Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 9
(#) Ifjbockgaben válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 25, 2012 /
 
Honnan veszed, hogy pont a CDI a hiba?
(#) zolika60 válasza Ifjbockgaben hozzászólására (») Nov 25, 2012 / 1
 
Azt nem tudom, de biztosan nem elektromos kerékpár. Mint a téma címe.
(#) Dempsey válasza pocimix hozzászólására (») Dec 27, 2012 /
 
Szia! Ez az automata szivató ellenállása. Az 5W 6,7 Ω mint ahogy rá van irva.
(#) zaza99 hozzászólása Márc 12, 2013 /
 
Sziasztok!
Kymco Agility 50-en zárlatos lett a Cdi, vettem másikat /elméletileg ehez való/ de nem indul. A motor kapcsolási rajza megvan, de az új cdi-hez nincs. Hogyan tudom kitalálni a bekötését? Talán az a baj.
(#) pitbike hozzászólása Ápr 4, 2013 /
 
Helló. tudna nekem segíteni valaki? Van egy 125-ös CDi gyújtásos loncin pitbike-om és egyszerűen nem tudok rájönni hogy miért nincs gyújtás nem ad le szikrát a gyertyánál a forgórész mágneses de ami azon belül van arról sehol semmi bekötési rajz

6cdi.jpg
    
(#) pitbike hozzászólása Ápr 4, 2013 /
 
vagy esetleg tudna nekem küldeni egy teljeskörű bekötési rajzot?? előre is köszönöm
(#) mcsubika válasza pitbike hozzászólására (») Ápr 4, 2013 / 1
 
Egyébként a robogókat ismerem jobban, de a gyújtás működési elve ugyan az.
Az alaplapon van világító tekercs (ha egyáltalán van világítás a gépen), ami általában több darab tekercs sorba kötve és 1-2mm vastag drótból vannak tekerve. Van 1 tekercs ami feltűnően más méretű és vékony dróttal van tekerve, ez a gyújtótekercs. Ennek az ellenállását kell lemérni. Van még valahol egy jeladó tekercs is, ez általában kívül van a lendkeréken, de ahhoz nagyon közel. Szinte majdnem hozzáér és műanyagba van öntve. Ennek is az ellenállását kell lemérni. Robogó tekercs adatokat tudok adni viszonyításnak, de mondom nincs nagy eltérés. Ha nem a tekercsek a hibásak akkor 99%, hogy CDI csere.
(A CDI-be szokták rakni a gyújtótrafót is. Általában ki vannak öntve műgyantával, ezért szinte lehetetlen javítani. Ha szerencséd van akkor nincs benne immo és CDI csere után nem kell kódoltatni.) Azért nézd meg külsőleg a tekercseket, hogy nem-e sérültek, mert olyat is láttam már.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2013
(#) pitbike hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
igen csak a forgó részt nem tudjuk levenni még akkor sem ha melegítjük
(#) pitbike hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
De azért köszi
(#) pitbike hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
nem nincs világítás
(#) mikroferi hozzászólása Máj 6, 2013 /
 
Sziasztok!
Szeretném kérdezni hogy egy lifan blokkos pitbike cdi vezérlését át lehet alakítani úgy hogy tiltson a motor?Jó lenne ha bizonyos fordulatnál szépen "dadogna".Köszönöm előre is a hozzászólásokat!
(#) p1ty4 hozzászólása Jún 23, 2013 /
 
sziasztok, az volna a kérdésem, hogy az mz etz tirisztort (fekete dobozt) rá lehet e kötni egy honda dióba a cdi helyére? köszi előre is
(#) daniel.freeman hozzászólása Júl 1, 2013 /
 
Sziasztok!

Valaki találkozott már EZZEL a CDI-vel? Ez egy Piaggio Liberty 125 immobiliser-es elektronikája.
Ami nagyon érdekelne, hogy hogy lehetne áthidalni az immobilisert? Olaszból hozták nekem már így, hogy szét volt törve a kulcsa és a ketyere tilt. Már a 70%-át sikerült eltávolítanom a burkolatnak és a műgyantának, természetesen roncsolás nélkül. Estére arról is tudok képeket küldeni. Ami biztos, hogy EFI Tecnologeis-es, nem pedig Magneti Marelli. Nem szeretnék horror összeget költeni rá. Nem tartom valószínűnek hogy túlbonyolították volna csak még én nem találkoztam ilyennel. A segítségeteket előre is köszönöm.
(#) daniel.freeman hozzászólása Júl 2, 2013 /
 
SIkerült a gyanta 95%-át eltávolítani. Az alkatrészek tökéletesen kivehetőek hogy mi micsoda. Az MCU egy ST72C334N4T6. Ennek nem lehet valamit csinálni hogy ne tiltsa le a tirisztort? Nem lehet valahogy áthidalni. Ha valami információ kell még, akkor írjatok. Remélem tud valaki segíteni
(#) pjg válasza daniel.freeman hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Ne fáradj vele. A processzort nem fogod tudni meghekkelni. Ha találsz rá embert, nem tudod megfizetni. Olcsóbb csinálni egy új elektronikát.
(#) daniel.freeman válasza pjg hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Na arra is nagyon vevő volnék, mert ez volt a másik gondolatom. Tudsz esetleg egy megbízható 4T CDI-t? Nagyon megköszönném
(#) kerio hozzászólása Júl 16, 2013 /
 
Üdv.
Nekem is volt már ilyen, "immos" problémám.(magnetti)Peugeot Elyseo 100 2T, a wemoto.com-on találtam is hozzá cdi-t amiből gyárilag ki volt "ölve" az immobiliser, csak nekem drága volt (130 Ł), és inkább kidobtam az egészet, alaplappal, lendkerékkel, cdi-vel együtt, és vettem bele honda dió szettet, olcsóbbra jött ki.
Azért kellett az alaplapot is cserélni, mert nem volt a régihez illő cdi, mert 2T-s.
Tehát nézd meg , hogy a tiéd AC-Cdi vagy DC-Cdi, mert lehet, valamelyik kymco-é jó hozzá.
(#) szikorapéter hozzászólása Aug 11, 2013 /
 
Helló.Lenne egy olyan kérdésem hogy van itthon egy Honda Dio AF35 és ennek a CDI-ének a kapcsolását keresném,mivel vettem egy másik CDI-t de nem tudom bekötni,mivel más a színezése a kábeleknek és más egy kicsit a csatlakozó.Remélem tudtok ebben segíteni.A válaszokat előre is köszönöm.
(#) mulik5 hozzászólása Aug 19, 2013 /
 
Sziasztok ! még uj vagyok itt ! azal a kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni hogy nekem lenne egy lifan 50 cross motorom ! ugy hozták nekem ide hogy csak be kell állitan a gyujtást de nem ! ösze kötötem a CDI vel amit kellet megcsináltam mindent de nincsen szikra !!! Próbálkoztam másik cdi vel de azzal se soksikerrel ! a gyujtó tekercst kimérettem az tökéletes minden tekercs . a cdit megnézettem azis tökéletes de viszon akkor miért nincsen szikra? ha tudtok segitsetek már !
ellőreis köszönm a válaszokat !
(#) atesz1217 hozzászólása Aug 31, 2013 /
 
sziasztok tudtok nekem segíteni BFB-01 2T motorosbiciklim van. nincsen hozzá kapcsolási rajzom és nem ad szikrát sehogy sem és van az elketronika 4 lábas azt sem tudom hogy mi micsoda ha valaki tudna segíteni az válaszoljon köszönöm
(#) nyemi válasza atesz1217 hozzászólására (») Aug 31, 2013 /
 
Szia. Ez az elektronika bekötése(lásd kép).
De vigyáz mert DC-CDI, és csak akkumulátorral üzemel.

DC CDI.png
    
(#) atesz1217 válasza pitbike hozzászólására (») Aug 31, 2013 /
 
csináld meg a gyujtáskapcsolot utána lesz szikrád
(#) köbzoli válasza atesz1217 hozzászólására (») Aug 31, 2013 / 1
 
Te pedig, kerítsd elő a shiftgombodat!
(#) Mumtaz hozzászólása Szept 23, 2013 /
 
Sziasztok. Felmerült egy kis problémám egy Peugeot Speedfight CDI-vel. Pontosabban már nem a gyári volt benne, hanem sima négy érintkezős, de nem lehetett beazonosítani a pontos típusát. Viszont ez elhalálozott. Szereztem egy Honda Dio-ba valót, de azzal sincs szikra. Rátettem egy LED-es próbalámpát és mindkét tekercsre rákötve szépen pulzál a led, de a CDI-ről a trafőhoz menő vezetéken csak halványan felvillan egyet és semmi több. Ez a CDI vadonatúj, de inkább feltételezem, hogy a kevés a tekercs neki, vagy nem is tudom. Arra gondoltam, hogy végszükség esetén építek egyet a motelek.net-ről. A régit (amivel előtte működött minden, de kipurcant) kicsit szétvertem. Az azonosítható alkatrészek voltak egy Motorola tirisztor és egy 1µF-os 400V-os kondenzátor.
(#) Mumtaz válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Közben összeraktam egy CDI-t. Az a fura, hogy ahogyan én néztem, túl sok eltérés nem nagyon van az egyes alap CDI-k között.
Két rajzot néztem ki magamnak, amiből az egyiket építettem meg, de olyan, mintha magasabb fordulaton nem nagyon adna szikrát, illetve kihagy.
EZT építettem meg, persze nem a rajzon szereplő, hanem BT151 tirisztorral.
Ez pedig a másik rajz, amit kinéztem.
A kettő között sok különbséget nem fedeztem fel, de azért van egy pár. Az előbbinél például van egy 47nF kondi, aminek nem értem a szerepét.

Melyik lehetne a stabilabb CDI? A mocin van sportkipufogó, tehát valószínűleg a fordulatszám tartománya is eltolódott felfelé.
(#) nyemi válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Szia
Idézet:
„Melyik lehetne a stabilabb CDI?”


Az amelyikbe azt a tirisztort típust rakod bele amit kapcsoláson látsz.

A BT151 és a 2P4M még "köszönő" viszonyban sincs egymással.
Nézd meg az adatlapjukat.
(#) Mumtaz válasza nyemi hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
2P4M lesz. Hétfőn meg is veszem. Akkor BT 151 volt itthon, amennyi időm meg volt (3 hónapig "épült a robogó") nem nagyon tudtam elugrani bevásárolni.

Na akkor hétfőn remélhetőleg beszerezhető lesz. Még jó, hogy direkt nem is raktam össze annyira.


Bár féleg, hogy a magasabb fordulatszámot egyik sem tudja majd kiszolgálni és félő, hogy akkor szereznem kell valami komolyabb CDI-t.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2013
(#) Jenzen01 hozzászólása Okt 23, 2013 /
 
Sziasztok!
Volna egy kis problémám! Adva van egy Suzuki an 150! Na ennek a blokkja teljesen meghalt henger gondok miatt!"Drága lenne a javítása" Van egy teljesen jól működő Yamaha bws 70 gépem ami nekem nagyon pici! Átépítettem a blokkolt a Suzukiba csak a gyújtással vagyok gondba! Illetve az isteni szikrával!! Bekötöttem a Suzuki elektronikája helyére a Bws elektronikát bekötöttem a blokkból kijövő kábelokat Ráraktam gyújtásra és egy olyan 5perc múlva elpukkant a cdi! Na most gondoltam valamit elcsesztem , "nem vagyok teljesen tudatlan a témában bár még nagyon sokat kell tanulnom " Visszakötöttem a Suzuki saját elektronikáját van is szikra vele de nem indul vele! Látszik hogy nem úgy adja a szikrát ahogy kell! Valaki tudna e segíteni nekem hogy működjön a motor valahogy! Úgy volna jó ha csak az elektronikát kéne bekötni a felszabályzó meg maradna a gyári benne bár ha jól tudom a Suzuki háromfázisú! Mondjuk furcsa ez a Suzuki mert ha gyújtásra rakom minden működik rajta azonnal! Világiasítás!!! Általában nem kapcsolja fel a világítást úgy hogy a motor nem megy! (robogóknál) Próbálkoztam olyannal is hogy közvetlen a blokkhoz kötöttem be a cdit és csak egy szálat a leállítót(fekete fehér) akartam felvinni a gyújtáskapcsolóhoz volt is szikra kinéztem magamnak egy test szálat a mit a gyújtáskapcsoló testtel de egy két próbálkozás után elment a szikra meg az önindítóra sem reagált ahogy lehúztam róla a cdit egyből indítózót csak hát cdi nélkül nincs cikraa!! Röviden enyi! Eddig 2 cdi kuka!!!
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2013
(#) gabe9303 hozzászólása Nov 20, 2013 /
 
Sziasztok segítségeteket szeretném kéni.Van 1 mopedem amin mikor hozzám került egy ilyen : http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/640x480/2000000052779.jpg cdi volt + 1 gyújtás trafó volt de az tönkre ment. Esetleg 1 ilyennel tudnám-e helyettesíteni http://motoshop.startuzlet.hu/uploads/shop/motoshop.startuzlet.hu/t...ig.jpg
vagy még van hozzá 1 megszakítós gyújtás. Szerintetek ?? bocsi ha hülyeséget kérdeztem sajnos nem értek ehhez a dologhoz !!
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2013
(#) mibase2 hozzászólása Feb 22, 2014 /
 
Sziasztok!
Segitségeteket kérném ,motort épitek egy yamaha xt 550 blokkal de nincs rajta cdi és mivel a gyári használtan is 15 korul mozog gondoltam épitek egy nagyon egyszerűt hogy legalább be tudjam inditani annyira elég. Találtam itt a forumon egy nagyon egyszerü de a leirtak szerint egy mukodo kapcsolást és meg is épitettem ,de nálam nem mukodik és nemtudom hogy azzal van e a baj vagy az alaplappal. erről lenne szó:Bővebben: Link
Cdi adatok: Tirisztor BT152 800R kondi: 400V 1 mikrofarad foliakondi dioda:by299
Gyujtotrafonak egy 6V os simson trafot használtam de nicns szikra a trafo tuti jó.
Mértem adatokat az alaplapon is
Gerjesztő tekercs: 193 Ω
Jelado 36 fok : 110 Ω
Jelado 12 fok : szintén 110 Ω
Gerjesztő tekercs rugdosásra kb 90 Voltot generál a jeladók meg szinte semmit 1 voltot sem érik el és én ezt nagyon keveslem lehet ez a baj.

Meg mértem a 400voltos kondit is de nem mutatott semmi ellenállást (nemtudom helyes e kondit még nem mértem)

Remélem valaki bir segiteni, ha esetleg még ilyen könnyen meg épithető müködö cdit tudna azt is elfogadnám,az se baj ha nemtud előgyujtást.
Következő: »»   8 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Okt, 21. Kedd
12:22:20
Jelenleg 411 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu