Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os fesz.szabályzó simson motorba
 
Témaindító: Zidane, idő: Márc 24, 2008
Lapozás: OK   12 / 12
(#) solymos7894 hozzászólása Szept 16, 2014 /
 
Sziasztok!Én egy feszültségszabályzót szeretnék építeni 12V-os Simson-ba.De mivel még soha nem csináltam ilyet így ehhez egy kis segítséget szeretnék kérni.Itt az oldalon találtam egy nekem való egyszerű megoldást,pár alkatrésszel meg lehetne oldani .Mivel hogy teljesen zöldfülű vagyok ezért abba kellene segítség legfőképp hogy valaki megrajzolná a beültetési sémát.

söntszab.jpg
    
(#) villanyipi hozzászólása Nov 20, 2014 /
 
Üdv
Segítségetek kérném, ugyanis sokadik ilyen esetem volt már javarészt ingyen kapott ELBA ürügyén és nem is egyformán, hanem változó időközönként de leég folyton az egyik fele pedig szabvány szerint kötöm be, tekercs graetz-ewr híján-feszszabályzó-akku, mégis legutóbbi darab is alapjáraton remekül végezte dolgát töltötte az akkut villogtatta az indexeket, de egy 14 km próba út után füst szag és halál a jussa.Mégis mi az amit ennyire nem jól csinálok a mágnesem gyenge a túl nagy áramot nem nagyon merem megkockáztatni emiatt.
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2014

IMAG0322.jpg
    
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Szia!
Egyenirányító (Graetz) azért mégis kellene oda.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Idézet:
„tekercs "graetz-ewr híján"-feszszabályzó-akku”

Magyarán a graetz van ewr helyett egymaga
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2014
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Jó, akkor közelítsük meg más irányból. A kapcsolási rajzon mutasd meg, hogy melyik alkatrész ég szét.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
U2043B és mellette kettő darab ellenállat, és az ic 5-8-as oldala szó szerint szét égett. Már persze ha jól gondolom a lábak sorszámozását a pdf-je alapján.
Ic adatlap
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
A hőforrás mi volt, mert az IC csak szenvedő alanya volt a mellette lévő alkatrész melegedésének.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Elvileg nem kellett volna semminek de méregetve rájöttem fordítva olvastam le, igy már lehetséges hogy a frekvenciát beállító rész égett le és vitte el az ic-t magával, R1 C1 2 db szénkocka lett Vélhetően ezek sütötték meg a Ic-t is legalábbis ha jól gondolom.
(#) kadarist válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Kapcsolási rajzod ezek szerint nincs. Majd jön valaki, aki kapásból megmondja, hogy mi égett le és hogy miért.
(#) villanyipi válasza kadarist hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
De már van is rajzom Íme
Ez passzol hozzá.
(#) villanyipi válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Nos megnéztem pontosan ami kiégett az az Ic és a R11, R12, a reléről nem tudok nyilatkozni még
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Szia! Azt meg tudnád mondani, hogy melyik motor kapcsolását alakítottad így át, hogy az EWR-t graetz-el helyettesítetted? Bővebben: Link
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
Szia!
Nehezen értem a kérdésed elvégre a te rajzodon sem ewr van hanem greatz, ám bátor ki tudja kinek mi az a diódahíd németül Különben is az ewr tartalmazza a greatz-et arról megy a ELBA-ban a egyen delej, a fényszóróvédelem már a luxus cikk része.Ettől függetlenül továbbra is érdekel ez a fajta ELBA nálam miért égeti szét a saját index ic-t míg a 4093-as verzió hibátlanul üzemel.
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2014
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 20, 2014 /
 
A link az egy változat a megoldásra, hogy milyen vezetékeket kell csatlakoztatni a megfelelő pontokra. Szerintem túl sok feszültséget kap az ELBA és a két védőellenállás tönkremegy a zener után, pedig az 15V-os.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 21, 2014 /
 
Már pedig a rajz szerinti bekötése volt helyesen kapcsolva, úgy hogy nem értem miért történt így, de végül is mindegy mert az ellenállás alatti vezetősávok is elégtek.
Inkább készül egy 4093-as ic-vel készült verzió és probléma megoldva.Az eredeti ic ebbe nem is túl olcsó mellesleg.
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 21, 2014 /
 
Nem az ELBA helyes bekötésére gondoltam, hanem a motor villamos áramkörébe történő becsatlakoztatására és a ráeső feszültség nagyságrendjének helyes értékére. Az átalakítás a gyújtáskapcsolón lévő kapcsolódási pontokban is változást tesz szükségessé. Ha meg tudnád mondani, hogy melyik motortípusba akartad ezt applikálni akkor talán kiderülne mitől megy tönkre az index tápáramköre. Annak idején leellenőrizted beépítés után a feszültség helyes értékét alapjáraton és magas fordulaton is, hogy mit ad(nak) le a tekercs(ek)?
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 21, 2014 /
 
Ezt a motort úgy kaptam meg hogy volt benne egy gyújtótekercs és 6 voltos világító tekercs egy üres hely hátsó lámpa cafatokban, kapott egy 35W-os világítótekercset egy töretlen de messze nem jó lendkereket, a töltőtekercsnek is gyári volt betéve az értékekre már nem emlékszem így hirtelen, kapcsoló annyi van még benne hogy egy jawa gyújtáskapcsolóval letudom kapcsolni a gyújtást és ennyi a jelenlegi része.A télen készülnek el a "kiberhelt cuccok" helyettesítő áramkörei ewr elba akkus gyújtás. Jelenleg a feszültségek nagyjából annyira jók hogy világítanak a lámpáim, de közel sem teljes fényerővel. Viszont az elba-im a régi teljesen gyári kábelezésű motoromon is így megsütötték az index részeket, csak ott azért kellett neki pár hónap, de igazából már nem törődök a gyári cuccal, mert a után épített dolgaimmal fogom használni csak érdekelt vajon a zener miért nem védte meg az áramkört holott az sértetlen de az utána lévő ellenállások és az ic pecsenyére sültek.
Bocsánat a hosszú irományért kis előéletet is akartam vinni a dologba hogy tudjuk ez a motor jelenleg szinte blokk és lámpák kerekekkel
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 21, 2014 /
 
A Simsonos oldalról vannak a 4093-ra fólia variációk. A most meglévő ELBA egységek még megérnének egy próbát ha a tirisztor katód és gete körébe azt a kondenzátort bepróbálnád, talán jobb lenne a fesszabályozó pontossága.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 21, 2014 /
 
Kifogom köszi a segítséget
(#) sanykaraj hozzászólása Nov 26, 2014 /
 
Üdv
Van egy Simson Star típusú motorkerékpárom, régóta "tuningolgatom" és most szeretnék bele varázsolni egy h4-es égőt. A kérdessem az lenne, ha raknék két darab 12V-os világtó tekercset és mindkettő kivezetését egy egyutas egyenel egyen irányítanám akkor összeadódna-e a teljesítményük?
Ha esetleg így is van akkor ezek meg a 21W-os töltő tekercs nem-e fékezné nagyon a főtengelyt? Vagy valaki próbálkozott hasonlóval?
(#) villanyipi válasza sanykaraj hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Szia!
Egyutassal semmiképp se jó, 2 utas kell, de akkor már fényszóróvédő áramkör is kell.A 35-ös halogénhez inkább vegyél 42 wattos tekercset ewr áramkör és akkor első hátsó lámpád erős fénnyel világít, másik oldala a foncsor hs1 vagy h4 foncsor kell a sima hamar "elég" a halogéntől.
(#) sanykaraj válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
A hátsó lámpát már modernizáltam. Kapni fog még a motor, egy 6 voltos kalapács vezérlésű elektronikus gyújtást, ezért gondoltam kicserélem a gyári 6 voltos világító tekercset valami modernebbre, és akkor már a gyári gyújtó tekercset is kiszedem így megmaradna a gyári 6 voltos helyzet jelző és a fék lámpa, illetve az akkumulátor töltés. A megmaradt helyre meg betenném az első fényszóró meghajtásáért felelős tekercseket. Lámpa burának egy Lada lámpa burát gondoltam.. kb bele fér.
(#) villanyipi válasza sanykaraj hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Ha már annyira a tuningon van a hangsúly én 12 voltosra csinálnám eleve kisebb kábelkeresztmetszet és kisebb áramok, a modernizálás az gondolom led, akkor viszont a sima 12 voltos világítótekercs elég az elsőnek, de védeni kell mert kiégeti, és a halogén nem 3 forint , akkumulátoros kalapács vezérlésű gyújtásnál meg valóban belehet tenni a gyújtástekercs helyére is világítót, de én nem tenném jó az ha a régi gyújtás is ott van, ha baj lenne átkapcsolod és hazavisz Nem drága után építeni egy ewr fényszóróvédőt a boltban kapható 12v 35wattos halogén tekercshez ajánlott bőven jó a te céljaidra, szép fénye lesz az áramkör lekorlátoz ha túl nagy a feszültség marad a töltésed is magyarán mese szép lesz minden.
(#) sanykaraj válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Gondolom akkor a halogén égőhöz is másik foncsor dukál. Ewr akkor építek egyet.
(#) villanyipi válasza sanykaraj hozzászólására (») Nov 27, 2014 / 1
 
A búra és a foncsor természetesen halogén legyen különben nagyjából csak a szembejövő retináját sütöd meg, ellenben te rosszabbul fogsz látni vele, mint a régivel.
Következő: »»   12 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Dec, 20. Szo
16:03:34
Jelenleg 361 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu