Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rádiós adó-vevő modulok
Lapozás: OK   32 / 52
(#) obenhof hozzászólása Okt 25, 2014 /
 
Sziasztok!

Kezdő vagyok a témában, még csak tanulgatom az rf kommunikációt. RFM01 és RFM02 modulokat használok, az adatlapi kóddal az adatátvitel hibátlanul működik, de 1-2 dolog nem teljesen világos. Az adó először elküld 3 előtagot (0xAA), majd két szinkronszót (0x2D, 0xD4), ezután jön a hasznos adat. Mi a pontos szerepe ezeknek, mi történik a háttérben?
(#) nedudgi válasza obenhof hozzászólására (») Okt 25, 2014 / 1
 
A bevezető kód arra szolgál, hogy a vevő a rádiófrekvenciás háttérzajból ki tudja választani az érdemi információ kezdetét.
(#) obenhof válasza nedudgi hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Igen de nem találom sehol a vevő kódjában, hogy hol figyeli ezeket. A problémám az, hogy ha ugyanebben a környezetben szeretnék használni még egy adó-vevő párost (ami most sajnos még nincs kéznél), ugyanezzel a beállításokkal összeakadna a két adatcsere. A szinkronszót ha megváltoztatom a vevő nem reagál az adóra. Elég csak az előtagot megváltoztatni?
(#) obenhof válasza nedudgi hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Esetleg a szinkronszó és az előtag minden RFM01 RFM02 modulpárnál ugyanaz kell hogy legyen? (0xAA, 0x2D, 0xD4)
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) foxi63 válasza obenhof hozzászólására (») Okt 25, 2014 / 1
 
Szia!
Viszont a szinkron szó után küldhetsz azonosító kódot, amire csak az adott vevő figyel.
A másiknak pedig más azonosító kódot. Az adatok után pedig egy ellenőrző összeget, és ha valamiért nem stimmel, akkor a vevő "eldobja" az adatokat és vár a következő szinkronra...
(#) obenhof válasza foxi63 hozzászólására (») Okt 28, 2014 /
 
Szia!
Én is erre jutottam végül, csak gondoltam, ha integrálva van alapból ilyen lehetőség a modulba, nem bővítem felesleges feltételekkel a szoftvert.
Köszönöm mindkettőtök segítségét!
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2014
(#) foxi63 válasza obenhof hozzászólására (») Okt 28, 2014 / 1