Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések problémák
Lapozás: OK   85 / 136
(#) subwoofer220 válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Ez se rossz! :wow3:
(#) Honda130 válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Ezt nem hiszem el! Harmad akkora értékúű kondenzátor van benne?! Ez nagyon durva. Azért a csalásnak nincs határa.
(#) Honda130 hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Srácok!
Egy új kérdésem lenne: Adott az én két Monacor Carpower sp302 mélysugárzóm. Mellé kaptam szettben tök jó csipogókat és középhangszórókat. Nagyon tetszik a hangjuk. Természetesen kaptam hozzá 3 utas hangváltókat is. Tehát úgy kaptam a szettet, hogy csak az én Monacor-jaim idegenek a rendszertől. Van is hangerő külömbség, amire kéne megoldás. A hangváltó után a magasakat és a közepeket meg lehetne fékezni ellenállással? Azért, hogy a hangerejüket egyensúlyba hozzam.
Köszönöm!
(#) neocska válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Hello! Na én végleg lemondtam hogy vegyek egy autobavalo kondit, inkább házilag összerakosgatom több kissebb és kimért kapacitásu kondibol
(#) Gyozo92 válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
legalább a külső feliratos kék fóliát lehúzhatták volna a belső kondiról...
(#) oregtamas0202 válasza pinyó39 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Üdv!
Mi az hogy gyáritól nagyobb generátor !
A pótaksit értem , de egy átlagos erősítőhöz és zenéhez, minek?
Megmagyaráznád hogy miaz hogy "egy jól kivitelezett erősítőd amibe beleszuszakoltak vagy 30 db kondit a 12 voltos részre."
Te láttál már ilyet?
Vagy tudod hogy miről beszélsz?
Egy 6 hengeres 6000cm/3 motort egy trabiba?
Attól az még trabant.
A képen az erősítők alatt 3db 70Ah aksi van meg gyári elől.
Az erősítők előtt 6db 30cm Woofer van, miden erősítőre 1db.
No én kiszállllok ,elvagytok Ti , egymás jótanácsával, meg a fogalom zavarral.
A fellengzős szöveg után jön az MNC és SAL 50% áron.
ÖregT
(#) subwoofer220 hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Egyébként az autókondiknak van "REM" kivezetésük?? Vagy a nap 24 órájában pufferolja a semmit?
(#) oregtamas0202 válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Üdv !
Nincs , illetve 20-40 Farad nál van , de ott is csak az elektronikát kapcsolja.
Ugyanis ott már áramot is tud mérni, nemcsak feszültséget.
Mivel a ilyen nagy kondiknak nagyobb a vesztesége , (az az fogyaszt az akkumulátorbó , így időnként a feszültség változásra az inteligens elektronika be-be kapcsol rövid ideig, ami fogyasztással jár ).
Mivel párhuzamos tag az akkumulátorral, így mindíg azonos a feszültségeis.
Egy akkumulátor is kisüti saját magát egy idő múlva , annélkűl hogy hibás lenne.
Természetesen minél nagyobb a belső salakanyag , levált oxid , annál hamarább sűl ki.
Ha kapcsoló szállal működne akkor hogy töltenéd fel , vagy sütnéd ki egy -egy ki-be kapcsolásnál?
Öreg T.
(#) Gyozo92 hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Sziasztok!

Autóhifiben annyira nem vagyok otthon, inkább PA cuccosokat építgetek. De elgondolkoztam egy kicsit ezen az egészen. Van bennük egy kis cupka inverter, ami éppen elbírja a végfokot. Ezek után kondit meg pótakksit tegyek elé? Meg se tudja rántani rendesen az invertert. Sajnos az átlagos erősítők így néznek ki. 30 kondi helyett általában jó, ha 4 van benne. Ja, és ezzel hajtunk valami szórót 2 Ωon, ergo alacsony feszültségen hatalmas csúcsáramok jelentkeznek, sok-sok amper, ami a tranyókat/feteket sem kíméli. Na ezen szerintem nem segít egy kondi. Biztosan használ valamit, mert csökkenti a hirtelen fellépő csúcsokat (igaz a bennük lévő inverter már lecsonkítja a csúcsokat ha ki van hajtva mert gyenge) De legalább elmondhatjuk, hogy nézzétek! Nekem 500 wattos erősítőm van a kocsiban, rá van írva a tetejére Meg még kondim meg akksim is van előtte
(#) subwoofer220 válasza Gyozo92 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Az enyémre 1000WATT van rábiggyesztve! :smoke:
(#) subwoofer220 válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Tehát nyugodt szível hadjam rajta az aksin?
(#) Gyozo92 válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Ajajajajajj Hát én most fejeztem be a 2x500 wattos erősítőm egyik oldalát dobozolva meg minden, és lepróbáltam. Hát a kocsit szétverné az biztos Igaz 2x80 voltról megy 8 Ωra még nem is négyre.
(#) Gyozo92 válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Én úgy láttam, hogy rajta szokták hagyni...
(#) subwoofer220 válasza Gyozo92 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Oké köszi! Csak kicsit fura, hogy ott lesz mindig áram alatt..
(#) temerini48 hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Segitsetek! HANSEATIC CDXS-4 bekötése kellene. Köszi...
(#) EcoPityu hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Jól belegabalyodtatok a kondi témába!
Nálam is van egy régről "ittmaradt" 500.000µF-os "autóskondi" és már abban is csak a fele a valós átmérő a dobozának, most fogom áttenni egy sörösflakonba, mert fogdossa azt az elektrolitvackot aki akarja...

Vélemény:
Nagyobb CICI, több kuncsaft! /tehát csak biznisz!, avagy mókusvakítás!/

Másik vélemény: Pirotechnikus mivoltomból kiindulva elgondolkodtam, hogy életvédelmi szempont!
Ha az a kondi pukkan, bizony első tágulásának pillanatában, mert van kitölthető hely, csak nyomást növel a plusz űrben, majd a biztonsági gumidugót kilőve leereszt, te meg azt hiszed, hogy valaki odadurrantott...
Ha nagyobb erővel gázosodik, akkor a gumidugó helyett az elektronikát közvetíti a plafonkárpitba...
Mellesleg azért azt a 2F-ot meg is kéne már valakinek mérnie!
Kisütési idővel biztos arányos, tehát akár egy áram, egy feszültségmérő, egy stopper és egy fix ellenállás is elég a kapacitásméréshez, csak én már nem tudom az időállandóból hogy is jön ki, ezért nem okoskodok bele...
Néhány jó tanács:
Az általunk összerakott párhuzamos kondi, legalább valós értéket képviselhet, akinek van ideje, sok forrasztóónja, hajrá!
Egy gyenge akksit, egy épp megfelelő generátort , és vastag kábelezést nem helyettesít még x sok F-os kondi sem!
Pinyó, bizonyára arra gondolt, hogy p.l. az Opel Corsa "C"-hez gyártottak a 70A-estől a 110A-esig generátort, persze motor, és felszereltség függvényében beépítve (1,7-es klímásba már a 110-est), ha a generátorod a teljes elektromos fogyasztás plusz 20%-ra van méretezve, akkor egy 80A-t zabáló erősítővel vagy nem használod a világítást, vagy nem várod el a kocsitól, hogy az összes 200-300W-os venti hűtsön a motortérben...
Ilyenkor akár , ha bírja a moci főleg, nagyobb generátor (típusazonos) is beépíthető!
Az energiát pedig csak a pótakksikból lehet levenni, mert az üzemi akksi kell oda még a következő elinduláshoz is!
A beletuszkolt kondikról annyit, hogy annó a Soundstream-emben 18db GoldCap 1000uf-os kondi volt a 12V-os oldalon egyrakáson egy 40A-es fogyasztáshoz... /35mm2-es betáppal/ Lásd ezt is

Pityu
(#) neocska válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
na ezek tényleg nem sporoltak a kondikkal
(#) subwoofer220 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Idézet:
„Az általunk összerakott párhuzamos kondi, legalább valós értéket képviselhet, akinek van ideje, sok forrasztóónja, hajrá!”


Én erre már gondoltam,és jó lenne látni a saját puffer bankomat

Valamint, ha építenék egy saját puffer bázist,ahhoz nem kell semmi elektronika?
25V-osakat kell összepakolni?
online 24 órán át lehet áram alatt? (Ha minden igaz, a bolti igen!)

Valamint 2x80Watt (RMS) erősítőhöz mennyi "uF" Szükséges? (4 csatorna,1 subwoofer hidalva és sztereóban a frontok!)

Remélem nem tettem-fel túl sok kérdést!?
Előre is köszönöm! :lama:
(#) Gyozo92 válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Hogy érted, hogy nem kell elektronika? Ez is maga az elektronika hehe

Amúgy elvileg lehet áram alatt 0-24 óra szerintem egészen addig, amíg tönkre nem mennek. (kifolynak vagy hasonló) Mivel tegyük fel a számítógép is be van kapcsolva nálam majdnem mindig és nem zavarja a kondikat amíg élnek. Bár az élettartam biztosan csökken azért. Hogy kocsiban 12 voltra menyi kell, hát 2x80 wattra azt sajnos nem tudom. Szerintem semennyi, de minél több annál jobb
(#) pinyó39 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Vére valaki a félmondatomból is levette a lényeget, igen a német autókon anno csereszabatos volt a generátor 50A-es határon belül, örömmel hallom hogy másnak is volt Soundstream végfoka, a pótaksi jó dolog.
oregtamas0202
Igen már akkor is építettem transzverteres végfokot amikor az ACR (Axton és Rodek termékeket ) még a német Autóhifiben sem hirdetett. A SAL meg a MAC egy kincsesbánya, volt olyan év hogy kb. 200db-ot javítottam meg belőlük (minden csak nézőpont kérdése).
A 1051692-es hozzászólásod egy része meg kb olyan volt mint hogy a Föld lapos oszt kész. Javaslom tanulmányozz egy pl: Brax IPC kondit.Bocs hogy érdeklődőm, de nem voltál valamikor kereskedő?
(#) Gyozo92 válasza EcoPityu hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Szia!

Nekem egy olyan kérdésem lenne hozzád, amit még nem feszegettünk kondi ügyben, de igencsak fontos lehet, mielőtt beleesünk abba, hogy de jó a hatalmas kondi az erősítő előtt. Nem tudom már hogyan hívják, de a kondik adatlapján fel szokott lenni tüntetve egy táblázatban, hogy hány amper tud adni csúcsáramnak. Ezt a láb vastagságának és a kondi méretének függvényében meg még biztos valamik alapján kombinatorikázzák ki valahogy. A snap in kondiknál láttam 3 ampert! A vékonyka lába miatt meg a kicsi mérete miatt. Viszont csavarosnál (nagyobb, vastagabb láb) láttam olyan 8 amper körüli értékeket.
Ezt figyelembe is szokták venni a gyártók (én PA erősítőkben tapasztalom) hogy pár nagy kapacitású kondi helyett sok kicsit használnak. Pl 3300µF-ből raknak bele egy csomót. Hogy ezt a "csúcsáram limitet" kompenzálják. Ellenkező esetben levágjuk a csúcsáramokat, mert a kondik nem tudják kielégíteni, a táp összeomlik (feszültségesés) következik be.
Az jutott erről eszembe, hogy ez az autós kondiban hogyan van megoldva? Mert ha nem képes kielégíteni az igen nagy csúcsáramokat, akkor fölösleges, hogy egyáltalán ottan, mert csak kínlódik. És így lehet akárhány farádos is...
(#) oregtamas0202 válasza pinyó39 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Üdv !
De igen , és még mindíg.
Viszont a megjegyzést nem értem , valószínű a hiba nállam.
Akkor az EBM Kft. ismerős név ?
A SAL hol volt akkor ?
Még kapcsolókat sem árúlt nemhogy erősítőt !
Az EBM Kft. is az ACR-től vette már akkor is az AXTONT és az EM-PHASERT.
No és a MAC még akkor U.S.A. volt.
Öreg T
(#) pinyó39 válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Létezik olyan automata kondi (és REM "szálas" is) ami nem csak az elektronikát, hanem a kondit is leválasztja nyugalomban ( pl. leállított beriasztott jármű) az autó elektromos hálózatáról. Többek közt én is terveztem olyat.
Abban sem lehetsz biztos, hogy az aksival az 5 méteres kábel végén párhuzamos kondin (ha megindulnak a több tíz amperek) egyforma feszültséget mérsz (multiméterrel látszólag igen).
(#) djszega hozzászólása Aug 26, 2011 /
 
Nem igazán az erősítő topicba tartozik,de valamilyen szinten mégis! Na szóval nekem az a problémám,hogy pioneer fejegységemben,az rca kimenetek gnd-it egy biztosíték védi,ami nekem elszállt,és csak bonyolult és drága szétszedési munkák után lehet hozzáférni...mivel a legalsó nyáklapon van forrasztva.

Kérdésem,hogy letestelhetem-e az rca testpontot pl. a készlékházhoz,vagy ezzel csak bajt csinálok?
(#) emmzolee válasza djszega hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Bajt nem csinálsz, de szerintem nem fog meg szűnni a generátor zaj a hangszóróból. Nem olyan bonyeszos szét szedni egy fejet. Ugorj neki. 15 perc alatt meg vagy vele. Persze figyelni kell, hogy össze s tudd rakni.
(#) djszega válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
igen igen,a szétszedésben vér profi vagyok,ráadásul a szervízleírása is megvan cakk-pakk...na legyen,nekiugrok,de ha nem sikerül,a te lelkeden szárad Viccelek,köszi az infot! Hogy ráéreztél a panaszomra "generátorzaj...
(#) oregtamas0202 válasza pinyó39 hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Üdv!

Ezekkel nem vitatkozom , tudom és elfogadom.Ha megnézi amit írtam , tettem említést ezekről.
Amikről a fórumon szó van , az az egyszarű dolgok, és még arra sem veszika fáradságot hogy utánna nézzenek, holott a modik már unásig figyelmeztetik Őket.
Én mérésekről , feszültség értékekről nem beszéltem.
Multiméterrel csak átlagot lehet mérni .
Majd írik privát.
Öreg T
(#) EcoPityu válasza subwoofer220 hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Szia!
Már leírtuk, hogy a 16V-os is untig elég!
Ha félted, hogy baja lesz az autónak, avagy a kondijaidnak az autótól, akkor 70A-es izzítórelé, kicsi olcsó töltőelektronika, és egy remote szál... Majd bekapcsol, ha használnod is kell!
Méretezésről annyit, hogy 100Hz-es lüktető egyenfesznél pufferolásra Amperenként 1000µF-ot használunk, akkor, itt, ahol nem ingadozik, csak a tápkábel ellenállásán a tápfesz, elvileg még ennyi sem kellene, ha jó a kábelezés...
Az erősítőd biztosítékának értékét vedd alapul, annyi ezer uF!
Pityu
(#) EcoPityu válasza Gyozo92 hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Szia!
Lefényképeztem neked a 0,5F-os kondimat!
Mint láthatod, belül ez is több rétegben feltekerve egy párhuzamos kondenzátor tömb...
Azok a lemezkivezetések 1cmx0,3mm -esek, ekkora alu keresztmetszetben lapbiztosítéknál 50A-t átvisznek, 100-nál melegszik...
Szóval, azért ennél legalábbis odafigyeltek rá , ha jól rémlik ez egy BRAX-volt!


(lehet nagyobb a "szivar" a 0,5-ösömben, mint a VIDEO 2F-osában...)

Pityu
(#) EcoPityu válasza pinyó39 hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Szia!
Akkor én még a Trabi 42A-es generátorát is féltettem, ezért kapta hátra a 66Ah-s HOPPECKE akksit, a 35mm2-es "drótokkal"

Pityu

DSCF0011.JPG
    
Következő: »»   85 / 136
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Okt, 24. Pé
17:27:11
Jelenleg 573 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu