Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mercedes tempomatvezérlő elektronika javítása
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Sata hozzászólása Máj 10, 2009 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni,egy mercedes tempomatvezérlő elektronika javításában kapcsolatban.A dobozán talált számok:0025459132,illetve 412.205/7/2
Sajnos nem találtam hozzá kapcsolási rajzot.Amit eddig megállapítottam,hogy kettő darab elenállás van rajta megégve.
(#) didyman válasza Sata hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
Minden bizonnyal a két hűtőkengyeles alkatrészhez lesz közük: Azok típusa érdekel és kimérése. Az ellenállások elégtek, nem mérhető rajtuk párszáz Ohm-nál kisebb, E-sorba beférő érték?
(#) (Felhasználó 1947) válasza Sata hozzászólására (») Máj 10, 2009 / 4
 
Szia !

Ha kiforrasztod az elégett ellenállásokat,elképzelhető hogy az alja nem égett meg annyira,és beazonositható a szinkód alapján.
Ha mégsem akkor óvatosan finom reszelővel reszeld le a
bevonatot,és az ellenálláspálya felét ha szerencséd van,ki tudod mérni.Durván ennek az értéknek a kétszeresét veszed az értéksorból,és akkor lehet a valódi javitásnak nekifogni.
Hogy elégtek annak oka van.
Mint előttem irták, az ellenállások melletti félvezetőket mérd át, valszeg ott lesz a hiba.A mellette lévő diódákat,és a pár darab elkót kapásból cseréld ki.
Sok sikert a javitáshoz.

Üdv! Luki
(#) Sata válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
Szia Luki!

Találtam rajta egy BC327-es tranyót,ami KO.,illetve egy SCL4001BE IC-t,aminek nagyon égett szaga van.Az ellenállásoknak semmi bajuk,a megpörkölésen kívül(látszódott a színskála,az alján).
Hol tudok rendelni ilyen SCL4001BE IC-t?
Köszönöm a segítséget.
Üdv.:SAta
(#) Ronin válasza Sata hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
Pl itt : Link
(#) (Felhasználó 1947) válasza Sata hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
Szia!

Ronin gyorsabb volt.
Kommersz 4001,bárhol beszerezhető.
A hűtőlemezes tranzisztorokat,(vagy FET?)
mérd át a biztonság kedvéért.
Ez még régi technika,könnyen javitható, és beszerezhető alkatrészekkel.
Biztos vagyok benne hogy megoldod.

Üdv! Luki

Ja, az égett ellenállásokat mindenképp cseréld,akkor is ha nincsenek megszakadva.
(#) didyman válasza Sata hozzászólására (») Máj 11, 2009 /
 
Azoknak a BC327-eknek a bázisát kövesd végig, hogy melyik IC-ről üzemelnek, illetve kell legyen ott ellenállás is a báziskörben-kevésbé valószínű IC elhalálozása, ha elhalt, akkor a többinek is lehet baja.
Diódákat nem feltétlenül szükséges cserélni, ki kell mérni mindenképpen. Kondikat érdemes lehet, DE mivel autóelektronika, fokozott megbízhatósággal, NEM az első jöttment G-luxont csapjuk bele, még akkor sem, ha 105 fokosnak van hazudva, hanem tudottan eredeti és fiatal gyártűsú Rubycon, Nichicon, Nippon, Shamwa, Sanyo márkát keress, azokból is hosszú élettartamú sorozatjelűt, ami most benne van, az Philips, kiváló kondik egyébként. Yageo, Jamicon nem lesz jó, ne hagyd magad rábeszélni, nem tudjuk, hogy mire valók azokban a pozíciókban.
(#) Sata hozzászólása Máj 12, 2009 /
 
A kapcsolási rajzon 3.részként jelölt (Geber)a tempomat sebesség jeladója.Ez egy műanyag tokban lévő pici tekercs,aminek a vasmagja belelóg a kilométeróra mechanikájába.Hogy lehetne ezt kipróbálni,hogy müködik.Gondolom a spirál forgásának hatására a tekercsben feszültség indukálódik,vagy változik az induktivitása?Egyik fele földön van a másik a vezérlő elektronika 11-es pontjára megy.Tudok ott valamit mérni?

Tempomat.JPG
    
(#) Sata hozzászólása Máj 13, 2009 /
 
Nem tudnátok mondani valakit Budapesten,aki elválalná a szóban forgó áramkör javítását,illetve alkatrészeinek ellenőrzését.Én hiába próbálkozok,még mindig se kép,se hang.Egy normális forrasztó pákám sincs,amivel szépen kilehetne egy IC-t forrasztani.Pillanat pákával csináltam,de csak egy nagy gányolás lett az eredmény,és még a fólia is megsérült.
(#) Sata hozzászólása Máj 15, 2009 /
 
Köszönöm szépen az ötleteket a javításhoz,ma sikerült megoldani a problémat.Tökéletesen működik!
A nagyon várt eredményt Kondenzátorok,tranzisztor,illetve 4db IC-kicserélése jelentette.
(#) forma1 hozzászólása Aug 31, 2011 /
 
Sziasztok!

Arról szeretnék érdeklődni, hogy 98-as C -s Mercibe (W202) hogyan lehet utólag tempomatot tenni? Lehet hogy elég csak egy kapcsolókar amire megy pár vezeték és kész mert bannt van az ECU-ban alapból, vagy kell hozzá külön vezérlő is?
(#) forma1 hozzászólása Aug 31, 2011 /
 
Nem akarok javítani semmit csak utólagos beszerelésről van szó... Nem tudom mért nem volt jó a téma amit nyitottam, de nem lényeg.
(#) zolika60 válasza forma1 hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Mert ez is jó, ha valaki tud neked válaszolni. sajnos ez nem én vagyok.
(#) forma1 hozzászólása Szept 1, 2011 /
 
Remélem azért van aki tud, mert sajnos egyenlőre nem úgy néz ki... Egyéként dízel a gép, ha ez számít.
(#) Hilly Brown hozzászólása Okt 20, 2012 /
 
Sziasztok!

Szintén tempomatvezérlő elektronika problémával fordulnék hozzátok. A helyzetem bonyolultabbnak tűnik, mint az eddigieknek, viszont minden információt sikerült felkutatnom, miképpen tudom megjavíttatni.
Adott egy 1993-as W124-es Mercedes, aminek a tempomatvezérlő elektronikája már a fojtószelepházban van, ami az ECU-val áll kapcsolatban. Nincs már külön doboza ennek a funkciónak a műszerfal alatt, az a korábbi évjáratokban volt. A hibajelenség az, hogy a tempomat egyáltalán nem működik.
Hosszas javítási próbálkozásaim után a Kárpát utcai Mercedes szervizben megállapították, hogy a tempomat egyáltalán nem ad jelet a diagnosztikára, olyan, mintha nem is lenne benne. Pedig a fojtószelepház cikkszáma szerint tempomatos.
Végül nemrégiben sikerült az előző tulajon keresztül beszélnem az autó legelső tulajdonosával. Nekiszegeztem a kérdést a tempomattal kapcsolatban, és így kezdte: -
Idézet:
„Ja! Emlékszem. Az nagy szívás volt!”

A lényeg a lényeg, a következőket sikerült megtudnom Tőle:
Állítólag az alábbi hibát produkálta a masina: nem ment fel a fordulatszám 1500-1600 főlé. Állítólag normálisan indult de hiába adott gázt, a gázpedál padlóra történő benyomására is csak kb. 1500-as fordulatszámig pörgött fel a motor. Ő annak idején még a Kárpát utcába hordta az autót, ahol azt állapították meg, hogy a fojtószelep hibásodott meg. Állítólagosan már akkoriban is olyan drága volt az alkatrész, hogy még Ő sem volt hajlandó a Kárpát utcában megrendelni azt. Bontott szelepet akart beépíteni de állítólag ebben egy annyira ritka típusú fojtószelep van, hogy sehol nem talált hozzá. Ráadásul 1997-ben még nagyon fiatal volt az autó és nem volt annyi bontott alkatrész hozzá mint manapság.
Van egy ismerőse a Kandó Kálmán Tudományegyetem villamos-mérnöki karán. Elvitte hozzá a szelepet és ott kezdték feltérképezni a konkrét hibát. Állítólag azt állapították meg, hogy a fojtószelep házon belül, a tempomat elektronikája mondta fel a szolgálatot. Így aztán ott az egyetemen a mérnökök, mechanikusan kiiktatták a tempomat elektronikáját. Egészen pontos információja neki sincs, de úgy emlékszik, mintha az történt volna, hogy áthidalták a fojtószelep házon belül a tempomat komputer felé menő elektronikáját. Úgy tervezte, hogyha felbukkan egy bontott darab, majd kicserélik, de mivel a hiba ezzel a beavatkozással megszűnt és a tempomatot Ő is csak ritkán használta, egy idő után elsikkadt a dolog, így egy idő után már nem is keresett alkatrészt és teljesen meg is felejtkezett a dologról. Utána még hosszú éveken át használta az autót és mivel a tempomatot leszámítva hibátlanul működött minden, már senki nem foglalkozott a dologgal. Ezt le is kopogom, mert az autó a tempomatot leszámítva valóban hibátlanul működik és gyönyörű állapotban van, pedig jövőre 20 éves lesz.
Mivel az elmúlt évtizedben sokat fejlődött a technika, lehet, hogy amit annak idején még nem tudtak javítani, azt ma egy ellenállás vagy egyéb elektronikus vacak cseréjével simán megoldható.

Mivel sajnos nem vagyok egy elektronikai zseni, a következő lenne a kérésem: van közületek olyasvalaki, akihez nyugodt szívvel tudnám elvinni megjavíttatni a fojtószelepházat? Természetesen anyagi díjazás ellenében. Bécsi vagyok, de Budapestre és az ország bármelyik részébe is el tudom vinni. Ha valamilyen okból nem javítható már, akkor vásárolnék csak bontott fojtószelepházat. De szeretnék előbb egy hozzáértővel megjavíttatni, ha lehetséges.
Több információval (cikkszámok, stb.) skype-on, vagy e-mailen tudok szolgálni nagyon szívesen!

Tisztelettel,
Hilly Brown
(#) dezseria hozzászólása Jan 9, 2014 /
 
Kedves Mindenki! 4 éve vettem a Mercimet, de a tempomat már akkor sem működött. Imádom az autót, soha el nem adnám, de, ha valaki segítene abban, hogy a tempomatomat ki és hol tudná megjavítani, annak hálás lennék. 1995-ös gyártású C220-as diesel autó W124 karosszáriában.
(#) sanaxx hozzászólása Jún 30, 2015 /
 
Adott a 638 vito tempomat szervo motorja, bocs a szakszerűtlen kifejezésért, a 2 db szénszalag, ami alapján a gázkarállását érzékeli, közül az egyik elégett, így az áramköre megszakadt(olyan mint egy potméter egyébként). A kérdés az hogy lehet e ezt javítani valamilyen módon, feltölteni valamilyen széntartalmú anyaggal, stb?
(#) sanaxx válasza sanaxx hozzászólására (») Júl 1, 2015 /
 
A tisztánlátás érdekében a képen jelölöm azt az alkotó elemet amiről beszélek, nem a hibás nyákról van a kép, már a neve is sokat segítene.

mmoded.jpg
    
(#) zolika60 válasza sanaxx hozzászólására (») Júl 1, 2015 / 1
 
Sajnos az nem javítható. Potméterben ideiglenes javulást szokott hozni, ha puha grafitceruzával besatírozod. De ez csak a kopásból eredő hibán javít. az elégett szenet nem pótolja.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem