Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   22 / 49
(#) BZoli94 válasza Girgov hozzászólására (») Márc 3, 2010 /
 
Idézet:
„Ha rossz helyen van a gyt.,akkor a lendkerék visszafele való mozgásával ad szikrát a gép,hátrafele be lehet elméletileg tolni,de gyakorlatilag még nem próbáltam”
Ezt csak jeladóssal tudod megcsinálni, de nem sok értelmét látom. (A beindításra gondolok)
(#) pumbaX hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Én szeretnék segíteni egy kicsit azoknak akik motorozni akarnak: aksi, kulcsszekrény stb. nélkül. Csak a tirisztor meg 2-3 kábel. Saját vázlatú elektronikai bekötés, de tutira működik. -12V-os S51 Simson.
A kit érdekel irjon: atikukacpc@freemail.hu-ra és elküldöm.
(#) MedicxXx hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Heló!
Az lenne a kérdésem ha (babetta 210) 6v os generátorról lejövő áramot egyenáramosítani szeretném milyen diódával tegyem.. indexautomatához kellene(ledes) Előre is köszönöm a segítségeket!( azthiszem graetzhidat kell csinálni)
(#) ManiaN válasza MedicxXx hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Nem tudom milyen gneerátorok vannak a motorokon de ha nem egyenáramú akkor kell.
graetz hidat lehet kapni készen is, esetleg az egyenáramú kivezetésére lehet még rakni egy kondit, hogy a púpokat kisimítsa.
(#) Riccsusz hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Hello, megépítettem a következő kapcsolást. Az R1 értékén változtattam megnöveltem 5k7-re mivel 220 ohm -on nem volt jó. Így most a 3mas és 1es lábon mért freki 3kHz. Olyan problémával állok szemben, hogy magas fordulaton nem tökéletes tehát nem tud lepörögni. Motorikus probléma nem jöhet szóba. Arra gondoltam, hogy a Timer IC környékén kell keresni a hibát konkrétan a kitöltésre gondolok mivel közel sem 50% elméletileg de sajnos nem rendelkezem oszcilloszkóp hogy ezt megtudjam. Szerintetek mi lehet az oka min lehetne változtatni ? Előre is köszönöm.
(#) bodgabo válasza Riccsusz hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Ez az inverter megoldás alapból egy elfuserált valami CDI gyújtáshoz. Rossz a hatásfoka valamint nagy és nehéz (a lemezelt magos trafó miatt). Arról nem is beszélve, hogy a tirisztor biztosabb nyitásához (és a hatásfok javításához) nem ártana leállítani az invertert a gyújtás pillanatára.
Nekem pár évig ez az inverter működött a simsonomban. Most azért nem, mert darabokban van a motor.
(#) Riccsusz válasza bodgabo hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Köszönöm, gyors válaszod, annyi még hogy az ignition kimenetre még megy a gyújtótrafó a megszakító pedig az IC 3-mas lábára ? Illetve a 4:50-es trafónak mit ajánlasz ?
(#) Riccsusz válasza Riccsusz hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Dehogy is, Ignition rész oda a megszakító megy, a 1µF-os kondi után megy a gyújtótrafó, de az IC3mas lábára a Control-hoz mit kössek ? illetve milyen trafót használjak ami tekercselése 4:50 (Tehát egy konkrét trafót ha be linkelnél vagy valami) ?
(#) bodgabo válasza Riccsusz hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Amit belinkeltem, egyől nem jó megszaktóshoz (én a sajátomat Hall jelaósra átalakítottam), a kettőt (tehát a tiének a tirisztoros részét, az én inverteremmel) kellene párosítani. Szóval a te kapcsolásod tirisztor Gate körével (megszakító, R3, R4, D1, C3, R7) kellene vezérelni az én kapcsolásomban lévő tirisztort.
A kapcsolás control bemenete ha 1V fölé megy, kikapcsolja az oszcillátort, tehát elvileg mehetne az is a tirisztor Gate lábára (C3, R7 iőállandójára elég kikapcsolni, a tirisztor is csak addig van zárva).
A trafót én egy számítógép táp EI ferritmagjára tekertem (valami kisebb fazékmag lehet hogy jobb lenne, nekem ez volt itthon). Primer két 0,8-as CuZ összefogva 4 menet, szekunder meg -ha jól emlékszem bár nem kritikus- 0,5-ös CuZ kb 60 menet. Tekercsek kezdete és vége nem midegy, de jelölve is van a rajzon.
Remélem tutam segíteni!
(#) Riccsusz válasza bodgabo hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Valami ilyesmit vettem ki a dologból. Ez így működőképes ? Még annyit, hogy az IC3mas lábára mit kell kötni ? vagy üresen marad vagy oda is 12 V ?

gyujtas.jpg
    
(#) bodgabo válasza Riccsusz hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Mint az előbb is írtam az mehet a tirisztor Gate lábára. Amíg ott jelen van a vezérlő feszültség, addig az oszcillátor leáll, nem dolgozik a rövidzárra.
(#) Riccsusz válasza bodgabo hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Értem, elnézést ez valahogy kimaradt De a kapcsolás akkor jó ? Tehát ez így mehet a nyákra ?
(#) bohumil78 hozzászólása Márc 8, 2010 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérném, egy VAPE gyújtás pontos beállításához!
1,6 mm.-es, előgyújtást szeretnék, ezt ki is jelöltem a lendkerékre és a blokkra. A problémám az, hogy egy spéci stroboszkópot kaptam kölcsön, és itt valami fokokat kell megadni egy potival, amit én nem tudok.
Gondoltam, hogy simán rávillogok, és egybe állítom a két jelemet, de ennél a strobinál ezt nem lehet. Volna erre valami okosság??
Előre is köszönöm! Üdv.: Jani.
(#) Riccsusz válasza bohumil78 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Szerintem, lehet egyszerűbb lenne ha szereznél egy előgyújtás mérésére alkalmas mikrométert. Tehát ami tolószárral rendelkezik. Az órát betekered a gyertya helyére, a dugattyút holtpontra mozgatod, majd ott 0ra állítod az órát, és vissza tekersz 1,6-1,8et és ide állítod a megszakítást.
(#) Krisz03 válasza Riccsusz hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Jeladótekecses gyújtásnál megszakítást?
(#) Riccsusz válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Értsd jól, Akkor: 'a gyújtás időpontját'.
(#) Krisz03 válasza Riccsusz hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Na de hogyan? Honnan tudod, hogy a mágnes mely pozíciójában van a gyújtótekercs előtt, amikor a gyújtóimpulzus keletkezik? Mert ez jelölve nincs, az tuti!

A gyári Simson tirisztoros (CDI) gyújtásnál is hiába mondják, hogy a kitört erővonalvezetőjű mágnesek középpontjánál, viszont ha rávillogsz stroboszkóppal, láthatod, hogy nem pont középen, és máris pár tizeddel arrébb van a gyújtás, mint szeretted volna.

Tehát azt akarom mondani, hogy a gyertya helyére betehető "izék" csak segítik a beállítást, mert látod, hogy hol jár a dugattyú, viszont pontos eredményt csak akkor kapsz, ha rávillogsz, és látod, hogy a jelölésekhez képest merre kell még állítani.
(#) zolika60 válasza bohumil78 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Állítsd 0°-ra a potmétert és akkor olyan lesz mint a többi strobi. Tehát ugyanúgy használhatod, mintha ez a funkció nem volna.
(#) bohumil78 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Ha le van tekerve, akkor ritkán villog.
Azt hiszem, hogy szerzek egy másik strobit, mert szegény simsonomnak ez túl komolynak bizonyul.
Hallottam olyat is, hogy állítsam 20 fokra, és utána addig forgassam az alaplapot, amig a "jeleim" összevágnak, mert a 20 fok, az kb. 1,6 mm.-es előgyújtást jelent, (a 20 fok, 1,8 mm). Most így használom, talán jó, talán nem.

Köszi mindenkinek a segítséget, és ha volna még ötlet, vagy tapasztalat, akkor szívesen olvasnám!

Üdv.: Jani
(#) phobox hozzászólása Márc 13, 2010 /
 
Sziasztok!
Szeretnék egy jól működő CDI gyújtást,lehetőleg akksi nélkül,nagyon hálás lennék egy NYÁK-tervért és alkatrészlistáért.
Lehetőleg ne is legyen annyira drága(nem akarok sokat költeni rá).
S51B/1-hez kellene
Köszönöm előre is!
(#) ZPKing hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Sziasztok!
Megőrít az S51C-s gépem.
megépítetem a mellékelt tirisztoros gyújtást.
Beraktam pöccre elindult kb alapjáraton ment vagy 5 percet közbe ráhúztam a gázt úgy is ment.
Jól van mondom veszek egy sisakot megyek vele egy kört.
Erre el akarok indulni egyes kezdek indulni aztán lehörgött meg állt aztán utána nem lehet újra indítani.
Eddig gyári tirisztitorokkal is ezt csinálta kivettem ami benne volt bele az újat azzal is kb 3 percet ment aztán viszlát.
Megnéztem amit én csináltam egyik alkatrészen sincs égési jel hogy tönkre ment volna.
A tirisztort néztem közbe az nem melegedett.
Szerintetek mi lehet a gond?
Tirisztorban haét meg valami vagy más gondom van?

Előre is köszönöm. Aki tud segítsen.
(#) Krisz03 válasza ZPKing hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Ez a rajz rossz! A test és a gyújtótrafó csatlakozási pontja fel van cserélve. Illetve a 250V-os kondi feszültségét is keveslem, meg aztán nem kell ide 2.2uF, elég 1µF is.
(#) vargaur válasza ZPKing hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Az enyém ugyanezt csinálta az utángyártott tirisztorokkal. Sorra nyírta ki őket. Építettem egyet, azzal úgy-ahogy ment, de nekem a jeladótekercs cseréje jelentette a megoldást.
(#) ZPKing válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 14, 2010 / 1
 
Sziasztok!
DE azt mondja meg nekem valaki hogy ha rosszul van bekötve akkor miért ment legalább 6 percig.
Szint úgy mint a boltban vásárolható változzattal.
Néztem egy másikat ha ezt építem meg akkor ez biztosan jó?
Köszi
(#) Krisz03 válasza ZPKing hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Milyen gyújtótekercsed van? Látszik a vasmag tetején a cséve mindkét oldalán a forrasztás? Azaz tartalmazza a rövidrezárt sort? Ha nem, akkor bármilyen elektronikát is használsz, tönkre fog menni, mert túl nagy feszültséget termel az a fajta tekercs.
(#) adamby hozzászólása Márc 16, 2010 /
 
sziasztok segitséget szeretnék kérni vagy tanácsot lenne egy simson s51n tipusu mocim kicseréltem benne a meg szakitot és a gyujtás teljasen elment még a régivel volt is nagyábol csak puffogot mit tegyek? válaszotokat elöre is köszi
(#) Krisz03 válasza adamby hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Miért kell itt is megkérdezni, mikor már válaszolam a motorgyújtás topikban? Vagy talán nem tetszett, hogy kérdéseket tettem fel, és nem a konkrét megoldást mondtam? Ha látnám, meg is tudnám mondani...
(#) zolika60 válasza adamby hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Az előgyújtást és a megszakító hézagot beállítottad? Egyáltalán nincs szikra, vagy csak nem indul be? Nehéz dolog látatlanban tanácsokat adni.
(#) adamby válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
igen beálitotam meg néztem az ujj meg szakitot nem nagyon látam lakknak nyomát és egyáltalán nincs szikra átnéztem mindent és nem találátam hibát
(#) Krisz03 válasza adamby hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Mérd ki multiméterrel a megszakítót!
Következő: »»   22 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem