Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   15 / 25
(#) Inhouse válasza hypsin hozzászólására (») Feb 7, 2016 / 1
 
Még sok is a 7. Elég lenne 6. +12V, test, 2db motor kimenet, 2db motor mikrokapcsoló bemenet.
Ez itt egy öreg Fiat Uno-ból visszarajzolt.
Tehát meg kellene találni a +12V-ot és a testet. A relék NO és NC érintkezője ezeken lesz, a 2 COM a motorok 2 szála, a relék behúzójának egyik lába is ezek közül az egyiken van.
A NYÁK-os kép alapján balról jobbra:
1. motor kimenet 1 (relé 1 COM)
2. talán bemenet 1 ?
3. vagy test, vagy +12V (relé 1 NC?)
4. motor kimenet 2 (relé 2 COM)
5. vagy test, vagy +12V (relé 1+2 NO)(a 3 és a 4 ha az egyik a +12V, akkor a másik a test)
6. ez is +12V vagy test, valamiért nincs összekötve a 2 relé azonos érintkezője (relé 2 NC?)
7. talán bemenet 2 ?
(#) hypsin hozzászólása Feb 7, 2016 /
 
és hogyan kössem össze? ugyanis 1 motor 5 vezetékes 3motor pedig 2 vezeték
(#) Inhouse válasza hypsin hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Kérdésedből ítélve nehéz lesz.
Ahogy már ebben és a kettő másik rokon topicban kifejtettük, az 5 vezetékes motorban a + 3 vezeték egy mikrokapcsoló váltóérintkezői. COM, NO, NC, azaz, közös, alap helyzetben nyitott és zárt. Tehát a közöst alapból a NC-hoz zárja, a másik állásban pedig a NO-hez. Ebből tudja a vezérlő, hogy zárva, vagy nyitva van. Az 5 vezetékes motor megy a vezető felőli ajtóba, a többibe pedig a maradék, azok csak szolgák, utánozzák, amit a mester.
Annyit tudtam megállapítani amit leírtam, a többit neked kell kitalálni. Ez utóbbi nem az ész nélküli összekötést jelenti, hanem meg kell vizsgálni a panelt és kizárásos alapon kikövetkeztetni a bekötését. Ha nem megy, keress valakit a környezetedben, aki ért hozzá!
(#) hypsin hozzászólása Feb 8, 2016 /
 
Rendben köszönöm az eddigi segítséget is!
(#) patrick97 hozzászólása Feb 10, 2016 /
 
Tisztelt fórumozók!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok/önökhöz, hogy tulajdonképpen vettem egy központizár szettet tehát motorokkal távirányítóval rendesen amelynek a típusa GIORDON V686 használati útmutató ez lenne a hozzá adott használati útmutató ez mind szép és jó kiterítettem a szőnyegen és összekötöttem majd egy aksival teszteltem gyönyörűen működött is ahogy annak kell ,de a kérdés az indexre hogyan kössem rá? megmértem a 2 kimeneten (barna-barna) nincs feszültség, de folytonosság mérővel sípolt úgy ahogy a relé kattogott 2 katt amikor kinyit és 1 katt amikor bezár úgy volt a multiméter sípolásával is ,de amikor egy izzóval teszteltem egyik vezeték az akkura a másik meg az izzó aljára és az oldala az akku másik sarujára kiégett a 7.5A es biztosíték akkor most nem is tudom mi lehet gondolkodtam hogy a 2 vezetéket majd az autó elakadás jelző kapcsoló 1-1 kimenetére 1-1 barna kábel de akkor meg minek 2 relé, ha megtalálom a relét ha az van benne akkor meg a kapcsoló nem kapcsol vagy nem is tudom ezen gondolkodom. Be be tudom tenni meg be is fűzöm szépen ,de ezt nem tudom az indexet hogyan, ebben szeretném a segítségeteket kérni. Egyébként egy 2006-os kis Suzuki Altocskáról lenne szó nem egy lambo de érzelmi értékkel bíró kis szekérke.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) abcdabcd válasza patrick97 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Szia a leírásban, amit linkeltél, ott a rajz azt mutatja, hogy a két indexlámpa egy-egy sarkát össze kell kötni, ezt az összekötött oldalt a földre (akku negatív) kötni, és a két izzó másik oldalát pedig külön-külön a készülék "barna" "barna" vezetékére...

Vagy pont így csináltad?
(#) jog27 válasza patrick97 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Tök egyszerűen kell bekötni. Az ajtómotorok-táp rész tiszta, ahogy írtad is.
Az indexeket meg nem kell túlgondolni. Keresel 1-1 vezetéket, amiken a jobb és bal indexek vannak. Pl.: a bajuszkapcsolónál. Magyarán az egyik oldal vezetékére kötöd az egyik barna vezetéket a másikra a másikat. Szerintem azért van két relé, mert egyrészt olyan 4-4A áram megy át oldalanként, ha egyszerre felvillannak, másrészt, meg ha egyetlen kábel lenne, akkor ha indexelsz az egyik irányba, a barna kábelen a pozitív átmegy a másik oldal izzóira és kvázi elakadásjelzőzés lesz az indexelésből.
Nekem sima utólag beépített központim van, csak nyit meg zár, de szerettem volna indexeket is villogtatni vele. Úgy oldottam meg, h a nyitó-záró vezetékről töltök 1 kondit, ami egy tranzisztor-relé kombót hajt. A relé kimenetén pedig párhuzamosan két dióda van, hogy megakadályozzam a fent leírt jelenséget. Így nekem is két vezetékem van, amiből egy a jobb a másik a bal oldali indexek vezetékére csatlakozik. Nálam egy ilyen csati, ahol a két oldal vezetéke egyszerre jelen van, pont az elakadásjelzőnél van, de nekem egy 120-as Skodám van.
Remélem segítettem
(#) patrick97 hozzászólása Feb 10, 2016 /
 
igazából még nincs bent a hétvégén tudom betenni ha jó idő lesz ,de kipróbáltam ugye hogy ne akkor kelljen keresni a hibát ha baj van na és egy 21W-os lámpát megfogtam rákötöttem az egyik barna vezetéket ennek az izzónak az oldalához a másik barnát az akku saru nem is tudom melyikre asszem +ra majd az izzó alját az akku negatívjához de kiégett a biztosíték igaz a cucc még jó hála isten a multiméteres tesztel jó sípol a folytonosság mérő úgy ahogy kattog az a relé szerűség a dobozban.
Értem amit írni tetszett de nem ismerem ennek a gépkocsinak a vezetékezését sajnos kapcsolási rajzot nem találok hozzá... így marad a sötétben tapogatózás
(#) patrick97 válasza jog27 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Jó aki villamos mérnök és ezek a kisujjában vannak, sajna én nem vagyok az, de az ön által leírt az tényleg jónak tűnik az a baj hogy az index csak gyújtáson működik ha nincs benne a kulcs és elfordítva on állásba akkor semmi nem működik leszémítva ugye a lámpát meg az elakadásjelzőt és a féklámpát ezek működnek kulcs nélkül de semmi más.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) jog27 válasza patrick97 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Mindkét barnára tegyél egy-egy izzót, vagy csak az egyikre és a másikat hagyd szabadon. Az úgy nem jó ahogy csinálod.
A bekötési rajz is mutatja, hogy kell:
Barna kábel az izzóra, legyen ez az oldala, az izzó aljáról a vezeték meg az akku negatívra.
(A barnára nem kell külön pozitív, azt a piros 15A-es biztosítékkal védett kábelről szedi, csak úgy mint a motoroknak.)
(#) jog27 válasza patrick97 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Én sem vagyok villamos mérnök. Konkrétan gépészmérnök vagyok, szakmailag távol állok a villamosságtól, csak hobbi

Nem is kell, hogy működjön az index kivett kulccsal. Ha arra a kábelre rácsatlakozol és pozitívot adsz oda (amit tulajdonképpen a központi zár index-villogtatója is tesz), attól még égni fognak az izzók, mert azon a kábelen vannak
(#) patrick97 válasza jog27 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Kedves jog27!

Köszönöm a választ holnap megfogom próbálni remélem jó lesz és akkor már lesz sejtelmem arról hogy hogyan is kell működnie veszek még egy 21Wos izzót mert csak 1 van megnézem vele és majd valahogy megpróbálom kisilabizálni a cuccot de addig legyen bent a motor meg a kábel dzsumbúj mert azt van rendesen bár kitudok rajtuk igazodni, bár a matekkal is így lennék. azt esetleg nem tudja valaki hogy hogyan lehet úgy leműteni az ajtókárpitot hogy ne sérüljön van 1 pöcök kiszedem de jobban tartja valami mint eddig.
(#) jog27 válasza patrick97 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Ez majd talán segít egy kicsit a próbához!

bekötés.jpg
    
(#) Inhouse válasza patrick97 hozzászólására (») Feb 11, 2016 /
 
Szia!

Légszíves használj mondatkezdésnél nagybetűt, mondat közben és végén pedig írásjeleket! Köszönöm.
Idézet:
„egy 21W-os lámpát megfogtam rákötöttem az egyik barna vezetéket ennek az izzónak az oldalához a másik barnát az akku saru nem is tudom melyikre asszem +ra majd az izzó alját az akku negatívjához de kiégett a biztosíték”

Nincs a rajzon olyan, hogy bármelyik barnát az akkumulátor bármelyik pontjára kellene kötni, ez zárlat! Az izzók egyik kivezetés az autódban alapból testen van. A másik kivezetésükre kapcsolsz irányjelzéskor, vagy a vészvillogóval +12V-ot. Tehát csak a 2 oldali irányjelző izzók szálát kell megkeresned. Ez lehet, hogy a legegyszerűbben úgy teheted meg, ha van az első ajtók előtt oldalsó izzód. Ezek vezetékei általában egyből bebújnak a műszerfal alá. Közvetlenül meg lesz a 2 kivezetés. Az adott oldal izzói párhuzamosan vannak kötve, mindegy, hogy melyiknél kötsz rá, mind világítani fog.
(#) patrick97 hozzászólása Feb 13, 2016 /
 
Köszi a segítségeket nagyon!!!! )

Igaz 2 napomba került de végül sikerült tegnap elkezdtem kifúrtam a motoroknak a helyét(nem tudom ki tervezte ilyen vékonyra az ajtókat ,de lenne pár baráti szavam alig fértek be a motorok úgy hogy ablak is legyen meg minden.) igaz egyiket elbénáztam a sötétben ma korrigáltam egy lyuk maradt de az nem vészes mert nem látszik mert bent van a burkolat alatt de azért tettem rá sixalagot az indexet is sikerült bekötnöm igaz ki kellett vezetnem sárhányón belül egy vezetéket befűztem így nem látszik kimértem multiméterrel hogy melyik a + tökéletesen villog az index is jó az elakadásjelző is nagyon köszönöm a segítséget! )

Köszi mégegyszer is!
(#) Inhouse válasza patrick97 hozzászólására (») Feb 13, 2016 /
 
Szia. Szívesen. Örülök, hogy sikerült.
Anno egy hagyományos bogárhátúba raktunk kp zárat, na annál volt igazán kevés hely, pedig kívülről olyan kis gömbölyű.
(#) hypsin hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Help. Itt mit mivel kell összekötni?
(#) hypsin hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Több kép
(#) Inhouse válasza hypsin hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Most akkor hogy állunk? A bontóból vett kp zár vezérlő is kell, meg vettél egy vezeték nélküli vezérlőt is? Mindkettő kell?
(#) hypsin hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
a bontós kukában van csak ez a mérvadó már.
(#) Gaahl hozzászólása Máj 4, 2016 /
 
Üdv!

Kellene egy kis segítség.
Vettem egy bicskakulcsos központi zár vezérlőt.
A bekötési rajzát mellékeltem.
1 vezetéken kívül már mindent bekötöttem, azt az egyet viszont nem igazán vágom, hogy mire való, és hova kellene kötni.
Az említett vezeték a bemenőnek jelölt "Side door triggering" elnevezésű.
Fel tudna világosítani valaki?

SCN_0002.jpg
    
(#) Inhouse válasza Gaahl hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Ajtónyitás érzékelő?
(#) dcsaby hozzászólása Jún 23, 2016 /
 
Sziasztok! A problémám a következő! Vettem egy központi zár vezérlőt (http://coolautoo.hu/kozponti-zar-vezerlok/3089-univerzalis-taviranyitos-kozponti-zar-vezerlo.html) két vezetékes motorokhoz, be is kötöttem, vezetékek voltak hozzá csak a motorra kellett rákötnöm őket, működik is csak az a bajom hogy a legtávolibb motor amit a leghosszabb vezetékre kötöttem nem nyitja illetve zárja az ajtót működik csak nincs ereje elhúzni a szerkezetet. Akkumulátorra direktbe kötve nyit és zár működik rendesen. Rámértem és a vezérlőből kijövő kábelen amit a motorhoz kötöttem annak a fezsültsége 7 volt körül van ami szerintem kevés és ezért nem dolgozik rendesen. A kérdésem hogy miért van ez és hogy mivel küszöbölhetem ki?

üdv.
(#) vargaf válasza dcsaby hozzászólására (») Jún 24, 2016 /
 
Azt a motort nagyobb keresztmetszetű vezetékkel kössed be. A jelenlegi bekötő vezeték kis keresztmetszetű vagy sérült, azért esik rajta ekkora feszültség.
(#) Inhouse válasza dcsaby hozzászólására (») Jún 24, 2016 /
 
Nem hinném, hogy a vezetékkel lenne baj, vékony, de elegendő szokott lenni. A 7V mérés az hibás mérés, egy multiméter nem tud rendesen megmérni egy 0,75-1s impulzust, erre ne adj. Ha magában megy és beépítve nem, akkor vagy hibás a motor (előfordul), vagy nem jó a beépítés, esetleg szorul a zár. Rakj fel képet a beszerelt motorról!
(#) dcsaby hozzászólása Jún 25, 2016 /
 
hello! kb 5 db motort kipróbáltam egyikkel sem megy, a zár biztos működik mert ha az akksit odaviszem és úgy próbálom csak a motort akkor simán nyit és zár
(#) Inhouse válasza dcsaby hozzászólására (») Jún 25, 2016 /
 
Így már más a leányzó fekvése, másképp értettem elsőre...esetleg nem sérült meg a vezeték behúzás közben, vagy egy gyenge kötés, rossz csatlakozás?
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
(#) vargaf válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 25, 2016 /
 
Amikor előtted erről írtam ezt válaszoltad:
Idézet:
„Nem hinném, hogy a vezetékkel lenne baj”
.
(#) Inhouse válasza vargaf hozzászólására (») Jún 25, 2016 /
 
Igen, tudom, én írtam. A gyári vezetékkel működni szoktak, hiába a jobb hátsó a leghosszabb szakasz. Igazából nem értem mire írtad, hiszen még mindig nem derült ki a baj oka, most is azt mondom, hogy inkább egy (akár be nem vallott toldásból adódó) rossz kötés, vagy egy laza saru (ezt sem tudjuk, hogy milyen van rajta a motoroknál...), de nem a hosszból és keresztmetszetből adódó, bár minden alkatrészen nyomon követhető a spórolás, időről időre. Van is valahol egy képem a szerelvények "evolúciójáról".
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
(#) beata1234 hozzászólása Júl 12, 2016 /
 
sziasztok
segítséget szeretnék kérni vettünk egy központi zár vezérlőt és be szeretnénk szerelni renault meganeba amiben már gyárilag van központi zár csak nem reagál a táv irányítójára ezért vettünk egy DELIGHT UNIVERSAL CENTRAL LOCKING REMOTES -t
de fogalmunk sincs mit hová kéne kötni
ha valaki tud segítsen
köszi
Következő: »»   15 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem