Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vízmérték elektronikusan
Nincs mindegyikben, csak a mostaniakban van flancként.
A lejebb linkelt videoban látod, ahogy a mobilt forgatják és forog vele a kijelzőn a kép is (iPhone) De inkább az autókban használatos rendszer érdekesebb. Az ESP ABS és még egyéb menet/fék stabilizátoroknál használt gyorsulásérzékelők/giroszkópok dolgoznak sokat. Én is játszottam már ilyen gyorsulásérzékelővel. Az első probálkozásokat ebben a videoban nézheted meg, lapozz a 3:45-re A kütyű X Y irányú döntögetésével irányíthatsz egy négyzetet.
Elképesztő.
Idézet: „És vettek is már tőlem microGyrokat RC quadcopter-hez.” Akkor miről beszélünk? Neked van már egy kész rendszered amit el szeretnél adni! Használd az apróhirdetés gombot! Nekem egy működő rendszer kicsiben elképzelt modellje van. ha valaki érdemesnek találja az tovább gondolja és lehet hogy jobbat is kitalál. Aki lustább az meg megveszi tőled! Te nem elmélkedni akarsz egy problémáról, hanem létező rendszert eladni...... Részemről ennyi, ne is válaszolj.
Ejnye bgsf
Ha már nincs érved, akkor átmész személyeskedésbe? Nem írtam olyat, hogy bárki jöjjön hozzám és vegyen gyrot. Már csak azért sem, mert már csak 3db van összessen és ezt megtartom maganak. És nincs kész "rendszerem"... csak alkatrész és aki vitte az okoskodta ki hogy használja. Miért állítasz olyan dolgokat, amiknek köze sincs a valósághoz? De nem volt szándékom "bántani", csak amiket írtál félrevezethetik a kezdőket. Na csinálunk vízmértéket?
Oké! Akkor kapaszkodj! Kitaláltam másikat és ez már annyira digitális hogy csak na!
Egérből kiszedett tárcsa és optokapu kell hozzá! A tárcsára egy súlyt teszünk(néhányszor 10 gramm), ez mindig beáll az alsó holtpontba. A tárcsák egymásra merőlegesen helyezkednek el (mint az egérnél). Az egyik az X a másik az Y elmozdulást érzékeli. A két optokapu pedig érzékeli hogy merre mozdult el a tárcsa (pont úgy mint az egérnél, a számítógép tudja hogy most le-fel-jobbra-balra vagy átlósan mozgassa a kurzort). Az egér teljes elektronikája felhasználható megfelelő programmal és PIC vezérléssel. Ennek a megoldásnak a súlya már nagyságrendekkel könyebb (?) a régebbi ötletemnél. Előnye hogy nem kell microgiro, akár egy régi golyós egér is megteszi (persze a golyó nem kell bele). Még egy előnye hogy szoftveresen lehet kalibrálni (oda teszem az origót ahovaá akarom). Hátránya hogy kell egy PIC vezérlő, hozzá a program, és szaktudás a programot megírni. Sajnos a programozáshoz nem sokat konyítok, ezért maradok az analóg rendszereknél. Ezzel a megoldással simán megcsinálom azt amit a videón mutattál.
Igen ez már pár hajszállal jobb
A gond a felbontásban van. Pár fok eltérésnél még nem jelez az egér. Megszámoltam 39 (+-1) rés van rajta. Azaz kb 5 fokonként kapsz jelet. H/L Ez elég nagy érték ahhoz hogy vízszintesben tudj tartani egy QC-t És elképzelhető, hogy a gyakorlatban "beragadna" a súly és a surlódás miatt (tehetettlenség) nehezebben indulna meg a kerék. Ezért akár 8-10 fokig sem reagál. Színvonalasabb megoldás, de ehhez a projecthez még kevés, szerintem.
Kollégák! 2 megjegyzésem lenne:
1. A témaindító már több mint 1 éve nem foglalkozik a témával (legalábbis itt). 2. Repülő szerkezetet a gyorsulásmérővel nem lehet vízszintesen tartani, mert az emelkedés-süllyedés közbeni dőlésre nem valós értékeket fog adni!!! Talán egy nagyon bonyolult programmal és rengeteg méréssel korrigálni lehetne, de idővel az is "elmászna" szerintem. Nem véletlenül használnak gyrót ilyen célra. (legalábbis én így látom) üdv. NGy
2,
Mit jelent az hogy valós érték? a 124 az valós érték? Ha a gyorsulás érzékelőt berakod és vízszintesben van (kalibráltan pl 8 bitesben 130 a közepe (130 kisebb hátradől, 130 nagyobb előredől)) akkor emelkedés vagy sülyedés közben is ugyan azt az értéket mutatja, Ha El lenne billenve, és pl 100-as értéket mutatna, akkor emelkedés közben ez elmászna 80-ra és sülyedés közben meg 110-re. A feladat ugyan az, elérni a kalibrált vízszintes értéket, addig dönteni a gépet amig 130 nem lesz. Szóval nem kell korrigálni, simán ugyan az a program megoldja. Az elmászás dologban meg pont a giroszkóp a necces. A gyorsulásérzékelő ugyan abban a szögben mindig ugyan azt mutatja. A giroszkóp meg a pillanatnyi helyéhez képest mutatja az elfordulási szöget. És ha nem kellő gyorsasággal olvasod ki az elfordulásokat, akkor kimaradhat szög és már is elmászott. És a giroszkópot nem tudod mihez kalibrálni... elmászik.
Hogy az első pontra válaszoljak:
Attól, hogy a téma indító már nem foglalkozik a témával a topic a nevéből adódóan pont megfelelő az én problémámnak is. Szerintem, jobb így mintha nyitottam volna egy új topicot QuadHeli stabilizálás címszóval, mivel oda egy elektromos vízmérték kell mindegy, hogy gyorsulásmérővel vagy gyroval. A második pontra: Én a dőlt helyzetben emelkedés közbeni elmászást, úgy tervezem kiküszöbölni, hogy emelkedni csak akkor fog, ha vízszintesen van. Mivel nem az a tervem hogy távirányítós dolgot építsek, hanem az, hogy előre beprogramozott mozdulatokat (pl.: emelkedés, előre, süllyedés, jobbra, balra leszállás, körözés) meghatározott sorrendben végre hajtsa. Jelen esetben: az emelkedés csak akkor kezdhető meg, ha a gép vízszintes.
Helló! Megpróbálom egy kicsit másképp. Ha egy repülőben ülsz és a pilóta bedönti a gépet miközben fordul és nem látod a horizontot, nem fogod észrevenni!!!
A pilóták egyik legfontosabb műszere a fenekük (kb gyorsulásmérő), de a műhorizont(gyro) nélkül pl. felhőben nem tudnák vízszintben tartani a gépet. Vitorlázóban érdemes gondolkodni, és nem utasszállítóban, mert ott egy kicsit sokkal több műszer van. Csendben megjegyzem, hogy a pilótafülke elejére szoktak ragasztani egy pamutszálat ami az oldalcsúszást mutatja. Termikezés közben a gép akár 30-35 fokos szögben köröz és ha a szál "függőlegesen áll" a műhorizont pontosan mutat, de érezni a dőlést nem lehet. Szerintem a csak gyorsulásmérővel szabályozott szerkentyű miután felemelkedett elkezd billegni és a szenzor elhelyezésétől, tömegtől, stb. függően bizonyos idő múlva megkeresi az anyaföldet. Amit az első pontban írtam csak emlékeztető akart lenni, lehet, hogy nem kellet volna - BOCS
A téma helikopterről szó, azok közül is az RC Quad-ról.
Aminek az alapja, hogy helyből felszáll függőleges irányba és nem billeg, nem forog. De ha egy repülővel dönteszfordítasz, akkor ismét van centrifugális erő és azt a gyorsulásmérő szépen ki is mutatja. Amíg normál esetben függőleges 1g-t mér, fordulásdöntéskor több mint 1g-t. De tegnap vettem egy helikoptert. Kimentem kínaira, megnéztem melyik a legnagyobb és egy apache vadász lett a nyerő. Itthon nem örültek a tesztrepülésnek. Találtam róla videót a YouTubeonKi kell majd mennem a parkba
Igen heliről szól a dolog, csak érzékeltetésnek emlitettem a vitorlázót. Kétségtelen, hogy spirálrepülésben nagyobb lesz a "g" . Ezért írtam a #495879 hozzászólásomban, hogy bonyolult programmal talán lehetne vízszintben tartani. Figyelembe kell venni a pillanatnyi "g-t", a dőlés értékét - mármint amit mutat - és az előzményeket.
A helikoptereknél az önstabilitás viszonylag egyszerűen van megoldva, a gép súlypontja a rotor aerodinamikai súlypontja alatt van.....
Minap láttam a praktikerben 3 funkcios digitális 400mm vizimértéket !
lézeres+ ultrahangos távolságmérés és digitális vizimérték kijelzés lcdn ez mind! + 3 lábbu 1000mm álványal 25e ft ért! vagy itt még egy verzió ehez nincs álvány de ezis digitális és lézeres Digitális lézeres vizimérték! 17e bruttóért lehet átt gondolandó az épitése meg éri e szenvedni velle! :yes: Ha használni is akarod netán nagyobb méretü területek szintezésekhez el engedhetetlen az álvány is hozzá pláne ha egyedül dolgozol vele! :yes:
Kétféle vízmérték van
Az egyik igazából szintezés! Egy szobában körbe kell rajzolni egy vízszintes vonalat, amihez viszonyítva készül padlóburkolat. Ehhez tökéletes a lézeres vízmérték. A másik a fa/fém profilon elhelyezkedő íves csőben folyadék buborékkal. Külső betonozás, egyenes lejtő, függőlegesfalak... Na erre baromira nem jó a lézeres. De ez kellene a QC-be (olvass vissza). És még vannak a mérőműszerek körvízmétéke, hasonló, mint az elöző. (földmérési szerkók, mérlegek...) A gyorsulás érzékelős vízmérték praktikus, könnyen kalibrálható (a buborékos nemnagyon) Ferde sík is "beprogramozható" kalibrálással és ezt tartja. A ledes kijelzéssel pontosabb lehet, mint majteres buborék figyelése De QC-re is tökéletes, gyors és korrekt.
Ezekel én is tisztába vagyok már kb 10 éve hisz épitöiparba huzom az igát ideje! de azért köszi az infot a mester holtig tanul de nem !
Egyébként sima eletronikus vizimértékröl szol a topic nem hiper szuper körszintezö cucokrol amiröl már ti beszéltek azok joval 100-500e kategoriával vetekszik meg vagy millás nagyságrednel!
mert ilyesmik felé terelödöt jovak a topictémája ezek már itt üti vizimérték kategoriát!
pici neked ahogy láttam a video id a programozási szintedel lazán öszedobnál egy ilyesmi kütyüt :yes: !
Nekem is tetszik, okos.
Félreértettél a "körvízméték" az majdnem olyan mint a sima csöves buborékos, csak ez egy gömbszeletben buborékol. Nem csak vonalban vízszintez, hanem felületen...
Sziasztok!
Abszolút kezdő vagyok ebben a témában, lenne egy kérdésem felétek. Az a célom, hogy egy távirányítású autómodellt olyan helyekre juttassak el, amiket nem lehet rendesen elérni, és azzal méréseket szeretnék elvégezni.Az a lényeg, hogy az autóra szerelt mérőműszer (körlap) mindig vízszint
esen álljon. láttam interneten 2 szervómotorral, és giroszkóppal készített megoldásokat, amiket nagyon jónak tartok, egy ilyenre lenne nekem szükségem, és érdeklődnék, hogy megoldható-e?
Tetőn is mászkálna az autó, ami 45 fok körüli lejtőt is jelenthet, ekkor is vízszintben kellene hogy álljon a műszer. Várom válaszotokat!
Gimbalnak hivják, és néhány tucat dollárért vehetsz (Olcsobban nem igen tudod magad megépiteni).
De van egy sokkal olcsobb, elektronika mentes, megoldás is. Ugy hivják, hogy inga. Az mindig függöleges, igy arra csak merölegesen kell felszerelni a müszert ami egyböl mindig vizszintes lesz.
Köszi a gyors választ!Sajna szélben is teljesitenie kell, ugyhogy maradnek a gimbalnál.Azt néztem hogy ezek a gimbalok csak lefelé lógatott kamerát korrigálnak...Meg lehet ezeket fordítani felfelé?Valamint olyan funkció is jo lenne amivel Az egészet jobbra balra lehetne forgatni.
Van 3D-s gimbal is, azt forgatni is tudod (2-3 extra funkcio kell a távvezérlésre). A széllel azonban a gimbal sem boldogul mindig, mert az is csak a giroszkop jelére müködik, és a szél meg az egész konstrukciot fujdogálja. Elvben fejre is állithatod ( de a konstrukciok többsége nem ilyen), de ehhez át kell dolgoznod a mechanizmust (hogy mechanikusan tudjon müködni).
Azzal viszont számolj, hogy rengeteg energia kell majd hozzá (a motorok 20-30A-t is igényelhetnek), mert fejjel lefelé a motornak mindig az egész tömeget kell tartania ( az nem lóg magától). Az ingát is is meg lehet ugy csinálni, hogy ne legyen annyira szélérzékeny ( pl. Egy labdába/gömbe épiteni). |
Bejelentkezés
Hirdetés |