Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   151 / 151
(#) Uviktor válasza kojozsi hozzászólására (») Máj 18, 2019 /
 
Szia,
Ne tegyük át ezt inkább az autóelektonika topic-ba?
Hátha ott a témában tapasztaltabb kollegák olvassák.
Ha van utólagos riasztó, indításgátló,akkor kösd át a soros blokkoló kört.
Mintha a Nexia az E Kadett gyártósorán készült volna,és ha emlékeim szerint mintha az utas oldali küszöbhajlatban lett volna az AC relé.
Nekem volt E Kadettem,és sok problémát okozott az üzemanyag kör alkatrészek(csövek,szivattyú) elöregedése.
Ott ahol mérted az AC-ra menő vezetéket,ott próbára feszültséget is tudsz adni rá;
-zúg ha adsz rá pozitívot?
(#) kojozsi hozzászólása Máj 19, 2019 /
 
Üdv köszi a gyors választ

Igen működött de akkor sem indult be .Volt olyan is , hogy az ajtókat sem akarta bezárni .
Akkusarut levettem , rövidzár után meggondolta és az ajtókat nyit - zárta .Hideg indító-val beindult
életre kapott , egy két rövidebb próbakör , ismét nem mük .Szprével indul de nem kap üzemanyagot .Irjam eg a másik topik-ba ? Kööszönettel Józsi .
(#) Uviktor válasza kojozsi hozzászólására (») Máj 19, 2019 /
 
Szia,
Ha indító spay-el indul,akkor nincs üza.
Kadetten a küszöbben volt egy műanyag benzinszűrőrő,nekem az volt hogy eldugult.
(#) kojozsi hozzászólása Máj 19, 2019 /
 
Igen a szűrő cserélve lett most , a benzin szivattyú mérve 3 bár a nyomása
(#) kábé hozzászólása Júl 10, 2019 /
 
Sziasztok! Nem nagy mozgás van a topicban,de talán valaki tud segíteni
Adott egy 2-es Megane -ami halottan került a fiam tulajdonába és lett feltámasztva. Olyat csinál, hogyha le szeretnénk zárni az ajtókat csak egy sípolás hallatszik, de nem zárnak az ajtók.
Valamiféle riasztó is lehet benne a nyomok alapján (utólagos ajtóérintkező a motorházfedélnél, 2 db érzékelő a csomagtérajtónál a D oszlop tetején két oldalt és belemegy a vezetéke valami egységbe a pótkeréknél), de nem ad semmi életjelet azon kívül, hogy zárásnál az sípol.
Mit lehet ez a sípolás, és hol kezdjük a hibakeresést?

Köszönöm
(#) Inhouse válasza kábé hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Van benne egyáltalán központi zár? Ha kulccsal zárod a vezető felől, akkor lezárja mindet?
(#) kábé válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Igen van.
A kocsi amúgy kártyás indítású és nyitású, a kulcsnyílás rejtett csak vésznyitásra van. Ha kulccsal van zárva/nyitva akkor csak a bal 1-et kezeli, de ezt megnézték egy másik ilyen kocsin és azon is úgy van.
Ha belülről van gombbal zárva akkor lezárnak az ajtók csak úgy nehéz kiszállni .
Ha a kártyával van zárva akkor sípol a csomagtartó jobb oldalsó kárpit alatti doboz, szvsz ez lehet a riasztó csak nem tudom miért csinálja, mik lehetnek a zárás feltételei. Egyáltalán ha valóban az a riasztó akkor miért szól bele a zárásba.
(#) Uviktor válasza kábé hozzászólására (») Júl 10, 2019 / 1
 
Szia,
A sípolás és semmi reakció nyitott ajtóra utal.
Ajtókapcsoló hibára,nem teljesen záródó ajtóra gondolnék először.
A műszercsoporton,belsőtér világításon ellenőrizd,minden ajtót zárva lát-e a rendszer.
A motortér kapcsolót is ellenőrizd,húzd le a vezetékét vagy nyomd le kézzel.

Valószínűleg a riasztó egy gyárilag elfogadott Cobra,ami a bal hátsó kerék magasságában van a csomagtartóban,és egyébként egy kiváló minőségű készülékek. (Nem mellesleg az egyetlen ami működik)
(#) Uviktor válasza kábé hozzászólására (») Júl 10, 2019 / 1
 
Nem a riasztó szól bele a zárásba,hanem fordítva.
Hanggal figyelmeztet,ha nyitott ajtóval próbálod lezárni a központi zárat.
4 vezetékkel csatlakozik összesen az autó renszeréhez:táp,test,elakadésjelző vezérlés,és egy információs vezeték.
Lehúzhatod a csatlakozóját a b.h. kárpit mögött,de legfeljebb sípolni nem fog,zárni ugyanúgy nem.
(#) kábé válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Köszi,
A belső világítás lekapcsol.
Este vagy holnap este megnézem.
mindenképp visszajelzek, hogy mi lett.
(#) kábé válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Na közben változott a dolog, mert én értettem valamit félre.
Valójában lezárnak az ajtók, de a riasztó sípol ilyenkor folyamatosan. A csomagtér ajtón nem láttunk ajtókapcsolót -ezt nem is nézi a kocsi, viszont szintén bezár- hanem csak a képen látható "dolgokat". Ebből az egyik le volt leffenve, azt visszatettük, de nem egyébként bántottam.
(#) Uviktor válasza kábé hozzászólására (») Júl 10, 2019 / 1
 
Szia,
Ami a képen van,az az ultrahangos belső tér érzékelő.
Ha esetleg szakadt,az is okozhat hiba jelzést.
Ha a vezeték nincs kiszakadva a fejből,vagy a nincs becsípődve a vezetéke,akkor még mindig a motortér kapcsoló hibája a tippem.

[quote]A csomagtér ajtón nem láttunk ajtókapcsolót -ezt nem is nézi a kocsi/quote]
Minden ajtót kellene néznie,a kapcsoló a zárban van.
Az,hogy nem kapcsol lámpát,annak az is lehet az oka,hogy folyamatosan nyitva látja,és már letiltotta az elektronika a lámpát. Attól még a kapcsoló nyitott információt adhat,és a riasztó is így "láthatja".
Ez is egy lehetőség.
(#) kábé válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Üdv,
Hát többmindent akkor át kell nézni.
A motor volt kivéve, emiatt az eleje is bontva lett, a motortéri érzékelőnél lehet esetleg valami. Bár kézzel mozgatásra nem reagál.
Az ultrahangos érzékelőt megnézem, az egyik vezetéke egy helyen gyanús lehet.
A csomagtér ajtónál is ezek szerint lehet hiba, mert valóban nyit/zár, de pl az ajtóban levő féklámpa sem jó, így a kábelkötegben lehet szakadás az ajtó átvezetőnél erre vonatkozóan is, ha a zárban van mikrokapcsoló.
Na mindegy majd nekiállok és jelzek.
(#) aviator17 hozzászólása Júl 17, 2019 /
 
Sziasztok,

Egy ideje furán viselkedik az autóban a központi zár, van egy elméletem az okáról, ezt szeretném megosztani veletek, illetve kérném a véleményeteket, hogy jóra gondolok-e, vagy milyen egyéb okai lehetnek?

A képen látható a szerkezet egyébként egy 1997-es Escortba való, nem mai darab. A jelenség a következő: autóról való működtetéskor a normálhoz képest nagyon lassan mozog (lehet a hangján hallani), majd pár másodperc alatt kinyomja a biztosítékot. Szétszedtem, felraktam egy 12V-os tápegységre, ott semmi baja, 1-2 A az áramfelvétele egyszerű multiméterrel mérve. A képen lehet látni (fekete lenyomatok a lemezeken), hogy mechanikus a szerkezet, két csúszkával van megoldva a táp hozzávezetése és megszakítása a motor felé.

Az elméletem azon alapul, hogy a csúszkák az átmenet közben egy pillanatra zárlatot okoznak a vezetékek között. Az autóban 5 éves az akkumulátor (de elég jól bírja) és abból kiindulva, hogy a tápegységen nincs probléma vele arra gondolok, hogy ez a pillanatnyi zárlat annyit ejt az akkufeszültségen, hogy ettől lelassul a motor, a zármechanika mozgatása tovább lassítja, emiatt a zárlat tovább marad fent és ettől megy ki a biztosíték. Plusz emellett szól az is, hogy az egész jelenség egy lakatosműhelyben, lehúzott sarukkal töltött 5 hét után kezdődött el.

Köszönöm előre is a hsz-kat.

Kpzár.jpg
    
(#) Inhouse válasza aviator17 hozzászólására (») Júl 21, 2019 /
 
Inkább az lenne logikus, hogy nem a motor okozza a zárlatot, hanem az autó. Mondjuk az ajtóátvezetésnél eltört a szigetelés, vagy akár az egész vezeték, talán több is.
(#) dokibácsi123456 válasza aviator17 hozzászólására (») Júl 21, 2019 /
 
Ha lakatosoknál volt és mondjuk küszöböt javítottak/ cseréltek ott a B oszlopnál kéne az átvezetést megnézni. Előfordulhat "hibás" munka. Sajnos én suzukinál szívtam ilyennel. ( ott a levágott lemez élhez tették a köteget vissza és alkalmanként zárlatot csinált. nehéz volt megtalálni)
(#) aviator17 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 22, 2019 /
 
Amikor zárlat van akkor ez az aktuátor egység melegszik az alsó részen ott, ahol a vezetékeken a sötét csík van. Ha máshol lenne zárlatos már akkor kinyomná a biztosítékot amikor rádugom a stekkert. Jelenleg akkor megy ki a biztosíték amikor szimulálom az ajtózárást, feszültséget kap a motor és elindul a mechanika mozgása.
(#) morca671 hozzászólása Aug 2, 2019 /
 
Sziasztok! Adott egy 2000-es felicia amelyikben van gyári kulcsos központi zár! Hozzájutottam a következő távirányítos egységhez. A kérdésem az lenne Hogyan kössem be? Köszi!
(#) morca671 válasza morca671 hozzászólására (») Aug 3, 2019 /
 
Köszönöm mindenkinek, az egy évvel ezelőtti hozzászólásokban megtaláltam a választ! Bocsi az alkalmatlankodásért! Üdv
(#) Jam. hozzászólása Aug 6, 2019 /
 
Sziasztok!
Adott egy AMAX 82R-4 (Seco Larm, Enforcer) típusú riasztó és a hozzátartozó SK-937TS4J típusú távirányító. Ehhez a rendszerhez kéne nekem egy új távirányítót találnom (1db-al nem érzem magam biztonságban).
Maga távirányító HCS301 típusú IC-vel van szerelve, ami azt jelenti, hogy ugrókódos és 433.92 Mhz-n üzemel. Lehetséges ehhez a rendszerhez egy utángyártott távirányítót találnom és illesztenem?
A riasztó távirányító programozási funkcióját már elővarázsoltam, de másik távirányító hiányában csak a meglévőt tudtam újra feltanítani.
Következő: »»   151 / 151
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu