Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os fesz.szabályzó simson motorba
 
Témaindító: Zidane, idő: Márc 24, 2008
Lapozás: OK   12 / 12
(#) solymos7894 hozzászólása Szept 16, 2014 /
 
Sziasztok!Én egy feszültségszabályzót szeretnék építeni 12V-os Simson-ba.De mivel még soha nem csináltam ilyet így ehhez egy kis segítséget szeretnék kérni.Itt az oldalon találtam egy nekem való egyszerű megoldást,pár alkatrésszel meg lehetne oldani .Mivel hogy teljesen zöldfülű vagyok ezért abba kellene segítség legfőképp hogy valaki megrajzolná a beültetési sémát.

söntszab.jpg
    
(#) villanyipi hozzászólása Csü, 11:28 /
 
Üdv
Segítségetek kérném, ugyanis sokadik ilyen esetem volt már javarészt ingyen kapott ELBA ürügyén és nem is egyformán, hanem változó időközönként de leég folyton az egyik fele pedig szabvány szerint kötöm be, tekercs graetz-ewr híján-feszszabályzó-akku, mégis legutóbbi darab is alapjáraton remekül végezte dolgát töltötte az akkut villogtatta az indexeket, de egy 14 km próba út után füst szag és halál a jussa.Mégis mi az amit ennyire nem jól csinálok a mágnesem gyenge a túl nagy áramot nem nagyon merem megkockáztatni emiatt.
A hozzászólás módosítva: Csü, 11:37

IMAG0322.jpg
    
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Csü, 11:43 /
 
Szia!
Egyenirányító (Graetz) azért mégis kellene oda.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Csü, 11:44 /
 
Idézet:
„tekercs "graetz-ewr híján"-feszszabályzó-akku”

Magyarán a graetz van ewr helyett egymaga
A hozzászólás módosítva: Csü, 11:45
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Csü, 11:57 /
 
Jó, akkor közelítsük meg más irányból. A kapcsolási rajzon mutasd meg, hogy melyik alkatrész ég szét.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Csü, 12:00 /
 
U2043B és mellette kettő darab ellenállat, és az ic 5-8-as oldala szó szerint szét égett. Már persze ha jól gondolom a lábak sorszámozását a pdf-je alapján.
Ic adatlap
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Csü, 12:05 /
 
A hőforrás mi volt, mert az IC csak szenvedő alanya volt a mellette lévő alkatrész melegedésének.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Csü, 12:10 /
 
Elvileg nem kellett volna semminek de méregetve rájöttem fordítva olvastam le, igy már lehetséges hogy a frekvenciát beállító rész égett le és vitte el az ic-t magával, R1 C1 2 db szénkocka lett Vélhetően ezek sütötték meg a Ic-t is legalábbis ha jól gondolom.
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Csü, 12:15 /
 
Kapcsolási rajzod ezek szerint nincs. Majd jön valaki, aki kapásból megmondja, hogy mi égett le és hogy miért.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Csü, 12:18 /
 
De már van is rajzom Íme
Ez passzol hozzá.
(#) villanyipi válasza villanyipi hozzászólására (») Csü, 12:31 /
 
Nos megnéztem pontosan ami kiégett az az Ic és a R11, R12, a reléről nem tudok nyilatkozni még
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Csü, 20:07 /
 
Szia! Azt meg tudnád mondani, hogy melyik motor kapcsolását alakítottad így át, hogy az EWR-t graetz-el helyettesítetted? Bővebben: Link
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Csü, 20:40 /
 
Szia!
Nehezen értem a kérdésed elvégre a te rajzodon sem ewr van hanem greatz, ám bátor ki tudja kinek mi az a diódahíd németül Különben is az ewr tartalmazza a greatz-et arról megy a ELBA-ban a egyen delej, a fényszóróvédelem már a luxus cikk része.Ettől függetlenül továbbra is érdekel ez a fajta ELBA nálam miért égeti szét a saját index ic-t míg a 4093-as verzió hibátlanul üzemel.
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:40
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Csü, 22:44 /
 
A link az egy változat a megoldásra, hogy milyen vezetékeket kell csatlakoztatni a megfelelő pontokra. Szerintem túl sok feszültséget kap az ELBA és a két védőellenállás tönkremegy a zener után, pedig az 15V-os.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Pé, 0:22 /
 
Már pedig a rajz szerinti bekötése volt helyesen kapcsolva, úgy hogy nem értem miért történt így, de végül is mindegy mert az ellenállás alatti vezetősávok is elégtek.
Inkább készül egy 4093-as ic-vel készült verzió és probléma megoldva.Az eredeti ic ebbe nem is túl olcsó mellesleg.
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Pé, 9:55 /
 
Nem az ELBA helyes bekötésére gondoltam, hanem a motor villamos áramkörébe történő becsatlakoztatására és a ráeső feszültség nagyságrendjének helyes értékére. Az átalakítás a gyújtáskapcsolón lévő kapcsolódási pontokban is változást tesz szükségessé. Ha meg tudnád mondani, hogy melyik motortípusba akartad ezt applikálni akkor talán kiderülne mitől megy tönkre az index tápáramköre. Annak idején leellenőrizted beépítés után a feszültség helyes értékét alapjáraton és magas fordulaton is, hogy mit ad(nak) le a tekercs(ek)?
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Pé, 10:50 /
 
Ezt a motort úgy kaptam meg hogy volt benne egy gyújtótekercs és 6 voltos világító tekercs egy üres hely hátsó lámpa cafatokban, kapott egy 35W-os világítótekercset egy töretlen de messze nem jó lendkereket, a töltőtekercsnek is gyári volt betéve az értékekre már nem emlékszem így hirtelen, kapcsoló annyi van még benne hogy egy jawa gyújtáskapcsolóval letudom kapcsolni a gyújtást és ennyi a jelenlegi része.A télen készülnek el a "kiberhelt cuccok" helyettesítő áramkörei ewr elba akkus gyújtás. Jelenleg a feszültségek nagyjából annyira jók hogy világítanak a lámpáim, de közel sem teljes fényerővel. Viszont az elba-im a régi teljesen gyári kábelezésű motoromon is így megsütötték az index részeket, csak ott azért kellett neki pár hónap, de igazából már nem törődök a gyári cuccal, mert a után épített dolgaimmal fogom használni csak érdekelt vajon a zener miért nem védte meg az áramkört holott az sértetlen de az utána lévő ellenállások és az ic pecsenyére sültek.
Bocsánat a hosszú irományért kis előéletet is akartam vinni a dologba hogy tudjuk ez a motor jelenleg szinte blokk és lámpák kerekekkel
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Pé, 11:51 /
 
A Simsonos oldalról vannak a 4093-ra fólia variációk. A most meglévő ELBA egységek még megérnének egy próbát ha a tirisztor katód és gete körébe azt a kondenzátort bepróbálnád, talán jobb lenne a fesszabályozó pontossága.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Pé, 13:26 /
 
Kifogom köszi a segítséget
Következő: »»   12 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Nov, 23. Vas
21:57:13
Jelenleg 674 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu