Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
A mellékelt rajz alapján mentem. Ugyanezt több fórumon ugyanígy láttam leírva. A nagy barnás testre, zöld+szürke visszakövetve a pumpára (polaritást nem ecsetelték de mindkét iranyban próbáltam), minden más pozitívra (generátor jel kábele, nagy pozitív és a hőmérséklet érzékelő is).. a kék/fehér meg a diag szál, az marad érintetlenül
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Kedves Sanyey20!
Minden így van, csak egy megjegyzés. Az üzemanyag pumpa esetén a polaritást egyszerű kitalálni: szakadásvizsgálóval meg kell nézni, hogy melyik közös a barnával, azaz a testtel. Sajnos fejből most nem megy, ha tippelnem kellene, akkor a zöld lesz az. Továbbá a szürke lesz majd a plusz +12V, amit pulzálva (1-5Hz) kap a pumpa. Ha mégsem, akkor fordítva. Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Köszönöm, így járok majd el, viszont ha kint lesz a nyák, lehet kiforrasztom belőle a bemenő kötegét, nem-e a szigetelés alatt ér össze két szál és az szivat :/
Na kérem. Sikerült a lapot kivarázsolni a fedélből, eközben járulékos veszteségként leesett a fentebb emlitett kondi, majd lefordult a nyákról egy komplett chip is (mintha a szilikon oldószer szedte volna le...). Mechanikus kefe korongos tisztítás után szépen mindent amitől megszabadult sikerrel visszaforrasztottam, látszólag semminek semmi baja, majd a beszélt bekötéssel ismét megpróbálkoztam az indítással. A jó hír az , hogy nincsen szikraeső, illetve áramot is vesz fel (mikor még a hőm. szálat nem teszem +12V-ra) , viszont el nem indul.. olyan szinten meg tud állni a kályha, hogy még azt a fél perces önellenőrzést sem kezdi el, pusztán egy korábban tárolt hibakód miatt?
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2020
Kedves Sanyey20!
A kérdésedre a válasz: ennél lehet zárolás, amit csak GYÁRI szintű opeles diaggal lehet feloldani. Meg se próbáld a piacon is árult 5-10EFt-os opcom-okat, azok nem érnek semmit sem (nekem is csak dísznek van 3db...). Azaz vagy zárolás miatt nem indul vagy van egy azonnal fellépő hiba miatt. Ezen utóbbi lehet akár egy, a panelen levő elem hibája is. Erre csak a diagnosztika adja meg a teljes választ. Üdvözlettel: olika76
Nem tudom írtam-e már, de autoszerelőként tevékenykedek. A cégünk WOW és Launcher műszereket használ diagra. A wow nem is látja az omega xenon, klíma és kieg fűtés rendszerét, a launcherrel pedig tegnap próbáltam megolvasni a kályhát, ám siker nélkül. Se a klíma moduljával, sem a kályháéval nem sikerül kapcsolódnia. Az autóra visszadugva sem égett el semmi a kályha vezérlőben, illetve áram alatt van a lap. Él a szomszéd településen egy messziföldön híres kályhás bácsi (van Eber diag. készüléke is).. meg kéne látogatni
Buék mindenkinek!
Na, időközben annyi történt, hogy ma sikerült Tech2-vel kapcsolatot letesiteni a kályhával, komponenseket vezérelni (ventit inditani, megállítani).. amint a gyertyához értem a teszttel , minden további kommunikáció megszűnt a kályhával kis gondolkodás után. Utána mennem kellett hazafele, igy nem volt időm szarakodni a műszerrel . Hazatérvén újra megnéztem nem-e elégett valami a nyákon, de semmi ... itt még nem kérdeztem, de hosszas keresgélés után sikerült a net berkeiből előbányászni a komponenseken mérendő ellenállás értékeket, így nekiálltam méricskélni. A legtöbb fórumon 1ohm, vagy annál kisebb értéket kellene mérni egy jó gyertyán. Én 25-öt mérek.. lehetséges h ez szabotálja az indulását? A vízhő, túlmelegedés érzékelőn, lángérzékelőn, motoron, pumpán nagyságrendileg jó értékéket sikerült mérni! A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
Kedves Sanyey20!
Igen, annak durván 1 ohmnak kell lennie. Nyilván fűtés közben ez változik, de az más. Üdvözlettel: olika76
Üdvözletem és BUÉK mindenkinek!
Sprinter W906 gyári állófűtés témakörben tudna nekem segíteni valaki? Nem igazán értem a működését, illetve ha jól csinálom a bekapcsolást, akkor valami baja van, mert nem indul el. Visszajelez a kapcsoló, kétszer valami történik a ventillátor körül, mintha próbálkozna, aztán semmi. Rendőrségi technika volt, lehet, még soha az életben nem használták. 2011-es a szekér.
Kedves Burglar!
Kellene egy kályha- vagy vezérlő szám, mert ez így kevés. A vezérlőn levő matricán van egy 6 jegyű, az lenne a legjobb. Üdvözlettel: olika76
Na kérem! Tovább folytatódik a d3wz sztori! Megvan az interfész, többé kevésbé pont arra lesz jó amire vettem, a kalyha vezerlőjén ismét átmentem forrasztóval és jelen állás szerint egy hibakód van benne, ami a kivezérelt indítást akadályozza.. ez mi lehet? (Mellesleg minden számlálót kinulláztam, minden hibakódot előtte töröltem + kapott egy új Beru gyertyát a 25 ohmos helyett). A lökösben lévő külső homérséklet szenzorom szar (kb 30 fokot mutat most is), viszont a legtöbben azt állítják, hogy a digitklíma hőmérséklet szenzorját használja a kályha. Mindenesetre ha arra a szenzorra panaszkodik az vajon megoldható lenne károsodás nélkül, hogy járó motornál adnék neki 12v-ot a kapcsoló szálon?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |