Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   13 / 25
(#) Stampf hozzászólása Szept 15, 2013 /
 
Sziasztok! Elemcsere után a távkapcsolóval nem működik a központi zár. Minden más működik. Ki tud valami megoldást. Üdv.: Zsiráf
(#) Slash119 hozzászólása Szept 15, 2013 /
 
Hello, az hogy lehet, hogy elsőre csak a bal oldalon nyit a kp zár, ha viszont be indítom a motort, akkor nyit a jobb oldalon is?
(#) mineral válasza Stampf hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Indítsd el vele az autót. Utánna jó lesz.
(#) MIL_2013 hozzászólása Szept 18, 2013 /
 
Sziasztok!
Tudna-e valaki segíteni abban, hogy chevrolet aveónál hol van elhelyezve a központi zár vezérlése,
ilettve kapcsolási rajzot hol találok.
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) parkourdaw hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Üdv.
Vettem egy Thunder márkájú központi zárat a kocsimba. Egy 88 as évjáratú Zastavába.
A problémám az lenne hogy, van 4 db motor 2 vezérlő, (5 drótos) és 2 db követő motor,( 2 drótos) Meg adtak hozzá egy vezérlő elektronikát. A kábelkötegen van egy csoki ami a vezérlőbe kell dugni.Ez nem távirányítós hanem kulccsal nyílós megoldás lenne. Azonban bekötöttem adtam neki teste,+és ha mozgatom a motort nem mozgatja a többit.Viszont van még 2 db kábel egy fehér és egy barna ha a 2 kábelt összekötöm és + hoz érintem akkor nyit,zár újabb érintésre hogy tudnám bekötni úgy hogy a kulcs elfordításával a zárban az nyissa az ajtós és elküldje a jelet a többi ajtóba is ?
(#) Inhouse válasza parkourdaw hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Azért vannak az 5 vezetékes motorok, mert azok vezérlik a többit. A kék-zöld a motorok 2 szála, ez mindben van. A fehér-fekete-barna az 5 vezetékes motorokban levő mikrokapcsoló kivezetései. A fekete a COM, a fehér és a barna a NO és NC érintkezők. Általában testet kapcsolnak, így a fekete az fix test. A fehér és a barna a motor, és beszerelve a zár helyzetétől függően kerül testre, vagy az egyik, vagy a másik. Ebből tudja a vezérlő, hogy hova menjen a többi a motor.
Tehát amíg nem kötöd be mind az 5 vezetéket legalább egy 5 vezetékes motorba ne várj csodát!
Nem lenne jobb megcsináltatni valakivel, aki már látott olyat, aki már hallott olyanról, aki már beszélt olyannal, aki már csinált ilyet?
(#) parkourdaw hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Nem szeretek dolgokat csináltatni elég sok mindent magam csinálok mivel nem tehetem meg hogy egy 3 órás műveletért 10e ft-ot dobjak ki . Képesnek érzem magam bekötni egy szerencsétlen központi zárat . A problémát megoldottam magamtól is . És gondoltam egyértelmű hogy a motorok be voltak kötve a kábelkötegbe, nem a levegőbe basztattam a bekötetlen motort...
(#) Inhouse válasza parkourdaw hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Abból amit leírtál ennyire tellett...
Miért nem mozgatta a többit, a ha össze voltak kötve a vezérlőszálak is?
Idézet:
„Viszont van még 2 db kábel egy fehér és egy barna ha a 2 kábelt összekötöm és + hoz érintem akkor nyit,zár újabb érintésre”

Ezt a 2 kábelt nem kell egymáshoz kötni és +12V-hoz sem. Felváltva kell vagy az egyikre, vagy a másikra testet adni, akkor vált állapotot a zár. Feltételezve, hogy testet kapcsolós, mint a forgalomban levők 99%-a. Tehát ezt a kettőt kell összekötni a riasztó megfelelő 2 kimenetével, erre való. Régen ez külön bemenet volt, manapság inkább ki sem vezetik külön, vagy ha igen, akkor belül össze van kötve a másik fehérrel, barnával.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
(#) zolcsi33 hozzászólása Okt 26, 2013 /
 
Sziasztok!

Van egy wolksvagen Golf 4-esem. A központi zár ha jól tudom utólag beszerelt. Eddig minden jól működött viszont valami oknál fogva a jobb első ajtó elkezdett fordítva működni ha lezárom akkor az az egy nyitva marad ha pedig kinyitom a másik 3 kivételével bezáródik. Mi lehet a megoldás?
(#) Inhouse válasza zolcsi33 hozzászólására (») Okt 26, 2013 /
 
Egy kp zár motor működése nem tud megfordulni. Elektromosan nincs külön szál a motoroknak ajtónként, van 2 szál és arra vannak párhuzamosan kötve. Mechanikusan megint nem tud, egy fogasléc mozog benne be/ki, a bekötés adja meg, hogy a behúzás vagy a kitolás a nyitás/zárás.
Leírnád rendesen, hogyan is van ez? Tehát mivel, milyen módon zárod és melyik ajtóban levő zár mit is csinál, mert nekem nem teljesen egyértelmű...
Ha tökéletesen működik, csak az a zár fordítva, akkor valaki átdugta a motor 2 szálát...nem volt mondjuk szerelőnél, akinek le kellett vennie az ajtókárpitot? Hangszóró csere, elektromos ablak javítás, fóliázás, zárcsere...javítás...
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2013
(#) zolcsi33 hozzászólása Okt 26, 2013 /
 
Szia,
annak ellenére működik fordítva, hogy szét lett volna szedve bármelyik ajtó. Csak a gyújtáskapcsoló lett javítva, de úgy gondolom annak semmi köze hozzá és nem közvetlenül utána lépett fel a probléma. Példa a távirányítón a zárást megnyomva az összes ajtó lezár a jobb első nem. A gombot manuálisan lenyomom, ezután nyitás gombot megnyomva az ajtók nyitnak, a jobb első is, viszont utána egyből le is tolja. Ugyanez fordítva. A zárást nyomva a jobb elsőt feltolja a többi lemegy. A vezérlő elektronikára tippeltem először, mivel az ajtók nem voltam szétszedve, de akkor megpróbálom szétszedi az ajtót és felcserélem a két vezetéket.
(#) kenderti hozzászólása Okt 28, 2013 /
 
Szevasztok! Ha tudna nekem valaki segiteni,meg köszönném,ugyanis egy wolcwágen pólo classik kocsival van de nahy bajom . Ugyanis az ablakok motorja nem mőködik se a ball se ajobbat nem tudom müködtetni,a biztositékok jok a csatlakozókban meg van a 12v de azt hiszem a zközponti zárral is kapcsolatban van ahogy én láttam.szeretnék valamilyen segitséget kapni vagy esetleg rajzot róla mert akkor jobban eltudnák igazodni azt hizsem. Köszi elüre is.
(#) Inhouse válasza zolcsi33 hozzászólására (») Okt 28, 2013 /
 
Érdekes...
Idézet:
„A vezérlő elektronikára tippeltem először”
...motorosnál nem lehet, 2 vezetékre vannak párhuzamosan kötve a motorok, csak egyformán mehetnek (mivel előtte jó volt és nem nyúltak hozzá). Most azon agyalok, hogy valami elvetemült mechanikai rákötésnél lehet-e olyan lelazulás, hogy megfordulhasson a működés...nehéz dió...nézz bele, csinálj képet és meglátjuk! Ha a vezetéket megfordítva jó lenne, akkor ez egy X-akta...általában ki szokott derülni, hogy mi okozza és nem szoktak UFO-k lenni az elkövetők!
Ha gyári, akkor más tészta!
(#) Inhouse válasza kenderti hozzászólására (») Okt 28, 2013 /
 
Ha utólagos és elektronika nélküli (nem automata), akkor rém egyszerű... A motorok 2 váltókapcsoló közé vannak kötve, alapból egy potenciálon mindkét kivezetés (általában test). Ha megnyomod a gombot fel, vagy le, akkor az egyik, vagy másik lábra +12V kerül és az adott irányba megy az ablak. Ha nem megy, akkor le kell mérni, mit nem kap(nak) a motor(ok). Ha elektronika is van, akkor azt is át kell nézni.
Ha egy riasztós felhúzó van, akkor ott meg van szakítva a kör és közé van iktatva egy érintkező egy relével, ott is lehet bibi.
Ha gyári, akkor is ilyesmik vannak...
Kérdés, hogyan mentek el, egyszerre, vagy kisebb-nagyobb eltéréssel...ez utóbbi esetben lehet vezetéktörés az ajtóknál. A motorokban van általában egy hőkioldó, de kicsi az esélye, hogy mindkettőben egyszerre szenderüljenek a másvilágra.
Szóval ahhoz, hogy tudjunk segíteni, több infó kell, nem vagyunk sem gondolatolvasók, sem jósok, sem távolbalátók...
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2013
(#) bbb válasza zolcsi33 hozzászólására (») Okt 28, 2013 /
 
Szia!

Nekem az utólag beépített szerkezetem akkor produkált ilyen tüneteket, amikor a rudazat lelazult és a motor emiatt nem tudta jól nyitogatni az ajtót, össze-vissza tologatta a rudazat és ő a rudazatot. Mindenképpen meg kell bontani a kárpitot és első körben mechanikusan megnézni, hogy úgy rendben van-e, csak utána foglalkozz az elektromos dolgokkal!
(#) Inhouse válasza kenderti hozzászólására (») Okt 31, 2013 /
 
Én személy szerint nagyon utálom, ha valaki kérdez, én válaszolok rá, ezt ő megnézi és nem válaszol vissza...hétfőn válaszoltam a kérdésre, ma csütörtök van, és most épp 19órája voltál fent a HE-n....
(#) kenderti válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 31, 2013 /
 
Szevasz,és bocs de elvoltam mással foglalva.értem amit irtál, ez egy Wolcvágen poló és autómata minkét első ajtó ablaka. igen ám de nem távirányitós a boxban van minkét ajtónak külön külön a kapcsoló mármint micrökapcsoló. a központizárnak a vezetékei is a kapcsólokban csatlakozik de mégis kulcsal müködik a zár az sem távirányitásu és arra gondolok nem e valami más játszik közre és talán letiltja mind két motrot. Utólag is bocs hogy nem válaszoltam.
(#) Inhouse válasza kenderti hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Ha van időd visszanézni, akkor legyen még pár másodperc egy rövid válaszra...valamint, gondolom te is külföldről írsz, vagy diszleksziás vagy, ezért nehéz olvasni amit írsz. Se mondatkezdés, se írásjelek, helyesírás... Amúgy is nehéz néha kihámozni a kérdezők írásaiból, hogy mi is a probléma, hát még ha ahhoz is kódfejtés kell, hogy megértsük ami ír.
Még mindig nem derült ki, hogy gyári-e a cucc, vagy nem. Kérdeztem, hogy hogyan hibásodott meg, nem kaptam választ. Elég fárasztó ez így, és ebből lehet, hogy te csak annyit érzékelsz, hogy én kötöszködök...
Meg kellene mérni, hogy mérhető-e valami a kapcsolóknál, vagy automata ablak lévén a vezérlő egységnél. Ennél többet nem tudok ennyi infóból segíteni, értsd meg. Nem én szereltem, nem vagyok ott, te pedig nem írsz olyan konkrétumokat, amiből logikailag le lehetne vezetni, hogy merre kell keresni a probléma okát. Simán lehet, hogy valóban a kp zár vezérlő felhúzó részével van a bibi.
(#) kenderti válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Szia,ép most néztem ide. Nos tudom hogy nem kötözködsz,csak a gépem nem magyar billentyüzetü,és az ékezetek sem olyanok. De,nem is ez a fontos,hanem az hogy megpróbálom le irni amit én tudok a kocsiról. Nos 30-éve vagyok autó villamossági szerelő, és az én időmben csak keleti autók voltak zömében. Ezek a köcsik már nekem, kicsit bonyolultak. Igaz az is,már nyugdijas vagyok és csak megkértek hogy nem e nézném meg,mivel rokonom. Mindezt,azért irtam le, nehogy a továbbiakban félreértés legyen a komonikálás szempontjából.
A hiba úgy kezdődött,hogy az egyik pillanatról a másikra megszünt müködni. A kapcsolónál megvan,a12v+ és a-negetiv is. A motornak az panelján is jelen van. De az ablakemelő motornak van egy panelja ami televan félvezetővel,és bele csatlakozik a központizár elektronikája is. Ez mindkét ajtónál igy van.
(#) Inhouse válasza kenderti hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Köszönöm, hogy megszívlelted a kérésem. Sokkal jobb így.
A leírtak alapján egy közös ponton kell keresni a hibát, mivel mindkét ablaknál egyszerre történt. Tehát nem valószínű a vezetéktörés az ajtóban, vagy hőkioldó hiba...
Alapból a motorokon test szokott lenni, mindkét kivezetésen. Nagy ritkán +12V. Ezeket sima kapcsolós vezérlésnél és elektronikusnál (automata) is 2 váltóérintkezővel szokták megoldani, csak előbbinél ez egy spec kapcsoló, az utóbbinál 2 relé. Meg kellene nézni a motorokon mi van, előbb testhez képest, aztán +12V-hoz képest. Működtetéskor hallatszik-e a dobozból relé kattanás? A kapcsoló milyen? Változik rajta valami kapcsoláskor? Még mindig nem derült ki, hogy gyári, vagy utólagos.
(#) Kisguszti hozzászólása Dec 15, 2013 /
 
Sziasztok !

Először is köszönöm, hogy regisztrálhattam.

Másodszor volna egy problémám. Van nekünk egy Astra Fcc 1.6 -unk. Tünetei a következők: a központi zár nem nyitja csak a bal első ajtót. A zár gyári, kulcsos működtetésű, riasztó, elektromos ablak, tükör nincs. Jobb oldalról pedig azért nem tudom kinyitni mert ott szar a zár mechanikája /sajnos/. Tehát, ha a bal oldalon zárni akarom hallom, hogy a többi motort is behúzná, de nyitásnál, csak egy halk kattogó hang hallatszik a motor vezérlőegységtől. A tank ajtó motorját ha vissza tolom kézzel nyitott helyzetbe, majd ezután bezárom az autót, normálisan lezárja a tankot is. Valamint az összes ajtó motorja reteszelve maradt, nem tudom felhúzni a gombot csak a bal oldalon, mert ott nem működik a reteszelés. A vezetékeket csak a bal ajtó összekötőnél tudtuk megnézni - mivel a többit nem tudjuk kinyitni -, nincs törve stb. Elképzelhető, hogy a motor szart be a bal oldalon, azért nem nyitja valamint azért nem is reteszeli ott ? Kerestem a központi zár vezérlőt a jobb oldalon ,de nem találtam, csak a motor vezérlőegysége van ott. Van egy csatlakozó szabadon, amibe tíz vezeték megy, de nem tudom az mi lehet. Egyébként minden gyári kinézetű, semmi utólagos barmolást nem látok a környéken rajta. Ha mégsem a motor a hibás, hogy tudom feloldani a reteszelést?

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Snekovapa hozzászólása Jan 16, 2014 /
 
Űdvözlök mindenkit.SOS kellene az 1999-es volvo s 40-es központi zárának /nyitójának/programozása az autóban. Előre is nagyon köszönöm.H.L.
(#) kulacsos hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Szép napot mindenkinek. Segitséget szeretnék kérni, egy opel f astra 1992 es kozpontizar bekotesevel kapcsolatosan ,van rajta kulcsos kozponti es szeretnek rakotni taviranyitost .Ha lehetseges egy bekotesi rajz erdekelne .
Elore is koszonom
(#) taita33 hozzászólása Ápr 28, 2014 /
 
Szevasztok!

Lenne egy komoly feladatom. Ujonnan vettem egy fiat grande punto 1,4-es központi zárral, de távirányító nélkül. Most szeretnék beletenni egy távirányítót mivel átgondoltam a dolgot és így jobb lesz. Akkor még úgy tűnt jobb lesz nélküle biztonsági okokból is de hát tévedtem, mint tudjuk tévedni emberi dolog. Nos a lényeg hogy nem tudna valaki egy olyan leírást mutatni ami szerint be tudnék kötni egy WRS-6 távirányító szettet? Mert ilyenem van itthon.

Segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2014
(#) balazs88 hozzászólása Máj 12, 2014 /
 
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!Vw Golf3 autómba vettem egy univerzális központi zár vezérlőegységet!Be is szereltem ahogyan kell.Minden működik nyit-zár indexek villognak nyitásnál zárásnál ahogyan kell!!!DE!!!Ha kulccsal nyitom az ajtót és úgy hagyom a kulcsot akkor az ablakot leengedi, zárásnál pedig felemeli!Ez egy tök alap funkció, DE nem értem most ha a távirányítón hosszan nyomom a nyit-zár gombot akkor miért nem működik ez a funkció
Köszönöm a segítséget nektek!
(#) Picibuszos hozzászólása Máj 22, 2014 /
 
Sziasztok! Remélem valaki tud segíteni nekem. Vásároltam egy delight márkájú bicskakulcsos központi zár vezérlőt a mostani, szintén univerzális vezérlő helyett mert 1 távirányító volt hozzá és az is ramaty állapotban.Most a következőket produkálja. Beszerelés után használtam a dolgot, nyitott, zárt rendesen. Lezárom az autót és ha 1 óra elteltével már nem hajlandó nyitni.Zárás funkcióban halk, erőtlen kattanás hallatszik, nyitásnál semmi.Ha mechanikusan kinyitom az ajtót, utána minden rendben működik ujra. HELP!!! Beleőrülök Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni vagy találkozott hasonló problémával!Erről a vezérlőről lenne szó..
(#) Inhouse válasza Picibuszos hozzászólására (») Máj 22, 2014 / 1
 
Meg kellene nézni, hogy 1 óra múlva meg van-e a tápfesz? Valamint az ebből nem derül ki, hogyan kötötted be. Vannak variációk...
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2014
(#) Picibuszos hozzászólása Máj 22, 2014 /
 
Nem én kötöttem be.Autó villamossági szerelo volt. De ő sem találkozott meg ilyen problémával.
(#) kolyok94 hozzászólása Jún 13, 2014 /
 
Hello!
A segítségeteket szeretném kérni!
Na szóval múlthéten vettem egy központi zár vezérlőt be is kötöttem csak az itányjelzőket nem mert a ködlámpára szeretném kötni csak az lenne a problémám hogy a a központizár vezérlő szaggatott jelet ad ki ezt kéne folyamatosra csinálni valahogy kísérő fény ként egy kb 30-45 másodperces időzitésel.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
(#) proli007 válasza kolyok94 hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Hello! Pld. ezt lehet tenni. Természetesen a T2 helyére olyan P-Fet kell, ami el is bírja a két ködlámpa áramát. (Nem az IRF9540-et.) Vagy az R5 helyére relét, visszafutás diódával.

Központi.png
    
Következő: »»   13 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem