Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NTC maximális kábel hossza
 
Témaindító: ilyesimre, idő: Szept 24, 2016
Lapozás: OK   1 / 1
(#) ilyesimre hozzászólása Szept 24, 2016 /
 
Sziasztok! Van egy ilyen termosztátomBővebben: Link, NTC szenzor 10k, a kérdésem az lenne,hogy ha 12m kábelre kötöm akkor működni fog? Nem találtam ezzel kapcsolatba semmilyen infót.
(#) kadarist válasza ilyesimre hozzászólására (») Szept 24, 2016 /
 
Szia!
Igen, jó lesz hosszú vezeték végén is. A nagy ellenállású NTC szenzornak éppen ez az előnye, de cserében számolni kell a nemlineáris hőfokfüggésével.
(#) ilyesimre válasza kadarist hozzászólására (») Szept 24, 2016 /
 
Köszönöm a választ!
Idézet:
„nemlineáris hőfokfüggésével”
ezt részletezné mert a témában laikus vagyok.
(#) Bakman válasza ilyesimre hozzászólására (») Szept 24, 2016 /
 
Ki kell próbálni, nem garantált. Találkoztam olyan termosztáttal, ami 5 m extra kábeltől megbolondult. Abban is NTC volt, de minden méréskor az NTC kapott egy jelsorozatot, ha jól emlékszem öt egyszerű négyszögjelet. Nem valószínű, hogy nálad is ez az eset áll fenn, de ha igen, ne csodálkozz.
(#) Bakman válasza ilyesimre hozzászólására (») Szept 24, 2016 /
 
12 m kábelnél nem érdekes a dolog. Mi hosszabbítottunk már meg 40 m kábellel is NTC-t (AKO termosztát), jó, ha 0,2 °C-ot tért el a mutatott és a valós hőmérséklet, már amennyire pontosan le tudtuk ellenőrizni.
(#) ilyesimre válasza Bakman hozzászólására (») Szept 24, 2016 /
 
Értem!
(#) ilyesimre válasza Bakman hozzászólására (») Szept 24, 2016 /
 
A szenzornak mindegy hogy milyen kábellel toldom meg,vagy speciális kábel kell hozzá. Kazánhoz lenne, hogy ha a vízhómérséklet 30℃ fölött van akkor kapcsolja a keringető szívagyút, ha aláesik a 30℃ akkor lekapcsolja.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2016
(#) Bakman válasza ilyesimre hozzászólására (») Szept 24, 2016 /