el a kazán csak hibát jelzett,de a nejem meg takaritotta, és én, is a füst csövet el mozditottam a helyiről,hivtunk szerelöket de senki nem ért rá, csak egy hónap múlva,igy hát eki fogtam egyedül, mivel fáztunk esténként.
Elöszőr is nagyon sokat olvastam itt, ezen a fórumon ami sokat segitett.
Egy szerelő pedig telefonon meg, erösitett hogy csináljam, a ventilátort ami össze köti egy nipolán cső fújam meg oda vissza,plussz a membránt a léghiány mérőt is,mert egy kis pók vagy dugulás lehet benne,de a mikró kapcsolót kicsi csavarhúzóval nyomkodtam,elindult a kazán de meg állt,majd ma ki jött egy szerelö azt mondta 110ezer ft lesz kb de egy használt kazán aminél még jöhet a többi baj,inkább egy újat de újra át kell adni,(Kazán,kémény,stb,Tigáz,kéményes,gáz terv)700ezer ft kb le főtt a kávé.
És kintről vettem észre kéményt hogy szét van csúszva,felmentem a padlásra kimentem meg igazitottam,és megy a kazán,de az elölapot ahogy fel tettem meg áll,igaz a szigetelés le van válva szigetelés lehet e gond mert alu fólia van rajta és lehet hogy át húz vagy nem tudom mi lehet hogy a maszkot vissza rakom meg áll.
Remélem tud rá valaki okosat mondani.
(#) JZoli válasza rynartosmuki hozzászólására (») Okt 17, 2016 /
 
Kicsit jobban is fogalmazhatnál, mert háromszor kellett elolvasnom a hozzászólásodat mire megértettem.
A kéménnyel még mindig baj lehet, mert ha a burkolat visszaszerelése után megáll, akkor nem kap rendesen levegőt az a kazán. Nem lehet, hogy amikor szétment a kémény a belső csöve is eltávolodott valamennyit? Ezt is meg kellene nézni. Mivel cső a csőben "technológia" így előfordulhat, hogy a füstgázból vissza tud szívni valamennyit, ez okozhatja még a leállást.
(#) Malibu hozzászólása Okt 21, 2016 /
 
Sziasztok!

Egy Elexia Comfort 24 FF (Chaffoteaux & Maury) panellel keresett meg a kazános barátom. Hibajelenség, a kazán véletlenszerűen leáll amikor neki van kedve. Volt, hogy 2 órát várt a kazán mellett, nem történt leállás. Ahogy elment, a 80 esztendős nénike elmondása szerint a kazán leállt ---> piros LED és nem indul újra. A panelen kívűl mindent átnázett, nem talált semmit. Így látatlanban, randoom módon hibádzó panelell mit lehet kezdeni ?
Első nekifutásra összkondi cserére gondoltam. ( elektroliteket is? )
Esetleg egyéb utmutató ?

Üdv
(#) Attila18 hozzászólása Okt 23, 2016 /
 
Sziasztok! A segítségeteket kérném egy Beretta Smart 24 CSI kazánnal kapcsolatban.
Nincs szikra és nem lelem a hibát. A lámpája zölden villog. kb 3-4 perc után pedig pirosra vált. Utána kikapcsolom, de mindig ugyan az a hiba. Nyomás megvan kb 1,5 bar. Valami ötlet van?
Következő: »»   174 / 292
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem