Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   40 / 68
(#) sunside válasza Bakman hozzászólására (») Jún 13, 2015 /
 
Kössz, ez egy megerősités az ötletemhez.
Ha valakinek van ellenvéleménye az ötletre, azt is szívesen olvasnám.
(#) elektroton válasza sunside hozzászólására (») Jún 13, 2015 /
 
Furj egy kb. 5mm-es lyukat a szivattyúház felöli motor pajzs aljába. ha bejut a víz, ott ki is tud "folyni". Tehát nem gyűlik ott fel.
(#) sunside válasza elektroton hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Mint a második képen is látszik, gyárilag van rajta lyuk alul de a forgó tengely szétfröcsköli a vizet mielött az kifolyna.
(#) Alkotó válasza sunside hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
A műgyanta viszonylag sűrű anyag, nem elég folyékony ide. Sokkal hatékonyabb lehet, ha lakkozással próbálkozol. Ezt több lépésben lehet végezni, egyik oldalról csepegtetve a lakkot a tekercsre, ami szépen lassan befolyik a mélyebb részekbe is.
(#) nooorbi hozzászólása Jún 14, 2015 /
 
Sziasztok!

Ez milyen villanymotor? 3 fázisú lenne?
(#) granpa válasza nooorbi hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Adattábla semmi, hány drót jön ki, hány tekercsvég van a kapocstáblán? Elég 'nudli'; mihez kell(ene).
(#) ferci válasza nooorbi hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Van-e két független tekercs különböző ellenállással, vagy 2 tekercs 1 közössel, 3 szál jön ki egyforma ellenállással, stb... ezekből már lehetne vmit tudni.
Írd be az összes variációt értékekkel.
(#) nooorbi hozzászólása Jún 14, 2015 /
 
Minden szál között ugyan annyi az ellenállás. De közben életre kelt. 3 Fázisú a kicsike.

Bár ami érdekes hogy 2 fázison 0,5A-t mértem, a 3. fázison 1A-t és a motor is melegszik. Fordulata 1500rpm.
Bár ereje az van, kézzel nem bírom megfogni.
(#) uniman válasza sunside hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
"Szivattyú (vízszint) vezérlés javítás." a fórum címe...gyanúm szerint rossz fórumba írtál!

Ellenvélemény helyett csupán aggodalom: Hogyan lehet a drótokat alaposan megtisztítani?
...mert "műgyantázásnak" vagy szigetelő lakkal való kiöntésnek csak szennyeződésmentes felületre van értelme.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
(#) Alkotó válasza uniman hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Nincs tisztasági megkötés. Semmi nem indokolja a "vegytiszta" felületeket. A túlzott tisztogatás inkább problémákat okozna.
Kompresszorral lefújod a mozdítható port, és egyéb szilárd részeket, és már mehet is bele a lakk.
Ezek célja nem a szigetelés, hanem részben a környezetből érkező páratartalom hatásának csökkentése, illetve a mechanikai rögzítés. Véleményem szerint, ez utóbbi a fontosabb.
(#) ferci válasza nooorbi hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Ugyan nem írtad konkrétan, de az ellenállásmérés szerint 3 szál jön csak ki, tehát belső csillagpontos.
Egy 24 volt váltós táplálással is megmérheted külön-külön a tekercsáramokat, ha gondolod, az már többet mond a dc-s ellenállásmérésnél.
Ezek szerint valamire még jó, de a valószínű menetzárlat miatt folyamatosra sehogy.
A fordulata stimmel a póluspárszám szerint.
(#) uniman válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Hello!
Sajnos esetemben sokkal súlyosabb a szennyeződés...tengelyközépig folyadékban áztak a borszivattyú tekercsei (szőlőmust, bor, viz, cukor, rozsda, borkősav...stb, elegyében).
(#) sunside válasza uniman hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Na ezért döntöttem a kiöntéses szigetelés mellett. Bár nálam még nem volt ilyen súlyos helyzet eddig.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2015
(#) nooorbi válasza ferci hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Csak 3 szál jön ki!
A motor mindkét végét megbontva nem is látni a tekercsek másik felének kötését. De egy ilyen kis motornál nem is lenne semmi értelme a deltának.

köbzoli
Próbáltuk egy fázisról működtetni(persze nem sokáig, csak pár másodpercre) de kézzel meg se lehetett olyankor mozdítani a tengelyt. Ha jól tudom akkor kondi nélkül is mennie kellene egy egy fázisúnak. Csak indulásnál rá kell segíteni.

