Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   126 / 164
(#) janaaa válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 12, 2016 /
 
Köszöntem a segítséget,működik csak az indexek nem. Még nem jöttem rá hogy hova kössem. A reléhez kötöttem de ott nem jó.
(#) Inhouse válasza janaaa hozzászólására (») Feb 12, 2016 /
 
(#) janaaa válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 12, 2016 /
 
Kössz a tippet,holnap kipróbálom.
(#) tandem válasza janaaa hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Én a puntóban a barna szálakat a biztosíték táblánál lévő csatlakozók kábeleire kötöttem.
Így villan fel mind. (csak a barnákat kötöttem be az indexhez)
Bővebben: Link
(#) janaaa válasza tandem hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
A xsara-nál elég nagy a káosz a biztosíték táblánál,legalább is számomra nagy. Megpróbáltam kimérni van 3 db,ilyen menetes csatlakozó,de sípolt pár helyen a műszer,szóval inkább közvetlen az oldalsó indexekhez forrasztottam 1-1 szálat,és húztam be.

Köszönöm a hozzászólásotokat,és Inhouse-nak a segítséget.
(#) Inhouse válasza janaaa hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Nem is sípolós állásban kell keresni. Fogysz egy izzós 12V-os próbalámpát a csipeszét testre rakod, bekapcsolod az indexet és a lámpa hegyével nézed a csatlakozót. Ahol együtt villog az irányjelzővel, ott van a szál, ami kell.
(#) janaaa válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Na ez eszembe se jutott. Úgy voltam vele,h azt az 1 szálat visszakövetem a csipogóval.
(#) Inhouse válasza janaaa hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Egy autóban, ami tele van izzóval, csipogásban keresni nem előnyös. kb. 30ohm alatt minden csipog (műszerenként változó). Az izzók gyakorlatilag rövidzárnak mérhetőek. Ráadásul +12V-on belül bármilyen feszültség lehet, ez külön nem tesz jót az ellenállásmérésnek, ami szintén ad ki feszültséget a méréshez.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016
(#) Morzsy hozzászólása Feb 16, 2016 /
 
Hahó!
A központi záram csomagjába ezt a papírt rejtették!
Valaki, aki okosabb, mint én, adna nekem megfejtést, hogy egy két szálas vezérelt motort hová kellene nekem kötni a hat szálból, hogy a nyitás gomb megnyomásával nyissa az ajtókat, illetve a zárás gombra zárja azokat. Jelenleg van egy rendszer, ami csak kulcsos lehetőséget biztosít, ezt szeretném "felokosítani", hogy a sötétben ne kelljen keresnem a kulcslyukat, megelőzzem a keletkező karcokat, no meg ugye az irigységet szeretném magamban eloszlatni, hátra tett kézzel való kocsinyitásként.
Köszönöm előre is!

központi.png
    
(#) Inhouse válasza Morzsy hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Számtalanszor le lett már írva a 6 vezeték titka. 2db váltó (morze) érintkező van kivezetve, amiket 1-1 relé (zárás/nyitás) kapcsol. A negatív trigger nevű rajz szerinti bekötés akkor kell, ha már van kp zár az autóban, csak nem távirányítós. A legelterjedtebb megoldás a negatívval vezérlés. Annyi bibi van, hogy évek óta ez a hibás rajz kering... A hiba annyi, hogy az alsó 3 kivezetésnél el van csúszva a felirat. 1-el feljebb értendő, hasonlóan a felső háromhoz.
Ha nincs kp zár vezérlőd, akkor a pozitív és negatív trigger szerint kell bekötni, így közvetlenül ő vezérli a motorokat. Ez esetben viszont nem fog működni csak a távirányítóval, az 5 vezetékes motor nem vezérli a többit.
(#) Morzsy hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Elnézést a kellemetlenségért és a tudatlanságomért.
Már megfejtettem.
Sárga-sárga/fekete a +12es szálhoz kapcsol, a narancs-narancs/fekete pedig a (-)-hoz.
Fehér-fehér/fekete a motorhoz, ill. a rózsa és a piros/fekete pedig a csomagtér.
Barnák index/helyzetjelző.
A zöldet még nem tudom! Majd rájövök arra is!
(#) peter1995 hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Sziasztok. Kaptam egy gyári Opel riasztót, ami még Omega/Vectra/Astra modellekhez volt. Rajz sajnos semmi nincs hozzá. A vezérlő egység GT 103-12V. A szirénája GT142-12V és 4 vezetékes, akku pakk van benne. A sziréna ami érdekes nekem. A piros és barna vezeték 12V állandó tápot takar, ez oké. Van még egy kék és egy rózsaszín vezeték. A kérdésem az lenne, hogy a táp megléte után, hogyan tudnám megszólaltatni a szirénáját? Gondolom a kék és rózsaszín vezetéket kéne testre vagy áramra kapcsolni. Magában a szirénában az akku pakk mellett van egy elektronika is.
(#) zoszka válasza Morzsy hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
A zöld a riasztó aktív (-) kimenet. Egyébiránt a kiegészítőket kapcsolja be, vagy ablakemelő modult vezérelhet.
(#) Morzsy hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Ebből a kanócból ablakemelő lesz bizony!
(#) Arni87 hozzászólása Feb 20, 2016 /
 
Sziasztok!
Volvo V40 1.9 Td-be szeretnék bekötni a meglévő központi zárhoz, egy távirányítós vezérlőt. Az univerzális bekötesével nem lenne problémám, de mikor elkezdem kimérni a gyári vezérlő vezetékeit, akkor megtaláltam a két index kábelt, a +12V-ot, és a testet. Viszont a gond az, hogy amikor a próbalámpával kerestem a motor vezérlőszálait, akkor nem működtek a motorok. Két szálnál világított a lámpa, rámértem multiméterrel is és mindegyikbe 12v volt. A többi vezetékbe csukott ajtónál nem volt feszültség.
(#) Arni87 válasza Arni87 hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Leszedtem az ajtó kárpitot és 2 vezeték van a motorra kötve szürke\zöld (11), és a szürke\ fehér (2). A mikro kapcsoló a zár betéten van rajta amelyből 3 vezeték jön ki: Fekete, rózsaszín\fekete (17), barna (18).
A gyári vezérlőbe 18 + 4 kábel megy bele, a zárójelben lévő számok ezeknek a sorszámaik.
Az univerzális vezérlőnél a pirosat a 12v-ra, feketét a testre kötöttem. Majd a fehéret és a fehér\feketét is a testre, a két narancssárgával nem foglalkoztam. A sárgát és a sárga\feketét próbáltam rákötni a vezérlő szálakra 17 és 18 (próbalámpával ezeknél nyitott és zárt az ajtó). de nem lett jó. Nem kötöttem rá direktbe csak hozzá értettem és úgy nyomkodták nekem a távirányítót. Van a vezérlőn egy tanító kapcsoló is de ezt nem tudom hogyan kell használni és a leírásban sincs róla semmi.
Ezután megpróbáltam úgy hogy a motor kábeleihez (11) és (2) kötöttem a sárgát és sárga\feketét. így se lett jó.
(#) Inhouse válasza Arni87 hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Azt kell megtudni, hogy az eredeti vezérlőnek testet kapcsol-e a zár. Fogj egy autós-izzós próbalámpát, csiptest testre és érintsd oda a zárból kijövő vezetékekre. Az ajtó zár részét egy csavarhúzóval kattintsd be kettőre, mintha be lenne csukva, mert különben valószínűleg nem fog rendesen működni. Egy pillanatra odaérinted először az egyik-re, és nézed, hogy történik-e valami. Ha nem, akkor a másikra, majd a harmadikra. Ha jól sikerül, 2 vezetéknél nyitni és zárni fog. Aztán jöhet majd a vezérlő bekötése.
(#) Arni87 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 22, 2016 /
 
Megnéztem csukott ajtónál a kábeleket, és a barna (18) zárja az ajtókat, rózsaszín/fekete (17) nyitja. (A próbalámpát testre kötöttem és úgy teszteltem)
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2016
(#) Inhouse válasza Arni87 hozzászólására (») Feb 22, 2016 /
 
Dombon a tanya. Akkor a negatív trigger nevű bekötéssel (ami az általad linkelt képen nincs rajta, valahol arrébb lesz), ezzel a 2 ponttal működnie kell. Érintgetni nincs értelme, rá kell kötni, egy 0,7-1s-es test impulzust fognak kapcsolni a benne levő relék.
(#) Arni87 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 22, 2016 /
 
Köszi a segítséget működik a zár része. az indexek is villognak.
És abba tudnál segíteni, hogy az elektromos ablakok (2) záráskor becsukódjanak? Egyáltalán merre kell keresnem azt a testkábelt. a váltó mellett két ablak kapcsoló, az ajtókba csak 1-1.
A másik kérdésem pedig hogy a csomagtér ajtó külön is nyíljon ahhoz elég a motor egyik kábelére rákötni a vezérlő kábelét?
(#) hnp hozzászólása Feb 22, 2016 /
 
Sziasztok!
Adott egy elvileg ts touch safe ts355a autosonik riasztó.Zárni már zár, és a jobb oldalon az ablakokat is felhúzza. 1997es Mitsubishi Galant az autó. Nyitni nem nyit, és elakadtam, ebben kérném a segítségeteket. A dip kapcsolók mind on állásban vannak. Köszi, Norbert
(#) hnp hozzászólása Feb 22, 2016 /
 
Képek csatolva.
(#) hnp hozzászólása Feb 22, 2016 /
 
Esetleg egy használati utasítás, és/vagy kapcsolási rajzot is szívesen fogadnék, kezdőnek minősülök. Köszi, szépen.
(#) Arni87 válasza Arni87 hozzászólására (») Feb 22, 2016 /
 
Időközben kimértem a el. ablak kapcsolóit:
Bal és jobb ajtóban:
1: zöld
2: piros/szürke
3: fehér
4: kék
5: zöld
1 és 4 -->fel, 1 és 3 -->le, 2 és 5 -->folyamatos áramellátás
váltónál:
1: fehér
2: zöld
4: kék
5: fekete

Ha próbalámpát testre kötöm akkor csak a kék kábeleknél világít az összes kapcsolónál folyamatosan, fehérnél világít ha nyomom a felfelé gombot, zöldnél ha a lefelét. viszont csak akkor ha a gyújtás kapcsolót a 1. állásba fordítom.
(#) Inhouse válasza Arni87 hozzászólására (») Feb 23, 2016 /
 
Örülök, hogy eddig jó lett.
Ahhoz, hogy az ablakokat fel tudja húzni automata ablak kell. Ilyened van?
Ha nem, akkor kell egy modul hozzá.
Ha igen, akkor kell, hogy milyen módon megy fel teljesen, valamint ezt megteszi-e gyújtás nélkül is? Nagy valószínűséggel így is kell majd hozzá legalább egy relé.
Azon, hogy nyíljon a csomagtér mit értesz? A zár nyíljon ki, hogy fel tudd nyitni kézzel, vagy azt, hogy csapódjon fel a csomagtér ajtaja?
(#) Arni87 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 23, 2016 /
 
Nem automaták az ablakok, akkor ezzel nem foglalkozok.
A csomagtérnél csak azt szeretném, hogy a zár nyíljon ki.
Közben felfedeztem egy hibát is: a távirányító hatótávja 2-5 m. szerintem kicsit kevés, de a célnak megfelel. http://www.ebay.com/itm/401031762222?_trksid=p2057872.m2749.l2649&a...X%3AIT ilyet vettem.
A vezérlő egységet a régi vezérlőre ragasztottam, az antennát meg csak úgy bedugtam fölé.
Esetleg ha a legmagasabb pontig felkötném valahogy az növelhet a hatótávon? kb 20 cm az antenna.
(#) Inhouse válasza Arni87 hozzászólására (») Feb 23, 2016 /
 
Valószínűleg segítene, ha feljebb kerülne az antenna, ha "kilát" az üvegen, az kevésbé fogja, mint a lemez körben. De szerintem a 2-5m pont jó. Honnan karod nyitni? Nem szerencsés a távolról nyitás. Pl. fenn van egy emeletes házban és véletlenül megnyomódik a zsebedben, vagy egy gyerek játszik vele...mire észreveszed már lehet beraktak valamit...
(#) Arni87 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 23, 2016 /
 
A legfőbb gond az volt hogy a csomagtartónál nem nyitotta az autót. felraktam egészen a magas sugárzóig így már jó lesz. köszi.
(#) patrick97 hozzászólása Márc 2, 2016 /
 
Tisztelt Fórumozók!

Azzal a gondal állom szemben ,hogy adott egy Autó gyárilag nincs benne központizár, beszereltem első körben az utasajtókhoz, minden flottul megy nyit is zár is indexet is villogat hála ennek a fórumnak a tagjainak, a gond tulajdonképpen az hogy a vezérlőn ugye van egy kimenet ami zöld vezetékkel van jelölve a rajzon ez minusz jeles és csomagtartó. egyébként ennek a szerkezetnek a típusa: Giordon V686
Mielőtt rákötöttem volna megmértem multiméterrel egyáltalán van e rajta "feszültség" kipróbáltam úgy hogy ezt a kábelt vagyis a csomagtartó kimenet zöld kábelét rákötöttem a multiméter egyik kábelére majd a másikat a karosszériához, megnéztem nyit-zár nincs rajta egy szem feszültség sem, aztán megnéztem gondolván hátha a motorok kábele kell mivel ez zöld megnéztem a kékkel hogy azzal jó azzal néha felugrott pár mV-re nagyon elenyésző nem volt benne erő egyáltalán majd megnéztem hátha zöld a zöldel de azzal sem jó. így ideiglenesen vagy véglegesen még nem tudom rákötöttem párhuzamosan a motorokkal de így egyszerre nyitja ugye a használati útmutató azt írja hogy 3 másodpercig nyomva kell tartani az előbb leírt teszteket úgyis vizsgáltam hogy nyomvatartottam sokáig majd elengedtem majd nyomogattam de úgy sem, a kérdés az az hogy most mit rontottam el?
Ez lenne a használati útmutató.
Tulajdonképpen most működik rendessen bár megszenvedtem vele mechanikailag de jó csak mégis jobb lenne ha azon lenne a csomagtartó ha már van rajta ilyen funkció.

Köszönöm szépen a segítségeket!

UI: A csomagtartóban ugyan olyan motor van mint az ajtókban.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2016
(#) Inhouse válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Elég szűkszavú ez a leírás. A kimenet negatívat kapcsol (de mennyivel terhelhető?), ezért hiába méred feszültségméréssel, plusz eleve rövid impulzus. Rakj egy autós relét erre a kimenetre, a behúzótekercs egyik lába erre a zöldre, a másik az állandó +12V-ra. Valamint párhuzamosan egy 1N4007 diódát záróirányban, a katód megy a +12V felé, ezt jelzik vonallal a tokon.
Ha 3s-ig nyomod és kattan ez a relé, akkor működik. Ez inkább arra való, hogy ezen a relén keresztül egy elektromágnessel felpattintsák a csomagtartót, ami máshogy nem nyitható, csak belülről. Ha csak a zárat nyitod ki vele, akkor hogy fogod utána visszazárni?
Következő: »»   126 / 164
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem