Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   139 / 196
(#) pinyó39 válasza csipaDJ hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Add el, vegyél egy normálisabbat, ez nem való tuningolásra.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2015
(#) morzsa15 hozzászólása Ápr 4, 2015 /
 
Sziasztok!
Van valakinek domotec dm-2230-hoz kapcsolási rajza vagy valami hasonló tipushoz?
Előre is köszönöm!
(#) kassaiba hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
ha megbontod a nyáklapján lesz egy szám/betű azonosító beírod a netre és már
meg is van a legtöbb esetben
(#) morzsa15 válasza kassaiba hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Igen ott van hogy pch-2235 az alapján is kerestem de semmi :S
(#) kassaiba hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
akkor nem tudom az enyém a tömegnyomort ócska kínai lappal van szerelve de találtam hozzá kismillió rajzot...
(#) morzsa15 válasza kassaiba hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Hol kerested meg hogy? Én csak a googleba néztem szét de nem találtam :S
(#) kassaiba hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
beírtam simán Google-éba
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2015
(#) morzsa15 válasza kassaiba hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Hát én is úgy próbáltam de sehol semmi.. Esetleg meg néznéd nekem?
(#) kassaiba hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
Próbáltam de elég sok kínai oldalt találtam sajnos mivel csak japánt tanulok (azt is döcögősen) így nem nagyon találok rá a megoldásra. Sajnos a Google fordító az meg hát szegényes erre a célra sajnos
(#) morzsa15 válasza kassaiba hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Hát mindedj azért köszi
(#) kassaiba hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
nagyon sajnálom hogy nem tudtam segíteni
(#) Jax hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne a tapasztaltabbakhoz, hogy építeni szeretnék egy woffer erősítőt, és milyen végfokot tudtok ajánlani?
Van egy kissebb kéttekercses subwoofer csövem, és egy áramköröm, aluláteresztő szűrőhöz. Csak a végfok hiányzik, de nem találtam olyan áramkört, ami 14,5V-ról képes működni (autóba lesz és nem akarok transzfert is építeni hozzá), leadni MAX kb. 100W-ot 2×4Ohm-on, és az erősítési tartománya 10-25Hz-től indul.
Tehát valami olyan típus kellene, ami 14V-on, MAX 100W-ot ad 2×4 Ohm-on és 10-25Hz-től erősít!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jax
(#) szamóca válasza Jax hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Sajna ezt a fránya fizikát még mindig nem lehet meghazudtolni. P=U2/R
Ha nincs transzverter, nincs 100W.
(#) pinyó39 válasza Jax hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Az autóipar fejleszt, ők is szeretik kikerülni a tápemelőt, de amit már használnak kis impedanciás hangszórókat és a direkt hozzávaló alacsony impedanciára dolgozó végfokot (amit az autóhoz illesztenek így, vagy úgy), mire azt beszerzed, jobban jársz egy jól működő végfokkal a vateráról. (1 db kis végfokot nem éri meg autóba építeni, ha csak nem a szakmai vágy hajt)
(#) Jax hozzászólása Ápr 8, 2015 /
 
Értem! Köszönöm a válaszotokat!
(#) Beringer 600 hozzászólása Ápr 17, 2015 /
 
Heló!
Bocsi hogy ide írok,de a kérdésemhez tartozó topik,eléggé halott.
Nos azt szeretném kérdezni,hogy van nekem egy Weconic-vx 2250 autós végfokom,melybe a belső táp fesz,+-24v,és meg szeretném emelni a toroid rá tekerésével +-35v-40 ig.
a kondenzátorokat ki cseréltem 50v ra.
Szerintetek meg érné kicsit tuningolni,és lenne halható teljesítmény növekedés?
Köszönöm!

inside1.jpg
    
(#) steelbird válasza Beringer 600 hozzászólására (») Ápr 17, 2015 / 1
 
Idézet:
„a kérdésemhez tartozó topik,eléggé halott.”
Ha írsz egy topicba, rögtön feléled, mert a lista elejére kerül....