Na meg a másik hogy egy ilyen motor működne 3 fázisról? Pár percet járattuk. Megy szépen, ereje is van csak melegszik. Bár én is arra tippeltem hogy ventilátor motor volt cirka 30 évvel ezelőtt, szóval lehet hogy elég erőteljes aktív hűtéssel megfelelően működne?
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2015
(#) ferci válasza nooorbi hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Azt írtad, hogy mindegyik szál között egyforma az ellenállás. Egy jó motornál arra lehetne következtetni, hogy ez 3 tekercs. Rajzold fel magadnak és próbáljál rájönni, másképp hogyan lehetne. Ha egyfázisú a motor, akkor 3 drót között szerintem 3 féle ellenállást kéne mérni: főfázis vastagabb drót( R1), segédfázis vékonyabb drót ( R2)és amikor sorban méred őket, az lenne a legnagyobb ellenállás ( R3).. de mint fent, te egyformát írtál, akkor R1=R2=R3.

A csillagot pontosan ezért írtam.. ha nem látod, az nem azt jelenti, hogy nincs is.. belül van elkötve.
Az, hogy feszültség alatt másak az áramok, azt jelentheti, hogy menetzárlatos, ami sima dc-mérésnél esetleg nem jön ki.
Tehát ellentmondás van mindenhogyan. Azt pedig ne írd, hogy ilyen kis motor miért mehetne csillagban, ha 3F... szerintem abban kellene menni neki.( látom, közben átírtad a csillagot deltára.. )

Ha pedig mégis segédfázisos lenne, akkor ne kézzel akard elindítani, mert vagy indító és/vagy üzemi kondi, vagy indítórelé kell hozzá, de a mérésed alapján nem tudod, melyik a fő-és segédfázis.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2015
(#) nooorbi hozzászólása Jún 16, 2015 /
 
Mindhárom vezeték azonos keresztmetszetű, csak az utólagos szigetelésük tér el(van amire gumi csövet húztak van amire szilikont, de ez lényegtelen)
A tekercsek ellenállása 206.6; 205.1 és 205.8R Ezért ki is zártuk azt hogy 1 fázisú lenne.

Viszont ami érdekes hogy most meg 2 fázison mértem 1At, a 3. fázison 0,6-ot.
Nem tudom hogy a lakatfogó mennyire pontos. Majd megmérem pontosabb műszerrel is.

(Igen, deltát akartam írni csak valamiért csillag lett belőle. Aztán miután elküldtem a hozzászólást tűnt fel hogy baromságot írtam De ugye a lényeg hogy egy ilyen kis motort szerintem semmi értelme deltába indítani. Csillagban is annyira kicsi az áramfelvétele. )
(#) ferci válasza nooorbi hozzászólására (») Jún 16, 2015 /
 
Nincs véletlenül lakatfogód? Az is segítene. Ha nem mutat semmit, akkor jól megy a motor 3 fázison, aztán nincs gond sima ampermérésekkel.
A csillag vagy delta üzemen nincs értelme meditálni, mert ez a motor a 3 kivezetése miatt nem is tudna kapni 3F trafó nélkül 3x230-at, ami viszont egy kivezetett és be is kötött csillagpontos motornál normál lehetőség lenne hálózatról, direktben. Jelen esetben viszont csak vonali feszültséget tudsz rákapcsolni, ha van 3 fázisod, tehát 3 x 400 voltot.
(#) nooorbi válasza ferci hozzászólására (») Jún 16, 2015 /
 
Van lakatfogó, azzal mértem. Bár csak fázisonként. Majd megmérem egyben is(de gondolom fog mutatni úgy is valamennyit)
3 Fázis van, szóval nem probléma az üzemeltetése.
(#) vilamvili hozzászólása Jún 17, 2015 /
 
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1803672.html#1803672
Ha még nem adtál rá áramot segít az ínfra lámpás szárítás minimum 24ora. A lámpa csak melegítsen ne égessen.
(#) vilamvili válasza uniman hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Ha még nem adtál rá áramot segíthet a 24orás ínfrás szárítás, csak melegítsen ne égessen.
(#) vilamvili válasza zsoltkis100 hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Nagyon grasztikus de biztos a varíátor , az Sz,K, kónbájnón még meglehet nézni de máshol is.Egy ékszíj kettő szíjtárcsa egy feszítő kerék. Lehet lapos szíj és két kúpos szíjtárcsa egy szíjat toló kar, nagyon régen használták.
(#) vilamvili válasza sunside hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Ezt a fényképet elnézve egy pedrólló típusú motor, itt a szivattyú és a motor között több centi hézag van hogyan jut át a víz? Szerintem csak kóndenz víz lehet, ha jó a motor minek háborgatni?
(#) Jáger László hozzászólása Jún 17, 2015 /
 
Helló mindenki!
Segítségre lenne szükségem. Adott egy KAMA 5Y2 típusú szivattyú, szovjet gyártmányú. 375W -os! A kondenzátorok, szerintem 5db volt benne szétrobbantak, illetve olvashatatlan feliratúak. Ha esetleg volna valakinek ilyen ötlete kérem ossza meg velem. Ez nem a 700W -os verzió, ez sokkal kisebb. Arról sok infót találtam, de erről nem. Előre is köszönöm!
(#) vilamvili hozzászólása Jún 17, 2015 /
 
Tisztel fórumozok, nem ide való de motor téma. Van a családban egy rokkant kocsi 2db, 24V motor van rajta. Az egyík motor forog de nem hajtja a kereket, van rajta egy kuplung de ezt hiába állítom semmi, ha valaki találkozótt hasonló esettel vagy tud adni tanácsot örömmel fogadnám.
(#) uniman válasza vilamvili hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Hello.
Ez már egy éve szárad ! ...tavaly nyáron több hetet a tűző napon is eltöltött.
De a szennyeződések eltávolításáról lenne szó, meg az impregnálásáról...
Ugyanis párás, nedves környezetben van használva (borospince).
Sellakban kifőzését már ajánlotta egy tekercselő..
(#) vilamvili válasza Jáger László hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Ez egy szénkefés típus, az elektrótanya fórumon van egy orosz kóléga ö biztos tud segíteni.
(#) Orbán József válasza nooorbi hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Simán lehetne 1 fázisú, a magyar kerek mosógépek motorja szimmetrikusra van tekerve és mégis 1 fázisú! Valamikor tekercseltem motorokat és határozottan emlékszem erre. Próbáltam is frekiváltóról, mert elvileg 3x230-al mehetne, de nagyon melegedett, túl van így már gerjesztve.
Azonban az eltérő áramfelvételekkel már gond van, az menetzárlatra, vagy tekercs elkötésre utal.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2015
(#) vilamvili válasza uniman hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Én nem csinálnék véle semmit, ha megy megy ha nem tekercselés. Ne hidd hogy a tekercselő ímpregnálja sellak és kész. Nagyon sok motorral foglalkoztam 55éve vagyok villanyszerelő, 29évig voltam T,M,K, dolgozó.
(#) Orbán József válasza uniman hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Szervusz!
Valamikor danában, amikor tekercseltem üzemszerűen, volt ilyen - DELTA csónaklakk.
Egy vitorlás szimbóleum is volt a dobozon. Egy komponensű és melegítéssel kiszárítható volt. Aztán volt még a 2 komponensű parkettalakk, az is jó (drága) volt.
Persze a tekercselés a biztos, én a cégeknek az összes hibátlanul küldött motorját újratekercseltem, minek okoskodjak alapon...
Azonban a saját zsebre simán leimpregnálnám, akár nitrolakkal is - spray.
Mi baj lehetne? Legfeljebb tényleg tekercselni kell és elment plusz egy ezres, ennyi a színtelen nitro spray. Ha meg beválik, nem keveset spórolsz.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2015
(#) uniman válasza vilamvili hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Hello!
Ez a motor menni ugyan "megy" így kiszárítva, de csak addig amíg egy idő után a párásodás miatt a "fí"-relé le nem old. Persze az újratekercselése lenne a tuti megoldás, de jobb lenne a motor "életét" még egy kicsit meghosszabbítani. (Persze, mivel 4-5 ezerért senki sem fogja a tekercselését megcsinálni, 15-ért újat fog venni a gazdája.)
Én úgy gondolom, hogy szakműhelyben végzett vákuumimpregnálással még meg lehetne menteni...(de nem ismerek ilyen helyet).
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2015
Következő: »»   40 / 68
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem