Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   153 / 153
(#) graficolor hozzászólása Nov 16, 2019 /
 
Sziasztok!

A skoda oktávia (5E) kombi elektromos csomagtartóajtaját a középkonzolon található kapcsolóval csak nyitni és megállítani lehet, a csomagtér ajtón található nyomógombbal nyit-stop-zár üzemmódokban is működtethető az ajtó. Van valakinek ötlete hogyan lehet a belső (középkonzol) kapcsolóval is zárni a csomagtérajtót? Az a gáz, hogy ha valakinek bentről (középkonzolról) kinyitod a csomagtérajtót csak kintről az ajtón található kapcsolóval lehet bezárni.
(#) Uviktor válasza huggybear hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Szia,
Ennél a vezérlési módnál nem fordulhat meg.
Szerintem először egy fiatalabb autó kapcsolójának képét osztottad meg,ami egy vezetékes vezérlésű.
Viszont a tiéd, ahogy már a próbalámpán keresztül megvezérelted,külön-külön vezetéken kap nyitás és zárás parancsot.
A vezérlőben egy-egy relé van a nyitáshoz és záráshoz.
Ajtó kárpitot nem kell levenni.
ha véletlen fordítva vezérelne,akkor csak cseréld meg a felhér és fehér-fekete vezetékeket az 1. És 5. pontokon.
(#) Uviktor válasza graficolor hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Üdv,
Lehetséges hogy ez azért van így,hogy lásd az ajtó környezetét amikor bezárod.
Nyilván a gyár nem szeretne pereskedni elvesztett végtagok vagy fejek miatt.

Annak idején a Mercedes azért találta ki az infrás komfort ablakhúzás vezérlést,hogy legalább oda kelljen fordulni,és lásd ami az ablakok környezetében van.

Biztos meg lehet vezérlelni valahogy,kérdés hogy ér-e annyit.
Üdv!
(#) huggybear válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Köszi, akkor nem lesz gubanc a gyári vezérlővel, nem lesz zárlatos? Bocs, de ezt nem igazán értem, hogy miként tudok megbizonyosodni, hogy nem kötöm össze a vezérlőket. G.
(#) Uviktor válasza huggybear hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Negatívos vezérlésű,tehát ha a próbalámpádon keresztül testet kapcsoltál rá és müködtette,akkor negatívot kapcsol a gyári kapcsoló.
Ha a vezérlőd relé bemenetein negatívot adsz be,akkor kifelé is csak negatív jöhet.
Tehát zárlat nem alakulhat ki,legfeljebb a nyitás-zárás irány működhet fordítva,ahogy írtam,de ezt a két vezérlő szál megcserélésével azonnal kijavítható,es többé nem cserélődhet meg.
(#) KataSz hozzászólása Nov 18, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy 2004es Fiat Ideam amit ha központi zárral bezárom, 5-10 másodperc múlva kattogást hallok és vissza nyit a zár, majd leengedi az összes ablakot. Van mikor ezt kb 15ször csinálja egy ideig, aztán kb fél évig semmi. Esetleg vmi ötlet, hogy mitől lehet?
(#) bbb válasza KataSz hozzászólására (») Nov 18, 2019 /
 
Szia!
Vagy a központi vezérlője hülyéskedik, vagy pedig az egyik zár (jellemzően a bal oldali első, ami vezérlőjelet is tud küldeni a többinek). Ilyet kollégának a Chevrolet autója csinált, ott a zár motorjának cseréje megoldotta a dolgot.
(#) huggybear válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 19, 2019 /
 
Sziasztok!

Nagyon köszönöm mindenkinek a tanácsot/segítséget, tegnap bekötöttem (3 test a 2-es lábra, áram az indextől, fehér az 5ös, fehér/fekete az 1es kábelre) és remekül működik a zár. Egy dolgot szerettem volna még, hogy villanjon az index mikor nyitok/zárok ezért rákötöttem az elakadásjelzőben lévő index vezetékekre. Működött is, de csak nagyon minimálisat villant, ezért inkább ezt kivettem. Nem nagyon értem, hogy miért nem villan rendesen, de tökéletes lesz ez így is. Még egyszer nagyon köszi. G.
(#) Uviktor válasza huggybear hozzászólására (») Nov 19, 2019 /
 
Üdv,
Indexet ritkán lehet megkötni vészvillogó kapcsolónál.
Plane ha fiatal jármű és impulzusos vezérlésű.
A többfunkiós vezerlőből a lámpákhoz menő vezetékeket kellene megtalálni,de ebbe inkább ne menjünk bele.
Néha tapasztalt kollegáknak is fejtörést okozhat az irányjelző kötés.
Üdv!
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 20, 2019 /
 
A 0,7-1s kevés az izzókhoz, nyújtani kell. Volt erre egy kis kapcsolás valamikor valamelyik ehhez kapcsolódó topicban, de nem találom. Miért nem lehet rákeresni az index szóra egy adott topicban?
(#) Zoli7691 hozzászólása Jan 3, 2020 /
 
Üdv Kollégák!

TLD autóriasztóhoz keresnék felhasználói leírást, esetleg rajzot.

Köszönöm!!
(#) boris92 hozzászólása Feb 26, 2020 /
 
Üdv
Van egy univerzális központizárom,ez a csatlakozója. VW Polo 6n2 autómba szeretném bekötni.
Nincs bekötési rajz hozzá,viszont autoból lett kivéve,de biztosra akarok menni a dologgal.
Pneumatikus a rendszer,a kompresszornál több vezetékes a csatlakozó.
Ebbe szeretnék segítséget kérni.
További képet késöbb csatolok.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) Inhouse válasza boris92 hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Lehet, hogy ez így kevés lesz... A piros és a fekete valószínűleg a +12V és a test. A kék és a zöld a motorok szála. A fehér és a barna a vezérlőszálak. Régen csináltak olyat, hogy duplán volt, egy az 5 vezetékes motor mikrokapcsolóitól, a másik pár meg külső (pl riasztótól) bemenet. A plusz+1 barna nem tudom mi...
Ez vezetékes, vagy távirányítós? Van rajta jumper, vagy vezeték hurok, amivel konfigolható, hogy elektromotoros, vagy levegős?
(#) boris92 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Van jumper rajta ,Távirányitos ,és kompresszorosrol kötöttük ki. Viszont a Mercibe a csomi ajtóba motoros ,és ez miatt relézve volt. Ezen dolog miatt kértem segítséget.
Lefényképeztem a kompresszor kábelét,csatoltam.
(#) Inhouse válasza boris92 hozzászólására (») Feb 27, 2020 /
 
A távirányítós cuccnak csak van valami felirata? Talán az alapján azonosítható. Ellenkező esetben méregetni kell, hogy a bekötés kiderüljön.
A kompresszor csatlakozója sem mond nekem így sokat, annak valamelyik lába a vezérlés, azt kell megszakítani és közé kötni a bontott vezérlőt valahogyan. A kikötés előtt jó lett volna kicsit megnézni ott a dolgokat és nem tőben levágni a csatlakozót. Bár legalább az meg van.
Szóval 1 fotó a csatlakozókról az szép, de a színek nem feltétlenül szabványosak, ebből nehéz biztosra menni. A vezérlőjét elmondtam, az az 1 barna kétséges, talán az index villogtatás lehetett, bár annak nem szerencsés.
A kompresszornál keresni kell egy lábat amin test van, illetve szakadás, ha az ajtók zárva/nyitva vannak...elvileg, de sajnos más is lehet. Hátha erre jár egy Polo szakértő és megmondja.
Most esik le, hogy ez a kp zár vezérlő valószínűleg közvetlenül a motorokat vezérli, nem hozzáférhetőek kívülről a relék érintkezői. Így vagy relézned kell, vagy bele kell nyúljál.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2020
(#) Inhouse válasza boris92 hozzászólására (») Feb 27, 2020 /
 
Ha tudsz oroszul, akkor itt a megoldás.
Illetve ezeket a képeket találtam még. Még egyezik is a 2 rajz (meg egy PDF). Ezek szerint lehet, hogy egyszerűbb lesz a megoldás. Hivatkozik 2 kapcsolóra, a vezető és az utas oldal felőlire. Ha van kapcsoló, amivel az utastérből zárhatod és nyithatod az ajtókat, akkor jó lesz ez. Elvileg ezek pluszt kapcsolnak vagy a 7-es, vagy a 10-es lábra (nyitás/zárás).
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2020
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 27, 2020 /
 
Elvagyok itt magammal. Kikapartam neked a gesztenyét. A linkben található 8 oldalon a srác spanyolul leír mindent. A google fordító megmagyarította neked. Benne vannak a bekötések konkrétan. Tehát ahogy írtam, 7-es és 10-es láb a nyitás/zárás, az 1-es a +12V, a 3-as a test. Ezt a 4 vezetéket kell bekötni. Mivel neked nem az a vezérlőd van, mint neki ezért ott lesz egy kis trükk. Vissza kell levegősről sima elektromotorosra állítani (3s->0.7s). Ha valóban a kék és a zöld a motor kimenetek, akkor oda kell 1-1db 1N400X (a vége lehet 3-7-ig) dióda sorba, ezek mennek a 7-es illetve 10-es pontra. A katódok mutatnak a kompresszor csatlakozója felé (katód a csíkos vége). Dióda nélkül testen vannak ezek a lábak, azt nem fogja szeretni, valami pukkan.
Ha fordítva működik, akkor megcseréled a 2 szálat. Ha ez az a fajta vezérlő, aminek szüksége van a mikrokapcsolók jeleire a stabil működésre, akkor ennyivel nem úszod meg sajnos. Eddig egy ilyennel találkoztam, kicsi az esélye.
Itt a megoldás spanyol barátunktól.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2020
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 27, 2020 /
 
Jajj! Nem jó! Sajnos a Golf és a Polo ezen része nem egyezik!!!!
Most néztem meg jobban a te fotódat. Az eddigi összes infó a VW Golf MK3-ra jó.
(#) boris92 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 29, 2020 /
 
Köszönöm az esdigi segítséget !
Ezeket én is megtaláltam ,többet nem :/
A kék/zöld szállal játszottak,a többit békén hagyták, és relésen oldotta meg valahogy
(#) boris92 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 29, 2020 /
 
Ezt találtam ami talán értelmes
(#) Inhouse válasza boris92 hozzászólására (») Márc 1, 2020 /
 
Ez egy szabvány pneumatikus zárhoz való bekötés. Ez az univerzális vezérlők és a riasztók többségével külön relé nélkül megoldható, mert az összes kivezetés rendelkezésre áll. A te vezérlőd közvetlen motor kimenetekkel rendelkezik, belül össze vannak kötve a megfelelő pontok a +12V és test pontokkal. Alapból mindkét motor kimenet (kék és zöld, relék COM lábai, vagy 30-asok) testen van. A dobozon belül a NO (87) lábak +12V-on, a NC (87a) lábak testen vannak. Záráskor/nyitáskor az egyik, vagy a másik relé húz be, így az egyik motorszál +12V-ra kerül, a másik marad testen, illetve a másik irányba ugyanez fordítva. Ez a sima elektromotoros működtetés.
Ezt kell kicsit átalakítani, mint írtam már korábban. A kérdés nem is ez volt, hanem inkább az, hogy melyik lábon kell ezt elkövetni a pumpánál. Illetve van az alternatív megoldás az utastéri kp zár működtető gombbal, ami egy dupla nyomógomb, azt is lehet használni. Nem írtad van-e ilyened.
Ez az általad linkelt kapcsolás benne van minden uni kp zár vezérlő és riasztó leírásában a pneumatikus résznél. Csak itt külső relékre van átírva, az autóknál szokásos 5 lábúakra, és az azoknak megfelelő kivezetés számokra. A működés az, hogy meg kell szakítani a gyári vezetéket (ahol +12V és test lehet felváltva a zárás nyitásnak megfelelően). Ezt a két pontot a reléken keresztül vezetve újra összekötik. A kapcsolótól jövő pont megy az első relé NC (87a) lábára, ez zárva van a COM (30) lábra, ez megy tovább a második relé NC (87a) lábára, ez zárva van a COM (30) lábra, innen megy a megszakítás másik oldalára, a vissza a pumpára. Így alapból semmi nem történt, a gyári érintkezőktől jövő jel akadálytalanul jut el a pumpához. Ha viszont működteted a vezérlőt, akkor a záró/nyitó jel hatására az egyik, ill. a másik relé fog meghúzni, így a kimenetre (a pumpához) ugyanúgy a +12V/test fog jutni, amitől az működni fog. Viszont közben le van választva a gyári kapcsoló kimenete a zárlatot elkerülendő. Impulzusokról beszélünk, az impulzus végén minden visszaáll az alap helyzetre.
Az utastéri gombokat egyszerűbben is lehet vezérelni, de ott is alakítani kell (kell 2db dióda), ahogy írtam, mert ez a vezérlő fix bekötésű.
Szóval, ha van belső nyitó/záró gomb, annak kell a bekötése, hogy mit kapcsol.
Ha nincs, akkor meg kell találni azt a szálat a pumpánál, ami vezérel és azt kell megszakítani a másik megoldással. Innen csak rajtad áll a dolog. Kis bontás és mérés kell...
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2020
(#) boris92 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 8, 2020 /
 
Értem.
Csatoltam a képet,az ajtó kárpitba lévő kapcsolórol.
Nem tudom,hogy a kapcsolonak,vagy maga a kompresszornak van-e vaja,de bellröl nem tudom bezárni,nem reagál
(#) Inhouse válasza boris92 hozzászólására (») Márc 9, 2020 /
 
Akkor először azt kellene megjavítani, hogy működjön, addig biztosan nem lehet működtetni egy másik eszközzel.
(#) pisti525 hozzászólása Márc 19, 2020 /
 
Sziasztok, beszerelésben kérném segítségeteket , olvastam miképpen hogy kellene ezt bekötni de egyszerűen valahogy nem akar sikerülni ! Tehát adott egy Opel Vectra A gyárilag csak kulcsos a saját vezérlője , ha erre rákötöm a távirányítós modult folyamatosan visszanyit .. olvastam gyakorin hogy ez a univerzális távirányítós modul csak magában használható tehát vagy a gyári vezérlő vagy a utólagos .. oké , kivettem addig a gyári , na de így sehogy se ment, se kulccsal se a ajtóban lévő gombbal.. gondolom mert rosszul lett bekötve.. ha minden igaz negativ pólusú a zár benne de őszintén, nem tudom.

Ez a vezérlő amit vettem : https://images.app.goo.gl/5GrMctY61NLHDUZJ6

Itt pedig a csomagtartó motorhoz való kábelek + a föld , ugyan ilyen színűek a vezető felőli ajtóban is a színek : https://photos.app.goo.gl/6AUB2g4c7PqRh49bA

Nagyon szépen köszönöm válaszotokat !!
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2020
(#) Inhouse válasza pisti525 hozzászólására (») Márc 20, 2020 /
 
Anélkül, hogy ismerném az Opel vezetékeinek a színeit...
Két megoldás lehet,
1. vagy kiveszed a gyári vezérlőt és csak az új lesz:
előnyök:
- csak a motorszálakat kell megkeresned és rákötnöd az új vezérlőre, közvetlen motor vezérlő kapcsolásban
hátrányok:
- kulccsal, gombbal nem fog menni, csak a távirányítóval
2. meghagyod a régit:
előnyök:
- kulccsal, gombbal is fog menni, nem csak a távirányítóval
- emiatt nem ragadsz az autón kívül a vezeték nélküli cucc hibája esetén
- visszaállítható az eredeti állapot
hátrányok:
- meg kell keresni az autó eredeti kp zár vezérlésnek a pontjait
(Ezek csak a motoros működtetésű kp zárakra vonatkoznak, a levegőnél természetesen csak a gyári vezérlőt lehet noszogatni.)

Ez a megkeresés sem túl bonyolult, le van itt írva párszor, hogy általánosan hogyan kell.
Az ajtózárak állapotát mikrokapcsolók jelzik a vezérlőnek, amik együtt kapcsolnak a motor által mozgatott zár alkatrésszel. Ezek túlnyomórészt egy váltóérintkezőt (morze) jelentenek, ami egyik állásban az egyik (NO), másik állásban a másik lábára (NC) kapcsol, 99%-ban testet a maradékban +12V-ot (COM). A NO és NC lábakat kell megtalálni. Mivel a gyári motorok a mikrokapcsolókkal együtt bele vannak építve a zárakba, ez nem látszik közvetlenül. Meg kell keresni az ajtónál a kábelköteget és ott mérni, záráskor és nyitáskor változó feszültségű szálakat keresve. Nem a működtetés pillanatában változót, hanem ami előtte és utána más állapotban van (0V->xV, vagy xV->0V pl.) Kettőt kellene találni, az az ideális. Ha van ilyen, akkor egy izzós autós próbalámpával (az a hegyes tollszerű), elsőre testet csíptetni, majd a hegyével érinteni az egyik, majd a másik szálat. Ha kapcsol a kp zár, akkor bingó, ha nem, akkor vagy nem az, vagy +12V-ot kapcsol, próba azzal is.
Ha meg van, akkor az új vezérlő bekötésénél a neki megfelelőt választva működnie kell.
Ha van az utastérben kp zár működtető gomb, akkor azt is lehet használni működtetésre, talán egyszerűbben.
Ha regisztrálsz a magyar Opel fórumra, lehet, hogy kapsz konkrét vezeték színeket is.
(#) pisti525 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2020 /
 
Nagyon szépen köszönöm válaszod ez rengeteget segített, már csak annyi hogy ha benne hagyom a gyári plusz beleteszem az utólagost, a kettő úgymond nem fogja egymást zavarni tehát az egyik a másikat "érteni" fogja ?
(#) Inhouse válasza pisti525 hozzászólására (») Márc 20, 2020 /
 
Ha jól csinálod nem lesz gond.
(#) pisti525 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 21, 2020 /
 
Nagyon szépen köszönöm, jövök eggyel !
Következő: »»   153 / 153
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu