Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rezgőkör számítása
Lapozás: OK   1 / 1
(#) khad hozzászólása Aug 24, 2008 /
 
hello!

Én még eléggé amatőr vagyok és szeretnék segítséget kérni. Ha van 1 adott frekvenciájú elektromágneses hullámom + 1 ugyanilyen frekvenciájú rezgőköröm antennával akkor elképzelhető-e, hogy a körön a hullám hatására plusszfesz képződjön, ha igen akkor mégis mennyi?
(#) xenon válasza khad hozzászólására (») Aug 24, 2008 /
 
Hello,
mit értesz pontosan "pluszfesz" alatt? Gondolom párhuzamos rezgőkörre gondolsz, amihez csatolsz egy antennát. Az antenna impedanciája rendszerint alacsonyabb, mint a rezgőköré, impedanciahelyesen illesztve lehet nagyobb fesz. a r.körön, mint az antennán (gondolj a transzformátorra).
Mihez kéne? Mire gondolsz pontosan?
(#) vtsoftware válasza xenon hozzászólására (») Aug 24, 2008 /
 
A "pluszfesz" szerintem pozitív feszültséget takar...
(#) edgar válasza khad hozzászólására (») Aug 24, 2008 /
 
Sejtem, hogy mit akarsz.
Egy rezgokoron megjeleno feszulteseg erteke fugg a tererotol, az antenna hoszatol , a frekvenciatol stb.
Valamikor edekelt de nem kattam meg az egyenletet.
Viszont nezd meg a Magyari Bella- Radioamatorok Zsebkonyvet es abban benne van a levezetes.
Vannak kapcsolasok amelyek a terero altal nyert es egyeniranyitott feszultseget hasznaljak fel tapegysegnek.
Tobb ilyen rezgokor sorba kapcsolasaval kis aramu feszultseget lehet eloalitani.
A tema ne uj.
Vannak megoldasok amikor a kozmikus elektromagneses jeleket fogjak fel mikro dipolokkal es a nyert feszultseget hasznositjak.
Az ilyen rezonancia elven mukodo akarmiknel akkor a leg nagyobb a feszultseg amikor a rezgokor ra van hangolva a jel frekvenciajara. Ilyenkor a rezgokor hullam impedanciaja a leg nagyobb erteket veszi fel, es nem terheli a jelt.
Ezen alapszik az allomas kivalaszras szelektivitas elve.
(#) ferci hozzászólása Aug 25, 2008 / 4
 
Kicsit pontalanok a szövegek...