Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   118 / 156
(#) Kardos074 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 14, 2016 /
 
Gondolom a DFM kihagyható. Ellenőrzőlámpa hány wattos legyen?
(#) Kardos074 válasza Kardos074 hozzászólására (») Szept 15, 2016 /
 
Akkor "b1"-et az akku "+"sarkával kötöm össze, "L" egy izzón keresztül az akku "-" sarkával.
A generátor fém részét pedig az akkun a negatívhoz. Miért ban B1+ és B2+?
(#) Ricsi89 válasza Kardos074 hozzászólására (») Szept 15, 2016 / 1
 
L egy izzón keresztül(kb 5W) az akku + sarkával!
(#) Kardos074 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 15, 2016 /
 
Köszönöm, akkor összerakom.
(#) Kardos074 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 15, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget mindenkinek! Tölt a generátor, viszont azt nem gondoltam, hogy ekkora erő kell egy generátor forgatásához, amikor már van gerjesztés. Egy 350w-os fúróval hajtottam meg és eléggé erőlködött. Ez 150A-es generátor. Egy 50A-est mennyivel lenne könnyebb hajtani?
(#) Ricsi89 válasza Kardos074 hozzászólására (») Szept 15, 2016 / 1
 
Nem attól függ, hogy mekkora teljesítményű, hanem, hogy mekkora teljesítményt vesz fel a rá kötött fogyasztó. Jelen esetben az akkumulátor. A generátor teljesítménye csak azt határozza meg, hogy mennyi áramot tud leadni maximum. Tehát ha az akkud csak 10A-t vesz fel, akkor ugyanolyan erővel kell meghajtani az 50A-es és 150A-es generátort is.
(#) Kardos074 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 21, 2016 /
 
És okozhat-e bajt, ha előbb fölpörgetem a generátort, majd ezután kapja meg a gerjesző áramot?
(#) zolika60 válasza Kardos074 hozzászólására (») Szept 22, 2016 / 1
 
Nem.
(#) Kardos074 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 23, 2016 / 1
 
Még egy kèrdés. Látom, nagyon vágjátok a témát! Számít-e, hogy hány vattos a kontroll lámpa?
(#) Ricsi89 válasza Kardos074 hozzászólására (») Szept 23, 2016 / 1
 
Igen. 5W-os izzót tegyél. Ha túl kicsi, akkor nem biztos, hogy felgerjed.
(#) Kardos074 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 25, 2016 /
 
Köszi mindenkinek!
(#) Tomi111 válasza Kardos074 hozzászólására (») Szept 25, 2016 / 1
 
Üdv! Írtad, hogy a 350W-os fúró erőlködött. Nem csoda. Ha a 150A-es generátort max teljesítményen szeretnéd használni, az ugye 14V×150A=2100W!! , tehát legalább ekkora motor kell, de inkább nagyobb, mert a hatásfoka nem 100%. A motort szerintem a max teljesítményre méretezd, mert ha akkut akarsz tölteni vele, akkor egy lemerült akkut először igyekszik a max árammal tölteni. A forgásirányra is figyelj! Töltés szempontjából mindegy, de a generátor ( benne a diódák) hűtése szempontjából nem mindegy merre forog. A ventilátora általában csak az egyik irányban hűt megfelelően.
(#) CsemanAttila hozzászólása Szept 30, 2016 /
 
Üdv Urak! Nem tudom mennyire látszik a képen, a belső szénkefe gyűrűn egy kb 2mm mély vájat van. Ennyire elkopott volna? Cserélhető? B Corsa, 94-es X14Xe motor. Köszönöm.
(#) Ricsi89 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 1, 2016 /
 
Igen, normális és cserélhető.
(#) Kardos074 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
A gerjesztést lehet vajon csökkenteni? Nem baj, ha kevesebb áramot termel a generátor, csak könnyebben lehessen forgatni. 0.5 LE a motor teljesítménye, egy hajszálnyival gyengébb mint amennyi a generátornak kellene.
(#) zolika60 válasza Kardos074 hozzászólására (») Okt 4, 2016 / 1
 
A gerjesztő tekerccsel tegyél sorba egy diódát, esetleg kettőt. De a generátor terhelését is csökkentheted, hiszen terheletlenül nem kell teljesítmény a meghajtásához.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2016
(#) Kardos074 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
És ez hogyan néz ki a gyakorlatban? A kontroll lámpa és a generátor közé tegyek egy vagy két zener diódát? Mekkorák legyenek?
(#) zolika60 válasza Kardos074 hozzászólására (») Okt 4, 2016 / 1
 
Nem. Valamelyik szénkefével sorba egy megfelelő áramú egyenirányító diódát. Azon esik 0,6-0,7V, emiatt csökken a gerjesztő áram. De mint írtam egyszerűbb a kivett teljesítményt szabályozni.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2016
(#) Kardos074 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Annak mi a módja?
(#) CsemanAttila válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 5, 2016 /
 
Köszi szèpen. Ha normális akkor marad így.
(#) Joe_001 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 5, 2016 /
 
Üdv!
Szerintem arra mondták, hogy aszimmetrikusan kopik. De ha már "vasat fog" az nem igazán egészséges! Én cseréltetném. Te tudod, tied a gép, eladásra jó ez!
(#) CsemanAttila válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 6, 2016 /
 
Köszi. Kicsit több mint 1év műszaki van még rajta, ha elfogy, akkor megy a levesbe.
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Egy évet még akár el is mehet (nehéz így megállapítani, hogy pár század, vagy pár tized mm réz maradt-e még ott. Bár ha már így szét volt szedve, könnyen ki lehetett volna cserélni (kb. egy ezres az alkatrész)
(#) zolika60 válasza Kardos074 hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Az egyik kefe bekötését szétforrasztod és beteszed a diódát.
(#) CsemanAttila hozzászólása Okt 9, 2016 /
 
Urak. G Astra. 1.4benzin. Dióda híd hiba miatt merülhet állóhelyzetben az aksi? Ha igen, hogyan lehet legegyszerűbben beazonosítani a hibát? Csak kiforrasztva?
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 9, 2016 /
 
Merülhet. De ezt könnyen kiszűrheted, akár többféleképpen is, pl. lekötöd az egyik sarut , közékötsz egy ampermérőt, megméred, aztán lekötött generátorral is.
Biztosat meg szétszedve, szétforrasztva fogsz megtudni.
(#) CsemanAttila válasza akos70 hozzászólására (») Okt 9, 2016 /
 
Így gondoltam, csak nem voltam benne biztos, hogy van neki áramfelvételi jele. Több is lehet mint 10Amper? Kössek sorba egyből izzót?
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 9, 2016 /
 
Lehetséges. Izzóval is kipróbálhatod, lekötöd a piros vezetéket, közéraksz egy izzót (próbalámpa is jó), ha felizzik, már szerelheted is le a generátort.
(#) Ventos hozzászólása Okt 12, 2016 /
 
Sziasztok! Lenne nekem is 1 kérdésem. Bosch generátor a páciens. Dióda híd új, fesz szabályozó is. állórész tekercsei 1,6 ohm, mindegyiken ennyit mértem, forgórész 6,4 ohm. Szóval elvileg minden jó. Terhelés nélkül van is töltő feszültség, de ha kap 1 kis terhelést, pl 20W-os izzót, akkor leesik a feszültség 6 Voltra. Lenne valakinek valami ötlete, hogy mi a vihar lehet vele? Köszönöm.
(#) zolika60 válasza Ventos hozzászólására (») Okt 12, 2016 /
 
Nekem egyszer a gerjesztőtekercs forrasztásának hibája okozott ilyen jelenséget.
Következő: »»   118 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem