Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   96 / 156
(#) nnunuke hozzászólása Okt 3, 2014 /
 
Köszönöm.
(#) Inhouse válasza nnunuke hozzászólására (») Okt 3, 2014 /
 
Fater Skodájánál is hasonló volt. Mértünk mindent, mire kiderült, hogy az akkut takaró doboz tetején található osztósín (+12V) egyik csavarja lazult le. Annyira rossz volt néha a kontakt, hogy megolvadt a műanyag. Gond volt az indítással és a töltéssel is, az egész akku árama ezen a kontaktuson folyik át. Az EPC lámpa is kigyulladt, a mérések/kiolvasások nem igazolták. Amint meghúztuk a csavart, helyreállt a rend.
(#) levaitamas hozzászólása Okt 5, 2014 /
 
Sziasztok!
Szerintetek a mellékelt feszültségszabályozó kapcsolás működőképes?

fesszab.jpg
    
(#) nnunuke hozzászólása Okt 25, 2014 /
 
Sziasztok!
Sajna a csavar meghúzása se segített.Egyébként milyen aksi való bele?
12V45Ah 360A akku jó bele?/most ez van/
(#) Inhouse válasza nnunuke hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Benzines autókba 1.4-ig 45Ah-s szokott kelleni, efölött 55-ös. Egyel nagyobbat, ha belefér simán bele lehet tenni.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Nov 26, 2014 /
 
Sziasztok
Opel lr 1100-as generator negatív oldali oldal 2dioda tárlata van. Sikeres ezeknek a javítása? Magába a dioda csere vagy a negatív dioda sor, bármilyen megoldás érdekel.
A fesz szabályzó túl szokta élni? Kefék ok.
Üdv
(#) Ricsi89 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 26, 2014 /
 
Ha két dióda is zárlatos lett, akkor esélyes, hogy az állórész tekercselés is kapott belőle. Két fázis rövidzáron volt. Elég szép áramok tudnak itt végigmenni így.
(#) akos70 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 26, 2014 /
 
Komplett diódahidat kell cserélni. Mást nemigen szokott magával vinni a túlvilágra.
(#) zsoltee0001 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 26, 2014 /
 
Szia
Pontositanek, az egyik szakadt volt. Ennek környéke hőt kapott.
Hol lehet ilyen hidat kapni?
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 26, 2014 /
 
Szia
Ha szerzek ilyen hidat. A dioda vezetekeit csak simán raforrasztom ami eredetileg hegesztve volt?
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Sikerült új diódahidat beszereznem, teljes siker! Nem is volt drága 7k alatt megúsztam.
Most már csak 1 kérdés foglalkoztat, mitől halt meg ez a két dióda?
Esetleg az elégtelen hűtés miatt? Volt benne némi bogár, de hát nincs egy nagy meleg (3-4 fok) nagy indítózgatás miatti feszültségesésre se foghatom, mert üzemmeleg volt a gép csak megálltam az út szélén azután gyulladt ki.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Akkor érte utol a vég. Sokkal mostohább körülményeket is ki /kellene/ bírnia.
(#) akos70 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Igen, forrasztani kell. Tipushiba ezeknél a Hitachi generátoroknál. (gondolom, Isuzu motoros Opelben volt. )
(#) zsoltee0001 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 28, 2014 /
 
Isuzus, igen!
Csak a fázistekercseket kellett forrasztani, mert a diódahíd komplett volt, a fesszabályzót kellett átrakni, amit inkább csavarral rögzítettem, mint popszegeccsel.
Üdv
(#) akos70 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 28, 2014 /
 
Az új diódahídban szokott is lenni menet a csavarnak.
(#) midgardcoil hozzászólása Dec 21, 2014 /
 
Sziasztok,

Adott egy '91-es Ford Sierra, leesik a töltés feszültség (kontroll-lámpa nem gyullad ki), szép fokozatosan elfogy a kraft. Nyilván a generátorban kerestem a hibát, kicseréltem a feszültségszabályzót, 10-20 percig működött (14,2V) , majd mikor a próbakör után kiszálltam az autóból, megint nem volt csak 11-12V alapjáraton.

Megpróbáltam másik generátorral is, ugyan ez. Summa summarum az autóban van valami, amitől kb. 5-10km alatt megsül a feszültségszabályzó. 2000 Ft-os alkatrész, már 3-at eldobtam.

Hogyan tudnám megtalálni a hibát, anélkül, hogy több ilyen alkatrészt elpazaroljak? (próbáltam lekötött önindítóval, betoltam, hátha az zárlatos, lekötött hűtőventillátorral, másik generátorral, stb, ezek a próbák mind 2000 ft-ba kerültek).

Esetleg ha ötlet nincs, és marad a tovább próbálkozás, nem tudtok-e olyan IC-t, ami jóval olcsóbb, és át tudnám forrasztani? Erről a fesz.szabályzóról van szó:

LINK

Találtam kapcsolási rajzokat, van rajtuk a generátor D+ csatlakozójáról a kontrolllámpára vezetett kábel, van rajta sorba kötve egy dióda és egy ellenállás. Nekem ez nincs az autóban. Ha ez volna a probléma, milyen alkatrészekkel kell pótoljam a hiányt? (felső ábra)

Sierra kapcsolás

Köszönöm előre is, bármilyen ötletnek, megoldásnak nagyon örülök, 3 hete küzdök vele.

Üdv!
(#) zsoltee0001 válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szia
Mivel a fesz szabályzó a forgórész áramát vezérli először azt venném zsugorcső alá.
Meg kéne nézni a kefék állapotát, nincs-e nagyon megégve, mérni egy forgórész ellenállást és nincs-e testzárlat.
Üdv
(#) midgardcoil válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
A generátort már végigmértem, nem azzal van a baj - 3 különböző Ford generátort szereltem fel, mindháromnál elszállt a fesz.szabályzó, majd kettőnél cseréltem, és ugyan úgy megtörtént másodszorra is.

Zárlat nem nagyon van sehol (végigtapogattam a korbácsot jó 10 perc alapjárat után, nem igen melegszik semmi).

A kontrollámpán keresztül történik a generátor gerjesztése, mondtak olyat, hogy ennek a hibája okozhat ilyesmit, de megvizsgáltam az műszercsoportot, illetve ezt a kábelt és a fent említett dióta és ellenállás hiányán felül minden rendben van.
(#) StMiklos válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szevasz!
Látom jól körüljártad a témát, inkább most az jut eszembe, hogy nagyon nem tanácsos levenni az akkusarut menet(töltés) közben, mert megugrik a feszültség.
Szakadozhat a csúszógyűrű kontaktusa, de 3 generátornál?
Ugyan olyanról nem hallottam, hogy "szakadozik" az akku, de egy akkucserét meg kéne ejteni, próbálni.
Esetleg még 1-et, ha már akkucserénél tartunk.
Csak az "új" akkkut kösd be töltésre, előgerjesztő kör nélkül, egy felpörgetésre felgerjed, a régivel meg lásd el (nem lesz töltve persze) az autót villannyal.
Más ötletem nincs, fenti eredményétől függne a további. Talán lehetne a gerjesztő körbe túlfeszültség védőt, zavarszűrést tenni, dehát sehol sem alkalmaznak ilyet, ide minek is kéne, ha máshol generálódik a baj.
Üdv: StMiklos
(#) Chipmunk1960 válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szia, Valóban nagyon rejtélyes eset ez is, mint az enyém... Lsd. fentebb. Kopott, megakadt szénkefe tönkretette az eredeti Mitsubishi fesz-szabályozót. Kínából vettem "belevalót" de 34V-ot adott le a generátor tőle... A 3. után vettem egy új generátort. Volt Fordom, ráadásul dízel, amibe belecsepeg a gázolaj.... a csúszógyűrű valóban hajlamos a kopásra, de könnyű cserélni. A motor és a kaszni, akkumulátor közötti föld vezetékeket is nézd át, takarítsd meg, mert ha nincsen közös potenciálon galibát okozhat! Még nem volt lelki erőm szétszedni, és kielemezni a hiba okát, de tartok tőle, hogy valamit elszúrtak a kínaiak az én generátorom fesszabályozónál, mert ott 5 vezeték jön ki belőle, s már az ECU adja agerjesztést.
(#) midgardcoil válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Köszönöm, az akksi csere gondolata már egy ideje motoszkál a fejemben, de nagyon valószínűtlennek tűnik, hogy ilyet produkáljon. Mindenesetre meg fogom próbálni, nem veszítek vele.

Inkább túlfesz.re gyanakszom én is, ha megnézed a csatolt kapcsolást, az alsó ábrán pirossal bekeretezve látszik, hogy némelyik modellbe szereltek gerjesztő körbe valamilyen védelmet, ábra alapján diódát, de zárójelben van, így nem minden modellbe került. Az enyémben nincs.

Idézet:
„Csak az "új" akkkut kösd be töltésre, előgerjesztő kör nélkül, egy felpörgetésre felgerjed, a régivel meg lásd el (nem lesz töltve persze) az autót villannyal.”


Ezzel mit érek el? Kipróbálni így nem fogom tudni, és amint mondtam, sajnos nem azonnal sül meg, csak néhány km. után.
(#) midgardcoil válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Testkábeleket, csatlakozókat már egyszer átnéztem, de most, hogy mondod szét is szedem az egészet és megtisztítom az összes érintkezést. Hátha..
(#) akos70 válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
3 generátor meg ki tudja hány feszszabályzó után én inkább máshol keresném a hibát. Ha a kábelek is biztos rendben vannak, akkor mondjuk meg lehetne vizsgálni, nem-e valami el is fogyasztja azt az energiát, amit a generátor termel. Pl. volt már olyan, hogy beragadt izzítórelé miatt felborult az egyensúly.
(#) StMiklos válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szevasz!
"csak néhány km. után."
Na épp erre gondoltam.. Tölti a csere akkut, ami sehova sincs kötve, csak a generátorhoz, a másikkal, a töltöttel közlekedhetsz 1-2 órát, nappal, világítás nélkül ez belefér.
És talán kiderül, hogy az akku-generátor páros a ludas, vagy az autó is benne van.
De szerintem is valami testelési, szakadozó hiba lehet.
Réges-régen (nagyon) egyszer indítózáskor felrohant a vízhőmérő mutatója, az még kapillárcsővel volt a blokkba kötve.
Naná hogy hiányzott a testkábel...
Üdv: StMiklos
(#) midgardcoil hozzászólása Dec 22, 2014 /
 
Köszönöm mindenkinek az ötleteket, végig fogok menni mindenen újból.

Összegzésképp tehát StMiklos ötlete után, ha kizártam az akksi és a generátor hiba lehetőségét, nincs olyan megoldás, amivel tudnám tesztelni a problémát a fesz.szabályzó megsütése nélkül?
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Bocsi , hogy beleokoskodok , de először is a feszszabályzót kellene levizsgálni egy szabályozható tápegységgel és egy 21wattos égő müterheléssel , hogy azt ki lehessen zárni a gyanusak közül. Másik alattomos hiba a forgórész menetzárlata , amit macerás kimérni,vagy testzárlata amit egy ohm mérővel könyen vizsgálhatunk . Mindkét esetben rövid időn belűl kinyiffantja a szabályzót . Most ennyi , sok sikert
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
(#) nnunuke hozzászólása Dec 22, 2014 /
 
Sziasztok!
Ha skodfa fabia 1.2 sedan coolnál járó motornál világít a sárga motorlámpa a műszerfalon az milyen hibát jelezhet?
(#) eyess válasza nnunuke hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Olajnyomás hiány esetleg.
(#) midgardcoil válasza nnunuke hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Sárga motorlámpa az a "Check Engine" szokott lenni, ezer és egy dolog lehet. Olajnyomás pont nem, mert annak külön kontrollámpája van. El kell vinni műhelybe, párezer forintért kiolvassák a hibakódot.
(#) Chipmunk1960 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Szia, A forgórész részleges menetzárlat biztosan tud ilyen hibát produkálni, de az autóban ki lett próbálva másik generátor is, ha jól értelmeztem, és abban is leverte a fesz-szabályozót....
Mystic...
Következő: »»   96 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem