Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os fesz.szabályzó simson motorba
 
Témaindító: Zidane, idő: Márc 24, 2008
Lapozás: OK   14 / 14
(#) tandem válasza Reuter hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Na érdekel a rajz. Köszi előre is!
(#) Reuter válasza tandem hozzászólására (») Márc 25, 2015 /
 
Ez lenne az. Semmi extra, minden jól működik a kínai, vagy japán lendkerékkel. Értelemszerűen, annyi tirisztort építesz be, ahány tekercset szándékozol belerakni. A tekercsek egyik vége a testen van, a másik végeiket a diódák után közösíteni. Semmi szűrőkondi nem kell, sőt tilos beleépíteni.
(#) tandem hozzászólása Ápr 4, 2015 /
 
Végül vettem egy elba-t (német gyártmányú) van e valakinek vele kapcsolatban tapasztalata?
Akár a zselés akkuval...
(#) villanyipi válasza tandem hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Megbízható de soha egy pillanatra se használd akku nélkül mert zöld lánggal ég el terheletlenül
(#) tandem válasza villanyipi hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Most egy kicsit megijesztettél Mert 1x úgy volt rákötve hogy nem volt akku és elindítottam a motort, de semmi baja megvan a töltőáram és a töltőfesz illetve reggel szétszedtem hogy megnézzem az áramkört de semmi baja. (akku nélkül nem adott feszt ki)
Köszi az infót!

mod: 1x = egyszer.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2015
(#) villanyipi válasza tandem hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Nincsen mit használd egészséggel a géped
(#) feri949 válasza tandem hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
A lemerült aksit sem szereti. Ha nincs aksi benne, zárd össze az elba akumlátorra menő vezetékét.(30 és negatív)
Vagy húzd le az 59a (zöld) vezetéket az elbáról.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
(#) Jax hozzászólása Ápr 7, 2015 /
 
Sziasztok! Nekem is kellene egy kis segítség! Esetemben van egy tuning Simson Schwalbee. Babetta gyújtást raktak rá, és nekem az lenne a feladatom, hogy LED-es hátsólámpát szereljek fel, miután újra kábeleztem. A kérdésem/kérésem az lenne, hogy tud-e valaki nekem egy olyan "fesszabályzó" áramkört, ami párhuzamosan kötve az első izzós lámpával, olyan feszültséget tud tartani a LED-ek számára, hogy világítsanak alapjáraton is, de fordulaton ne csapja ki őket.
A féket, mivel testtel lenne vezérelve, relésíteném, polaritásváltás miatt, és oda is ugyan ez a fesz menne ki! Áramot nem tudok, nem sok, csupán 28 LED van a tokban, egyszerű magasfényűek!

Gondoltam arra, hogy egyszerű 12-14V-os zéner diódáról kapná a tápot, de nem tudom hogy az elbírja-e azt a viszonylag csekély áramot. Szerintetek??
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jax!
(#) tandem válasza Jax hozzászólására (») Ápr 8, 2015 /
 
Hát 28 ledet még egy stabilizátor is elvisz ami 1A bír. Nekem is lesz benne stabkocka 5V és 12V-os.
28db LED * 20mA (átlag áram) = 560mA de ez csak egy tipp.
(#) Jax válasza tandem hozzászólására (») Ápr 8, 2015 /
 
A feszstabbal nekem csak annyi a bajom, hogy nem tudom, alapjáraton termel-e annyit a motor, hogy azt nyitva tarsa. Mert egy 12V-os stab, 10V alatt kikapcsol, úgy tudom.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2015
(#) Jax hozzászólása Ápr 15, 2015 /
 
Sziasztok!
Meglepődésemre, alapjáraton, a ledeket szépen hajtotta a stabkocka, pár másodpercig..!
Nem tudom miért, sajnos, egyszer csak elkezdtek villogni, és a végén füstbe burkolózott a stab kocka.
Tudtok esetlek adni valami tippet mi okozhatta ezt? Annyival próbálkozok még meg, hogy az első izzót bekötöm, hátha az leveszi a feszültséget annyira, hogy ne nyírja ki a stab kockát azonnal.
(#) tandem válasza Jax hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Adatlap szerint 35V lehet a maximális bemenő fesz. (bár ezt sokallom)
Meg kellene mérned hogy mennyit kap az IC.
(#) Jax válasza tandem hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Jó volna, de a multiméter használhatatlan egy ilyen gyula közelében.
Most egy ismerőssel azt beszéltük, hogy lehet az is, hogy váltóáramot kapott mivel nem kötöttem be hidat, és az ölte meg az IC-ket. A következő tervben azzal próbálkozok, hogy kötök egy 33ohm-os 5, vagy 10W-os ellenállást, utána egy Graetz hidat, megszűröm, utána kötöm a stab kockát, és a LED-et, hátha úgy elbírja, valamint ugye beszerelem az első izzót áramkorlátozás végett. Remélem összejön így!
(#) turbolader válasza Jax hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Söntszabályzóra nem gondoltál még?
Erre a célra találták ki.
(#) Jax válasza turbolader hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Sönt szabályzó? Nem hallottam róla még!
(#) turbolader válasza Jax hozzászólására (») Ápr 15, 2015 /
 
Bővebben: Link Ezt például megépitettem már simsonhoz, egyszerűsitett kivitelben (3 helyett 1 fázis).Remekül működik. Akku helyett valószinűleg egy méretes elkóval is elmegy, de ez ta nálam tanultabbak biztosabban megmondhatják.
(#) tiva77 hozzászólása Pé, 9:22 /
 
Sziasztok

Ennél a kapcsolásnál mekkora hűtőfelület kell a tirisztoroknak?
Előre is köszi a választ!
A hozzászólás módosítva: Pé, 20:11
(#) feri949 válasza tiva77 hozzászólására (») Pé, 19:52 /
 
A töltéshez nem kell. Az EWR-nek jó nagy mint a gyári.
(#) tiva77 válasza feri949 hozzászólására (») Pé, 20:18 /
 
Köszönöm a választ!
Következő: »»   14 / 14
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2015. Ápr, 27. Hé
9:05:54
Jelenleg 289 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu