Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   130 / 164
(#) zoszka válasza fiattalfiatal hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Az antenna talpában egy bazi nagy erősítésű cucc van. Azért van olyan közel az antennához, mert ha messzebb lenne akkor a zajt is erősítené, ami összeszed közbe, így kb mint ha nem is lenne. Tehát nem megoldás ilyen esetben külön a rádiónál helyi erősítőt használni. Erősítős antennát vegyél, de olyat ami fantomtápos és nem külön kell tápot adni neki. A fantomtápos rádiókat nem szabad keverni a többi antenna fajtával, mivel a jelre ráülteti a tápot visszafelé, ami a normál antennát árnyékolja, a különtápost meg kioltja, vagy tönkre is teheti. Ha rámérsz a rádió antenna bemenetének a meleg pontjára és tudsz mérni feszültséget, akkor biztos fantomtápos. Arra meg mint írtam, csak olyat rakhatsz..
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2016
(#) fiattalfiatal válasza zoszka hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Szia ezt igy értem is a gyári rádionál de négy másikkal is probáltam amik nem gyári fejegységek voltak. Különbözö márka kor volt usb-s volt kazettás cd-s. De lassan feladom ezt a harcot hisz már az elején látszott hogy tulnö rajtam. Most megprobálok minden visszaállitani gyári állapotra kiveszem a riaszto kábeleket akku keretet és ha nemváltozik semmi márpedig nem valoszinü begurulok egy szakemberhez aki valoszinü azért tanulta ezt hogy okosabb legyen e téren mint én. Azthiszem már mindenre rákérdeztem és a válaszokat is megkaptam amiket nem gyözök elégszer megköszönni. Ha megtalálom vagy a szakember a hibát leirom hátha más is jár igy valamikor valahol.
(#) Inhouse válasza tomcat1976 hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Jó képek a dobozról pl. de talán, ha az IC-ről lenne egy közeli, és a panel oldalról, akkor többet lehetne mondani. Nekem gyanús, hogy ez fix kódos, nem kell tanítani. Viszont sokszor a decoder IC-t olyan hanyagul rakják be, hogy alig éri el a lába közül pár a forrasztást...
(#) opelastrax14xe hozzászólása Jún 17, 2016 /
 
SZIASZTOK

NAGY NAGY SEGITSÉGET KÉRNÉK.
OPEL ASTRA F GYÁRI KÖZPONTIZÁRAT SZERETNÉM TÁVÍRÁNYÍTÓVAL VEZÉRELNI DE SEHOGYSEM AKAR ÖSSZE ÁLLNI.
VALAKI LETUDNÁ ÍRNI MIT HOVA KÖSSEK MERT NEM ÉRTEM.
(#) Moderátor hozzászólása opelastrax14xe hozzászólására (») Jún 17, 2016
 
Először is, ne kiabálj! A csupa nagy betű ezt jelenti.
Másodszor, egy kérdést csak egy helyre teszünk be, nem mindenhova ahová mi jónak ítéljük.
Harmadszor, nem ártana a szabályzatot elolvasni friss regisztrációval.
(#) opelastrax14xe hozzászólása Jún 18, 2016 /
 
Nem kiabálásnak szántam...köszönöm a figyelmeztetést.
(#) opelastrax14xe hozzászólása Jún 18, 2016 /
 
Sziasztok
Óriási segítséget kérnék.
Opel Astra f gyári központizár van benne és szeretném távirányítóval vezérelni meg van a vezérlő de sehogy nem akar működni valaki letudná írni mit hova kössek?
Köszönöm
(#) Inhouse válasza opelastrax14xe hozzászólására (») Jún 19, 2016 /
 
Mint ahogy mindenki másnak, aki ezzel a problémával szembesül, neked is azt kell előbb megtalálnod, hogy miként működik az Astra kp zára, mivel vezérlődik? Szinte biztos, hogy testet kapcsol és nem levegős, úgyhogy nem kell megijedni. A következő dolog a 2 vezérlőszál megtalálása. Pl. így keresheted meg.
Ha ez meg van, akkor a Figure C. negatív trigger nevű rajz szerint kell bekötnöd. Tehát narancs és narancs/fekete kimarad, a sárga és a sárga/fekete fixen testre megy, és a fehér megy a megtalált záró szálra, a fehér/fekete pedig a nyitóra.
(#) opelastrax14xe válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 19, 2016 /
 
Köszönöm....Az a baj, hogy már sok mindent kipróbáltam, ha a gyári vezérlőt kiveszem és bekötöm teljesen újként az új univerzális vezérlőt vajon elbírja, vagy teljesen felesleges mert így is megtudom oldani?
Egyébként kivettem a tank nyitó motort azon már csak két szál van s az úgy működik, ha pozitiv-negativot adok neki zár....ha felcserélem nyit.
(#) opelastrax14xe válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 19, 2016 /
 
Ma sikerült annyit kiderítenem, hogy a Figure C. negatív trigger működik ugyan zár nyit de visszaugrik alaphejzetbe, viszont kipróbáltam a tank nyitó motort a 2. rajzon szereplőt és láss csodát működik.
Akkor elvileg ha a sárga feketére meg a piros feketére kötöm akkor jó lehet?
Már mint nem számít, hogy a többi motorba több ezeték megy?Vajon benne hagyjam azeredeti vezérlőt vagy sem?Csak azért kérdem nem-e lesz valami zárlat?
Bocsánat a sok kérdésért de hetek óta ezzel küzdök.
(#) Inhouse válasza opelastrax14xe hozzászólására (») Jún 19, 2016 /
 
Ha segítséget kérsz, akkor fogadd meg a tanácsot. Össze-vissza nem éri meg kötözgetni, én nem mondtam neked ilyet. Nem tudod, hogyan működik a kp zár. Vagy megyünk az elejéről és talán sikerül, ha megfogadsz mindent, vagy vidd el egy hozzáértőhöz és segít, vagy be is építi. Én sem értek mindenhez, ami nem megy, azt rábízom olyanra, aki tudja.
A gyári kp zárad működik az ajtón levő gombra, zárra. Ha erre korrekten bekötöd a vezérlőt, akkor ez megmarad és még pluszban menni fog távirányítóval is. Ha kikötöd a régit, és csak az új lesz, akkor csak a távirányítóval fog menni.
A kp zár vezérlők a motorok két szálát alapból az egyik (általában test) potenciálon tartják (COM->motor kimenet, NC->test), ez kettő relét jelent. Váltóérintkezős relék, a másik (NO->+12V) érintkezőjük a pozitív szálon van. Amikor nyit és zár, akkor hol az egyik, hol a másik relé húz be egy másodpercre, így a motorok egyik lába marad testen a másik pedig pluszra kerül. Amikor a másik relé húz be, akkor fordítva így ellenkező irányba indul, így van megoldva a nyitás/zárás. Ha erre szálra kötsz valamit a gyári vezérlőtől, azzal csak bajt csinálsz, zárlat lesz a vége. Írtam, hogy melyik két szálat kell megkeresni, azt kell majd vezérelni. Ha visszanyit (pedig jó helyre kötötted), akkor ott még az is lehet, hogy csak annyi a baj, hogy nyitva volt az ajtó. Kp zárja válogatja, de sok csak akkor hajlandó bezárni, ha be van csukva. Tehát vagy ezt teszed, vagy egy csavarhúzóval bekattintod a ajtó élén a zárat, csak ne felejtsd el kinyitni, mielőtt becsapod...
(#) opelastrax14xe válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 20, 2016 /
 
Köszönöm.
Szóval próbáltam zárt ajtónál is de úgy is kinyit.
A kiszerelt motor ha úgy kötöm ahogy Ön írta szintáén visszanyit.
De ha úgy kötöm ahogy én teszteltem akkor rendesen zár ill. nyit.
Az a baj, hogy hiába nyitott meg zárt nem maradt úgy, mindíg visszaugrott.
Olvastam sok helyen, hogy hogy kell bekötni de nem működött.
Lehet szervíz lesz....belőle.köszönöm
(#) Inhouse válasza opelastrax14xe hozzászólására (») Jún 20, 2016 /
 
Idézet:
„A kiszerelt motor ha úgy kötöm ahogy Ön írta szintáén visszanyit.”

Ez nem lehetséges. A "C" kapcsolás nem tudja a motort kapcsolni, mivel csak testet kapcsol. Kizárólag az alap vezetékes kp zár vezérlő noszogatására jó.
Idézet:
„De ha úgy kötöm ahogy én teszteltem akkor rendesen zár ill. nyit.
Az a baj, hogy hiába nyitott meg zárt nem maradt úgy, mindíg visszaugrott.”

Nem tudom, hogy lett tesztelve, de nekem a "rendesen" azt jelenti, hogy működik, ha visszanyit, akkor az nem jó.
Most írom le harmadjára, utoljára, hogy izzós próbalámpa teszt a gyári vezérlőn, addig nem kötözgetünk semmit.
(#) opelastrax14xe válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 20, 2016 /
 
Tisztelt Inhouse


Azért írtam ebbe a fórumba hátha valaki egy mondattal le tudja írni, hogy kössek ide meg ide (opel astra f ügyben)
De ha a C verziót kötöm a motor behúz ill. vissza ami annyit tesz nem marad zárt ill. nyitott helyzetben sem.
A tanknyitó motor felesleges számomra mert kirohadt a kis fül, ezért hát kivettem és a rajz alapján fent a lakásban végigpróbáltam a kötési lehetőségeket.
És láss csodát a 2 es verziónál működik a motor rendesen...nyit, zár úgy ahogy kell.
Innen gondolom, hogy a sárga/fekete, piros/fekete vezeték nyit ill. zár.
Azért vagyok bajban mert sokan azt írják negatívra kössem mások azt, hogy pozitivra stb... ezért hát teszteltem és ebben a varzióba működik, igaz a vezérlőnél az autóba még nem próbáltam idő hiányában.
Én csak annyit szerettem volna aki ismeri ezt a tip. autót negatív vagy pozitivot kapcsol.Aki azt mondja negatív az valószínű téved mivel a rajz alapján pozitivra lett kötve és elméletbe így működik.
(#) opelastrax14xe hozzászólása Jún 20, 2016 /
 
Tisztelt mindenki


Nos az a helyzet állt elő, hogy úgy néz ki sikerült bekötni.
Az már más kérdés, hogy azért nem sikerült mert a bal hátsó ajtó nyitó motor rossz és a vezető oldalon elvolt szakadva egy vezeték.
Végülis csak ki szedtem a gyári vezérlőt és mégis a 2 es verzió lett a jó a pozitív kapcsolású.
(#) opelastrax14xe hozzászólása Jún 21, 2016 /
 
Opel astra f Központizár bekötése távirányítósra

Ha esetleg valaki hasonló helyzetbe kerülne a bekötéshez segítség.
(#) opelastrax14xe hozzászólása Jún 21, 2016 /
 
Ezt a leírást egy hozzáértő embertől kaptam.

"A gyári kp zár vezérlő negatívat kapcsol.
Első körben tedd vissza a gyárit, és hagyd ott. A vezetékei közül keresd ki a barna, barna-piros, barna-fehér szálakat.

A barna vezetékre kösd rá az univerzális vezérlő fehér, és fekete-fehér vezetékét, majd a barna-pirosra a sárga, a barna-fehérre a sárga-fekete vezetéket. Ne vágd el őket, csak szedd le a szigetelést, tekerd rá a vezetéket, és forraszd le.
Kösd be az univerzális vezérlő tápját ( ha jól sejtem piros a +12 és barna vagy fekete a test).
Lehet hogy a barna-piros, és barna-fehér vezetékeket meg kell cserélni
A motorokra menő vezetékeket hagyd békén mielőtt leégeted az autót."
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2016
(#) Inhouse válasza opelastrax14xe hozzászólására (») Jún 21, 2016 /
 
Én is azt mondom, hogy negatívat kapcsol, nagyon ritkán kapcsolnak az öt vezetékes motorok pozitívat és ritka az is, hogy a motorok alaphelyzetben pozitívon lennének. Még mindig nem tudjuk, hogy az autón melyik pontra kötötted, a színek nekem nem mondanak sokat. Azzal az egyszerű izzós próbalámpás teszttel amit írtam hamar kideríthető. Addig semmit sem kötünk sehova. Ha jó lett hát szerencséd volt...azzal is, hogy nem égett el fólia.
Egy bal hátsó (2 vezetékes) motor hibája nem okoz működésképtelenséget, csak az az ajtó nem működik.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2016
(#) Moderátor hozzászólása opelastrax14xe hozzászólására (») Jún 22, 2016
 
Egy hozzászólást elég egyszer feltenni. A másodikat kivettem.
(#) dehogyisnem hozzászólása Jún 28, 2016 /
 
Szervusztok!
Legyetek szívesek segíteni ennek a riasztónak a beazonosításában.
Természetesen egyetlen cimke vagy szám nincs rajta. Tulajnak meg aztán fogalma sincs.
Sajnos nekem sem, bár a thunder és a giordon hasonlatos ehhez, de csak hasonlatos.
Négygombos bicskakulcs való hozzá, az nincs nálam de kép van róla.
Köszönöm
(#) dehogyisnem válasza dehogyisnem hozzászólására (») Júl 2, 2016 / 2
 
Szervusztok!

Sikerült feltanítani mindkettőt. Csak elég szar állapotban vannak. Most a pótlásuk, vagy a javításuk lesz a feladat.
A pontos típus most már talán mindegy is. Kellett a +- valamint a gyújtáskapcsoló bemenet. (rajz nélkül érdekes volt)
Gyújtás ráad, nyomógomb nyomva tart, majd egymás után mindkét távon egy-egy gomb megnyom egymás után.
Minden más variációnál csak egyet tanul meg...

Tibor
Üzenet módosítása
(#) Lazac85 hozzászólása Júl 8, 2016 /
 
Sziasztok!

Egy távirányítós központi zár vezérlőtechnológiát szereltem be egy Skoda Octavia-ba. Szeretnék rákötni egy szirénát is, hogy csipogjon nyitáskor-záráskor. A kp vezérlő tudja is ezt a funkciót, meg is van a vezeték benne, amire a leírás szerint a szirénát kell kötni. A gond csak annyi, hogy a szirena nem csipog, nem nagyon röviden, szó szerint szirenazik, nyitáskor- es záráskor. En pedig azt szeretnem, hogy csak csipogjon. Van valami ötletetek?
(#) belepes hozzászólása Júl 9, 2016 /
 
Sziasztok!



Vettem egy delight márkájú riasztó csodát. A gyújtáskapcsolóra való bekötéssel van gondom, a forgalmazó szerviznek fogalma sincs hogy kell bekötni, autó villamosságis meg csak hablatyolt. Mellékelem a képet ami a leírásban van. Beszámoztam hogy egyértelmű legyen melyik ágról beszélünk. Nekem F astrám van 92-es. Nálam van a gyújtás kapcsolón egy bejövő táp vezeték, egy gyújtás, egy indító és alap állásban lévő vezeték. Mit hová kössek?

riaszt.jpg
    
(#) belepes válasza Lazac85 hozzászólására (») Júl 9, 2016 /
 
Csak tipp, de ha simán egy pillanatra a szirénát az aksi sarujához nyomod akkor csippan vagy szirénázik?
(#) zoszka válasza belepes hozzászólására (») Júl 9, 2016 /
 
Hát... Ez így elég buta rajz. Mit ír a sárgára (1-es) és a fehérre (86)?
(#) zoszka válasza belepes hozzászólására (») Júl 9, 2016 /
 
Ha a sejtésem nem csal
1. (sárga) kulcs bent [+]
2. amit megszakítasz (30->87 [+])
3. gyújtás (15-ös [+])
*** 1 és 3 lehet, hogy fordítva van ***
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2016
(#) belepes válasza zoszka hozzászólására (») Júl 10, 2016 /
 
Hát ha írna valamit, akkor nem kérdeznék. Elvben az indítás gátló funkció. Annyi már biztos, hogy a relé normál esetben zárt, riasztásra megszakítja az áramkört. Ezen felül ha beülök és a gyújtás rajta van és megnyomom a féket, akkor az ajtónak le kellene zárni, ha kiveszem a kulcsot, akkor nyitnia kellene az ajtót.
(#) belepes válasza zoszka hozzászólására (») Júl 10, 2016 /
 
Erre én is gondoltam, de a relé riasztásra szakít meg, normál állapotban zárt. Más riasztóknál alapból szakít a relé és a riasztó maga normál állapotában behúzza a relét, hogy zárjon. Így ha gyújtáson van a fehér (86) és elrabolják a kocsit (tehát járó motornál), akkor hiába indítom a rablásgátló funkciót a raboló már nem fog indítást adni rá hogy megszakítsa a relével a gyújtást, ráadásul az csak az indítás pillanatáig szakítja meg a gyújtást, amit viszont maga a kulcs is megszakít az indítás pillanatáig. Fordított állást is próbáltam, de úgy meg nem működik az automatikus ablakfelhúzás valamiért. Elvben nincs sok lehetőség, de sehogy sem megy normálisan a leírásnak megfelelően.
(#) zoszka válasza belepes hozzászólására (») Júl 10, 2016 /
 
Szóval a relének akkor kell behúznia, ha riasztási állapotban van, akkor kap a fehéren testet a relé. Ez biztos. A sárga szál azért van, hogy a riasztó tudja, hogy a kulcs benne van és ne riasszon vissza. Általában a fékes lezárás menete.
1. risztó kikapcs,
2. ajtó kinyit, beül
3. ajtó becsuk, gyújtás, indít
4. fék megnyom, ajtó bezár
*** nem mindegy, hogy a fékről kpott jel [+], vagy [-] ***
(#) belepes válasza zoszka hozzászólására (») Júl 10, 2016 /
 
Ez tiszta sor. Az ajtó le is zár. Viszont a leírás szerint ha a kulcsot kiveszem, akkor az ajtónak ki kellene nyitnia. Viszont ezt nem teszi. Plusz felhúzza az ablakot ha beriasztom. Ezt normál állapotban meg is csinálja, de ha a fehéret rákötöm bárhová, akkor már nem. :S Egyszerűen nem tudom olyan kombinációban rákötni, hogy minden funkciója menjen ami a leírásban benne van. Egyenként egy adott kombinációban mindegyik megy (kivéve az ajtónyitást), de együtt egyik sem.
Következő: »»   130 / 164
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem