Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   251 / 570
(#) Norbi005 hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy kazánunk,Saunier Duval F23E,ami érdekes dolgot produkál. Ha megnyitom a meleg vizet,szépen indul nincs semmi gond,viszont ha a kád megtelt és elzárom,akkor jön a piros jelzés és nem indul el.Újraindítom várok és akkor elindul,vagy ha elindítom a fűtést az is segít. Viszont ha a kazán burkolatát leveszem,tökéletesen működik. Savazása ma történt meg, elvileg tiszta a rendszer,turbó kitisztitva portalanítva.
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Norbi005 hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Bocsi,elírtam a kazán típust. Saunier Duval F24E kombi turbos.
(#) osseus hozzászólása Okt 21, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy Baxi Nuvola3 14kW-os turbós cirkókazánom. Az utóbbi időben a csöpögtetőjéből az eddig megszokottnál nagyobb mennyiségű víz csöpögött. Nem tulajdonítottam jelentőséget neki, betudtam a párás időnek. Ma reggel viszont hirtelen nagyobb mennyiségű (pár liter) vizet eresztett magából, több löketben, és nem a csőből, hanem valahonnan belülről. A víznyomás valamelyest esett, de nem ment át pirosba 1 bar alá. Most persze kikapcsoltam és hívtam szerelőt, de szeretnék némi háttérinformációt kérni, hogy vajon mi lehet a baj. Sajnos nagyon rossz tapasztalataim vannak ilyen szakemberekkel, én meg nem értek hozzá, nem szeretném ha átvernének. Előre is köszönöm a segítséget!
(#) zoszka válasza osseus hozzászólására (») Okt 21, 2014 /
 
Comfort vagy HT?
(#) zoszka válasza osseus hozzászólására (») Okt 21, 2014 /
 
Valószínű a HMV lefúvató engedte le a túlnyomást. Vagy a 3 l-es HMV tágulási tartályod rossz, vagy emelkedett a hálózati víznyomásod és/vagy a nyomáscsökkentő ment tönkre...
(#) osseus válasza zoszka hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Köszi a gyors választ!
A HT mit jelöl? Az biztos, hogy nem a Comfort, úgyhogy kizárásos alapon a másik.
Kb. mekkora összegű javításra számíthatok?
(#) pbencsik hozzászólása Okt 23, 2014 /
 
Sziasztok!
Adott egy Viessmann Vitopend 100-as, 5 éves készülék. 2 évig hibátlanul ment, aztán elkezdett a fűtési szezonban 3-4 hetente leállni gyújtási hibával. Csak a fűtésnél jelentkezik a dolog, a meleg víz használatnál nem.
Hosszas figyelés során vettem észre, hogy fűtési módban a láng begyújtásnál szinte mindig csak a gázégő jobb fele gyullad be elsőre elég alacsony lángmagassággal, és rá pár másodpercre gyullad be csak a bal fele is. Előfordul, hogy ez a késés több másodpercig eltart, és mivel a lángérzékelő a gázégő bal oldalánál van, úgy 3-4 másodperc a kazán gyújtási hiba miatt leáll, és a begyújtással újra próbálkozik. Ilyenkor fordul elő, hogy a harmadik sikertelen kísérlet után letilt. Ki-, bekapcsolás után megint egy darabig jól működik, aztán véletlenszerűen pár hét múlva megint leáll. Már három telet ment így, túl lehet élni, csak akkor kellemetlen, amikor a nagy hidegben hajnalban áll le, és reggelre rendesen kihűl a lakás.
Ahogy megfigyeltem, a meleg víznél teljes lángmagassággal gyújt a kazán, és akkor egyszerre gyullad be az egész gázégő, és aztán szabályozza csak le a lángot, ezért is nem tapasztalható ilyenkor a probléma. Illetve ha a gázszelep és az égéstér dobozolása közötti műanyag csövet lehúzom, a fűtés bekapcsolásakor is már teljes lángmagassággal indít a kazán, és ezután szabályoz le, és ilyenkor sem jelentkezik a fentebb írt hibajelenség. Mi lehet a gond?
Köszönöm előre is a segítséget!
Péter
(#) Koncsar válasza pbencsik hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Szia! Lehet, hogy elsőre ki kéne mosni a szőnyegégőt. Ha nem segít, akkor meg a minimum lángot egy szerelővel feljebb állíttatni.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
(#) Koncsar válasza pbencsik hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Érdemes belefújni, vagy kifújni azokat a kis csöveket és a lemezben lévő fúvókát is. De szerintem nem szól bele ennyire a min.láng nagyságába.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
(#) zoszka válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 24, 2014 / 2
 
Gyújtási gázba nem szól bele, ha jól van beállítva a szelep, ahogy mondtad, csak a moduláció közbeni nyomáskülönbséget csillapítja, amit az égéstermék sűrűség változása okoz. Szerelő, gyújtásgáz állítás....
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
(#) Koncsar válasza zoszka hozzászólására (») Okt 24, 2014 / 1
 
Köszönöm. Igen, így helyes ahogy leírtad.
(#) Braf hozzászólása Okt 24, 2014 /
 
Üdv!

Van egy OCEAN ECO 20 típusú kombi gázkazánom (97-es gyártmány), ami a következő hibajelenséget produkálja:
Valamikor magától bekapcsol anélkül, hogy a termosztát erre utasítaná vagy megnyitnám a meleg vizet. A mikrokapcsoló, ami a meleg vízre kapcsol egy hete lett kicserélve (nem javította meg a hibát..). A belső keringetőszivattyú is működik, a saját visszajelző kapcsolóját megnyomja a víz keringése. Általában visszaszabályoz, mikor elérte a beállított hőmérsékletet, vagy alapból kis lánggal indul.
Van mikor nem reagál semmire. Se arra ha megnyitom a meleg vizet, se arra hogy felveszem a termosztátot. Előfordul az is, hogy egyszerűen nekiáll kapcsolgatni össze vissza (több hz-en kattogtatja a reléket).
A vezérlőpanel hibásodott meg szerintem. Hidegítő kondikat, műveleti erősítőt, feszstabot kicseréltem rajta, de nem segített. A meleg vizes kör hőérzékelője is egy hete lett cserélve (mind a két NTC-n 10,5 kOhm -ot mérek szobahőmérsékleten).
Lassan már csak a processzor maradhat ami hibás. Elfelejtette talán a programját (OTP mikrovezérlő, ST62T10)? Esetleg még az analóg multiplexer halhatott meg benne.
Találtam rajta egy soros portot, de nem kommunikál kifele (nem is úgy nézett ki panelon, hogy kifele kommunikációra szolgálna, hanem befele). Esetleg lehet valahova ráaggatni valamit amivel ki lehet deríteni, hogy mitől indul be?
Van valakinek tippje, hogy mi okozhatja a problémát? Vagy esetleg emberi áron lehet-e valahol kapni egy vezérlőpanelt bele.
Sajnos nem találtam neten hozzá semmiféle leírást vagy felhasználói könyvet ehhez a típushoz.
Illetve van a hátuljában egy harmadik érzékelő, aminek a szerepére még nem jöttem rá (talán hőbiztosíték, 0 ohm -ot mérek rajta). Nem a gázszeleppel sorba kötött bimetál, ez hátramegy talán a füstelvezető csőbe, nem látom tisztán.
(#) Koncsar válasza Braf hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Az a deflektoron lévő talán füstgáz visszaáramlást figyelő klixon. Annak alapból 0 OHm on kell lennie. Azok néha el szoktak oxidálódni, vagy ha szegecselt a sarujuk, akkor kontakt hibát produkál. Az összes elektromos alkatrésznek a csatlakozó felületét csiszold meg. A hidraulikus viznyomás kapcsolón lévő mikrokapcsoló nem lehet már kontaktos? Forgó potik? Fűtés, HMV nincsenek elkopva?
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
(#) Koncsar válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Találkoztam olyan NTC vel ami 40 fok környékén szakadást végtelent mutatot. Nem tudom, hogy az Oceánodban figyeli e a kazán a fagypont közeli hőmérsékletet. Ebbe a kazánba még szerintem, nem építettek be a vezérlő programjába szivattyú leragadás elleni védelmet.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
(#) Koncsar válasza Braf hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Bővebben: Link
Több fajta van.
(#) Braf válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Ha bármilyen csatlakozás kontaktos lenne akkor sem kellene csakúgy magától elindulnia, hiszen ez egy fail-safe eszköz. Azaz bármilyen meghibásodás esetén biztonságos állapotba kell(ene) kerülnie. Márpedig a fűti a semmit az nem ilyen. Minden kapcsoló is így van benne, normálisan nyitott állapotban. Azaz ha nem érintkezik (zár) akkor nem indul be.
De megnéztem és megmozgattam a csatlakozásokat, és sehol semmi nyoma korróziónak vagy kontakt-hibának.
A víznyomást visszajelző kapcsoló is működik. Potikat megmozgattam, nem volt hatással semmire (nem tekergettem hanem direkt feszegettem hátha a panelen kontaktos vagy elkopott a grafit pálya).

Idézet:
„Fűtés, HMV nincsenek elkopva?”

Ez alatt mit értesz?
Direkt belenéztem egy olyan pillanatában, mikor égett és se a meleg vizes kapcsoló se a termosztát nem volt zárva. Illetve nem is volt hajlandó leállni akkor sem ha kapcsolgattam a termosztátot, csak ha a meleg vizet nyitottam meg akkor állt le de azt sem minden esetben.
Termosztát kapcsolója (reléje) is működik kimértem.

Az az alapvető baj a méregetéssel, hogy nem tudom stabilan előidézni benne a fűti a semmit állapotot. Ha éppen sikerül elkapni egy ilyen pillanatban akkor majd megint tudok rajta méregetni.
A nem kapcsol be a fűtésre dolgot elő tudom idézni azzal, ha a fűtőkör hőmérsékletét 0-ra csavarom majd fel. Ilyenkor abbahagyja a fűtést és nem hajlandó visszakapcsolni többet csak ha ki-be kapcsolom az egészet vagy bizonyos esetekben ha megnyitom a meleg vizet (megnyomom a kapcsolót). Ez tippre bug lehet a vezérlő programjában mert elég hülye use-case. Olaszokat láttam már egyéb elektronikát/sw is tervezni és nincsenek a toppon ilyen téren.
Ezen felül van, hogy nem kapcsol be a fűtésre valamikor "normális" körülmények között.

Nem azt a hibát akarom megszüntetni, hogy nem kapcsol be hanem azt, hogy bekapcsol a semmire.
(#) zoszka válasza Braf hozzászólására (») Okt 24, 2014 / 1
 
Sokszor van az, hogy a kazánköri NTC kezdeti meghibásodása okozza a gondot. Bizonyos hőfokon, hőfokokon hibás értéket mutat. Általában ilyenkor a fagyvédelem aktíválódik. Ha pont a hibaponton mozog a hőmérséklet akkor kapcsolgat így ahogy leírtad....
(#) zoszka válasza Braf hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Kivéve akkor indul be, ha fagyvédelmet érzékel...
(#) Braf válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Annak az NTC-nek szép nagy béta értéke lehetett.
Kipróbáltam azt, hogy lehúztam az ntc-ket, de csak az értem el, hogy beindította a szivattyút. Viszont mikor visszadugtam akkor elkezdett fűteni és úgy is maradt.
Megmozgattam a csatlakozást mikor fűtött/nem és nem volt rá hatással.
(#) zoszka válasza Braf hozzászólására (») Okt 24, 2014 / 2
 
Az Ntc szakadáss hibajellel jár, mert működési értéken kívül esik. Míg a normál működéskor esetlegesen érzékelt fagyvédelmi hőfok (ellenállás) nem változtat az épp aktuális fűtési cikluson. A fagyvédelem feltétel és időzítők nélkül azonnal indítja a rendszert. Felfüggesztése a mért hőfok és egyes típusoknál még az idő fügvénye is.
(#) Braf válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Ha ez segít, akkor így néz ki: Kép
(#) Braf válasza zoszka hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Szobahőmérsékleten mind a két NTC-n 10,5 kOhm-ot mérek (a vezérlőpanelre menő csatlakozón, persze lehúzva). A melegvizes kör NTC-je új, a kazánköré nem. Testhez képest szakadás (40 MOhm-ig mér a műszer).
Mind a két NTC ugyanaz a típus lehet? Mert van egy (régi), ami kezdett elkorrodálódni ezért ki lett cserélve. Tesztnek berakhatnám a kazánköri helyére és ha megjavult akkor megvan mit kell cserélni.

Esetleg valamilyen szervízkönyvben/manualban nincs leírva, hogy rendelkezik e fagyásvédelemmel?
(#) zoszka válasza Braf hozzászólására (») Okt 25, 2014 / 2
 
Rendelkezik fagyvédelemmel. Csak bizonyos hőfokon, hőfokokon mutat hibás értéket. Majdnem biztos, hogy az NTC a hibás. Cseréld ki arra a régebbire és teszteld. De ha ott hagyod felügyelet nélkül, mérj hőfokot az előre menőn és aszerint állítsd be a kívánt hőfokot, ne megszokásból, mert nem biztos, hogy ua az értéke az NTC nek.
(#) Koncsar válasza Braf hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Én egy kicsit úgy érzem, hogy Te a vezérlésben szeretnéd a hibát megtalálni. Akkor lehet, hogy a fűtőköri NTC birálja felül a HMV NTC jét. Akkor megint borult az elmélet. Zoszka nagyon profin leírta amit én elszerettem volna mondani, csak máshogy fogalmaztam.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) Koncsar válasza zoszka hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
régebbi vezérlők körében úgy láttam, hogy a poti nagyon szoros kapcsolatban volt az NTC vel. Így ha elkopik a potencióméter csúszkája, lehet, hogy megint ki áll fagyvédelemre. Zoszka Remélem érted, hogy mire gondolok. Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) zoszka válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Én értem. De ez nem olyan vezérlés.
(#) Braf válasza zoszka hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Rendben. Ez már holnapra (mára) marad, hiszen le kell engednem a kazánkörből a vizet, hogy ki tudjam cserélni.
(#) Braf válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Már találkoztam olyan régebbi EPROM-ot tartalmazó eszközzel, amik részlegesen elfelejtették a programjukat és furcsa működést produkáltak. Általában 40 évre garantálják, hogy megtartják a tartalmukat szobahőmérsékleten az EPROM/EEPROM-ok. Itt mivel egy kazánról beszélünk könnyen előfordulhatnak 50-60 fokok is a vezérlőpanel környékén (főleg, hogy még a trafó és a relék is fűtenek abban a zárt dobozban). A magas hőmérséklet exponenciálisan gyorsítja az elektronok elszökését a EPROM lebegő gate-jéről ami adatvesztést eredményez. Gyártósoron is úgy tesztelik az OTP eszközöket (magát a szilícium lapkát) mielőtt betokoznák, hogy feltöltik valamilyen tartalommal, majd magas hőmérsékleten eltöltenek x időt. Ha ezek után megmaradt benne a tartalom, akkor UV fénnyel törlik majd betokozzák és mehet a felhasználóhoz (jelen esetben a vezérlőpanel gyártójához).
(Az én kazánom 17 éves.)
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) Braf válasza Koncsar hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Ha megint szétszedem, akkor körbeforgatom és megnézem, hogy ugrik-e valahol (mivel úgyis van itthon nagy sebességű mérésadatgyűjtő).
(#) zoszka válasza Braf hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Bár sosem néztem még tüzetesebben a vezérlést, de szerintem a kazánodban sima analóg vezérlés van...
Következő: »»   251 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem