Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ablakemelő vezérlés
 
Témaindító: árpix, idő: Nov 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 9
(#) cicoka hozzászólása Júl 18, 2014 /
 
Üdv mindenkinek! Van egy ilyen tipusu ablakemelő modulom. Az a problémám vele, hogy beépítettem a kocsiba, és mielőtt az utolsó ablaknál jártam már nem húzta fel az ablakokat. Mondjuk a négyből csak egyett működtet. Ez olyan típus, hogy az ablakokat egyesével működteti, hallom is ahogy kattanak egymás után a relék, de az ablakok nem működnek, kivéve egyett. Szétkaptam a modult, de nem láttam rajta semmi szokatlant. Valaki tudna nekem segít6eni, hogy mi lehet a gond vele?
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2014

1648.pdf
    
(#) oci03j hozzászólása Júl 27, 2014 /
 
Sziasztok

Nekem lenne egy 99-es Swiftem és szeretném levenni a bal hátsó ajtóról az ablakemelő kart,de nem tudom hogyan jön le, tudna valaki segíteni ?
(#) vwgabor hozzászólása Márc 12, 2015 /
 
Üdv! Lenne egy 2004-es VW Passat, aminek elöl elektromos ablakai vannak, hátul pedig tekerős. Vettem kompletten bontott hátsó ablakokat kapcsolókkal. Beszereltem, összedugtam a csatlakozókat, zárlatos lett. Nem működik. Elképzelhető, hogy ami van a hátsó ablakhoz csatlakozó, az nem úgy van bekötve, ahogy kellene. Valaki megtudná mondani, hogy kellene bekötni, vagy tudna adni egy kapcsolási rajzot? Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
(#) abcdabcd válasza vwgabor hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Szia!

Ha elvileg olyan alkatrészt vettél, ami egy másik ugyanolyan autóhoz való gyári hátsó ablak, akkor annak a csatlakozójának jónak kéne lennie, mihez képest lenne máshogy bekötve??
A tiedben gondolom ott volt a csatlakozó csak nem volt semmi rádugva, rádugtad, és nem működik, vagy nem ez történt?
Honnan tudod, hogy zárlatos lett?
Ha tényleg zárlatos lett, akkor lehet le is égett benne valami, és mostmár azért nem működik, vagy esetleg kiment egy biztosíték valahol, és azért nem működik...

Amúgy, ha az első ablakban ugyanolyan a motor meg a vezérlés, akkor akár annak a mintájára kinyomozhatod, hogy akkor melyik szál vezetéknek hova kell mennie, gondolom... egy multiméter persze ajánlott a dologhoz, de ide kb a legeslegolcsóbb is jó, legyen benne feszültségmérés (mindben van) meg legyen benne "sípoló üzemmód", azaz szakadásvizsgálat, hangjelzéssel...

Vagy esetleg nem lehet, hogy eleve hibás volt az alkatrész és így nem csoda, hogy nem működik?
(#) vwgabor hozzászólása Márc 12, 2015 /
 
Nem tudom hibás volt-e, bontóból vettem. Anyáéknak teljesen ugyanolyan passat van, csak az gyári 4 elektromos ablakos, azzal lett összehasonlítva. Mások a kábel színei meg mintha máshogy is lennének bekötve. Csak annyi volt, hogy be lett szerelve, összedugdosva, nem lett jó, aztán szétszedve és visszaállítva gyárira. Onnan gondolom a zárlatot, hogy a komfort modul biztosítékai ki is égtek, azóta se központi zár, se első elektromos ablakok, semmi. Azok majd ki lesznek cseréléve. Elképzelhető, hogy a komfort modul sem tudja kezelni a hátsó ablakokat?
(#) abcdabcd válasza vwgabor hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Azt nem tudom, hogy a modul amihez csatlakoztatnád, az mit tud, bár amúgy ahogy olvastam az eredeti kérdésedet felmerült bennem, hogy vajon a vezérlés tudja-e kezelni (például nem-e valamilyen "lebutított" szoftvert tettek-e bele, ha már gyárilag nem tartozék az, amit be akarnál építeni...

Viszont, ha a modul akár szoftveresen nem csinál mondjuk semmit a bekötött eszközökkel, akkor nem tudom mennyire kellene bárminek is történnie, a legegyszerűbb az lenne, hogy akkor csak rákötöd és nem történik semmi -például ha mondjuk utólag a gyártól akarnál ilyet venni, akkor a saját márkaszervizüket se nagyon akarnák esetleg olyan helyzetbe hozni, hogy tönkretegyék a beépített alkatrészt azzal, hogy először csatlakoztatják, viszont a szoftvert meg nem programozták át előtte a vezérlőben... sőt amúgy hogyha ilyen "lebutítós" megoldásról lehet szó, akkor még simán az is elképzelhető lenne, hogy esetleg a teljesítmény-meghajtó alkatrészeket is lehagyják a vezérlőpanelről, amik a hátsó ablak vezérléséhez mennének... (bár lehet olcsóbb egyfélét gyártani szóval kitudja, de ha ott a hw akkor is a sw nélkül nem tudom kéne-e bárminek is történnie)...

Viszont, hogy bedugtad és kiment a biztosíték, így lehet tényleg vagy zárlatos a beépített alkatrész, vagy esetleg fordított polaritású tápot kapott --ehhez tényleg jól jöhet egy rajz, hogy akkor a csatlakozóban ki tudod mérni, hogy melyik a föld(test) és melyik a +++ táp...

De amúgy, hogy írod, hogy van másik ugyanolyan (elvileg) autó a családban, így akár abban megnézve a bekötést össze lehet hasonlítani... bár lehet hogy amit vettél valami más (al)szériához tartozó alkatrész lehet? Más évjárat mondjuk...

De simán azt mondom még mindig, hogy az is lehet, hogy a vett alkatrész a hibás... ha amúgy például megtudnád a táp bekötését a csatlakozón, akkor !ÓVATOSAN!, és leginkább egy korlátozott áramú 12V-os tápról (szóval nem a kocsiakksiról! mert az hatalmas áramot tud leadni, ha rövidre zárják) megnézni, hogy mondjuk forog-e a motorja, ha áramot adsz neki..

Esetleg ha a csatlakozóról teszel fel fotót, vagy akár az alkatrészről is, akkor lehet többet lehet mondani amúgy...
(#) vwgabor válasza abcdabcd hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
csak hétvégén tudom lefényképezni az a baj. megpróbálom ezt a módszert, amit mondtál, hogy megtudjam működik-e egyáltalán amit vettem.
(#) abcdabcd válasza vwgabor hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Viszont ha nem csak két vezeték van rajta, és főleg, hogy a polaritást nem ismered, így elég veszélyes kísérletezni! Ha az áramforrást rövidre zárod --a fordított polaritás, hacsak nincs védelem az eszközben ellene (akár a tápban, akár a meghajtott eszközben), akkor jelenthet teljes rövidzárat alapból... Arról nem is beszélve, hogyha több csatlakozási pontja van az ablakamelőnek, hogy abból csak 2 a táp... a többi az bármi más is lehet, köztük lehet olyan pontokkal, amik pl max 0,5V-ot viselnek el károsodás nélkül...

És az is lehet, hogyha csak tápot adsz rá, attól vezérlés nélkül nem is kell semmit csinálnia...

Sőt továbbmenve, ha még a motort esetleg ki is tudod bontani valahogy, és leválasztani a meghajtó áramköréről (ha van az eszközbe építve), akkor is így látatlanban kitudja, hogy hova és mekkora feszültséget kell kötni, esetleg ott Ohm-méréssel lehet kísérletezni, megpróbálni megtudni, hogy a motor tekercse zárlatos-e vagy szakadt-e esetleg...

Nem tudom mennyire értesz az elektronikához, a hozzászólásodból nem derült ki, de ha minimálisan, akkor nem biztos, hogy érdemes így kísérletezned...

De amúgy ha meg tényleg sokpólusú a csatlakozó amivel ez a modul csatlakozik az autó elektronikájához, akkor a bekötési rajz nélkül, nem biztos, hogy túl sok mindent tudsz mérni, vagy mérni tudhatsz, csak esetleg nem tudod milyen értéket kéne melyik ponton mérni
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
(#) abcdabcd válasza abcdabcd hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
mod: Szóval arra értettem, hogy "így kísérletezned", hogy így látatlanban... ha teszel ki ide pl képet, akkor abból valaki lehet le tud vonni annyi következtetést, ami alapján el lehet indulni valamit próbálgatni... vagy ha persze tudod mit csinálsz akkor hajrá (amúgy is te csinálod, magadnak rontod el legfeljebb mondjuk az autóakksit akkor is célszerű kihagyni, abban lehet annyi energia, hogy egy kisebb keresztmetszetű fémdarabot elolvaszthat, ha pl az rövidrezárja... és ha az épp valakinek a kezében van eközben... szóval nem játék... valami rövidzárvédett kb max 1A-es tápegység vagy hasonló esetleg használható lehet, ha más nem 8-10 ceruzaelem sorbakötve
(#) vwgabor válasza abcdabcd hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
a gyári 4 elektromos ablakosra rádugtam csak a motort, azon tökéletesen, hibátlanul működik. Az én kocsimban a komfort elektronika gyári száma alapján tudnia kellene kezelni a 4 elektromos ablakot is. Nem tudom hol lehet a baj. Ja és azt nem írtam, hogy első próbálkozásra, ahogy rádugtam, nem ment. szétszedtem, minden vissza gyárira, azóta nincs központi zár és már a gyári első ablakokat se lehet se nyitni se zárni... lehet valami biztosíték lett oda. Komfort modulnak merre lehet a biztosítéka?
(#) abcdabcd válasza vwgabor hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Lehet valami biztosíték ment ki tényleg, vagy pedig valami szétcsúszott, és az is lehet azért nem is ment akkor a vezérlés se a te autódon, hogyha úgy tűnik, hogy a másik autóban működik...
Az jó kérdés, hol lehet a biztosíték, nekem az a tippem, hogy valamelyik biztosítéktáblán, a többi között... ha ez egy gyári alkatrész, akkor nem hiszem, hogy csak úgy valahova az egyik kábelbe iktattak volna egy biztosítékot hozzá... A gyári könyvét, ha nincs meg, a netről próbáld meg valahonnan esetleg letölteni, ott gondolom le kéne, hogy legyen írva...

Még akár az is simán meglehet, hogy a te autódban a megfelelő helyen kisebb biztosíték van(volt), mivel a hátsó modulok nem voltak gyárilag benne... és így az a biztosíték leégett amikor megpróbáltad bekapcsolni a hátsókat... bár ez nem logikus, mert gondolom nem a 4-et próbáltad teljesen egyszerre lehúzni, kettőt meg ugye az addigi biztivel is kellett volna bírnia
Próbálj valahol kontakthibát keresni, gyanús, hogy valami valahol szétcsúszhatott és az a hibája az egésznek, és/vagy egy biztosíték is lehet...

mod: Ja vagy most olvasom vissza a hozzászólásod, azt írtad, csak a motort dugtad rá, ha van a motorhoz valami elektronika is, akkor lehet az mondta fel a szolgálatot... Én mivel nem ismerem ezt a szerkezetet, így kép meg hasonlók nélkül tényleg nehezen tudok bármit is segíteni szóval ha tudod fotózd le, minden részét, és akkor az sokat segíthet, hogy egyáltalán aki megnézi a dolog ismerete nélkül is lássa, hogy kb miről van szó...
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
(#) Petya0504 hozzászólása Márc 20, 2015 /
 
Szaisztok! Olyan kérdésem lenne lenne egy ablakemelő motor amit megvennék de nem tudják hogy melyik oldalbol szedték ki! Honnan fogom megtudni hogy melyik oldal melyikhez tartozik szám alapján esetleg? Aki tud íron köszönöm előre is a segítséget!! Üdv!
(#) patrick97 hozzászólása Márc 13, 2016 /
 
Kedves Fórumozók!

Kérdésem lenne hogy hogyan lehet megoldani vagyis nem azt hogy hogyan ,hanem maga a kivitelezéshez mik kellenek? Éppen vásárlás alatt van az ajtókárpit ugye gyári amibe lehet tenni a kapcsolót van neki hely, meg mint említettem a kapcsoló(k) meg a motoros emelő szerkezet. Érdekelne hogy hogyan tudnám ezt kivitelezni még nem csináltam ilyet még sajna nem láttam még a kapcsolót ,kapcsolási rajzot sehol sem találok. Suzuki Alto 1.1 es kis babakocsi, lenne ez a "autócska" miket kell még külön megvennem hozzá? A biztosítékokat mindenképpen szánok bele, de azt nem tudom hogy a kapcsoló kibírja e a motor áramfelvételét vagy közbe kell iktatni egy relét erre lennék leginkább kíváncsi.
Nagyon köszönöm előre is a válaszokat!
(#) Gábor1986 válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Hello!
Először is látni kellene milyen kapcsoló lesz bent. Általában a kapcsoló direktben vezérli az ablakemelőt, nem kell hozzá külön relé. Biztosíték mindenképpen szükséges, oldalanként külön-külön.
(#) patrick97 hozzászólása Márc 13, 2016 /
 
Legalább a relé árát megspóroltam Köszi a választ, a biztosíték úgy kb mekkora legyen? Úgy gondoltam hogy lenne egy fő biztosíték amin a 2 működik illetve lenne 1-1 mindegyik oldalon ahogy említette. Így összesen 3db lenne csak még nem tudom hogy mekkora áramfelvétele lesz annak a motornak.
(#) Gábor1986 válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Nem kell 3, elég oldalanként 1-1. Általában 15-20 Amperos biztosítékot szoktak beépíteni.
(#) patrick97 hozzászólása Márc 13, 2016 /
 
15-20 elég erősek azok a motorok akkor mindig lenyűgöztek ezek a kis találmányok amiket autókba építenek be és milyen erősek a kicsikék. Köszi, remélem nem sokára többet tudok a kapcsolóról meg a többiről de úgy hírlik hogy a baloldalihoz nincsen motor így azt még szereznem kell valahonnan de az legyen a legkevesebb.
(#) Gábor1986 válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Gyári lesz bele vagy univerzális, mármint a szerkezet?
(#) Inhouse válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Van elektromos ablak topic, az Altohoz is jó lehet. A bekötés hasonló a kp zárak motorvezérléséhez. A kapcsolókban váltóérintkezők vannak, 2 db, ezek kivezetései:
COM - közös
NO - alaphelyzetben nyitott (a COM-hoz képest)
NC - alaphelyzetben zárt (a COM-hoz képest)
A motor a COM-ok közé van kötve, általában a NC érintkezők mennek testre, a NO-ek a +12V-ra. Amikor megnyomod az egyik irányba, az egyik váltóérintkező mozdul csak, és polaritást vált, így a motor feszültséget kap adott irányút. Ha a másik irányba nyomod, akkor ugyanez a másik érintkezővel, és a motor fordított polaritást kap, ellenkező irányba indul.
Ha gyári motort raksz be, akkor az általában ablakmechanikával együtt lesz. Általában kis trükkökkel, de pár csavar mozgatásával átcserélhető. Ha nincs az ajtó és a kaszni között ajtóátvezető (pl. gumiharang), akkor azt is vegyél. Ha furat sincs hozzá (nagy valószínűséggel van, csak le van dugózva), akkor már nagyobb bajban vagy.
(#) patrick97 válasza Gábor1986 hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Ha minden jól megy akkor ebbe a GL be ugyan az lesz mint a GLX ben szerintem gyári a kapcsolók a motorok vagyis a jobb a bal nincsen meg azt írta nem tudom majd nézek a bontóban hozzá illetve még a kábelek nem lesznek gyáriak mert az nincs meg neki.
(#) patrick97 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Ha olyan könnyű lenne olyan ajtóátvezető gumit kapni ,sajnos nem kaptam se autósboltba se a suzuki szervizben sehol sincsen olyan gumi, a kp zárat is úgy oldottam meg hogy a dugót átfúrtam és csak a kábelek fértek ki rajta. a vezetőnél meg hiányzik egy dugó, úgy látszik amikor szegény autó karosszéria lakatosnál volt nem tették bele az "új ajtóba"
(#) Gábor1986 válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
(#) patrick97 hozzászólása Márc 14, 2016 /
 
Internet ahol minden van a bibi ezzel csak az hogy ez maximum a hátsó ajtókhoz lenne jó az elsőké nem kerek hanem olyan lekerekített téglalap kicsit elnyújtott karika vagy hogy mondjam a két luk egymás alatt van az ajtó lejjebb a karosszériáé fejjebb és nem kerek hanem olyan ovális.
(#) Gábor1986 válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Ez mondjuk igaz, esetleg bontókban körbe lehet nézni nincs-e valami hasonló ami jó lenne neked.
(#) patrick97 hozzászólása Márc 14, 2016 /
 
Nem tudom hol van ilyen bontó mármint ahol ilyen Suzukit bontanak kicsit ritka egy szerkezet ez a babakocsi. főleg az még ritkább hogy legyen is benne többnyire csak ilyen GL ek vannak abban meg se kp zár se semmi, nem is értem hogy gondolták a Suzukinál hogy ilyen fapadot kreálnak.
(#) Gábor1986 válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Nem pont suzukira gondoltam, hanem nézegetni más autókat amiben hasonló van.
(#) patrick97 hozzászólása Márc 14, 2016 /
 
Megnézem amint a kezembe lesznek a dolgok, aztán körbejárkálok én itt, remélem nem lesz drága
(#) Inhouse válasza patrick97 hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Lehet kapni pipás univerzális átvezetőt is, a második képen olyan van.
Valószínűleg kevés bontott Alto lesz elektromos ablakkal. Nézz szét az utólagos univerzális Spal ablakemelők között. De már megint oda jutunk, hogy feleslegesen lett nyitva egy topic...
(#) patrick97 hozzászólása Márc 14, 2016 /
 
Nem azért kérdem de így átmehet a műszakin ami júliusban vár rá? azok a gumi átvezetők a bajaim mert a kábelek nem látszanak meg majd még jobban eldugom hogy még abba se lehessen belekötni nem fog kötekedni a vizsgáztató? más "baja" végül is nincs, a fékek igen rendesen fognak a fékfolyadékot is beletettem. tulajdonképpen csak a kábel gumik hiányoznak az a baj. de lehet hogy majd megszigetelem szixalaggal nem hiszem hogy kimondottan azt fogja nézni ha meg fekete átvezető van megpillantja azt jól vagyunk remélem. aztán amint tudok szerzek olyan átvezetőt, az elektromos ablakemelőbe se köthet bele ha lesz? mert annak a kábelei is ott mennek majd el mibe tud belekötni a vizsgabiztos?
(#) patrick97 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 15, 2016 /
 
Megvettem a dolgokat de a bibi hogy nincs ráírva hogy mi mi a bal oldali kapcsolón 7 csatlakozás van teszek majd fel képeket róla az anyósén 5db csatlakozás van. egyáltalán nem tudom hogy mit hogyan végülis a motor az jó igen nagy darab nem is számítottam ekkora motorra tán az audi A3ban lehet ekkora.
Következő: »»   5 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem