Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   119 / 156
(#) akos70 válasza Ventos hozzászólására (») Okt 12, 2016 /
 
Ezt nem nagyon értem, hogy tudsz 6 voltot mérni? Az aksi feszültsége generátor nélkül is 12V fölött van kicsivel.
(#) Ventos válasza akos70 hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Akksi nélkül mérem. Nem az autóban, hanem asztalon.
(#) Ventos válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Dióda hidat már 2 szer levettem, remélem nem hibáztam kétszer.
(#) akos70 válasza Ventos hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
És kézzel forgatod? Miről gerjed?
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
(#) Ventos válasza akos70 hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Fúró géppel forgatom, akku töltővel gerjesztem, utána már önmagát gerjeszti.
(#) VIM válasza Ventos hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Szia! De nem úgy van véletlenül, hogy a terhelés függvényében történik a gerjesztés mértéke amit a fesszabályzó állít elő a generátor számára? A generátor a gerjesztéséhez szükséges feszültséget vagy a maga által termelt feszültségből (ekkor öngerjesztő) vagy külső forrásból, akkuról (külső gerjesztés) nyeri.
(#) Ventos hozzászólása Okt 13, 2016 /
 
Szia! De lehetséges. Üres járatban jó is, gerjeszti magát. Csak terhelésnél marad el a töltés. Ha ilyenkor én kívülről gerjesztem, akkor sincsen változás.
(#) eyess válasza Ventos hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Azért nem jó ez , így , hogy fúróval hajtod , met nincs meg a a fordulat ami alaphangon a terhelésnél kellene .Tehát annyira kevés a fordulast , hogyí terhelésnél már a feszültség szabályzó nem képers tartani a töltő áramot.Azt a fordulatot kellene elérned mintha kocsiban lenne . Ugye ott áttétel van az ékszíj miatt . Ha igy sem lenne jó , akkor ott valami hiba van , biztos , hogy a diódák jók ? És belevalók egyáltalán ? Biztos , hogy a fesszabályzó jó ? Nincs véletlenűl menet zárlat , és azért ejti el a gerjesztést stb stb stb .
(#) VIM válasza Ventos hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Ha ez így van akkor valamelyik segéddióda (gerjesztőköri) szakadt, mert nem gerjeszt mind a három fázis ütemében és ha ráterhelsz akkor azonnal látszik ez a hiányosság. Ha adsz a "D+"-ról a "DF"-nek (gerjesztésnek) egy 5W-os izzón keresztül, akkor is ez történik? Ezek a generátorok nem szeretik a külső gerjesztést, lehet hogy már a legelső próba alkalmával elszállt valamelyik segéddióda.
(#) Ricsi89 válasza eyess hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Fúrógéppel is mennie kellene. Suliban így csináltuk. Csak nem ártana egy akkut is rákötni. Aztán ha akkor felgerjed, akkor jó.
(#) Ventos hozzászólása Okt 13, 2016 /
 
Dióda híd új. Azért kikötöttem a diódákat és úgy mértem. Jó volt mind. Aztán feszt engedtem át rajta, nyitottak, zártak. Ha felpörgött elvettem a gerjesztést és maradt a töltő fesz. Szóval magát gerjeszti. A tekercs kivezetéseket mértem, azonos 1.6 ohm mind. Kizárnám a menet zárlatot is.
(#) akos70 válasza Ventos hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Jó eséllyel semmi baja nincs. Olyan körülmények között kellene próbálni, amire tervezték. (Akkumulátor+ megfelelő fordulatszám)
(#) Novy hozzászólása Okt 13, 2016 /
 
Uraim! Volna egy kis problémám hőn szeretett jószágommal. Ő egy pegó306 1.6 kombi, Magnetti Marelli generátorral.
A problémám a következő lenne. Alapjáraton és alacsony (2000 alatt) fordulaton halványan világít a töltés jelző lámpám. Kimértem a töltő feszültséget, de az terheletlenül állandó 14.4V. Világítás, fűtés ventillátor csutkán, hátsó ablakfűtéssel állandó 14.2V. Ez elvileg jó is lenne, de végül is miért világít a lámpám? Na ezt nem értem....
Ha valakinek lenne valami ötlete, szívesen venném...
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
(#) Ventos válasza akos70 hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Sajnos nem az a helyzet, ha a helyén van, nincsen töltés és pislog a töltés jelző lámpa is.
(#) VIM válasza Ventos hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
De akkor mi tartja fenn a gerjesztési áram szabályzását? Mert hogy a fesszabályzó a generátor feszültség függvényében ad gerjesztő áramot a gerjesztő tekercsnek, ami 3A körül szokott lenni teljes terhelésnél.
(#) Ventos hozzászólása Okt 14, 2016 /
 
Passssz, de gerjesztés van, hallom a fúró hangján és érzem , hogy fog a generátor is.
(#) CsemanAttila hozzászólása Okt 14, 2016 /
 
Urak. Ebben lehet cserèlni szènkefèt?
(#) VIM válasza Ventos hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Lehet, hogy neked test problémád van a kocsinál.
(#) zolika60 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Lehet. A szénkefékkel ellentétes oldalról van beforrasztva. Kiforrasztani könnyű, csak megmelegíted és a rugó kitolja a helyéről, a beforrasztás macerásabb, mert először is a szénkefe vezetékét be kell fűzni a lyukba, másrészt megfelelő erővel össze kell nyomni a rugóját. Első kísérletre nem könnyű feladat, de egy kis rutinnal már nem nagy ügy.
(#) Ventos válasza VIM hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Másik generátorral tökéletesen működik. Tanácsatalan vagyok.
(#) CsemanAttila válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Köszönöm szèpen.
(#) Novy válasza Novy hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Valaki segítsen! hosszútávra készülök az autóval, de így nem igazán merek elindulni. Azóta kikaptam a generátort. a szénkefe még jó, bár a csúszógyűrű eléggé kopottnak tűnik. Nem tudom, ez lehet e a hiba? Én nem vagyok egy elektonikai zseni, inkább gépészetben vagyok jártas.
(#) zolika60 válasza Novy hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
A parázsló töltésjelző lámpa lehet attól is, hogy bizonytalanul futnak a szénkefék a csúszógyűrűn.
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Csak óvatosan, alumínium kivezetései vannak. Ha nem akarsz bonyodalmakat, hagyj meg a régi kefék vezetékéből annyit, hogy ahhoz tudj forrasztani.
(Egyébként ebben a fajtában ritkán kell kefét cserélni, általában az elektronika előbb megadja magát)
(#) akos70 válasza Novy hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Szerintem inkább egy dióda sántít benne. A csúszógyűrű általában egyenletesen kopik, és egész addig nem okoz hibát, amíg teljesen el nem kopik. Ettől függetlenül ha nagyon kopott, érdemes kicserélni.

(Nemrég egy generátor ugyanilyen hibát produkált, a töltőfeszültség megfelelő volt, de egész halványan parázslott a visszajelző. Szétszedve és multiméterrel mérve minden jónak tűnt, aztán próbalámpával is tesztelve az egyik gerjesztődiódánál láthatóan halványabban világított a próbalámpa. A gerjesztődiódák cseréje után megszűnt a parázslás.)
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2016
(#) Novy válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Ha felkapcsolom a világítást, akkor erősebb lesz valamivel a fénye. Ez nem jelent nagy problémát? Vagy azonnal cseréljek csúszógyűrűt +szénkefét? A töltés terheletlenül 14.4V. Terhelve 14.2V.
(#) Novy válasza akos70 hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Köszönöm! Ettől féltem én is!
(#) CsemanAttila válasza akos70 hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Rendben, bár mèg nem látom át, hogy hogyan fogok hozzáfèrni a règi vezetèkèhez.
(#) HA3GX hozzászólása Okt 15, 2016 /
 
Kaptam egy generátort, ami volkswagen polon volt eredetileg. Mellékelek egy google-s képet, ugyan ilyen.
Gondolom nem beépített a feszültségszabályzója, továbbá gerjesztőtekercses?
Köszönöm.

generator.jpg
    
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
Be van öntve műanyaggal, óvatosan bontsd le róla, pl. lereszeled, ügyelve, hogy maradjon a kefe rézvezetékéből.
Következő: »»   119 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem