Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor, nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   49 / 96
(#) norbi0325 válasza potyo hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Igen-igen ez mind érthető !de ha megoldható mondjuk egy 55A generátorral a gagyi gyári 33A -helyett ..és megoldódik a töltésprobléma alapjáraton ,akkor nem kell se plusz aksi a csomagtartóba meg azon gondolkodni mikor rakjam fel egy éjszakára a töltőre a kocsit...plusz az asszonyt oktatni
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Idézet:
„A feszültségnek 14-15V között kell lennie.”

Magam részéről a 15V-ot sokallanám.
(#) Stewe válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 12, 2010 / 1
 
A szivargyújtód kikapcsolt gyújtásnál áram alatt van? Mert ha igen, akkor még a motorháztetőt sem kell felnyitni, a szivargyújtón keresztül egy dugóval 1-2 ampert nagyon könnyen el lehet juttatni az akksiba. Azt pedig az asszonypajtás is ki tudja húzni.
(#) norbi0325 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Ezz király Kép: Hivatkozás most keresgélek 5000,.ért találtam 55A-s genert..most nézegetem a méreteit meg a felfogást...ha csak fel kell rá dobni ....megoldottam a gondot ...
(#) akos70 válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 12, 2010 / 1
 
Bár már jó rég szereltem Zasztit, de ahogy korábban is említettem, nekem úgy rémlik, hogy szűkös ott a hely. Ne csak arra gondolj, hogy a helyén elférjen, hanem arra is, hogy a ki-beszereléshez ne kelljen kivenni a motort. Ha úgy látod, hogy elfér, akkor rajta!
(#) norbi0325 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Köszönöm mindenkinek az infóáradatot!
(#) potyo válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Egyébként ma sikerült párszor előállítani ezt a van elég töltés-nincs elég töltés dolgot. Igaz, hogy traktoron, de ez végülis lényegtelen, a lényeg, hogy 28A-es generátor van rajta. Alapjáraton a két tompítottal, nyolc helyzetjelzővel, meg a tetején azzal a sárga villogóval bizony a feszültség 13,7V alá esett (hogy mennyivel, azt nem tudom, mert a ledes visszajelző úgy van beállítva, hogy 13-13,7V között világítson zölden, 13,7-14,3 között meg legyen sötét), a tompítottak 40W-osak, nyolc helyzetjelző darabonként 5W, a sárga villogó azthiszem szintén 40W, tehát ez úgy 160W, vagyis csak 12A terhelést jelentett. Viszont a motor alapjárata 650, generátort saccra 1:4 arányú áttétellel hajtja, vagyis a generátor szerintem alapjáraton is forog 2500 körüli fordulattal. A led akkor sötétült el ismét, amikor a motor fordulatszáma kb. 1000-hez ért, vagyis a generátor közel 4000 fordulaton járt ekkor. Namost autóban legalább ezzel a fogyasztással lehet számolni, amikor csak a világítás van bekapcsolva, viszont a generátor jóval kisebb áttétellel van hajtva, talán inkább 1:2 aránnyal, és ha az alapjárat 800, még akkor is csak 1600 körül forgatja a generátort, tehát az lenne a csoda, ha nem merülne le az akku.
(#) norbi0325 válasza potyo hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Na ja . akkor valószínű hogy ez játszódik le abban a jó öreg zasztiban is ! csak hát nemértem hogy hogy számolták ki hogy egy ilyen teljesítményű generátor elég a rendszerhez ...éés akkor még nem is szól a hi-fi
(#) köbzoli válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Szia!
Rengeteget romlik ám a rozsda miatt a helyzet, ha megtisztogatnád a test érintkezőket mindenütt és a kaszni átmeneteinél / illesztéseknél /, átkötő testet is csinálnál, egyből elég lenne a generátor teljesítménye !
(#) erbe válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
"...éés akkor még nem is szól a hi-fi "
Hja kérem! Akkoriban még nem úgy méretezték az autókat, hogy ha végigmegy az utcán, leomlanak Jerikó falai.
(#) potyo válasza köbzoli hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Én ebben nemigazán hiszek, hogy javulni fog. Amit én tegnap próbálgattam, azon tisztán van tartva minden, minden meg van húzva, mégsincs elég áram alapjáraton. Persze más egy traktornál, ami alapvetően alig jár alapjáraton, tipikusan 1500 körüli fordulaton üzemel, miközben a maximum 2000-2200, és így a generátor is jellemzően magas fordulaton üzemel a nagy áttétel miatt. Autónál jóval szélesebb a fordulattartomány és arra kell méretezni, hogy 6000 fordulatnál se legyen baja a generátornak, így meg kis fordulatnál túl kicsi a generátor fordulatszáma.
(#) köbzoli válasza potyo hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Én melóztam autóvillamosságiként, a haver mellettem karosszériázott. Szóval ez tény, nem igéret, Ha leromlik folyamatosan, akkor tuti a kaszni átmeneti ellenállása a ludas.
(#) Alkatel hozzászólása Nov 14, 2010 /
 
Sziasztok! Volna egy kérdésem, mely talán másokat is érdekel. Megtehetem-e büntetlenül, hogy teljes terhelésen járatom a kocsi generátorát? 92 ampert tud ez ugye 1 KW. 200 Ah akksi van rajta és egy inverterrel folyamatosan terhelem 5-600 wattal, rajta van a saját áram felvétele is.
(#) akos70 válasza köbzoli hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Jó, de egy 33A maximális áramleadásra képes generátor tükörfényesre szidolozott színezüst érintkezőkkel meg testkábellel se tud alapjáraton 300W teljesítményigényt kiszolgálni.
(#) potyo válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Meg. Csak te is vedd figyelembe, hogy azért ehhez nem alapjárat kell, hogy a generátor tudja is ezt a teljesítményigényt kiszolgálni.
(#) dobo hozzászólása Nov 14, 2010 /
 
Érdemes mérni egy feszültséget indítás közben a generátor test és a negatív között is mert én jártam úgy hogy elfelejtődött a motor testvezetéke visszakötődni és a gázbowden indítás közben elcsöppent
A másik hogy alapjáraton nem képes 300 wattot kiszolgálni az tény!
A fordulatszámot meg kellene növelni Kissebb szíjtárcsával a generátoron.
Jó hogy eszi majd a szíjat de ezt be kell válalni .
(#) Stewe válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
A 92A nagyon szép teljesítmény egy autó generátortól, nem is gyakori az ilyen nagy, tehát ha ez az eredeti gyári generátor, akkor megközelítőleg ez szükséges a jármű energia-egyensúlyának fenntartásához. A gyártó ritkán méretezi túl 20%-nál jobban. Plusz 50% ot elvárni tőle szerintem hiba, én feltennék egy másik generátort, ami csak az egyéb terheléseket látja el.
(#) Alkatel válasza Stewe hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat potyo és Stewe uraknak. Eredeti gyári generátor, Ford tranzitban üzemel. Az előző kocsimban is a Fiat ulysse-ben is ekkora volt, de az megadta magát ekkora terhelésen. Igazság szerint egy olajradiátor terhelné 500 wattal a rendszert a csomagtér fűtésére kell.
(#) akos70 válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Én kétlem, hogy ez hatékony lehetne egy Tranzit rakterének fűtésére. A vizes verzió (egy ventillátorral kiegészítve) nem lenne jobb?
(#) Alkatel válasza akos70 hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Igazad van, de nem akarom alakítgatni a kocsi fűtés rendszerét, mert ez egy ideiglenes megoldás lesz. Olyan fuvarom lesz januárban, ami nem fagyhat meg a másfél napos út alatt. Általában pedig plafonig van zsúfolva a raktér és kell minden létező térfogat. Egyébként, ha állok például alvás miatt, a járó motor nem termel annyi hőt sem, hogy a vezetőfülke kellemes meleg maradjon. Német ország és luxemburg igen hideg tud lenni. A 200 Ah akksi elég 3 óra állófűtésre. Ezért kell minden energiát kiszednem a generátorból.
(#) potyo válasza Stewe hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Hogy jött ki neked a +50%?
(#) Alkatel válasza potyo hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Szerintm úgy, hogy egy átlagos autó generátor amit Stewe feltételeztt 50 ampret tud, Én 92-ről írtam, de nem írtam, hogy az enyém gyárilag tud ennyit.
(#) norbi0325 hozzászólása Nov 17, 2010 /
 
Nos A híres zaszti generátor !14V33A szanaszét szedtem ! mindent rendben találtam rajt, forrasztások, diódák.... azért én újraforrasztottam,vagyis felújítottam a régit......és láss csodát alapjáraton 14-14,2V király ! világítás rákapcs ,mindjárt leesik 13,5-re kis gáz 3-4000 és szép lassan felkúszik......na ilyen még nem volt!....biztonság kedvéért megcsináltam amit javasoltatok,, közvetlen testmazzag (10mm2) a generátortól az aksiig, nem változott semmi de már ki nem kötöm biztos nem árt ha benn hagyom hát ennyit sikerült ügyeskedni......jobb már csak akkor lesz ha tényleg teszek bele nagyobb generátort
(#) potyo válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Az lesz majd a szép, amikor a nagyobb generátor alapjáraton tényleg leadja a nagy áramot, akkor meg lefojtja majd a motort vagy legalábbis annyira terheli, hogy már nem jár egyenletesen. :yes:
(#) dobo válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 18, 2010 /
 
Szia ne bonyolítsd túl ha csak néhány fuvarról van szó !
Kapható autós boltokban 12V-os pár száz wattos ventillátoros fűtés Pl :Trabantokba szerelték előszeretetettel.
Ithol töltsd fel az +aksit fullra aztán egy kapcsolóval kösd rá a kocsi saját aksijára de olyan 10-es réz vezetékkel A testet adhatod egy közelebbi csavarról is.
Mivel hosszú távon mész nagy fordulattal a generátor bírni fogja tölteni mindkét aksit de állás közben kapcsold szét a kocsitól a + akut nehogy lemerüljön a rendszer teljesen.
Használhatsz 2 db ilyen fűtőtestet is 1 előre 1 hátra .

Menet közben menne ez a fűtés 500 W+130w világítás,+fűtőmotor 100W,+hí-fi 50w,+Ablaktörlő 150w,
Ködlámpa elől hátul 150w=1080w
12 voltal számolva ez 90 A
De számolj 13,5 voltal =80A
Valamennyi kell még a gerjesztésnek és egyébb dolgoknak .
Ha szakaszosan megy az ablaktörlő és a ködlámpán is spórolsz akkor már erősen javul a helyzet :yes:
Na és a hi fi se bömböljön.
(#) Alkatel válasza dobo hozzászólására (») Nov 18, 2010 /
 
2000 km lesz az út, több pihenővel, sokminden előfordulhat.
Hasonlóan gondolkodtam Én is. Ampereket, voltokat keresztmetszetet tudok számolni, de a befúvásos fűtést elvetettem, mert élő állatokat szállítok (választási tenyész mangalicákat) majd, nem biztos, hogy jót tesz nekik az állandó huzat. Ezért gondoltam az olajradiátorra, az inverter már régóta be van építve. Ha fáznak, közelebb bujnak hozzá. Azt hiszem viszek magammal pót generátort. Köszi a hozzászólásod!
(#) dobo válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 19, 2010 /
 
Miért kell nekik fűtés?
Rakj be nekik két kisbála szalmát bevackolják magukat és minden rendben lesz!
Szerinted ki fűti télen a disznóólat?
(#) dobo hozzászólása Nov 19, 2010 /
 
Ma belefutottam egy érdekes dologba.
Mtz 50-es tipusidegen generátorral szerelve de a generátor orosz és működik is rendben szétszedtem kitakarítottam kimértem jó minden .
A feszszabályzó az ilyen kis lapka r112a felirattal de csak r112b típusut kaptam bele.
Csere után sem volt töltés kétségbeesésembben a kefékre forrasztottam két szálat és adtam a forgórészre 12 voltot ekkor töltött mint az állat 14-16 voltal .
Kérdésem hogy a két lapka kompatibilis -e egymással?
esetleg egy bekötési rajz jól jönne van rajta C S G D betü jelü kapocs (persze ciril betükkel.) a generátor 2 kivezetéses az egyik sarus a másik szemes ez megy az órán keresztül.
(#) akos70 válasza dobo hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Nem kompatibilis. Többféle van abból a lapka szabályzóból, nem cserélhetőek egymással. Tegyél rá egy külső szabályzót.
(#) Laci0629 válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Üdv!
Milyen szabályzó van a generátorhoz?
Mert találkoztam mát szabályzó hibával is
Én megmérném a generátor azon pólusát ahol a tekercs a gerjesztést kapja, mert az is lehet hogy a szabályzó csak mondjuk 10Vot ad a gerjesztőtekercsnek
Ez főleg régi elektromágneses szabályzóknál fordul elő de kitudja

Említetted már az ékszíjtárcsa cserét is hogy próbáltad, és eszi a szíjat.Hát annó mi is játszottunk ilyet (csak mi Ladánál) és ha jó a szíjtárcsa több ezer km-t kibir
Következő: »»   49 / 96
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Szept, 22. Hé
4:15:00
Jelenleg 41 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu