Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   97 / 156
(#) StMiklos válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Szevasz!

Ha már ennyi gondot okozott, akkor én bevetnék oszcilloszkópot.
Próbálom vázolni milyen kötésben (ezt azért még végig kéne gondolni, de hirtelen ez jutott eszembe) tenném.
Generátor rákötve az akkura egy söntön keresztül (mondjuk 60A, 60mv), akku nem megy sehova, nincs köze a kocsihoz.
Generátor forgórész egy izzón keresztül az akkuról kap gerjesztést. Fesz. szabályzó nincs, direktben megy a dolog. Fordulatszámra persze vigyázni, de nagy baj nem lehet ha figyelsz, max a generátor csúcsáramával tölti az akkut, többet nem tud, rövid (a beavatkozás ) időre nem probléma.
Csak emlék és érdekesség: anno, próbapadra téve egy Lada generátort, akku nélkül összekötve a gerjesztőtekercs és generátor+, akkor még külön volt a szabályzó, forgatva (lehetőség 0-15 000) terhelés nélkül ca. 2500-nál felgerjed, minden müszer rajta, növelve a terhelést (lehetőség max. 160A), feszültség esik, fordulat fel, terhelés növelve stb.
Szépen, párban, mint a kuplung-gáz, terhelés eléri a 45A-t (42 a gyári adat), generátor legerjed, minden mutató leesik 0-ra. Terhelés, fordulat levesz, fordulat vissza, szépen felgerjed.
Voltmérő a söntön, tudjam mennyi az áram, oszcilloszkóp a gerjesztő tekercsen, gondolom van fölös "szénkeféd".
Aztán szkóp a söntre, mert a műszer nem mutatja az ugráló, tüskés áramot.
De ennek a vizsgálatnak és szükségességének ellentmond a beépített másik 2 generátor meghibásodása., erősen arra utal, nem a generátorral van a baj.
Ha rajta van egy jó akku, akkor egyszerűen nem ugorhat meg a feszültség, kivéve, ha rossz
a bekötő vezeték. Abból pedig 2 vastag van: a testelő és a töltő+.
És akkor még ott van a motor testelő. Ez a 3 vezeték kulcsfontosságú...
A motortestelő hibájának ellentmond az önindíthatóság... Azért érdemes volna egy akku- és a motorblokk között indításkor feszültséget mérni, netán kiiktatott gyújtással, 2-3 másodperc elég leolvasni, ugyanezt akku- és generátor test között.
Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Már nem is ismerem a konkrét autó típust, de soknál az indító motorra van kötve a +, s nem direkt az akksira... Szerintem mindent szét kell szedni, pucolni, forrasztani, ha oxidos s összerakni. "Eddig ment, de vajon mitől?? "
(#) midgardcoil hozzászólása Dec 22, 2014 /
 
Testeket végignéztem ma, addig játszottam velük, hogy nincs két olyan pont, ami között 0,1R-nál nagyobb ellenállást mérnék. Holnap szerzek másik akksit, és elkezdem onnan, amit javasoltál, generátor-akksi, aztán generátor-régi akksi, stb lépésről lépésre összerakom. Ahol megsül, ott lesz a hiba.
Idézet:
„Azért érdemes volna egy akku- és a motorblokk között indításkor feszültséget mérni, netán kiiktatott gyújtással, 2-3 másodperc elég leolvasni, ugyanezt akku- és generátor test között.”

Ez jó, köszi, holnap ez is próba.
Idézet:
„Már nem is ismerem a konkrét autó típust, de soknál az indító motorra van kötve a +, s nem direkt az akksira... Szerintem mindent szét kell szedni, pucolni, forrasztani, ha oxidos s összerakni. "Eddig ment, de vajon mitől?? "”

Ez bennem is fölmerült, láttam ilyet, Sierrán ha jól tudom, gyárilag nem így van. Nem tudom van-e egyáltalán jelentősége.
Eddig ment, de vajon mitől - kapcsán amit érdemes megemlíteni az autóról, hogy most volt túl egy motorcserén (elkezdtem gyári állapotra visszállítani, más motor volt benne) és az egész motor-vezérlés korbácsot felújítottam, rendbe raktam. A generátor-önindító részéhez pont nem kellett nyúlni. A sors fintora, hogy pont a motor működik tökéletesen, a töltéssel meg gond van
(#) Pety_ válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
A csúszógyürű ki van "vállasodva" akkor fel kell szabályozní. Új szénkefék !
Ja - Siera! Olajos a szijjjj! Új szij.Nekem új szijtárcsa is kellett. Új szimering a főtengő végére (3000.-).
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
(#) csabeszsz hozzászólása Dec 23, 2014 /
 
sziasztok van egy 92-es opel vectrám 2.0 benzin!nyáron semmi baj a töltéssel,de ahogy bejönnek a hideg idök,inditás után 'parázslik'a töltésjelzö!kb 5-10 percig,gondolom amig be nem melegszik!Utána megjön a töltés!Mi lehet a gond?válaszokat köszi!!
(#) midgardcoil válasza Pety_ hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Szénkefe szerencsére a fesz.szabályzón van, zsír új. Mivel a motor most került be(állt 3 évet egy garázsban) ezért természetesen új szíjak, vezérlés, gyertyák, amit csak megbontás nélkül cserélni lehet. Szimmeringet nem cseréltem, úgy tűnik hála az égnek nem is kell még. Ne is kelljen mostanában, azt mondom Köszi a tippeket!
(#) potyo válasza csabeszsz hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Mérd meg a feszültséget is ilyenkor, hogy tényleg nincs töltés, vagy csak a lámpa hülyéskedik esetleg.
(#) Chipmunk1960 válasza Pety_ hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Ismerős, ráadásul azt a nagy anyát letekerni a végéről, kész művészet! semmi hely a doblemez, meg a motor között....
(#) Chipmunk1960 válasza potyo hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Vagy a szíj merev, s halkan csúszik. Indítás lekap az akksiból, s megfogja generátort.
(#) Pety_ válasza midgardcoil hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Ha a csúszógyűrűt nem szabályozzák fel akkor tehetsz bele akármilyen szénkefét! Megeszi mert nem tudja a gerjesztőáramot áttengedni melegedés nélkül, mivel kicsi a tökéletessen érintkező fellülete, megnő az ellenállása.
(#) Pety_ válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
1.-Jó crova
2.-50cm 3/4-es cső
3.-2 sör+1szomszéd
(#) csabeszsz válasza potyo hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
szia,tuti hogy nincs töltés ilyenkor,mert a fogyasztók felerösödnek ha megjön és az ékszij is kicsit megcsúszik ha a generátor megkapja a terhelést!Talán fesszabályzó?szénkefék?de lehet testelés is!ha lesz idöm rámegyek a kocsira
(#) csabeszsz válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Ez is logokus lehet!Ha bemelegszik a szíj utána puhább lesz belágyul és jobban betapad!
(#) Chipmunk1960 válasza Pety_ hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Akkor nálam a sorrend volt rossz! Előbb a sört megitta a szomszéd, én szomjas maradtam Ő meg álmos lett, s elment a kedve az egésztől. Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
(#) csabeszsz hozzászólása Dec 24, 2014 /
 
generátor szíjcserével kezdek.ami nem egyszerü mert a szervószíj mögött van
Boldog karácsonyt!!
(#) Chipmunk1960 válasza csabeszsz hozzászólására (») Dec 25, 2014 /
 
Általában így szokott lenni, de azzal vigasztald magad, ha legközelebb szervó-szíjat kell cserélni, nem lesznek beállva a csavarok!
(#) csabeszsz válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 25, 2014 /
 
:9
kiszúrok vele,kicserélem a szervó szíjat is ha már egyszer le lesz szedvemár vagy egy éve nálam pihennek az uj szíjak
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2014
(#) kadarist válasza csabeszsz hozzászólására (») Dec 25, 2014 /
 
Ne káromkodj!
(#) csabeszsz válasza kadarist hozzászólására (») Dec 25, 2014 1 /
 
kinek szósz be?!
(#) kadarist válasza csabeszsz hozzászólására (») Dec 25, 2014 /
 
Örülj, hogy nem maradt bent a csúnya szó és azért illene a mondatokat nagybetűvel kezdeni!
(#) csabeszsz válasza kadarist hozzászólására (») Dec 25, 2014 1 /
 
Miért kötsz belém Pityu?Karácsony van,lazulj picit!!
(#) kadarist válasza csabeszsz hozzászólására (») Dec 25, 2014 / 1
 
Majd Szilveszterkor belazulunk, addig nem
(#) csabeszsz hozzászólása Dec 27, 2014 /
 
Nagyon szivat a kocsim!!Néha inditás után parázslik a töltésjelzö és kis idö mulva elalszik és megjön a töltés!Valamikor meg gyujtásra nem is világit és utána késöbb kezd el világitani majd elalszik és megjön a töltés!Mi lehet a baj?Nagyon idegesitö!!Vélaszokat köszönöm!!
(#) Chipmunk1960 válasza csabeszsz hozzászólására (») Dec 27, 2014 /
 
Szia, Neked is azt mondom, mint már előtte. Kontaktusokat ellenőrizni, tisztítani. "Rézpaszta" nagyon jó utána bekenni. Ténylegesen mérni a töltő-feszt, lehetőleg mikor a lámpa "pislog". Ha nincsen meg, gen. ki, szénkefe csúszógyűrű csere. Opelnél ráadásul 2 csavarral ki lehet venni a fesszabályzót.
(#) csabeszsz válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 27, 2014 /
 
köszi a választ!
(#) csabeszsz válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 27, 2014 /
 
mondjuk érdekes hogy ezt csak hideg idöbe csinálja már 2 éve!nyáron tökéletes
(#) Chipmunk1960 válasza csabeszsz hozzászólására (») Dec 27, 2014 /
 
Mit mondjak rá? Lelke van vagy hidegben összemegy a szénkefe is?
(#) csabeszsz válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
ma nekiestem:kontaktok rendben!terheletlenül,14.3,terheléssel,12.9 kb!jók ezek az értékek?csak az a fránya hideginditás
(#) Ricsi89 válasza csabeszsz hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Pici gázadásra növekedik a terhelt érték? Tehát 1500-2000 körüli fordulaton mit mutat?
(#) csabeszsz válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
mire akarsz kilyukadni?
Következő: »»   97 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem