Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   103 / 156
(#) Chipmunk1960 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Szia, külön akku legyen az autónak, és egy másik, csak a cuccosnak, amit bepakolsz, ennek úgy számold ki a teljesítményét, hogy pár napot kibírjon töltés nélkül, mikor áll az autó. Egy diódával, le tudod választani az autó többi rendszerétől, de a töltést a motor generátorától kapja ugyanúgy.
(#) zolika60 válasza kikkiri hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Szerintem ez nem probléma. Bosch generátoroknál szokásos. Az én autómban így működik mióta megvan húsz éve.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Nekem is ezt csinálja, de nekem csak 3W-os visszajelző izzó van benne. Remélem az 5W-osra cserélése megoldja a gondot. Azon keresztül picit több előgerjesztést kap és hátha felgerjed alapjáraton is.
(#) Chipmunk1960 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Az nem volna baj, nem kell rugdalni a gázpedált.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Az enyémben LED van visszajelzőnek. Amúgy sem alapjáraton járok így szerintem nem probléma.
(#) Ricsi89 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Igen ez a célom nekem is. Csak jelenleg nincs kedvem kibontani a műszeregységet egy izzócsere miatt. Amikor meg kint volt, pont nem találtam belevaló izzót.
(#) kikkiri válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 1, 2015 /
 
Kösz a választ!
Viszont mit tud csinálni vele ?
Mitől lett ez ?
Motor baja volt, azt megjavította, aztán kiderítette h. a generátor már szénkefék nélkül működik.
Írták hogy az alapjárat alacsonyabb lett és a fordulata miatt nincs meg a gerjesztő feszültég nagysága.
Aztán a szénkefék érintkezésére is írták ugyanezt a hibát.
zolika60 írta h. Ő így használja 20 éve és semmi probléma ...
Most akkor nyugodjak bele ?
(#) Chipmunk1960 válasza kikkiri hozzászólására (») Márc 1, 2015 /
 
Szia, Lehetséges, hogy az alapjárat túl alacsony, azt kellene, megnézni. Ez igaz, az a motornak sem jó. nekem is valószínű, hogy a kopott szénkefe miatti szikrázás ütötte ki a fesz szabályozót. 200.000Km Szóval, én az alapjáratot állítanám be gyári értékre, ez a generátornak egyébként nem árt.
(#) zolika60 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 1, 2015 /
 
Alapjáraton úgysem mész sehová az autóval. A gázpedált sem kell rugdosni. Csak elindulsz ahogy szoktál és amikor eléri a fordulatot megjön a töltés. Semmi gondot nem okoz, hogy néhány másodpercig nincs. Ha egy fél percig úgy tudsz menni, hogy nem jön meg közben a töltés akkor valóban javítani kell a rendszeren.
(#) mark.budai hozzászólása Márc 1, 2015 /
 
Sziasztok!
Van egy Rover 200-am, 1.4 benya motorral. Az utóbbi időben észrevettem, hogy vibrál a világítás, de igazából minden izzón látni, ami az autóban van. Ennek a vibrálásnak a fordulatszám függvényében változik a frekvenciája, 3000 körüli fordulatnál már nem látom, erre ugyebár az izzó felépítéséből adódó tehetetlensége is rásegít.
Nem csak ez az egyetlen probléma. A motor járása sem egyenletes, mintha alapjáraton a generátor beterhelne neki, ez fordulaton már nem jelentkezik, nyilván a nagyobb nyomaték miatt.
Az elmúlt két-három hétben szereltük az autót, egy hűtő dugulás miatt megfőzött hengerfejtömítés-csere, és vezérlés csere volt, ami a generátor szíjának levételével járt. Visszatéve azt, talán egy kicsit lazábbra hagyva, mint volt, indításkor megcsúszik, meg minden hirtelen fordulatszám változáskor is.
Arra jutottam, hogy zárlat van benn. Ezek ugye háromfázisú generátorok. Szétszedjem, és mérjem meg a diódákat, vagy menetzárlatos lehet? A töltés lámpa nem világít, az akksit is tölti, csak a villódzás, és a motor terhelése a probléma. Azért gondolok arra, hogy a háromból az egyik fázisnál valami bibi van.
Ha az egyik dióda bezárlatosodott, érdemes kikötni azt, és beépíteni egy új diódát, ami nem lesz egyforma a többivel, vagy inkább cseréljek generátort? Nem olcsó.. Az autó viszont minden nap kell, és nagyon fontos. Így nincs több napom ülni felette.
(#) Ricsi89 válasza mark.budai hozzászólására (») Márc 1, 2015 / 1
 
Lehetséges, hogy dióda gond van. Viszont jó hír, hogy lehet cserélni általában a diódát. Csak ki kell nyomatni a régit és be az újat. Mindenképpen le kell venni és végigmérni hogy mi lehet a gond.
(#) kétbalkezes válasza mark.budai hozzászólására (») Márc 2, 2015 / 1
 
Azért mielött szétkapod érdemes lenne rámérni a tölrésre. Zárlatos diódával nem hinném, hogy töltene ,szakadt diódával talán. Mérj feszültséget a generátoron, az akkumlátoron, a kaszni testen. Ha nem egyforma értékeket mérsz Lehet csak kontakt hiba. Laza ékszíj megcsúszat. Egy hibátlan generátoron is.
(#) cypern válasza Ricsi89 hozzászólására (») Márc 4, 2015 /
 
Keresgélek, de nem találok megfelelőt. Esetleg tudnál mondani egy gyártót, aki nem széltében, hanem magasságában növeli az akku méretét? Mert felfelé lenne hely, de 70A-esnél nagyobb nem fér bele szélességben.
(#) zolika60 válasza cypern hozzászólására (») Márc 4, 2015 /
 
Milyen méret fér be neked?
(#) Ricsi89 válasza cypern hozzászólására (») Márc 4, 2015 /
 
Sima savas akkuval még mindig nem mész semmire, mert hiába a nagyobb kapacitás, nem szereti a lassú kisütést, tönkre fog menni hamar.
(#) ATOMIC hozzászólása Márc 8, 2015 /
 
Sziasztok!
Nem tudom hogy a kérdés ideillik e de én ideírtam.
Na szóval van egy Audi generátorom a dióda híd és a fesz. szabályzó kiment benne. A kérdésem az lenne, hogy lehet e belőle csinálni egy villany motort ami 12 voltról üzemel?
(#) Chipmunk1960 válasza ATOMIC hozzászólására (») Márc 9, 2015 /
 
Szia, Talán, ha van 12-24V, 3 fázisod, de én nem próbáltam. Szerintem értelmetlen, mert baromi nagy áram kellene már a megforgatásához is.
(#) Golf1Lacus hozzászólása Márc 19, 2015 /
 
Kedves Fórumozók, Sziasztok.

A Golf 1-em furcsa áramingadozási jelenségeket produkál mostanság. A problémát a visszajelző műszer is mutatja, kitér a mutató teljesen ameddig csak tud 14V fölé. A fényszórók élesednek viszont a motorteljesítmény megakad-esik, eltelik véletlenszerűen pár másodperc és minden visszaál normál üzembe 12V-ra és megint húz az autó. Egy szakember a generátort babrálta, megvizsgálta a feszszabályzót semmi probléma működik. A forgó részt újracsapágyaztuk mostmár az is jó. Tanácstalnul állunk e probléma előtt.

Valaki tapasztalt már ilyet?
(#) zolika60 válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
Az akku testkábelét vizsgálnám meg először.
(#) Golf1Lacus válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
És mi lenne a probléma vele és miért?!
(#) kadarist válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 19, 2015 / 1
 
Szia!
Nyilván az oxidos, rozsdás, esetleg laza csavarkötésekre gondolt a vezeték végein.
(#) Ricsi89 válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 19, 2015 /
 
Nahát, pont hasonlót kezdett el nekem is a napokban, annyi különbséggel, hogy nem megy el a motor ereje, csak a mutató akad ki és hallom az ac pumpán a megemelkedett feszültség miatti fordulat emelkedést. Van amikor menet közben 1-1 pillanatra ugrik csak meg a mutató.
(#) zolika60 válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Ahogy kadarist írta. Mi egyéb baj lehet egy testkábellel?
(#) Golf1Lacus válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Más lehetőségek?
(#) zolika60 válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Ugyan ez a hiba a generátoron belül. A feszültség szabályozónak van egy csatlakozó lemeze ami néha kontaktos lesz. Gondolom Bosch generátor van a gépen.
(#) kadarist válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Megnézted ezt a rossz érintkezéses lehetőséget?
(#) Golf1Lacus válasza kadarist hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Igen, persze!
(#) kadarist válasza Golf1Lacus hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Szabályzót cserélt a szerelőd?A motorblokk testelése is jó? A generátor talpcsavarjánál lévő testelő vezetéknek is biztos az érintkezése, a saru nem oxidos?
(#) Golf1Lacus válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Bosch van rajta, igen.
(#) Golf1Lacus válasza kadarist hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Nem cserélt, bemérte aztmondta az jó, mondjuk attól még lehet kontaktos. Holnap átnézem ezeket a lehetőségeket. Köszi.
Következő: »»   103 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem