Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
 
Témaindító: Tomszy, idő: Okt 11, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   21 / 21
(#) hepi02 válasza Medve hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Pofon egyszerű. A karburátorban lévő benzinből ketyegett tovább (nagyjából 70ccm benzin fér az úszóházba, bőven tud róla ketyegni)

Gondolkodtam már én is azon, hogy inkább időt kellene mérni nem pedig impulzusokat számolni.

Érdekes jelenség, amire biztosan van logikus magyarázat:
Ha lehúzom a karbiról a benzincsövet és az AC-val kipumpálok 0,5L benzint akkor ~7000 impulzus keletkezik. (Tank-->AC-->Flakon) Ha viszont ezt a kipumpált benzint a tank helyett kötöm be(tehát Flakon-->AC-->Karburátor), akkor ~33000 impulzus keletkezik, mire a motor elégeti a 0,5L benzint a flakonból.

Nekem ebből az egészből az jön le, hogy mérés szempontjából nagyon nem mindegy, hogy mekkora akadályt kell a benzinnek leküzdenie.

Ezt a szenzort használom egyébként: Bővebben: Link Az adatlapon leírt 8200 impulzus/L nálam sehogy nem jön ki. Víz esetében sokkal kevesebb, benzin esetében sokkal több.
(#) Medve válasza hepi02 hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Vagyúgy!!! Nincs azon a karburátoron viszafolyó cső??
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
(#) hepi02 válasza Medve hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Nincs. 1 csöves rendszer.

Bocsánat, ha érthetetlen, amit írok, csak szeretném minél részletesebben írni, hogy teljes képet kapjatok az egészről. Aztán néha túlkomplikálom.
(#) dB_Thunder válasza hepi02 hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Idézet:
„Érdekes jelenség, amire biztosan van logikus magyarázat.....”

Még szép hogy az AC többet szállít mint amire az injektornak szüksége van! Főleg alapjáraton!!

Első sorban el kellene mélyedni a motorok befecskendezési rendszereibe, mert nem egyszerű a dolog. Hogy informáljalak is, ne csak az "észt" osszam, az injektorokat PWM módban hajtják, tehát mindenképp mérni kell az impulzusok hosszát, a másik hogy néhol még az üzemanyagnyomást is variálják, nem beszélve még a szívótorokban uralkodó nyomásváltozásokról. Ezek mind befolyásolják az injektoron áthaladó üzemanyag mennyiségét.
Ezért sem megy a gyáraknak sem a pontos fogyasztásmérés...
(#) atox válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Most picit félrementél... Neki karburátoros..
(#) dB_Thunder válasza atox hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Abban is lehet injektor... ha kicsit modernebb. 2000es kiadású Swiftek még ilyenek voltak, központi injektor, vagy elektronikus karbi, kinek hogy tetszik.
Meg ha nem injektoros, akkor milyen impulzust számol, mert átfolyásmérőről szó sem volt!!

Ha pedig valóban hagyományos karbis, akkor átfolyásmérő a megoldás, mint a Trabinál.
Viszont ha az hazudik az szar ügy,az ellen nem sokat lehet tenni. Csak a vízóra kialakításútól lehet pontosságot várni, ott biztos nincs tévedés.
Vízóra...
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
(#) atox válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Átfolyásmérővel mér.. először nem írta, de pár hozzászólással később igen.. Én nem kötekedni akartam
(#) dB_Thunder válasza atox hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Semmi gond! Minden bizonnyal elkerülte figyelmem!
(#) llaczo válasza hepi02 hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Idézet:
„Gondolkodtam már én is azon, hogy inkább időt kellene mérni nem pedig impulzusokat számolni.”

Az én tervemben az injektor nyitva tartási idejét mérem, de fontos az impulzusok száma is egy meghatározott időn belül.
Az injektor előtt stabil 2 bár nyomás van. A befecskendezéskor a dugattyú mindég azonos ponton van, ezért nem hiszem hogy nagy mértékben befolyásolja a mérést a fordulat szám.
Ekkor még csak liter/óra értéket kapunk. Vagy azt mondjuk hogy csak ötödikben mutat L/100Km értéket.
Mostanában elmélkedem egy kerék fordulatszám mérő beiktatásán, ami a motor és kerék fordulatból kiszámolja hogy hanyadik sebességben van az autó. Ekkor minden fokozathoz be lehet állítani egy kiszámolt vagy mért értéket.
(#) hepi02 válasza llaczo hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Szóval, igen. Átfolyásmérővel mérem a benzin áramlását. A karburátor pedig csak karburátor, nem injektor. Az AC mechanikus.

Az átfolyásmérő az AC és a porlasztó közé van bekötve 1,6mm-es szűkítővel. 1mp-ig számolom a szenzorról érkező megszakításokat, majd felszorzom órára és visszaosztom literre, hogy liter/órát kapjak. közben pedig számolom a totált is.

A gondom pedig az, hogy a szenzorról érkező jel sűrűsége nem egyenesen arányos a motor terhelésével. Minél jobban terhelem, annál kevésbé pontos. Természetesen helyesen reagál a terhelésre.: Ha megpadlózom, akkor felugrik a fogyasztás, ha motorfékezek, akkor lecsökken, viszont nem jók az arányok, tehát pontatlan az egész.

Kezdetnek azt tűztem ki, hogy nem érdekel a pillanatnyi fogyasztás, csak a teljes fogyasztás. Ha az már pontos, akkor jöhetnek az apróságok.

Egyébként mivel karburátorról van szó, lehet egyszerűbb lenne, ha a beszívott levegő mennyiségét mérném.
(#) llaczo válasza hepi02 hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
A beszívott levegő sem annyira jó.
Az átfolyás mérő a legtutibb, de csak akkor ha kettő van belőle. Egyik már jó helyen van, a másik meg a vissza folyó csövön.
Erre nincs kapcsolásom, de lehet hogy találsz valamit ha vissza olvasol a fórumon.
(#) hepi02 válasza llaczo hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Ahogyan fentebb is irtam, csak 1 csoves, tehat nincs visszafolyo ag. A beszivott levego mennyisege pedig aranyos az elporlasztott uzemanyageval. Jo persze, ez az idealis helyzet, mivel a keverek kepzes nem mindig tokeletes, igy dusulhat, szegenyedhet. Ezt viszont egy lambdaszondaval lehetne kalibralni.

Egyebkent az atfolyasmeres nekem is jobban tetszik, nem veletlen, hogy ezen a vonalon indultam el.
(#) dB_Thunder válasza hepi02 hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Szerintem is az átfolyásmérő a megoldás, csak annak működési elve nem jó ide. Mint már írtam vízóra rendszerű kellene, nem fúvókás.
(#) hepi02 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Igazad van. Szétnézek van-e valami hasonló működés elvű benzinállóban.
(#) nagper válasza atox hozzászólására (») Jún 24, 2014 /
 
Így már értem, köszönöm!
(#) nagper válasza hepi02 hozzászólására (») Jún 24, 2014 /
 
Azt azért jó lenne kitalálni mért nem jó a fúvókás működési elv.
Nekem gyanús hogy úgy rázkódik a motorral együtt az átfolyásérzékelő, hogy az befolyásolja az eredményt.
(#) hepi02 válasza nagper hozzászólására (») Jún 24, 2014 /
 
Ez bizony egy lehetséges ok, ugyanis míg fel volt a szenzor támaszkodva a motor oldalára, addig totál más adatot produkált. Azóta úgy helyeztem el, hogy csak a benzincső a felfüggesztése és ne érjen hozzá a szenzor semmihez sem. Lehet érdemes lenne tovább csillapítani a szenzor felfüggesztésén.

Még arra gondoltam, mint lehetséges okra, hogy a mechanikus AC nyomása ugyebár nem állandó, hanem lüktet. Illetve hajlamos buborékosodni is. Vagy egy elektromos AC-ra cserélni, ami mentes minden ilyen problémától, vagy pedig korszerűbb porlasztókról átszerelni rá buborékleválasztót.
(#) szabics válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
A karburátor a ventúricső elvén működik. Értelmetlen a karburátor és befecskenedező kettőse. A központi befecskendezőnél nics karburátor csak szivócső és fojtószelep.
(#) nagper válasza hepi02 hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Jutottál valamire?
Nem akarod kipróbálni a trabant átfolyásmérőjét? Többen mondják hogy egész pontos. Dokumentáció hiányában csak kalibrálni kellene de ugyanúgy négyszögjelet generál mint a conrad-os ketyere.
Itt tudod megvenni:
Trabant árfolyásmérő

A lüktető AC pumpa problémára pedig ötlet, hogy a pumpa ill a mérő közé tegyél egy benzinszűrőt; az talán megszünteti/csillapítja a nyomás impulzusokat.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
(#) Medve válasza hepi02 hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Bizonyára ezért alkalmaznak az átfolyásmérő mellett egy "hidraulikus akkumulátort", hogy a lüktetést csillapítsák. Ott látható közvetlenül az átfolyásmérő mellett, hasonló tokban.
(#) hepi02 válasza nagper hozzászólására (») Júl 15, 2014 /
 
Van itthon trabant és wartburg átfolyásmérő is. Utóbbi gyárilag tartalmaz buborékleválasztót. Nem rémlik, hogy mennyire működőképesek, de gyárilag úgy tudom úgy működnek, hogy egy fényérzékeny dióda előtt szaggatja a forgó lapát a fényt. Ebből pedig feszültséget generál, ami arányos a lapát fordulatszámával. Ezt mondjuk lehetne analóg lábon mérni az arduinoval.
(#) nagper válasza hepi02 hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
De ez a működési elv pont úgy hangzik mintha négyszögjelet generálna.
(#) szabics válasza nagper hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
A lüktetés szűrésére egy mini puffertartályt szoktak alkalmazni.
Következő: »»   21 / 21
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Aug, 31. Vas
4:17:06
Jelenleg 43 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu