Fórum témák
» Több friss téma |
Egyszerű matrica, amit valaha valaki felragasztott az előlapra. Valóban könnyű (?) lekaparni. Az egykori dekoratőr láthatóan igyekezett az AKAI felirathoz hasonló betűtípust választani az egyébként szegényes kínálatból - ilyen öntapadó betűket anno az Ápiszban lehetett venni.
Kedvenc magnóm az MK25, MK25A, MK27 után. Mennyiszer szét kellett szednem. Szép idő volt.
Nem is értettem miért nem adtak hozzá gyárilag fejállító csavarhúzót? Ja meg az ékszíjjakról nem is beszélek. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2014
Sőt! Ez volt az első amit használtam, de rég volt. Ez még talán ment valami góliát ellemről is, vagy valami akkucsomagról, erre már nem emlékszem.
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2014
Üdv! Volna nekem egy grundig lincensz alapján készült frissen rendbe hozott unitra m1417s orsós magnóm , és volna egy kérdésem , hogy ezeknek a magnóknak a deprez műszerük csak felvételnél működnek és az lenne a kérdésem , hogy nem-e lehetne valahogy megoldani , hogy a deprez műszer működjön lejátszásnál is ?
Szerintem egy-két átkötéssel minden szoci magnónál megoldható. Azonban a minél pontosabb kijelzés érdekében szükség van beállító szalagra, ami 9.5 cm/s-os kell legyen.
Akkor szerválok egy üres orsót valahonnan csinálok egy beállító szalagot , és pontosan hova is kéne bekötnöm ?
Nem csinálni kell beállítót, hanem szerezni. BASF kell házimagnóra. Forrás: elmebaj, ritkán vatyi. Kicsit drágább, illetve hogy biztató legyek: könnyű tönkretenni. Egyébként a rajzon a jel útját végigkövetve kiderül. Személy szerint nem foglalkoznék ezzel a ZRK magnóval, eléggé hulladék szerkezet. Nekem van egy, de csak alkatrésznek. Illetve VU mérő lesz a műszerből .
Tudom , hogy nem a legjobb , csak ehhez a magnóhoz sok emlék köt nekem is meg fateromnak (faterom első orsós dögje) meg amúgy is rendbe lett hozva , szóval csak ezért gondoltam , hogy jobb lenne a ha lejátszásnál is mutatna a műszer Az az érdekes , hogy 30 év alatt különösebb baja nem volt a magnónak
A HFM szerint ezek a mechanikák vígan nyávognak 9.5-ön 0.3%-ot, ami eléggé sok. Legegyszerűbb: jel útját végigköveted, kapcsolókat figyelembe veszed. Ez alapján átköthető. Rajzot nem tudom megnyitni, csak otthon.
Oké köszönöm a segítséget . Tudom , hogy sok az a 0.3% , de régi szalagokat 1x meghallgatni jó ez
Üdv! volna nekem egy grundig linceszes unitra m1417s típusú magnóm és az lenne a kérdésem , hogy lehet-e valahol benne a motor sebességet állítani ? A választ előre is köszönöm .
Ebben a magnóban is, mint általában minden kommersz magnóban asszinkron (ebben árnyékolt pólusú) motor van. Ennek a motornak a fordulatszáma a hálózati frekvenciához kötött, azt megváltoztatni egyszerű módon nem lehet. Ráadásul az a hálózati trafója is egyben. A magnóknál a fordulatszámot (szalagsebességet) az áttétel változtatásával érik el.
De miért is akarod a motor fordulatszámát megváltoztatni, és mennyire?
egy kicsit szeretnék rajta gyorsítani , mert valamiért lassan játszik. Haverom m2405-ös unitráján kipróbáltuk ugyanazt a szalagot és ott tökéletes sebességgel szól az enyémen pedig lassabban . Igaz hogy az a szalag haverom magnóján készült felvétel van a szalagon .
Ha hallásra kicsit lassúbb vagy gyorsabb a felvétel, akkor Audacity segít. Esetleg takarítás, de akkor mindent.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
ékszíjak újak olyanokat raktam bele amik bele valók , az nem lehet hogy haveromé siet ?
Ezeknél az amúgy szörnyszülött "technikáknál" elég nagy szórások vannak.
Nem lehet. De akkor takarítás segíthet, denszesz, a csapágyakat vazelinnal.
van másik orsóm ami a saját magnóm felvétele azzal jól szól az enyém ,haveromén meg gyorsan
Annyi azért nincs, sohasem volt, hogy hallható legyen.
Válasz gombot használd, mert nem tudjuk, kinek írod! Persze, ez elég nagy szórás lehet. De egy alapos takarítás, leeresztő kuplung ellenőrzése segíthet.
teljesen ki lett takarítva a magnó , végignéztem a magnóba mindent nem szorul tökre simán megy
Ha gyorsabb, az lehet. Ha pl a nyomógörgő felkeményedett, akkor a felcsévélő orsó kihúzza a szalagot a hangtengely (lendkerék tengelye) alól, viszont akkor nyávog. A motor fordulatszáma ugyanannyi, hacsak nem szorul. Azt is szétszedni, kimosni, pici vazelin a csapágyakba, nem olaj, mert azt szétszórja.
Ha kétségeid vannak a motor fordulatszámával kapcsolatban, mérd meg Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
Ezzel a magnó sebességét ugyan nem fogja megmérni, leginkább egy lemezjátszóét.
De ha a szalagsebesség a kérdéses, akkor ha jól emlékszem 9,53 cm/sec volt a szabvány az átlag kommerciális gépeknél. Egyéb sebességek 19,05 - 9,53 - 4,76 -és ezek alatt meg fölött is (pl. studiómagnók 38 cm/sec). Ha felszorzod 60-al a 9,53-at, és megjelölöd az indításkor a szalagot, járatod egy percig, megméred mennyit szalag haladt ezalatt - máris tudod, kinek a magnója jár helyesen. Eyébként előfordulhat új ékszíjaknál, hogy annyira feszesek, hogy a már megkopott csapágyak miatt ezért kicsit lassabban jár. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2014
A motor is teljesen ki lett takarítva teljesen könnyen forog egy kicsit sem szorul .
Sikerült megnéznem mindkét magnón a sebességet , haveromén teljesen tökéletes , viszont tényleg az enyém lassabb meg is találtam az okát miért ... rossz a szalag továbbító görgőm ha csak hozzá is érek a görgőhöz teljesen leáll a szalagtovábbítás . Egyik nagy gond az , hogy ezeknél a magnóknál alig szélesebb a görgő , mint a szalag másrészt ez teljesen fel van keményedve . Köszönöm a segítséget .
Bár reménytelennek tűnhet, de azért gyártanak még nyomógörgőket ezekhez az oldtimerekhez is.
Nézz körül, ha az egyéb részei rendben vannak a magentofonodnak, ITT találhatsz hozzá alkatrészt.
Ezekbe a rettenetekbe van valahol görgőm. Meg kell néznem, milyen állapotban lehet.
Nem a szalagsebességre mondtam, hanem a motor fordulatszámra. Meg lehet mérni vele a fordulatszámot, csak meglehet egy kicsit sokat kell rajzolni. A cikkben ott a képlet, hány sáv kell a 2800, 2850, 2900 n/1 fordulathoz. Abból már meg lehet saccolni a ténylegest.
A szalagsebességet valóban időméréssel lehet megállapítani. Én mindjárt a nyomógörgőre gyanakodtam, a motor fordulatszám változására kicsi az esély, csak ha valami csapágy finoman szorul, de akkor a motor melegszik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |