Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó szivargyújtó
 
Témaindító: Peti027, idő: Ápr 1, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 2
(#) Inhouse válasza zsolt58 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Vin a bemeneti (nálad +12V), a Vout a kimeneti (+5V), a GND a test. De ha ez nem megy, akkor tényleg jobb, ha megveszed.
(#) zsolt58 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
De a tekercset csinaljak vagy vegyek?
ha csinalnom kell akkor hany menet kell?
A tekercsekhez nem ertek meg!
(#) Tomi111 válasza zsolt58 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Üdv!
Az pl. egy ilyen tekercs: 220uH
(#) Tomi111 válasza Tomi111 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Itt egy gyári Nokia töltő rajza. Szinte a 34063 alapkapcsolása. Viszont ez még a régi Nokiákhoz készült, ha USB-s telóhoz kell, akkor a kimenetet át kell állítani 5-5,5V közé. Ez vagy az R2 vagy a csillaggal jelölt 1,27kOhm cseréjével lehetséges.
(#) zsolt58 válasza Tomi111 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Koszi
Akkor ezt venni kell ertem es koszonom szepen!
(#) Inhouse válasza zsolt58 hozzászólására (») Szept 2, 2014 /
 
Idézet:
„Akkor ezt venni kell ertem es koszonom szepen!”

Igen, erről beszélünk. Te fennakadtál a tekercsen, pedig nem is kellett volna eljutnod odáig. Vannak dolgok, amiket érdemes megépíteni és vannak amit nem, pl. ezt sem.
De nézzük részletesebben, vennél 34063-at, meg kondikat, ellenállásokat, meg diódákat, meg NYÁK-ot, meg tekercset (igen, ilyet lehet kapni is, de meg is tekerheted). Már többe van, mint egy kész gyári. Aztán megpróbálod összerakni, vagy sikerül, vagy nem, hiszen tippelem, hogy egy alap multiméteren kívül nem igazán van egyéb műszered...persze tanulásnak jó lenne, de előtte kicsit fejleszteni kellene az elméleti tudást.
(#) zsolt58 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 2, 2014 /
 
Miert milyen muszer kell meg???
(#) pucuka válasza zsolt58 hozzászólására (») Szept 2, 2014 /
 
Inhouse mondta:
Idézet:
„de előtte kicsit fejleszteni kellene az elméleti tudást.”

Akkor rájössz, hogy milyen műszerre lesz szükséged. (pl. oszcilloszkóp)
(#) zsolt58 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 2, 2014 /
 
Oszcilloszkópom van!
(#) Inhouse válasza zsolt58 hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
Akkor viszont az eddigi kérdéseid és hozzászólásaid nincsenek összhangban a műszerezettségeddel. Egyébként nem pont szkópra gondoltam, pl. RLC mérőre, stb... de jó lehet egy függvénygenerátor és a szkóp is pl. egy induktivitás méréshez.
De mindez felesleges, ha nem tudja az ember az alapokat és, hogy mit érdemes megépíteni és mit nem.
Pl. mire gondoltál itt:
Idézet:
„vagy mi azott a dioda es a V out kozott?”
(#) aramos hozzászólása Nov 27, 2015 /
 
Sziasztok!
Szivargyújtós USB töltőkkel kapcsolatos véleményekre vagy tapasztalatokra lennék kiváncsi. Az általam eddig látott ilyen töltőkben, akár gyári (az adott készülékhez tartozó), vagy utángyártott, nem találtam kimeneti túlfeszültség elleni védelmet. Az érdekelne, hogy ha egy ilyen töltő tönkremegy (kijut a kimenetére a 12V), mi lesz a töltött eszközzel? Ez is tönkremegy, vagy érzékeli a túlfeszt és lekapcsol, stb. ?
(#) Bakman válasza aramos hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
Attól függ, van-e az eszközben túlfeszültség védelem. Ha nincs, és nem bírja a többletet, nyílván elromlik.
(#) teddysnow válasza aramos hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
Szia

Igen, kijuthat a 14 Volt. Nekem a Huawei-t nem tette tönkre a 11 volt. Egyszer bevillantotta a töltő led-et és nem csinált semmit. Olyan volt mintha, kontaktos lenne a kábel vagy csatlakozó.
(#) vkrisz81 hozzászólása Aug 5, 2016 /
 
Sziasztok!
Szeretném tudni hogy kb mekkora teljesítmény vehető le egy szivargyújtóról, illetve ha jól tudom ez egyenáram, hogyan tudnék vele akármilyen elektromotort üzemeltetni?
Még kezdő vagyok a témában ^^
Köszi
(#) Bakman válasza vkrisz81 hozzászólására (») Aug 5, 2016 /
 
Általában az aljzatokra ráírják, hogy mit bírnak. Ha nem, a használati utasításban benne van. Elektromos motorból van kb. kismillió típus, milyet szeretnél üzemeltetni?
(#) vkrisz81 hozzászólása Aug 5, 2016 /
 
igazából elsőre csak tudni szeretném milyen műszaki paraméterek jellemeznek egy szivargyujto aljzatot.. de amúgy motort üzemeltetnék vele, valamilyen elektromotort. mondjuk egy szivattyút, amilyet lehet.. még csak puhatolózom!

azt csinálnám lemennék a nyaralónknál a tóhoz megtölteni egy kis szivattyúval egy tartályt vizzel és felvinni a dombtetőre
(#) dB_Thunder válasza vkrisz81 hozzászólására (») Aug 5, 2016 /
 
Egy átlag szivargyújtót 10A-rel biztosítják, ez ugye kb 120W, ezt folyamatosan én nem venném ki belőle mert gyanítom hogy a vezeték leégne!! És a másik kérdés hogy az akku ami átlag 45Ah, mennyi idő alatt fogy el, főként hogy még indítania is kell...

Ha energia kell akkor motorház fel, és közvetlen az akksira csatlakozni normális csipeszekkel.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2016
(#) vkrisz81 hozzászólása Aug 5, 2016 /
 
tételezzük fel hogy megy a motor... akkor az akku lemerülés nem játszik!
(#) cupika97 hozzászólása Aug 5, 2016 /
 
Veszel egy ilyet, és ezzel megoldod. Szivattyúhoz még inverter kellene, és egyből az akkura kötni. De az autót úgyis be kellene indítanod. Benzines szivattyú jobban megéri.
(#) dB_Thunder válasza vkrisz81 hozzászólására (») Aug 5, 2016 /
 
Tételezzük fel, hogy tévedsz!
Alapjáraton nem tud tölteni rendesen a generátor, és egy átlag generátor 50-100A-t tud, ha ez fölé mész fogyasztással, akkor nem lesz töltésed.
Autóhifi. Nekem nem volt nagy rendszerem csak pár 100 Wattácska (20-30A bizti), a rövid megtett távok miatt otthon mindig töltőn lógott a kocsi, hogy indítható maradjon!
(#) vkrisz81 hozzászólása Aug 5, 2016 1 /
 
hány v van a szivargyujtón?
azt láttuk 50-100A. ez mind eljuthat a gyujtohoz is?
amit irtal benzines azzal csak az a gond hogy kicsit nagy. ha veszek egy egysezrű kis szivattyút akkor csak inverter kellene mondjuk azt nem tudom milyen költség lenne csinálni egy olyat.. de egy kis teljesítményű masina elég lenne szóval nem akarnék sokat :S
(#) Joe_001 válasza vkrisz81 hozzászólására (») Aug 5, 2016 /
 
Üdv!
Ha invertert veszel akkor valós szinuszosat érdemes, drágább is, viszont, ha nem akarsz gyakran 230 as szivattyúmotort cserélni, némely motor el se indul a régebbi szünetmentesekről, ha igen, irtózatos hanggal, és hamar leég. A szünetmentes egyébként alapon 10 perc áthidalási idővel rendelkezik az alapból hozzávalló akkupackból, de plusz akksikkal a működés ideje növelhető. Viszont ezt fel is kell egyszer tölteni, mint a vizet a hegyre.


Más:
(Bocsi, hogy szólok, (igaz, nem nekem tisztem szólni, és nem is bántásiból),de ha a"Válasz" gombot használod,(zöld mező, időponttól balra), akkor tudnám/k kivel beszélgetsz, kinek szólsz.)
(#) EcoPityu válasza vkrisz81 hozzászólására (») Aug 6, 2016 /
 
Szia!
Idézet:
„hány v van a szivargyujtón?”

V! Természetesen az akku aktuális feszültsége van, azokkal a kontakt ellenállásokkal csökkentett mértékben, mint a saruk, biztosíték foglalat...
Idézet:
„azt láttuk 50-100A. ez mind eljuthat a gyujtohoz is?”

A 17 éves Ford Escortunk alapjáraton 25A-el töltött, és maximális töltő árama 72A lett volna ( fordulaton), ámde a menetszél hűti!!!
Ha az alapjárati töltőáram fölé mész fogyasztásban, akkor már az akkut is meríted, a generátort forralod, és az akku kapcsain is 12V alá esik a feszültség! A szivargyujtó csati nem véletlenül van biztosítva 10A-re, mert a kábelezése vékony, ( a suzukiban 0,75mm2), és bár a csati bírja a hőt ( erre készült), de a saruzása, forrasztása nem!
Tehát a válasz, nem jut el az 50-100A a szivargyujtóhoz, csak ha patkolt bizti, és zárlat van! Ezek természetesen együtt járnak a gépjármű kigyulladásával!
Egyébként, még nem esett szó a szivattyú mikéntjéről! Egyáltalán mi az elképzelés?

Pityu
(#) vkrisz81 válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 7, 2016 /
 
igaz, de uj vagyok és amikor elkezdtünk erről beszéálgetnio egy saját topic volt, majd az admin betolta ide ahol már millióan beszélgetnek szoval bocsi!
(#) vkrisz81 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 7, 2016 /
 
az elképzelésemet fentebb leirtam, de ide is bemásolom
Idézet:
„azt csinálnám lemennék a nyaralónknál a tóhoz megtölteni egy kis szivattyúval egy tartályt vizzel és felvinni a dombtetőre”

szóval ez lenne az elképzelés, vennék egy kicsi ~250Wos szivattyút meg egy invertert, ami 300Wos, a kettő megvan kb 20-25e forintbol. CSAK az érdekelt járható út e, és nem hosszú időtartamra kellene..
(#) EcoPityu válasza vkrisz81 hozzászólására (») Aug 8, 2016 /
 
Szia!
A linkelt írásodat olvastam, csak teljesítmény adatok, esetleg hány litert, mennyi idő alatt? Ez lett volna a kérdésem... Egyébként, nem tudom miért erőlteted a 230V-os szivattyút és invertert, amikor vannak átfejtő szivattyúk 12V-osban is!
http://www.aligvarom.hu/12V_szivattyu
https://www.conrad.hu/hu/12-v-os-buvarszivattyu-barwig-0333-539082....-12V-1
Sajnos csak másolni tudtam, a linkelés nem ment telóról!

Pityu
(#) reikimester hozzászólása Márc 1, 2017 /
 
Szeretném, ha valaki segítene, Suzuki Swift 2002 ess és a szivargyújtó nem működik nincs feszültség benne a biztosítékot megnéztem mind jó. Ezért szeretném az aljzatot kivenni és megnézném, hogy van valami baja, de nem tudom kivenni. Valaki azt írja, hogy slaggal kell kihúzni, de hogyan.
Szeretnem,ha segítenétek előre is köszönöm.
(#) Blintux hozzászólása Máj 9, 2017 /
 
Sziasztok!
Szerintetek egy laptopot üzemeltethetek szivargyújtóról?
Sajnos a laptop akksija halott, hálózati tápellátás meg nincs a környéken.
Járó motornál a szivargyújtóban 14.1V van, kimértem.
A laptop adapterén az áll, hogy Output: 14V - 3A
Szóval szerintem működhet a dolog, de a biztonság kedvéért rákérdezek, nehogy bármelyik félben kárt tegyek ha rákötöm!
(#) pucuka válasza Blintux hozzászólására (») Máj 9, 2017 /
 
Valószínűleg nem. A szivargyújtóban levő feszültség nem stabil, az akkumlátor, és a szabályzó állapotától függően 15 - 16 V is lehet. Inkább vegyél egy állítható kimeneti feszültségű, megfelelő teljesítményű autós adaptert.
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem