Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Láncfűrész elektromos olajozó
 
Témaindító: kiviszem, idő: Júl 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 3
(#) kiviszem hozzászólása Júl 11, 2007 /
 
Sziasztok
Segitséget kérek egy régi de még mechanikusan jól működő láncfűrész felújításához.A probléma a következő:elektromos láncfűrészről van szó,melynek a lánc olajzása úgy volt megodva,hogy a villanymotor állórészén lévő segédtekercs kb 30voltos feszültsége egy kis modellmotor méretű olajpumpát működtetett.Ez a kis pumpa egy tekercsből és benne egy rugóval szerelt kis dugattyúból állt,mely adagolta az olajat,mikor a motor működött,és a segédtekercs szaggatott árama mozgatta a kis dugattyút.Nos ez a kis pumpa már nem adagol rendesen.Egy olyan megoldással tudnám esetleg még működtetni,hogy a segédtekercsről kapott tápfeszültséget meg-meg szakitom,igy van ideje a kis dugattyúnak behúzni,majd az elé kerülő olajat kipumpálni.Milyen elektronikus megoldással tudnám ezt a mechanikusan kipróbált kapcsolgatást folyamatossá tenni?
(#) Georgee válasza kiviszem hozzászólására (») Júl 11, 2007 /
 
Hali nekem ily ilyesmi volt a füstgépembe... bedobta az unalmast, szerintem elmész egy autósboltba és veszel egy ablakmosó folyadék szivatyút.... majd a tápot lecsökkented neki egy ellenállással kb. 6voltra és a kimeneti csövön építessz még egy állítható folytást amivel a szivattyúból kiáramló oldaj sebességét állítod....
(#) Macsek71 válasza kiviszem hozzászólására (») Júl 11, 2007 /
 
kisgépszervizes múltamból rémlik, mintha egyes olcsóbb fűrészeken gumigombával, kézzel kellett volna olajozni.

Szerintem kézreálló nyomógombbal időnként olajozva működni fog a dolog.
(#) nandi66 válasza kiviszem hozzászólására (») Júl 12, 2007 /
 
Szia!

Nekem egy Einhell márkájú elektromos láncfűrészem volt, amiben pofon 1xűen volt az olajzás megoldva:

Volt egy kicsi mágnesszelep, ami be volt kötve az olajzóvezetékbe. Ha indult a motor, akkor nyitott, s az olaj csöpögött rajta keresztül. Mivel a láncolaj sűrű, nem kell félni, hogy elfolyik feleslegbe. A lánc meg amúgy is szereti az olajat! A vezető és a lánc kiképzése pedig olyan, hogy szinte "szívja" magának a szükséges mennyiséget.

Persze átalakítás előtt nézd meg, hogy "ejtőtartály" van-e a gépedben. Azaz a tartály alja a normál használati helyzetben feljebb van-e, mint a láncvezető olajzónyílása. Az Einhellnél pl. ez a balkéz-markolatban volt, a beöntője is a tetején.

Fontold meg. Ha van a közeledben bolhapiac, akkor ott biztosan találsz valamit hozzá.
(#) mokus válasza kiviszem hozzászólására (») Júl 12, 2007 / 4
 
Én átmosnám, kiáztatnám benzinben az olajzórendszert...
Lehet összeszedett valami koszt, vagy esetleg nem megfelelő olaj miatt kicsit beállt.
(#) kiviszem hozzászólása Júl 13, 2007 /
 
Mindenkinek köszi a tippeket.
(#) Yano-2 hozzászólása Jan 15, 2008 /
 
Nagyon praktikus, de a gyenge pont a MOTOR.
Több típust is nézegettem.Eddig is 2000W-os volt.
Most is hasonlót szereztem be.
A jobbak /és szivattyúm is van ilyen/ , ha felmelegszik lekapcsol és
megvédi a lelkét-- a motort-- nem ég le.
Hova kellene kötni és milyet , hogy biztonságosan működjön.
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Máig nem értem mitől ment tökre az előző ,mert olyan rövid ideig
ment, hogy egy tartály olajból alig hiányzott.
A másik dolog az, hogy 2éve használtam és most járt le a garancia.
Üdv:Yano2
(#) sany hozzászólása Feb 6, 2009 /
 
Nekem is van egy kis gondom elektromos láncfűrészel.Habár nem olajozása a probláma.De ezért nem akartam új topikot nyitni.

A probléma a következő:

Ha elindítom a láncfűrészt,akkor egyszerűen lecsapja a kismegszakítot.A láncfűrésznek nincs baja , ha másik ház hálozatába kapcsolom be akkor simán indul,szépen jár.
Ennek lehet az az oka hogy nem bírja a hálózat? 1800 W láncfűrészről van szó. De ha például porszívót működtettek ,ami szintén 1800 W -os azt pedig simán bírja.

Arra gondoltam.Hogy lehetne e valamilyen módón csökkenteni a fűrész teljesítményét?
Talán akkor nem csapná le az áramot.


A válaszokat előre köszönöm!
(#) henrik05 válasza nandi66 hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
szia nandi66 !
őő ugye írtad hogy eninhell láncfűrészed volt , nekem is az van és az olajzás ment tönkre rajta , nem tudom mi lehet a baj ! ez egy einhel cs38-as típus az olajzó csőbe fúltam már wd40 -et átfolyik rajta , a teljes hosszában , nem tudom mi lehet a probléma , ha tudsz akkor kérlek segítenél ? köszönöm szépen előre is
(#) SKY válasza sany hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
Hello!
Lehet az a probléma, hogy induláskor nagy áramlökés keletkezik és a biztosítékok túl gyorsan oldanak ki nem a teljesítményét kell csökkenteni hanem egy un. lágyindító áramkört kell elékötni.
(#) VIM válasza henrik05 hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
Helló! Valami ilyesmi az olajozója? Mert hát lehet hogy ki van kopva. VIM

olajpumpa.jpg
    
(#) sany válasza SKY hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
Hello! Tudnál nekem kapcsolási rajzot adni a lágyindító áramkörröl?
(#) henrik05 hozzászólása Márc 13, 2009 /
 
Szia Vim az a helyzet hogy nem tudom hogy ezt hol találom, mert ha leveszem az oldalát a fűrésznek, akkor látom az olajzó tartályt, abból jön egy műanyag cső és nem látom hová megy mert utánna szerintem szét kellen húzni a motort , ( lehet butaságot írok, de utánna az az alap lap jön amit ha forgatok akkor ugye forog a lánc, és őő az alatt lehet ez ugye ? kjöszi , és elnézést a hozzá nem értésem miatt !
(#) SKY válasza sany hozzászólására (») Márc 13, 2009 /
 
Ezen az oldalon van egy. A graetzet a végéről elhagyhatod oda jön a láncfűrész. Relének akkorát tegyél be ami bírja a fűrész áramát.Skori féle lágyindító
(#) MD_Pepe hozzászólása Ápr 10, 2009 /
 
Sziasztok!

Nekem egy Black and Decker GK1640 elektromos (1600W, 40 cm) láncfűrészem van. Idén tavasszal, mielőtt elkezdtem volna használni, egy tócsában állt alatta az olaj. Nem baj, gondoltam, feltöröltem aztán elkezdtem használni.

Nehezen vitte a fát, nagyon melegedett a lánc. Nem működött a lánc olajozása. Szétszedtem, kitakarítottam, semmi változás. Kimostam a csöveket, átnéztem, semmi kopás vagy törés. Kipróbáltam vízzel is, azt sem vitte. Végül, nagy nehezen sikerült megcsinálni: feltöltöttem a kis "pumpához" vezető csövet olajjal és utána indítottam be és működött .

Tehát légteleníteni kellett. Nem hittem volna, hogy ez a baja. De ez a pumpa annyira gyenge, hogy csak akkor pumpálja az olajat, ha nincs levegő a rendszerben. Inkább csak tologatja, ezért is tettem idéző jelbe.

Remélem, hogy segítségére lesz ez annak, akinek hasonló gondja van!
(#) macera2 hozzászólása Ápr 28, 2009 /
 
Üdvözlet minden Fórumozónak!
Az alábbiakban kérek segítséget. Ez ugyan nem olajozás, de centire közel áll hozzá. Szóval kaptam ajándékba egy ránézésre is meglehetős használt B&D láncfűrészt (tip. : H1A ha jól olvastam). Ma vettem először használatba, területrendezés, fa kivágás, aztán egyre erősebb füst, majd se kép se hang. Szétszedés, benzines ecsetelés, fél vödör olajos fűrészpor eltávolítva. Feltűnt, hogy a szénkefék helyett már inkább a rugók funkcionáltak. Holnap beszerzési körút. A problémám az, hogy mikor a villanymotorokat tanították akkor hiányoztam. Most viszont nem rajzoltam le a bekötést. Jelen esetben, van 2 db. 2.2 Ω - os álló tekercs, korrekt kivezetésekkel (késes anya), ezen tekercsek egyikéhez kell csatlakoztatni a hálózati kapcsolótól jövő 2 vezetéket (késes apa, 230 V)? De minek két álló tekercs, ha csak egyet használunk? Vagy a két álló tekercset előbb valahogy sorba, vagy párhuzamosan kell kötni? Ehhez viszont nem találok a masinába vezetékeket. Ha valaki fel tudna homályosítani azt nagyon meg köszönném. Üdv mindenkinek.
(#) macera2 hozzászólása Ápr 28, 2009 /
 
Szevasz köbzoli!
Köszönöm a gyors választ! Tehát a két álló tekercset sorba kötöm, ( 2. 2 Ω + 2.2 Ω) és erre kell a kapcsolótól jövő két vezetékkel a 230 V-ot rákötni? A helyes tekercselési irányát próba alapján meghatározom, ill. átlós kapcsolat. A forgó rész úgy fogható fel mint egy „kétpólus”, a két szénkefés kivezetéssel? Ezt még szintén sorba kell kötni a 2 álló tekerccsel, vagy ehhez külön kell vinni a 230-at? Még nyomozok az eredeti elrendezésnél, hátha megtalálom ezen kapcsoláshoz szükséges vezetékeket. Ugyanis jelenleg csak két vezetékem van, ami a kapcsolótól viszi a 230 V-ot -valahova-.
(#) macera2 hozzászólása Ápr 28, 2009 /
 
Szevasz köbzoli!
Én is kutatok, de jó volna, ha tudnál adni egy „linket” ahol -elemi szinten- az általad említett soros motorokról van szó.
(#) macera2 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 28, 2009 /
 
Zseniális volt a meglátás. Ugyanis az asztalon, előttem van a az álló rész, -a 4 késes kivezetéssel-, meg a szénkeféket, és a „forgó” tengely csapágyát tartó műanyag kosár. A szénkefe foglalat, tényleg úgy van kialakítva, hogy van egy „késes” nyúlványa, a mi belemegy az álló rész tekercseinek 1-1 késes foglalatába. A maradék 2 foglalatba meg gondolom a kapcsolótól jövő két vezeték késes apája passzol. Még egyszer köszönet, és a szénkefék beszerzése, összeszerelés után jelentkezem.
(#) macera2 hozzászólása Ápr 29, 2009 /
 
Szevasz Vim.
Köszönöm az üzenetet. Valahogy kikerülte a fórumot, vagy csak nálam nem jelent meg? A szénkeféket ma beszereztem. Ahogy Zoli mondta, összerakva az álló, meg a forgórész mechanikáját, a szénkefék, meg az állórész késes csatlakozói, úgy vannak elhelyezve, hogy nincs szükség külön összekötő vezetékekre, csak a 230-at kell a maradék két csatlakozóra rákötni. Úgy látszik nem kell félteni a BlekiDekit van ott tüdő.
(#) macera2 hozzászólása Máj 2, 2009 /
 
Hello köbzoli és VIM!
A masinát összeraktam, nem mondom, hogy seperc alatt, de végülis aműködik, és ma már komoly fűrűszeléseket végeztem. És, hogy olyat is kérdezzek ami a fórum témája: ebbe a masinába tényleg csak valami speciális "fűrészolaj" kell, vagy jó a klasszikus motorolaj is pl.: Castrol?
(#) Imi65 válasza macera2 hozzászólására (») Máj 2, 2009 /
 
Az a baj a motorolajokkal, hogy nem eléggé tapadnak. A láncot a felső oldalon (amikor kifelé fut) olajozzák, és a végén - a csillagkeréknél - az olaj egyszerűen "elmegy" tovább egyenesen, vagyis a centrifugális erő lerepíti. A láncolaj tapadósabb, bírja a "fordulót", ezért ezt kell használni.
(#) poros válasza macera2 hozzászólására (») Máj 3, 2009 /
 
Sziasztok. Az olajnak valóban jó tapadásúnak kell lenni ahogyan Imi65 írta. Van rá egy régi módszer, mi az ami még megfelelő. A felhasználni kívánt olajba, belenyúlni két újjal , összezárni a két ujjat. Kiemeled zárt ujjaidat belőle majd szép lassan kinyitod őket. Megjelenik köztük egy vékony olaj “szál” annál jobb minél később szakad el a hivatalos verzió szerint ha 2 centiméternél szakad el az a legjobb. De a lényeg , hogy ezt minél jobban megközelítse.
(#) macera2 hozzászólása Máj 3, 2009 /
 
Szevasztok!
Köszönet mindenkinek a segítségért. Külön tetszett, hogy nem kinyilatkozásokat, hanem hasznos tanácsokat és magyarázatokat kaptam. Még egyszer köszönet mindenkinek.
(#) macera2 válasza sany hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
A "lágy indítás" biztos profi megoldás. De ha még nem késő, én megpróbálnám egy u.n. lassú kismegszakítón keresztül táplálni a szerkezetet. Nálam egy 2 KW-os "sarokcsiszoló" esetén ( 16 A) bevált.Típust sajnos nem tudok mondani, de a villanyszerelő boltba ilyen címszóval kapható.
(#) jihaad hozzászólása Dec 1, 2010 /
 
Sziasztok.
Szeretnék tanácsot kérni tőletek.Egy OLEO MAC benzines motorfűrészről lenne szó.Talán ha van valakinek ilyen fajta fűrésze ismerős lehet neki is a probléma.Az olaj pumpa a gond.Vettem bele ujjat de ugyan az lett a helyzet.Hidegen szépen dolgozik,nyomja az olajat de ahogy el kezd melegedni szép lassan le áll az olaj,nem nyomja úgy mint hidegen.Esetleg ha valakinek van ilyen tipusú gondja kérem segitsen.Köszönöm előre is.
(#) borvendeg válasza jihaad hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Hello!
Szerintem ne szenvedjetek az olajpumpával ezekben a gagyi *** fűrészekben egy műanyag öntvény a pumpa az összesben rossz. A megoldás egy műanyagedénybe kell tenni olajat és időnként belemártani. A másik megoldás egy kólásüveg teteje kiszúrva és mehet a vezetőre az olaj. Én már sok mindent megpróbáltam sokféle fűrésszel ez az egy megoldás bizonyult célravezetőnek.
(#) poros válasza jihaad hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
A lehető legsűrűbb olajat használj az talán enyhítene a problémán. Egyébként igaza van borvendeg kollégának a minőséget illetően.
(#) golyo01 hozzászólása Dec 2, 2010 /
 
egy valamilyen doboz ami tárolja az olajat az alján lyuk, hogy csöpögjön, a lényege hogy egyszerű legyen és ne, hibásodjon meg
(#) picur1977 hozzászólása Dec 24, 2010 /
 
Sziasztok!
Kaptam egy HOMELITE XL tipusu fűrészt,de nem olajozza a láncot.
Szétszedtem, nem lyukas a membrán, de fogalmam sincs hogy működik.?!
Tud valaki segiteni???
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem