Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   155 / 155
(#) Uviktor válasza Zsolesz71 hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Azt elfelejtettem írni hogy ebben az esetben az automata kp.zár zárást (gyújtás után,fékpedálra,stb) nem szabad felprogramozni.
(#) pisti525 hozzászólása Máj 31, 2020 /
 
Tisztelt tagok!

Segítségeteket szeretném kérni. Kötöttem be egy utólagos távirányítos modult autómba. Jelenleg zárása az összes nyilik és csukódik, de lenne külön, hogy csak a csomagtérajtó nyiljon, a vezérlőegységen van egy külön kábel erre. Papírja szerint ezt kellene egy négy lábú relé kötni és azt a csomagtérajtó zár motorhoz, és két lábát 12v-ra, de a zár motor öt vezetékes és egyben tudom azzal is nyitni csukni az autót, kulccsal. Relé nélkül nem fog működni, révén hogy öt vezetékes a motor ezért gondolom küldené a jelet a többinek is hogy nyiljon, ezért mindenféleképpen kellene legalább egy relé, gondolom ! köszönöm szépen !!

Bővebben: Relé-csomagtérajtó
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
(#) Uviktor válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Üdv,
Ez a relé vezérlő kimenet olyan autókhoz van,ahol a nyitás már rögtön az ajtót nyitja,nem pedig engedi nyitni a "kilinccsel".(pl.japán típusoknal a vez.ülés melletti kar)
Erre léteznek speciális monostabil motorok(zarszerkezetnek megfelelően húzó vagy toló),amik megfelelő erővel tudják működtetni a zárszerkezetet.
Egyszerű kommersz kínai motor ritka esetben tud nyitni közvetlen zárat.
Talán ez az egy képes rá:90Nm mtor

A másik eset,hogy a csomagtartó ajtóban egy hasonló elvű zár van,mint pl.a vezető ajtóban.
(A kulccsal csak engedi vagy sem a kilincsnek hogy nyissa a zárat)
Ebben az esetben párhuzamosan kötsz a motorokra,és behúzod a csomagtartóba.
Ha akarod hogy vezéreljen akkor ötöt,ha csak követőként akkor kettőt.
Azaz mégsem...ebben az esetben is létezhet a kilincset reteszelő(ebben az esetben vezérelni nem lehet) avagy a kilincset engedő vagy nem engedő)
Ebben az esetben a relé vezérlő kimenet nem szükséges.

Szóval először írd le kérlek hogy milyen működési elvű a csomagtartó zárszerkezet,
Esetleg azt iis hogy milyen autóról van szó,hatha speciálisan kialakított motor szükséges hozzá.
És akkor tudunk tovabb segíteni,.
Üdv
(#) pisti525 válasza Uviktor hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Fotóztam milyen motor van benne. 5 vezetékes, szinei: piros/fekete, barna/fehér, sárga/fekete, piros/barna és barna.

Autó típusa: Opel Vectra A 1.6i, x16sz, 1995, limuzin

Kábel-színek
Motor-zár
Zár
(#) Inhouse válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Mi a kérdés? Van a távirányítón külön gomb a csomagtartónak? Működteti azt a kimenetet? Sajnos sokszor ez a funkció kimarad, csak a feliratozás marad a másiké. Van, ahol simán párhuzamosan ki van vezetve a többi motorral a csomagtartó.
Ha van külön gomb és működteti a külön kimenetet, akkor tényleg már csak egy relé kell és remélni, hogy a zárásnál (vagy akár nyitásnál is) ez a kimenet is vezérlődik, különben ezt mindig külön kell majd nyitnod és zárnod a plusz gombbal.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
(#) pisti525 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Van igen külön gomb , és külön kábel is. Ha megnyomom 3at villant.
(#) Uviktor válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Üdv,
Az Opel elvileg vezérlő motorként működik az ötödik ajtóban.
Ha nem vezérli/követi a többit,akkor én elsősorban arra tippelnék,hogy az ajtóátvezetó gumiban eltört a kábelköteg,ami Opel betegség.
Vedd ki az átvezető gumit,nézd meg,biztos hogy van benne pár teljesen eltört vagy szigetelés töredezett vezeték.
Üdv
UV
(#) pisti525 válasza Uviktor hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Üdv, működik minden ! Az utólagos modult szeretném bekötni , hogy a távirányítón a csomagtér nyitó gomb is működjön , mert csak most egybe nyit zár minden.
(#) Uviktor válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Üdv,
Annak viszont nem igazán látom értelmét...
Üdv!
(#) pisti525 válasza Uviktor hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Kis extrának elfér, szerintem. Az 5 vezetékes motor kavar meg, igazából. A motornál elég csak a "nyitó" kábelre kötni? Itt gondolom az lenne a lényeg, hogy ne nyissa ki a többit, tehét ne menjen a többihez el a nyitó jel.

Relé-kötés
(#) BI-AMP hozzászólása Jún 1, 2020 /
 
Sziasztok! Ma vettem egy távirányítós központi zár vezérlőt meg hozzá a motorokat, viszont nem nagyon vagyok tisztában a bekötésével. Lényegében a central control lock assorted wires részével nem vagyok tisztában mivel a vezérlőn és a motorokon más a vezeték színe.
(#) Uviktor válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Üdv,
Nem csak az a lényeg,hogy ne nyissa a többit,ahhoz elég lenne egy 5A dióda sorban.
Az érdekesebb az,hogy a gyári vezérlő alapból testen tartja a motor mindkét pólusát.
Ha pozitívot adsz csak úgy rá,azzal zárlatba viszed a vezérlőt,és jó eséllyel csattan benne a fólia.

Ha nagyon szeretnéd elmondom hogyan tudod megoldani,de csak saját felelősségedre .
Ezek a kommersz kínai vezérlők nem a megbízhatóságukról híresek.
Ha elromlik,te dolgod,hogy nyitod ki a csomagtartót.
Nyitó motor vezeték elvág (fekete-piros vagy a fekete-sárga,mérd meg melyik+nyitáskor)
85:+12V(bizti nem lenne hátrány)
86:utólagos vezérlő nyitó kimenet
30:motor felé
87a:test
87:+12V(bizti nem lenne hátrány)
Így minden zaraskor zár,de nyitni csak a cst.nyitasra fog.
Hogy ennek mi értelme,továbbra sem értem.
(#) Uviktor válasza BI-AMP hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Üdv,
Kicsit pontosítanunk kellene,ez így kicsit zavaros.
Vettél egy univerzális vezérlőt,és mellé vettél motorokat,így szeretnél egy utólagos kp.zárat készíteni?

A kp.zár elektronika és a távirányítós kp.zár vezérlő nem ugyanaz.
Ha az a terved amit írtam,akkor inkább válaszd ezt:Távir.kp.zár

Ha nem,akkor írd le legyszi pontosan mi a feladat,milyen autó.
(#) Inhouse válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Ha valóban úgy van, ahogy itt kivettem, hogy a csomagtartóban nem csak sima motor van, hanem mikrokapcsolós, akkor azt meg kell szakítanod. Több kérdésemre nem kaptam választ.
(#) Inhouse válasza BI-AMP hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Nem is kellenek a színek...
A motorok motorszála a kék/zöld, ahogy láthatod a 2 vezetékesnél. Hiába vettél 5 vezetékest, azt nem fogod tudni használni, ez a vezérlő nem kezeli (mint ahogy az ilyen vezérlők 99%-a). Persze 2 vezetékesként bekötheted.
A második képen a 3. ábra szerint kell bekötni, ha véletlenül fordítva működik, akkor a motor 2 szálát megcseréled. Ha nyomod a távirányító gombját működik, az ajtózárra (kulcs, kárpitgomb) nem fog működni.
Ha építesz, vagy veszel egy valódi kp zár vezérlőt és azt vezérled ezzel a távirányítóssal, akkor működtetheti a zár is.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
(#) BI-AMP válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Értem már. Mert azt hittem tudja majd kezelni az 5 vezetékest is. De akkor ezek szerint nem. És akkor a maradék 4 vezetékből kettőt kössek testre és kettőt +12 v ra?
(#) Inhouse válasza BI-AMP hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Igen, a rajz szerint. A motor fehér/fekete/barna meg kimarad.
Vagy megépíted az öreg Uno-m visszarajzolt kp zárját és azt vezérled ezzel. Akkor be kell azokat is kötni és mindenre fog működni...
(#) pisti525 válasza Uviktor hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Köszönöm. Tehát akkor , ha jól értem, bírni fogom nyitni a külön csomagtartó gombbal és a nyitás gombbal is? Zárni meg csak egy gombbal lehet.
(#) Inhouse válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Nem tudom, nem adtál meg minden infót.
(#) pisti525 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Milyen infot szeretnél még ?? Megírom!
(#) Inhouse válasza pisti525 hozzászólására (») Jún 3, 2020 /
 
A külön gomb működteti azt a kimenetet?
A zárásnál (vagy akár nyitásnál is) ez a kimenet is vezérlődik? Mert különben ezt mindig külön kell majd nyitnod és zárnod a plusz gombbal.
(#) Dob3rM4n hozzászólása Jún 30, 2020 /
 
Szép estét! Volna egy Citroen Xsara 2000-es évjáratú autóm, gyárilag távirányítós a központi zár, van külön csomagtartó nyitás is a távirányítón. Ez a gyári távirányítós kulcs tönkrement, jelenleg kulccsal történik a nyitás és zárás, a kulcs nyit és zár mindent egyszerre, egy ajtóról (sofőr). Most sikerült szereznem egy mistral max2 típusú riasztót ezt szeretném bekötni. A gyári benne van valahol. Gyári rajzom sajnos nincs. Milyen módon lehetne kivitelezni, miket kellene kötni mihez, esetleg ehhez a járműhöz rajz volna valakinek? Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv.: H.L.
(#) Dob3rM4n hozzászólása Júl 3, 2020 /
 
Ezek voltak a dobozban!
(#) Inhouse válasza Dob3rM4n hozzászólására (») Hé, 15:14 / 1
 
A topicban található Xsara rajzok és egy Youtube videó alapján a következő kristályosodott ki megoldásként. Ez csak akkor igaz, ha valóban a sárga és a zöld a gyári vezérlés nyitó és záró szála, ezeket egy izzós autós próbalámpával tesztelni kell előtte, a csipesz testen legyen.
Amik nem feltétlenül szükségesek, lehúztam pirossal.
A hozzászólás módosítva: Hé, 15:15
(#) Dob3rM4n hozzászólása Kedd, 20:28 / 1
 
Tiszteletem mindenkinek!

Sikerült bekötni a riasztót. Citroen Xsara - Mistral max 2
Szeretném megköszönni Inhouse kimagasló tudását és kitartását, mely nélkül nem valósulhatott volna meg a bekötés.

Nagyon szépen köszönöm Inhouse!

További szép estét mindenkinek!
Következő: »»   155 / 155
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu