Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   27 / 37
(#) pityuli hozzászólása Szept 7, 2016 /
 
Sziasztok! Segítségeteket kérném,Uaz önindítómmal van probléma Szinte mindent megtisztitottam
javitottam /bronz kefe csere,bendix csere behuzó tekercs csere , mert kettőből csinátam egyet.
Beszerelés előtt ki próbáltam ,rendesen müködik, beszerelés után csak kattan, már mindent
elkövettem vele és semmi eredmény,Mi lehet gond?? Van ott valami inditó relé is,határoz e ez valamit? Az új bronz kefe ivelt nem csiszoltam rajta. Komutátor szabályozva, tisztítva.
Végig olvastam a véleményeket,tanultam,de konkrét segitségeteket kérem.
Üdv pityuli.
(#) zolika60 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 8, 2016 /
 
Nem ismerem az UAZ-t de ha az önindítója a váltóban is van csapágyazva, (vagy ha szemből van akkor a motorblokkban) akkor előfordulhat, hogy beszerelve szorul. A másik hibalehetőség, hogy a lendkerék fogaskoszorúja fel van verődve és ezért akad. A motor ugyanis mindig ugyanazon a ponton áll meg. Továbbá lehetséges, hogy nem megfelelő a motor testelése, vagy valamelyik nagy áramú csatlakozás és ezért nem tud elindulni.
(#) pityuli hozzászólása Szept 8, 2016 /
 
zolika60.jelen pillanatban bika vezetékkel adtam az önindítónak testet mit ad az isten elindult megforgatta a motort. Azonban a bika vezeték nem tökéletes TESCÓS, melegedett.
A behúzó tekercs be ragadhatott vagy zárlatos lett mert az autóban ott van a pozitív.
A behuzónak áramot adok akkor megjelenik a motor be vezetőn és a tekercs inditó csavarján is.
Teljes zárlat
most szét szedem miért zár össze a két bronz csavar.
Remélem eléggé érthető voltam tudtok segíteni, várom közben az észrevételeket.
Köszi..
(#) zolika60 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 8, 2016 /
 
Ha jól értem amit írtál, akkor a behúzómágnesnél nincs hiba és kár volt szétszedni. Annak ugyanis az a dolga, hogy a pozitívot az önindító motorra kösse. Így van bekötve az indítómotor.
(#) vargaf válasza pityuli hozzászólására (») Szept 8, 2016 /
 
A bika kábel egy vacak, tegyél helyette 6 mm2-es kábelt és meg is oldódott a gondod. A behúzó tekercs akkor lenne rossz, ha nem zárná össze azt a két csavart.
(#) pityuli hozzászólása Szept 8, 2016 /
 
A motor és a karosszéria közé beépítettem vastag kábelt,/kiépítetem a testet/ ebben az esetben müködött az önindító. Szinte tökéletes,csak hosszabb inditózásnál melegszik egészen az áramtalanitóig,még a kaszni is vékony lemez összetételnél.Mi az általános véleményetek eddigiekkel kapcsolatban.
Újabb feladat, mert az elosztó útban volt ki lett véve kábeljelzése nélkül
Gyújtás beállitással kell megbirkozni
Várom gyakorlottak véleményét,hasznosabb szokott lenni mint az elmélet.
Köszönöm.
(#) pityuli hozzászólása Szept 8, 2016 /
 
Mekkora hézagnak kellene lenni a mágnes kapcsolónál hogy átadja a pozitivot és ne támasszon ki ugyanis van kettő más más értékkel egyiknél 5mm a másik 1.5mm Kitámasztott és a motor is áram alatt volt a próba lámpa rendesen égett.
(#) zolika60 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 8, 2016 /
 
Hosszabb indítózásnál természetes,hogy melegszik. Több száz amper fűti ilyenkor. Ezért van az a szabály, hogy 5-10 másodperc indítózás után kell hagyni egy kis szünetet. Az elosztó visszaszerelése sem atomtudomány. Megkeresed az egyes henger felső holtpontját gyújtás ütemben. A főtengelyen valahol jelölve van. Ha nem találod kiveszed az egyes hengerből a gyertyát és egy csavarhúzóval kitapogatod mikor van a dugattyú felső holtponton. A megszakítót úgy állítod be, hogy épp akkor kezdjen nyitni és a rotor az egyes henger kábele felé mutasson. A gyertyakábeleket megfelelő sorrendben helyezd be. kétféle sorrend van négyütemű négyhengeres motornál. 1-3-4-2 vagy 1-4-3-2. Ha nem tudod alapból, akkor a gyertyák kivétele után egy csavarhúzóval ellenőrizheted, hogy az egyes henger dugattyújával a négyes, vagy a hármas van egyszerre felső holtponton. Ha a négyes (ez a gyakoribb) Akkor az első verzió, és ha a hármas akkor értelemszerűen a második. Ennek megfelelően bedugod a gyertyakábeleket és már kész is vagy. Mehet az indítás. A finom beállítás stroboszkóppal, annak hiányában fülre történik, ha már jár. Leírni hosszabb volt mint megcsinálni.
(#) zolika60 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 8, 2016 /
 
Mivel a mágneskapcsoló egyben a bendixet is a helyére tolja így ennek a kérdésnek nincs értelme. Ha kiszerelve előretolja a fogaskereket és forog is akkor jó.
(#) pityuli hozzászólása Szept 8, 2016 /
 
zolika60,az én elképzelésem: segits ha valami nem jó.Azért szükséges,emlékszem hogy vezérmükerék cserénél a szerelő elálitott valamit.Rég volt. Jelölések nem alkalmasak a beállításra
Az első henger dugófent szelepek zárnak, a négyes henger nyitva.stb.
Az elosztóban a pipa forgása adja a gyertya kábel elhelyezését 1 3 4 2
Jó az elképzelésem? Hozzászólásod többször elolvastam bizom a sikerben
Köszönöm a sok segitséget.
(#) Ricsi89 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 8, 2016 /
 
Igen így, ahogy írod.
(#) pityuli hozzászólása Szept 8, 2016 /
 
Ricsi89, Köszönöm csak, csak síkerül elindítani.
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Szia!
Ez a link talán segít a gyújtási sorrendhez:

Bővebben: Link
(#) zolika60 válasza P1251500 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Szerintem ez el van írva ilyen gyújtás sorrend nincs. Megnéztem a főtengelyt. Ez 1-4-3-2.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2016
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Egyébként az egyes és a négyes hengerek járnak párban,meg a kettes a hármassal.
Na most,ahogy írtad,hogy a gyári jelölések nem jók,akkor csak a szelepfedél levételével tudod megkeresni az egyes henger gyújtási időpontját.Ez úgy lehet,hogy amikor a négyes hengernél van a szelepváltás,vagyis az egyik szelep zár a másik akkor kezdi a nyitást,akkor van az egyes henger gyújtási ütemben.Ekkor rakod a helyére az elosztót úgy hogy a rotor az egyes henger csatlakozása felé álljon az elosztófedélben,és éppen kezdjen nyitni.Utána az elosztó forgási irányát figyelembe véve lehet a maradék három henger gyújtókábelét a sorrendet betartva a helyére dugni,és lehet indítani.Ha minden jó,akkor már csak finomítani kell óvatos forgatással az elosztón.
(#) P1251500 válasza P1251500 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Nem,nincs elírva
(#) P1251500 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
(#) zolika60 válasza P1251500 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Nem lehet, mert akkor nem ilyen lenne a főtengely.
(#) P1251500 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
A gyújtási sorrendet nem a főtengely,hanem a vezérműtengely határozza meg,annó volt szerencsém ilyeneket javítani
(#) P1251500 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Ha megnézel egy soros négyes főtengelyt mind ilyen,csak a nyugvó csapágak száma változik néhol,
Pl. Polski Fiat 1500-as,ott eggyel kevesebb van ha jól emlékszem...
(#) zolika60 válasza P1251500 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Igazad van megnéztem. Szerintem a világ egyetlen autója ezzel a sorrenddel.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2016
(#) P1251500 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Még a Moszkvicsot tudnám említeni ebben a sorban de nem akarok már offot kapni,mert ez már nem az önindítókról szól,de örülök,hogy sikerült meggyőznöm!
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Most hogy 1-3-4-2 vagy 1-2-4-3, nagyon egyszerű, csak a kettes és hármas henger vezérlése fel van cserélve.
(#) P1251500 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 9, 2016 /
 
Így van! Csak kellemetlen meglepetés amikor a karburátor tüzet köpköd!
(#) pityuli hozzászólása Szept 9, 2016 /
 
Kedves Barátaim!!Kezdek zavarodni. Amiröl még nem irtam /elnézést kérek/ lehet hogy fontos
a kérdés megoldásához. A motorhoz nem nyúltam,a gyujtáskapcsoló helyén van,nem lett
állitva rajta semmi. Csak az elosztóból lett kiszedve a gyújtó kábel,nem megjegyezve melyik hova való.Szelep dekli le van véve,látni a szelep mozgásokat, hogy kezdjem el a kábelek berakását,
és milyen sorrendben ez 452 tip
Ma próbálkoztam nem jött össze.
Az első dugó fent szelepek zárnak, elosztóban a pipára néző érinkező adja az első henger gyújtókábelnek a helyét??????
(#) Ricsi89 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 10, 2016 /
 
Igen. Ahová a rotor érintkezője néz, oda kell tenni az adott henger gyújtókábelét.
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 10, 2016 /
 
Talán ez a kép segít,rajta van az egyes henger kábelének a helye,és a többi kábelt az elosztó tengelyének forgásirányát követve,a gyújtási sorrend szerint kell beledugdosni
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 10, 2016 /
 
Itt van még egy kép,ezen egyértelmű a kábelek helye,a gyújtási sorrend, 1-2-4-3,meg az is,hogy az elosztó tengelye az órával ellentétes irányba forog.Remélem ezek után már sikerül beindítanod a verdát!
(#) pityuli hozzászólása Szept 11, 2016 /
 
Sajnos a verda áll...ezen a képen1 2 4 3 ahogy kivettem,kővettem ja és írod is.Még ezt a variációt nem próbáltam most megyek és megnézem , aksit is töltenem kéne,a napon az agyam szét robban.
Már restellem a helyzetet,nem tudom szállitani nincs vizsga,tojótelepet szolgálna a kedves.
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 11, 2016 /
 
Még annyi jutott eszembe,hogy mint írtad a "szerelő" elrakott valamit a vezérlésnél.
Szóval ha így alap összeállítással sem indul el,akkor azt kell csinálni,hogy 90 fokkal előre vagy hátra irányban át dugdosod a kábeleket mert lehet hogy az elosztó nem a megfelelő pozícióban lett a helyére téve.ha kell akár három próbálkozás is lehet,de csak egyik irányba haladj,hogy ne keveredj bele.
Következő: »»   27 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem