Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 16
(#) kerio hozzászólása Szept 23, 2011 /
 
Sziasztok.

Azt szeretném kérdezni, hogy a cdi bekötésnél a 'leállítás'(absteller) kapocsra, ez a középső, elvileg fekete-fehér vezeték, egy kapcsolt testet kell rákötni?
Ha bekapcsolom rá a negatívot, blokkolja a cdi-t?
Köszi,üdv kerio.
(#) Krisz03 válasza kerio hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Igen, ha testet kapcsolsz rá, akkor rövidrezárja a gyújtótekercs pozitív félperiódusait, azaz leáll a motor.
(#) kerio válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Köszi.
Amúgy így szokás leállítani a mocit, hogy rákapcsolják a testet, vagy a gyújtó tekercset szakítják, pl. gyújtáskapcsolóval?
(#) ferii válasza pannonia_23 hozzászólására (») Szept 24, 2011 /
 
van egyfajta higitó ami kioldja a mügyantát utána mézek
(#) Krisz03 válasza kerio hozzászólására (») Szept 24, 2011 /
 
Mindig testeléssel kell leállítani az ilyen gyújtásrendszerű motorokat. A megszakítósat is (kivéve az akkuról üzemelőt: MZ).
(#) kerio válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 24, 2011 /
 
Köszi az infókat, megpróbálom bekötni.
üdv.
(#) kerio válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Üdv.
Bekötöttem a cdi-t, adott szikrát, beindult a moci 15mp-re, leállt, és nem indult utána.A 'leállítás' pontja üres maradt, csak a 4 szélső pont volt bekötve.
Indítóztam kb.2-órn keresztül, persze szünetekkel, de csak bele-bele 'rúgott'.Aztán már nem adott szikrát sem, másik trafó, azzal sem.Lehet, hogy a cdi nem bírta?
Lehet, hogy a karbi is kuka? Mondjatok v.mi 5letet.
(#) kerio válasza kerio hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Megoldottam!!
Vettem új alaplapot, új trafót pipával, új cdi-t, új gyertyát.
Most már megy a gép, de mire összeraktam bejött a hideg.
(#) pakaierik hozzászólása Okt 15, 2011 /
 
Helló! Engem az érdekelne hogyan tudnék tiltást tenni az 5érintkezős cdi-mre? Csak azért gondolom hogy lehetséges mert láttam láttam a youtube-n egy videót amin a simson tirisztorára szeretlek egy kondenzátort és annak a µF-jával határozták meg hogy milyen fordulaton tiltson. Hátha lehetséges ez a a Dionál is! Amúgy simsonon lesz a gyújtás(Y)!
(#) diablo300 hozzászólása Okt 27, 2011 /
 
sziasztok hogykel kiszedni a tiltást a cdi böl légyszi irjátok le mert nagyon kéne hogy mit hogyan kell cserélni mert elromlot a gyujtás és a másikal nem akar normálisan meni köszi
(#) banyaiakos válasza diablo300 hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Nagybetűk, írásjelek és talán választ is kapsz. Most idehánytál valamit és ezek után azt hiszed van aki komolyan vesz?
Amúgy, meg olvass bele a témába...
(#) Bells hozzászólása Nov 13, 2011 /
 
Sziasztok!
Szerintetek triakkal lehet helyettesíteni a tirisztor gyujtásban ?
(#) Joshua hozzászólása Ápr 6, 2012 /
 
Feltötök 1-2 képet ide, hátha valakinek jól jön.
Honda Dio AF18 két csatlakozásos CDI.

1.jpg

2.jpg
   
(#) natzol hozzászólása Júl 10, 2012 /
 
Sziasztok!
Tönkrement a Honda NS1-es motorom CDI-je, szétszedtem, visszafejtettem csatoltam a képen. Fórumokon javasolják helyette a Honda Dio CDI-ket. Szerintetek jók lehetnek hozzá? illetve láttam itt a fórumon is ilyen egyszerű áramkört, érdemes megépíteni? Üdv. Zoli
(#) laszloadam4 válasza natzol hozzászólására (») Júl 11, 2012 /
 
Szia!
Nekem bejött a Honda Dio CDI.Én Honda MT-be szereltem bele.
Üdv.:
Laci
(#) tapszer válasza natzol hozzászólására (») Júl 11, 2012 /
 
Szépen leszeted a rajzot ! Kapcsrajzra nem forditottad át ? Kiváncsi lennék a kapcsolásra !
(#) natzol válasza tapszer hozzászólására (») Júl 11, 2012 /
 
Szia
Gondolkoztam rajta, de van benne 2 olyan alkatrész amit nem lehetett beazonosítani (feketével jelöltem) egy műszerész ismerősöm szerint azok a Hondának a saját tokozású alkatrészei, hogy ne lehessen lekoppintani az elektronikát, vagy javítani. Ezért nem csináltam meg a kapcs. rajzát. Ezért keresek valami más belevaló elektronikát. Nincs valami tippetek?
(#) mb5 hozzászólása Aug 24, 2012 /
 
Sziasztok már végig olvastam mindent itt de sajnos nem lettem okosabb, van egy 6 voltos Honda mb5 motorom. Régebben ki pörgött 8500-ig most akármit csinálok nem hajlandó 6000-főlé menni olyan mint amikor a kocsibban elveszik a gyújtást. Kérdésem az hogy okozhatja e ezt olyan hogy a gerjesztő tekercs esetleg zárlatos és ezért kisebb gerjesztés jön létre vagy mi lehet a hiba. (cseréltem már gyertyát, takarítottam már karbit próbáltam kisebb nagyobb fúvókát a karbiba)
(#) mb5 hozzászólása Aug 26, 2012 /
 
Tényleg amatőr vagyok ehhez a témához. Az jó ha alapjáraton a gerjesztő tekercs 24v add le és 6000 körül amikor elkezd ki hagyni akkor már csak 11v ? Valaki segítsen
(#) mex válasza mb5 hozzászólására (») Aug 26, 2012 /
 
Ha régebbi típus és ilyen kivitelű: akkor a gerjesztőtekercs a hibás. Néhány menet zárlata még nem okot teljes működésképtelenséget, csak az Általad is leírt jelenséget produkálja. A tekercs újracsévélése a megoldás.
(#) mb5 válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2012 /
 
Köszönöm a válaszod Akkor először elviszem újra tekercseltetni.
(#) rolie válasza nagy hoho hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
Szia!
Induktív terhelés (motor) lévén illenék antiparallel dióda is, ráadásul szabadonfutáskor generátoros üzemben is visszafelé folyna az áram. Valószínűleg ezt nem szeretik a fetek. Nyilván ha átüt az egyik, akkor a többin nem akaródzik annyira az áram folyni, ezért halálozik el csak egy.
(#) mb5 hozzászólása Szept 17, 2012 /
 
A tekercseket kimérték azok elvileg jók, akkor most veszek bele egy új cdi-t. Kérdésem a következő a HONDA DIO melyik típusát kell megvennem, mert van af18 af25 stb...
(#) mex válasza mb5 hozzászólására (») Szept 17, 2012 /
 
Idézet:
„A tekercseket kimérték azok elvileg jók”

Ellenállásmérővel nem tudod teljes bizonyossággal megállapítani a tekercshibát. Az elvileg jó, azt jelenti, hogy elvileg vígan tudnál motorozni, csak gyakorlatban nehézkes a dolog...
Ha az új CDI egységgel is ugyanazt a hibát produkálja, akkor egyvalamiben legalább biztos lehetsz: van egy tartalék gyújtóegységed.
(#) peter1995 hozzászólása Okt 21, 2012 /
 
Sziasztok. Igaz nem honda dio de még lehet annak is hasonló a gyújtása.
Naszóval van nekem egy ducati energia gyújtásom. simsonhoz lett építve. Közdarabban mindene megvan egyedül CDI-t ne kaptam hozzá csak egy kis trafócskát. No az a gondom hogy volt nekem itthon egy alap CDI-m (3 alkatrész kondi, tirisztor, dióda) amivel működött is kafán. aztán ma mikor indítani akartam a motort nem indult. Aztán ha világításra raktam elindult de alapjáraton leállt. Biztos rossz a gyújtáskapcsoló már régóta szórakozik. Lehúztam a sarut de semmi változás. A motor nem indul. a gerjesztő ad feszültséget a kondi fel is tölt 200-230V-ra amit 2x is sikeresen megfogtam... A jeladó is ad feszültséget, de a trafóig már nem jut el az áram. Ebből arra következtetek hogy a tirisztor halt meg. Viszont mivel ez egy nagyon alap CDI ami eredetileg babettához van így inkább szeretnék egy megbízhatóbb ehhez való CDI-t. Ehhez kellene nekem segítség rajz formátumban
Ilyen a gyújtás.
(#) pocimix hozzászólása Nov 11, 2012 /
 
Sziasztok tudna valaki segíteni, hogy mi ez?
(#) peter1995 válasza pocimix hozzászólására (») Nov 11, 2012 /
 
Szia. Szerintem egy ellenállás. HA a kivezető drót és a ház között 6,7 ohm van akkor valószínű hogy az.
(#) Ifjbockgaben hozzászólása Nov 25, 2012 /
 
Sziasztok! Remélem nem lincseltek meg, hogy nem nyitottam új témát

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy Rieju Toreo 50ccm 4T-s robogóm, egyszer csak nem akart szikrázni (állítólag azért, mert visszaköttem a benzinszint jeladóját) én mint nagy elektrós szakember, kiröhögtem a tagot. Közben kicseréltem a CDI-t és a feszültség szabályzót. Nem volt szikra. A sok ezer forintos kiadás miatt annyira berágtam, hogy elvágtam a benzinszint jeladóját. Akkor szikrázott kb 3-at és utána megint elnémult. Szétszedtem és nekem komoly fejtörést okoz, hogy mi lehet a hibája, tekintettel arra, hogy a jeladó állórésze az a mágnes, és valami vasszerűség forog a lendkereken. Méregettem feszültség és áram jön le a tekercsről, a lámpák működnek, és még a duda is.

Ha valamilyen rajz kell, vagy esetleg valakinek kell a CDI (racing 4t) visszafejtett nyákterve az írjon, és feltöltöm.

A segítő válaszokat előre is köszönöm.

Tisztelettel: Gaben
(#) zolika60 válasza Ifjbockgaben hozzászólására (») Nov 25, 2012 /
 
Egy pici kereséssel jobb témát is leltél volna.Bővebben: Link
(#) Ifjbockgaben válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 25, 2012 /
 
Honnan veszed, hogy pont a CDI a hiba?
Következő: »»   7 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem