Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Működik e?
 
Témaindító: enree, idő: Nov 8, 2009
Lapozás: OK   2 / 2
(#) enree válasza proli007 hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Akkor, ha jól gondolom, bekapcsoláskor a 12-es lába lesz aktív az ic-nek, ugye?
(#) proli007 válasza enree hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Hello! Úgy van.. üdv! proli007
(#) lattila hozzászólása Dec 28, 2009 /
 
Sziasztok!

Van egy gyári riasztóm, amit fel akarok úgy turbózni, hogy SMS-t is küldjön riasztás esetén. Ehhez szétszedtem egy mobilt, aminél az SMS küldést az egyik gomb nyomogatásával meg tudom oldani. Arra gondoltam, hogy a riasztó hangszóróját fogom "összekötni" a mobil gombjával a mellékelt kapcsolás közbeiktatásával. Szóval ha a riasztó felöl jön egy néhány KHz-es jel, akkor a mobil gombját nyomogatni kellene szép lassan. Mivel teljesen kezdő vagyok, ezért részben itt talált kapcsolásokat próbáltam összemixelni. Mi a véleményetek? Működhet ez? Esetleg van erre egyszerűbb kapcsolás?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Attila

kapcsolas.jpg
    
(#) proli007 válasza lattila hozzászólására (») Dec 28, 2009 / 1
 
Hello!
Azért itt vannak kis gondok.
- A két optocsatóló, nem igazán szükséges, mert most már három tápfesz van. Tehát ha egy opto van, akkor is már el van választva a két készülék egymástól.
- Ebben a kapcsolásban egy bistabil és egy astabil multi van. Ha a bistabil bebillen, akkor ettől kezdve az astabil már az idők végezetéig billeg. Jó ez a telefon működtetéshez?
- A bistabil multi egyik tranyója az optoban van. Viszont nincs a bistabilnak alaphelyzete. Tehát a tápfeszültség bekapcsoláskor tetszőleges helyzetet fog felvenni. (vagy be, vagy ki lesz kapcsolva)