Problémák:
- Ha szabályzott a táp, akkor hiába tekersz rá, nem nagyon fog feljebb menni a szekunder feszültség, bele kell nyúlni a szabályzó körbe,
- A nagyobb szekunder feszültség nagyobb teljesítményt eredményez a végfoknál (ez is a cél, ahogy látom), az meg nagyobb áramot jelent. A végtranzisztorok nem biztos, hogy kibírják,
- A nagyobb szekunder feszültséget és áramot az egyenirányító diódák sem biztos, hogy szeretni fogják,
- A nagyobb végfok teljesítmény nagyobb primer áramot jelent, a táp tranzisztorok nem biztos, hogy bírják majd,
- a nagyobb teljesítményhez nemigen lesz elég ez a ferrit vas.
- nagyobb melegedés, a hűtés kevés lesz...

Ha csak pár V -tal növelnéd a feszültséget, az még valószínűleg egyszerűen megoldható és nem okozna gondot. De majdnem a duplájára emelni...

Vagyis, ha azt szeretnéd, hogy működjön a dolog, meg stabil maradjon a cucc, akkor valószínűleg cserélni kell majd a végtranyókat, a táp tranyókat (esetleg plusz kell még bele tranyó), az egyenirányító diódákat, meg nagyobb hűtés kell az egésznek. Meg talán még nagyobb ferrit vas is elkelne...
Plusz a járulékos dolgok, mint nagyobb feszültségű kondik, munkapontok, nyugalmi áram korrekciója, segédtápok (előfok, szűrő) módosítása...
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2015
(#) Beringer 600 válasza steelbird hozzászólására (») Ápr 17, 2015 /
 
Köszönöm szépen a választ,így már el gondolkodtató,hogy érdemes e bele kezdeni.
(#) emmzolee válasza steelbird hozzászólására (») Ápr 17, 2015 /
 
Sajnos sok dologban nincs igazad, vagy csak fél igazság.
Leírom csak a tisztán látás kedvéért.

Ennek az erősítőnek nem szabályozott, hanem szabadonfutó tápja van. Tehát nincs benne visszacsatolás. Legfeljebb egy túlfsz védelem a 12V-os oldalon. Ezt nem lehet így megállapítani.
A végtranzisztornál a nagyobb feszültség nem jelent nagyobb áramot is, mert a terhelésed ugyan akkora mint előtte volt. Tehát a tranyóknak a nagyobb feszültséggel kell megküzdeniük.

Amiről nem írtál de nagyon fontos. Az erősítőben lévő előfok végfok bejárata sokszor érzékeny a feszültség elváltoztatásra, mert be kell állítani az új feszültséghez a munkapontokat.

A ferritek ilyen erősítőkben sokszor a biztonságos működés érdekében jóval kisebb terhelésre vannak belőve mint amire képesek. Biztos vagyok benne, hogy lehet fokozni.
Na de. A szekunder tekercs menetszám megemelése ehhez nem elég. A primerrel is foglalkozni kell. Meg lehet próbálni egy menetet letekerni a primerből. Így megnő a gerjesztés. Nagyon fontos, hogy a primer tekercs keresztmetszetét növeld meg. A nagyobb teljesítmény kivétel miatt. Ha a primer tekercs kisebb belső ellenállású, akkor nyilván a kivehető teljesítmény is nagyobb lehet, ha a szekundert is megerősíted. A puffereket is növelni kell Ez sem szerepelt az előző listán.
Különben mindent meg kell növelni. Ez az általános szabály.
Ezután. Be kell állíteni a snubbereket, hogy az erősítő ne csináljon nagy tüskéket. Aztán meg be kell állítani a tápfetek gate meghajtását, mert kicsi lesz a gate áram és lassulni fog az átkapcsolás. Nagyobb fetek használata esetén meg túl gyors is lehet a kapcsolás, az meg azért nem jó, mert a fet max áram folyása esetén is kapcsolhat, ami össze gányolja a jelalakot.
Érdekes dolog különben egy erősítő tuning. Rengeteget fejlődhet tőle aki végig csinálja. Sokba kerül, nem éri meg. Ha viszont tudást akarsz szerezni, akkor nagyon jó dolog.
Ha csak a nagyobb teljesítmény elérése a cél olcsón, akkor érdemes nagyobb erőművet venni. Az megbízhatóbb lesz mint egy felületesen felhúzott erősítő.
Szkóp elengedhetetlen hozzá.
(#) steelbird válasza emmzolee hozzászólására (») Ápr 17, 2015 /
 
Idézet:
„...nem szabályozott, hanem szabadonfutó tápja van....”
Igen, ebben nem voltam biztos, azért kezdtem úgy, hogy HA szabályzott a tápja...
Idézet:
„A végtranzisztornál a nagyobb feszültség nem jelent nagyobb áramot is, mert a terhelésed ugyan akkora mint előtte volt. Tehát a tranyóknak a nagyobb feszültséggel kell megküzdeniük.”
Nem a nyugalmi áramra értettem. Ha nagyobb tápfeszről üzemeltetsz egy végfokot, akkor nagyobb lesz a kimenő feszültség is, ami ugyanakkora terhelésen már nagyobb áramot jelent. Egyébként hogy lenne nagyobb a kimenő teljesítmény?
Idézet:
„Amiről nem írtál de nagyon fontos...”
Írtam, a végén.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2015
(#) Beringer 600 hozzászólása Ápr 18, 2015 /
 
Köszönöm szépen emmzolee,és steelbird fórumtársaknak a hozzá szólást.
Nem azt mondom hogy nem értek ezekhez a dolgokhoz,de ennyire még nem foglalkoztam a kapcsolóüzemű tápok át alakításával a nagyobb teljesítmény elérése érdekében.
Nagyon érdekes dolgokat írtatok le,és azért nem kis dolog egy ilyen tuningot végig csinálni.
Még annyi kérdésem lenne,hogy van nekem egy nagy teljesítményű autós végfok dupla tápos,de a végfok része számomra használhatatlan,mert sokba kerülne hozzá az alkatrész,de a táp,és a bementi része az kifogástalanul működik,és ha a nagy végfokból,ami +-45v os be állításban üzemel,kivenném az egyik toroidot,és át tenném a használatban lévő kisebb végfokomba,ami jelenleg +-24v on dolgozik,hogy lenne e károsodás?
Fel teszem mindkét készülék képét.
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) steelbird válasza Beringer 600 hozzászólására (») Ápr 18, 2015 /
 
Idézet:
„...lenne e károsodás?”
Lenne.
Kb 4-szer akkora kimenő teljesítmény, a primer oldalon kb. 45-50A -es csúcsáramok a 15A helyett, a végfokon pedig dupla áram az eredetihez képest.
Nem úgy működik a dolog, hogy adok nagyobb feszültséget a végfoknak, kicserélem a kondikat nagyobb feszültségűre, aztán hagy szóljon...
Egyszerűbb lesz megjavítani azt a nagyot.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2015
(#) Beringer 600 válasza steelbird hozzászólására (») Ápr 18, 2015 /
 
Azért kérdeztem,mert a dolog ezen részével még nem igazán volt dolgom.
Elég tudás hiányába,maradok az eredetnél.
Köszönöm!
(#) Beringer 600 válasza steelbird hozzászólására (») Ápr 18, 2015 /
 
Sajnos a nagy végfokot nem áll módomba,mert kell be e egy panel,ami a lelke az egésznek
Egy a képen szereplő modul kell bele,de nem tudok kiadni érte 25-30e ft ot.
(#) EcoPityu válasza Beringer 600 hozzászólására (») Ápr 18, 2015 /
 
Szia!
Amúgy, ez a tuning dolog, már volt itt téma... Itt

Építs egy Iraudamp 7-et, (vagy vegyél) és építsd be a dupla tápos végfoka helyére!
(Már ha leválasztható)

Pityu
(#) Beringer 600 válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 18, 2015 /
 
Annyit ki derítettem,ha a bementi résznél,mint a képen is látszik,alul-felül,két két fehér szilikon alátét,oda 1-1 pár tip 41/42 kell,mert ha azok nincsenek benne,akkor nincsen meg a +-45v.Emiatt nem tudom le választani a táp részét,a bemeneti résztől,mert ha le tudnám,akkor már menne is bele 2db hidalt TDA7293 as végfok modul.
Tudnál tanácsot adni,hogy az a két pár tranzisztor mit szólhat bele a belső táp feszültségbe?
(#) EcoPityu válasza Beringer 600 hozzászólására (») Ápr 19, 2015 /
 
Szia!
Valószínű, hogy a meghajtás előfeszültségeit is bekötötték a védelembe...
Indulj ki az alap felállásból!
Mi kell, hogy menjen a táp?:
Legyen bejövő 12V, ne legyen primer zárlat, ne legyen szekunder zárlat, és ketyegjen a vezérlő IC!
Mivel ez is valami nagy ámerikánise kuttykurutty, ezért gondolom nem tl494, hanem sg3525 van benne, ráadásul smd, csak, hogy jó legyen!
A vezérlő ic- nek két hibakomparátora van, ha ezek nem tiltják, akkor adja a szimmetrikus kimenőjelet!
Ha ezek eljutnak a primer oldali tápfetekig, akkor már a trafók gerjesztve vannak.
Ha a trafó ketyeg, akkor a szekunderén feszültség van, amit, ha jók a diódák egyen is irányítanak, és abba a sok-sok kondiba töltenek!
Nos, csak ezeken a lépéseken kell túljuss!
Ámde!
Szerintem nem jó ötlet erre a tápra analóg végfokot kötni!
Miért?:
Vagy nem fogod kihasználni, vagy kevés lesz a doboz hűtésnek!
A tda-t említetted hidban, ráadásul kétszer... TDA7293 símán hídban csak 8 ohm-al terhelhető, ha megpatkolod a 2sc5200-2sa1943 párossal, akkor híd 4ohm, de ezek nagyon rossz hatásfokkal üzemelnek, ott már szerintem fél óra csuma hangerő sok lesz a bordának!
Tudod a kapcsüzemű végfokok csak látványdobozt kapnak a jó hatásfokuk miatt, ha azzal még hűteni is szeretnél, több száz Wattot nem fogsz velük leadni!
Akkor már inkább tuningold a másikat!

Pityu
(#) Beringer 600 válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 19, 2015 /
 
TL 494 van benne,de én már minden lehetséges szempontot meg vizsgáltam,hogy le tudnám választani,de valahogy nem engedi,és egyszerűen nincs ötletem hogy milyen végfokot lehetne ebbe a kaszniba bele építeni.
Neked nincs valami ötleted? Jelenleg egy 4 végtranyós végfok van rá kötve,csak úgy a kíváncsiság kedvéért,és eszméletlen,de azt nem tudom bele építeni,mert nincs hely benne.
(#) EcoPityu válasza Beringer 600 hozzászólására (») Ápr 19, 2015 /
 
https://www.google.hu/search?q=iraudamp+7&biw=528&bih=247&a..._AUoAQ

IRAUDAMP 7!
D osztályú, és szinte csak a csillagos ég a teljesítmény határ!
Én is pont két ilyet építek épp 2x300W-ra!
Pityu

(telóról nem megy ez a linkelőzsdi!)
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2015
(#) Beringer 600 válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Heló!
Meg néztem amit linkeltél,nagyon tetszetős,csak a hely ami korlátoz sajnos.
Szóval van még egy nagy kaliberű autós végfok dobozom,de most két bordát szereljek be az autóba,és egyikbe a táp,és a jel fogadó egység lenne,a másikba meg maga a végfok,és össze vezetékelni a két egységet? Hát nem is tudom,neked mi a véleményed?
Üdv,Zsolt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
Következő: »»   139 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem