Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   264 / 337
(#) layzi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 30, 2018 /
 
Képen mellékeltem higy milyen a kijelz nem tudom mennyire látni, netes kép. Egy másik képen meg hogy mit produkál. Ha süti a nap akkor még ennyi sem látszik belöle.
(#) layzi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 30, 2018 /
 
A középsö konzol kijelzövel is hasonlo a probléma. Meleg van eltünik róla minden, a felülröl belenézek akkor látni azt amit ki akarna irni de annyira alacsony a kontraszt higy semmi nem látszik. Itt lehet invertálni is hogy sötét alapon jelenjen meg vagy vilégos alapon sötét betűkkel, de ha sötét alapon lenne akkir full sötét, ha vilégoson akkir meg full világos. Mellékelek képet arrol amikor hideg van hajnalba akkor még valamennyi látszik belöle. Esetleg ennél is lehet valahogy javitabi rajta?
(#) layzi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 30, 2018 /
 
Lefotóztam az eredetit hátha ebböl látod esetleg egy modosítás lehetőségét.
(#) bbb válasza layzi hozzászólására (») Jún 30, 2018 /
 
Nem hiszem, hogy találsz hozzá olyan kijelzőt, ami nem a gyári és jó lenne. Mennyi idő után ment ez a kijelző gallyra? 8 év? 10? Ennyit a következő is ki fog bírni (ha új és nem bontott).

Rákerestem alin, lehet kapni újat, ha nem is olcsó.
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2018
(#) bbalazs_ válasza layzi hozzászólására (») Jún 30, 2018 /
 
Sajnos ez már nem egyszerű kijelző. Újat javaslok.
Ha viszont minden mindegy már, akkor próbáld meg kicsit benyálazott ujjal tapogatni a csati környékét az áramkörön és közben nézni a kijelzőt. Ha javul, akkor esetleg lehet valami esélyed.
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2018
(#) layzi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Betettem a fagyasztóba két órára elöször a nagy kijelzőt akkor megjavult ugy 5percig mig ki nem olvadt, de ugy azzal a tempoval el is ment rola minden. Csak gondoltam hétha avan középsö kis kijelzövel lwhet valamit kezdeni hogy ne ez a mátrix lgyen hanem valami jobb féle
(#) layzi válasza bbb hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Valoszinüleg veszek ujat, már van 13-15e ftért plusz posta, nem is az ára a lényeg. Hanem inkább a style. Ugyanezt a lovét kiadnám annaknis aki azt mondja tud bele szerkesztebi egy szineset. Nem kell hogy igazábol szines legyen, elég lenne a fekete fehér mint ez is. Ez skodáé.
(#) vargham válasza layzi hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Ha nincs egy az egyben beszerelhető alternatíva, akkor ez egy egyedi kiváltás lenne. Az pedig inkább 15-20x ennyi pénz, ha nem lelkesedésből csinálod.
(#) bbb válasza layzi hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Itt nem azon múlik az ára, hogy mennyi/milyen színű. Ehhez megálmodtak egy kijelző fajtát annakidején, s azt használják azóta is. Sajnos a benne lévő kijelző elöregedett, tönkrement, nem javítható állapotba került, így csere. Annak az esélye, hogy másik színű, fajtájú, akármilyen kijelzőt belerakj és gond nélkül működjön, minimális.
A kihívás miatt meg lehet próbálkozni vele, de ahhoz az kell, hogy visszafejtsd a vezérlését, és bele tudj faragni egy mikrovezérlős megoldást, ami utána a régi vezérlése és az új közötti konverziót megoldja neked. Na ez nem kevés munka, s biztosan nem a te jelenlegi tudásodnak való.

Egyébként magán a kijelzőn nincsenek feliratok, ami alapján a típusát be lehetne azonosítani? Hátha lehet hozzá találni legalább egy adatlapot...
(#) layzi válasza bbb hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Hát igen, az én tudásom biztos nem elég hozzá, de itt elég sok kobak van ezen az oldalon akik néhány témában egy szempillantás alapján tudnak segíteni ezért öröm itt lenni köztetek.
Van szám a kijelzőn majd leolvasomvagy lefotózom.
(#) gege001 hozzászólása Júl 1, 2018 /
 
Sziasztok! Auto start-stop rendszer bekötéséhez szeretnék segítséget kérni. Csak angol leírás van hozzá, valaki aki jól beszél angolul lefordíthatná nagy segítség lenne.köszönöm. Gergő

1.jpg
    
(#) Honda130 hozzászólása Júl 2, 2018 /
 
Sziasztok!

Ahogy már többször is, most is egy szokatlan projekten töröm a fejemet, amiben a ti magas színvonalú segítségetekre lenne szükségem.
Egy munkatársam vásárolt magának egy Honda CRV-t. Állítólag azon a kocsin hátramenetbe kapcsolva a váltót, automatikusan lejjebb állítódnak a külső tükrök. Hogy ezzel is segítse a járdaszegély mellé parkolást, vagy a felfestett parkolóhelyre való középre parkolást. Nagyon tetszik az ötlet és valahogy meg kéne oldanunk. Valószínűleg az ő tükrei memóriásak, de ebben nem vagyok biztos. Lehet hogy a két pozícióra is emlékszik, amit nyilván én nem tudok majd megoldani, de talán hasonlót össze lehetne hozni.
Ha hátramenetbe kapcsolva a tükreim egy bizonyos ideig meg lennének hajtva lefele irányba, aminek az idejét mondjuk állíthatnám, akkor az szerintem már elég jó lenne. Ha kiveszem, hátramenetből, akkor meg visszamennének.
Szóval? Tud valaki segíteni?
Köszönöm!
(#) kissi válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Szia!

Hasonlót terveztem ( az előkészületek is már megvannak ! ), de még nem volt/nem szántam rá időm leprogramozni...Annyi a különbség az én elgondolásomban, hogy nem "állítanám' az időt pl. gombokkal, hanem taníthatóvá csinálnám, azaz "megmutatnám neki", hogy mennyi ideig és milyen irányban kell a tükröket mozgatni( amit megtanulna!)!
Ez egy OCTAVIA II-re lett előkészítve anno...
(#) Honda130 válasza kissi hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Megtanítani? Szükséges ez a procedúra? Azt akkor majd időnként újra kell állítani és foglalkozni kell vele.
És hogy állítaná vissza magát az eredeti helyzetbe? Mert ugye amit én gondolnék, ott is csak az idők léteznének és megáll ahol megáll.
(#) kissi válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Miért kellene újra állítani ( vagy egy más megoldásnál miért nem ?) ?
Működés:
1. egy gomb megnyomására belép tanítási módba, méri, hogy milyen irányban, mennyit kell mozgatni a tükröt,
2. kilép a tanítási módból
3. hátramenetnél automatikusan "lejátssza" az elmentett időket az adott irányba,
4. ha kiveszed a hátramenetből, akkor visszaáll ( ellenkező irányú mozgással ).

Néhány plusz gondolat:
- az egyik és a másik irányba történő mozgás ( pl. fel-le ) nem biztos, hogy ugyanolyan sebességgel történik --> lehet, hogy különböző idő kell !
- én ezt az opciót nem automatikusan a hátramenetre kötném, mert lehet, hogy nem parkolni akarok és akkor nem a járdaszegély a legfontosabb !
(#) Honda130 válasza kissi hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Végül is igazad lehet. Egyébként nem tudom hogy azon a Hondád hogy van megoldva, de úgy tudom, hogy automatikus. Esetleg meg lehetne oldani, hogy egy bent maradó nyomó kapcsolóval szakíthassuk a hátramenetről érkező jelet.
Kérdés:
Meg tudod csinálni ahogy te elgondoltad?
(#) kissi válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Az elgondolásom az volt ( az Octaviaban ez már kiépítésre is került!), hogy egy gombot tettem fel és ha azt hosszan nyomom, akkor tanítás, ha röviden, akkor meg lebillen a parkoláshoz !
Nem akartam a működtető gombokat buherálni ( hogy további vezetékeket vigyek be!), az Octaviában a tükör vezérlése PWM jelekkel történik, már oda is megvolt a csatlakozás !
A HONDA-nál nem tudom, hogyan oldották meg !?
(#) Honda130 válasza kissi hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Igazából mindegy is hogy hogy van a Hondánál, mert nekem egy Avensis-em van és azon szeretném megoldani. Nem hiszem hogy PWM kell neki.
De miért írod hogy megvolt a csatlakozás, meg ilyesmi? Végülis elkészült vagy sem?
(#) sargarigo hozzászólása Júl 2, 2018 /
 
Ezt már én szerettem volna megoldani!
Abban látom a fő problémát, hogy ez egy mechanikus valami, amiről nincs visszajelzésünk. Ha az időt vesszük alapul, akkor szépen alkalomról alkalomra el fog mászni a pozíció, és a hibák össze fognak adódni. Jó lenne valami pozíció jeladó (ami nincs), vagy legalább egy végállás kapcsoló hogy legyen mihez igazítani.
(#) Honda130 válasza sargarigo hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Jelszámláló nem lenne jó?
(#) Honda130 válasza sargarigo hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Az a baj, hogy a végállás kapcsoló nem biztos hogy megfelelne. Ha én vezetem akkor is másképp áll a tükör magasság meg akkor is ha anya. Hiába állítaná el a tükröt, ha nem megy utána a végállás.
Mindenhogyan a mindenkori tükörbeállításhoz képest kellene állítódnia a magasságnak hátramenetben, mert úgy viszont a különbségek hasonlóak lehetnek.
Ha viszont így nézzük, hogy minden nap más személy használhatja a kocsit, talán nem is olyan vészes probléma, hogy korrigálásra van szükség.
Vagy?
De szerintem a motor hátuljára vagy valahova, nem tartom lehetetlennek egy impulzus jeladót helyezni valahogy. Vagy csak egy bütyköt ami mozgat egy mikro kapcsolót.
Bevallom, én már annak is örülnék, ha lenne egy külön billenő kapcsoló arra a célra, hogy egyszerre mindkét tükröt le tudjam állítani és ne kelljen külön.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2018
(#) kissi válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Írtam, hogy az előkészületek voltak meg, be van vezetékezve a megfelelő helyekre, de utána mással foglalkoztam nem csináltam meg ( nem volt "egetverő" fontosságú ! ) !

Ha más is használja, akkor bonyolódik a helyzet, viszont ha már ilyet építesz be, akkor meg lehetne próbálkozni a "nagy autók" memóriás beállításával is!

A pozíció visszajelzés hiánya sajnos valóban probléma lehet, de úgy gondolom, hogy nem vészes ( egy kis idejű működtetés nem sokat mozdít el a tükrön! ) !
(#) Honda130 válasza kissi hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Értem. Lehet hogy hagyom ezt a dolgot. Én magam ezt megcsinálni sajnos nem tudom. Pedig jó lenne.
(#) sargarigo válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Biztosan van olyan is ahol elfér, de amiket eddig én láttam tükörmozgató motorokat, ott nagyon-nagyon szűkös volt a hely mindenféle utólagos mókoláshoz.
A végállás kapcsolóval lehet rosszul fogalmaztam, legyen inkább home-pozíció. Addig megy amíg el nem éri, aztán onnan mint referenciaponttól beáll a kívánt pozícióba (ezt már lehet akár időalapon is).
Ha ez megvan, akkor személyenként akár különböző is lehet. Gombnyomásra beáll ahova akarod, ahány személynek akarod. Taníthatod a pozíciókat, és főleg nem adódnak össze a hibák!!
(#) Honda130 válasza sargarigo hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Hát abban biztosan igazad van hogy nincs ott sok hely. Valószínűleg faragni kellene. Azt pedig nem igazán aka az ember. Én még most is az állítható időre szavaznék.
Nagyon jó a tanítós dolog, de szerintem meg kell maradnia egyszerűnek. A több pozíció, főleg a több felhasználó beprogramozása szerintem már picit elrugaszkodik a céltól. Jobban mondva, fölé emelkedik a célnak. Pillanatnyilag az a gond, hogy tolatás közben 2-3 mp alatt le kell állítanom az egyik tükröt, utána ugyanennyi idő alatt a másikat és csak utána tudok maximálisan a tolatásra koncentrálni. Ha ki kellene választanom bármiféle üzemmódot akár csak elinduláskor, akkor már legalább annyit foglalkoztam az üggyel. És akkor még ott van a feleségem, aki ilyenkor valahogy mindig elkezd szőkülni, csak hogy bebizonyítsa hogy ez így nem jó.
(#) proli007 válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Hello! Én rajzoltam már két ilyen áramkört is pld.., de szerintem sem alkalmas az időzítés ennek megoldására. Egyébiránt volt már a tükör mozgatására topik.
(#) kaqkk válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Ezért jó az opel manuális tükörbeállítással ! Én mindenféle állítgatás nélkül is bármikor betolatok bárhová ahová befér az autó ...
(#) Honda130 hozzászólása Júl 3, 2018 /
 
proli007 , kaqkk! Nem ti vagytok az én segítségem. Köszönöm!
(#) VIM válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 3, 2018 /
 
Szia! Szerinted csak a tükrök állítódnak a tolatóba kapcsoláskor? És ebbe nem szól bele a sofőr magassága és az ülés pozíciója sem? Furcsa volna. Amelyik kocsiban ez benne van ott a tulaj nyilván nem törpe és ki tudja használni ezt a komfort szolgáltatást. Hasonló dolgot akarsz, mint a fényszóró magasság állítás de leültetett felfüggesztéssel és nem gyári fényszórókkal.
(#) Honda130 válasza VIM hozzászólására (») Júl 3, 2018 /
 
Ne haragudj, de nem értem mi a problémád velem? Nem Mercedes E klasse-t akarok csinálni a kocsimból, mert azt nem tudok. Vagy nem tudom melyik Merci tud mindenféle beállításokat. Könyörgöm! Ami ide-oda pozíciókba programozható, az már memóriás. Tudsz olyat készíteni?? Tud itt olyat valaki? Nem az a kérdés, hogy valaki érti-e a működését és fejben tudná-e a megoldást, hanem meg tudja-e kúltúráltan csinálni? Minden esetre az a Merci amiben ilyen van, valószínűleg nem annyiba kerül mint amilyen kocsi nekem van, hanem kb. a 6-szorosába.
Az a baj hogy nem akarok mini PLC-t tenni a kocsim ülése alá? Vagy az, hogy nem gondolkodom olyan magasröptű probléma megoldáson, ami a bonyolultsága miatt tán sosem készül el? Mindig lesz egy nehezen megoldható része, amit csak meg kellene oldani és tökéletes lenne? Futottam már ilyenbe. Belelovaltak olyan áramkör készítésébe, amire két PIC-et kell "csak" programozni és már működik is az RC tankom vezérlése. Végeredmény: Az áramkör tökéletesen elkészült, még a tank belsejébe is szépen szimmetrikusan illeszkedett, csak valahogy az a fránya PIC (vagy mi a frász) nem programozódott soha fel. Kell ez nekem?
Nem gondolom, hogy az elgondolt megoldásom 100%-os lesz. Ne hidd. De azt sem hiszem, hogy pont neked kellene ezt a dolgot elítélned. Tudod mit? Lenne egy ötletem. Segíts megvalósítani és akkor nem ellen lovas kategóriába esel, hanem ötletadóba. Sokkal értékesebb dolog. Csak szólok annak aki elfelejtette: Ez itt a Hobbielektronika.hu! Valami ilyesmi dolgok miatt regisztrálnak ide az emberek. Aki nem akar foglalkozni hasonló dolgokkal, az keresse fel a magas színvonalú facebook-ot, aztán keressen magának egy olyan csoportot, ahol lehet fikkantani percenként valakit. Itt én legalábbis nem azért vagyok, hanem azért, hogy szórakozzak kicsit és kellemesen töltsem el az erre szánt időt.
Elnézést ha picit belemerültem, csak úgy látom, megint nem az ötlet köré kezd alakulni a párbeszéd, hanem az ellen ötletek köré.
Meg ez is. Nyitok magamnak egy témát és pont az én témám zavar valakit a rettenetes sok egyszerűen kibogozhatatlan téma között? Valakinek útban vagyok vagy mi?
Következő: »»   264 / 337
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem