Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os fesz.szabályzó simson motorba
 
Témaindító: Zidane, idő: Márc 24, 2008
Lapozás: OK   17 / 17
(#) mex válasza mucden hozzászólására (») Dec 17, 2016 /
 
Nem mert a graetz bal felső diódája rövidzárat jelentene minden második félperiódusban.
(#) mucden válasza mex hozzászólására (») Dec 18, 2016 /
 
Akkor is, ha a negatív külön vezetéken fut, nem a testen? Bocs, ha hülyeséget kérdezek, szeretném megérteni.
(#) mex válasza mucden hozzászólására (») Dec 18, 2016 /
 
Abban az esetben, ha biztosítani tudod, hogy az egyenírányított feszültség akár a mínusz, akár a plusz polaritása testfüggetlen marad, akkor működhet. Csak az izzófoglalat egyik pólusa testre csatlakozik, ha jól sejtem, és ez már kizáró ok. Mindenesetre a helyedben inkább megpróbálnám a tekercs kezdetét felvenni a testről, és úgy vezetni mindkét szálat a graetz -re. Sok bosszúságtól kímélnéd meg magadat, mert előbb utóbb testelni fog valahol az egyik egyenfeszültségű vezetéked és amperszag lesz a vége.
Nade ha ragaszkodsz az elképzelésedhez, akkor a tekercset az AC1-re kösd, az AC2- megy a testre.
(#) xitibi válasza mucden hozzászólására (») Dec 18, 2016 /
 
Szia. Elméletileg 3tekercs van a simodban. 1 gyújtás 2,első világítás 3, hátsó világítás és féklámpa illetve töltés. Egy 35w halogént simán el bir a 2 tekercs. A 3 tekercsnél kell matekolni kicsit és ,nem veri le az izzókat. A ledes megoldásal egy bajod lesz.valahova tenned kell a felesleges áramerősséget. Ha a tekercsbe vissza testeled az kihatással van a gyújtásra is. Disszipálni meg nem olyan egyszerű. (hűtőfelület).
(#) mucden válasza xitibi hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Idézet:
„Egy 35w halogént simán el bir a 2 tekercs.”

Igen, mint írtam olyannyira simán elbírja, hogy 35W+5W esetén is kiégtek az izzóim rendszeresen.
Idézet:
„Ha a tekercsbe vissza testeled az kihatással van a gyújtásra is.”

A gyári EWR is így működik, ha jól olvastam valahol, azaz ha túl magas a feszültség, akkor valamelyik fél-(vagy talán negyed?) hullámot testeli. Jól emlékszem?
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2016
(#) xitibi válasza mucden hozzászólására (») Dec 20, 2016 /
 
Nos akkor neked nagyon jó a lendkerék mágnesed.próbálj egy 45w halogént. Igen, a felesleges feszültséget oda vezeti. A mennyiség nem mindegy hogy mennyit vezetsz vissza.
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2016
(#) villanyipi válasza mucden hozzászólására (») Dec 20, 2016 /
 
Lehetséges ott kontakt hiba is, az 5 wattos égőnek nem kell sok és kiég, sőt a gyengébbik minőségűeknek néha elég ha sokat rezegnek a váz miatt a laza csatlakozóban.
Na de visszatérve rengeteg vesződségtől menekülsz meg egy 4 amperes akkuval, amit akár egy elba akár egy utólag beépített sönt szabályzó tölt fel, ha 2 független világítótekercs és söntszabályzó "párost" használod bőven teljes fényerőn fog égni akkuról a fényszóród is a hátsó lámpád is, és még indexed is lehet.
Amennyiben hátra illetve indexekbe led-et teszel sose fog az akku lemerülni viszont a gyári feszültség szabályzó terhelés híján nem biztos hogy feltölti az akku-d.
Az egész cucc legdrágább része a körülbelül 4-5000 forintos akku, és garantáltan működik.
Vidéki gyerek vagyok sokat motorozok települések közti vaksötét utakon de a lámpám tökéletesen szolgál és jól látok.

Mellékelek egy feszültség szabályzó nyáktervet a rajzot most nem találom de itt már sokszor előfordult.
Ez meg egy eredetinek tűnő megoldás hátulra!
Röviden ennyi !

akku.lay6
    
(#) mucden hozzászólása Dec 20, 2016 /
 
Köszönöm a sok választ és tanácsot. Valószínűleg az lesz, hogy hanyagolom a ledeket, maradok a normál izzóknál és teszek melléjük egy EWR-t.
(#) xitibi válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 20, 2016 /
 
Valaki mondja már meg nekem is minek az első világítótekercsre egy 5w izzó?
(#) villanyipi válasza xitibi hozzászólására (») Dec 20, 2016 /
 
Én a hátsó 5 wattosról írtam, az hogyha nagyon után gyártott nagyon kínai foglalatban van és nem rendesen érintkezik gyakran tönkremegy túlfeszültség nélkül is utána már az első égő pikk pakk követi
(#) xitibi válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 20, 2016 /
 
Egy pár éve van már simsonom. Általában 51 - es. B-től az elektrikig javítottam. Egy egyszerű töltés szabályzót szoktam használni. volt már olyan hogy kiéget a hátsó világítás de a féklámpa simán megmaradt. Fordított eset is volt már. Az első világítás eddig mindig önállóan égett ki. Sorozatosan még Sosem égtek ki az izzóim. Igaz nem a gyári huzalozást használom hanem a saját ötletalapján kötöm.
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2016
Következő: »»   17 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Jan, 16. Hé
20:13:55
Jelenleg 718 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu