Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
 
Témaindító: huhuu, idő: Okt 15, 2009
Lapozás: OK   10 / 10
(#) sevenkitcar válasza olika76 hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Tisztelt olika76!
Köszönöm előre is hogy foglalkozol a problémámmal.
A diagot így csináltam ahogy írtad. Még a kocsiban volt és "megcsapoltam" a diag szálat. Sajnos csönd volt. Az asztalon már tettem egy izzót műterhelésnek az ac helyére gondolván azt hiányolja de nem. Akkor még be volt öntve minden., viszont szakadt volt az izzító. Most már jó az izzító és kikaparva a vezérlő, de nagyító alatt amit láttam:

Amit elsőre észrevettem, hogy a takarítás elvitt magával egy 10K-s ellállást a csati mellett.
Most nem tudom, hogy eleve lazán volt rögzítve és akár az is hibaforrás lehetett vagy jobban ragaszkodott a kitöltő anyaghoz mint a panelhoz. Illetve az oszcillátor? burkolata is kapott a takarításkor, bár azt nem gondolom életveszélyesnek.
A hígító megette kicsit a tápkábel szigeteléseit is azt újra kell még szigetelnem teszt előtt.
Végig olvastam a topicot és láttam, hogy ez a nyűgösebb nem túl kommunikatív panel. 251864
Szóval ez amit elsőre észrevettem.

Csináltam pár képet így nagyítva nem is sikerül annyira jól a takarítás
(#) Szikravadasz válasza sevenkitcar hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Szia!
Nézd át a panelt, javítsd ki a hidegforrasztásokat (a belső csatinál biztos van, látszik a képen is). Nekem az első nekifutásnál ez hozott megoldást, illetve a nagy 33 µF kondit cseréltem, mert hiányzott a fél teteje.
(#) Droot válasza sevenkitcar hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Soha nem takarítunk panelt hígítóval, ezt jól elintézted. Izopropil alkohollal lehet lemosni.
A felső oldalon az IC melletti kék kondin van egy repedés, mellette a FET is ütött-kopott.
Ott a vezetékek mellett az SMD kondi is cserés és az alsó oldali képen, legalul középen az egyik tranzisztornak mintha a fele hiányozna.
(#) sevenkitcar válasza Droot hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Szia,
Tisztában vagyok vele, hogy a hígító nem oda való. Propanoltól kezdve sok alkohol tartalmú ill szilikon oldó/mosó folyadékkal próbáltam. Egyszerűen semmi nem bántotta ezt a kitöltő anyagot. Mivel a hígító mellett, kellett drasztikusan is kapargatni a cuccot sajnos megsérthettem vakon az alkatrészt is. Valamilyen szinten ezt tudtam hogy benne van ennek is a lehetősége.
Lehet hogy egy sokadik darab esetén már rájön az ember a technológiára, de sajnos így tudtam bontani ezt elsőre. Tisztában vagyok vele hogy károsíthattam, de ha nem próbálom eddig el sem jutok csak egy csatit látnék milkacsokiban.
Azért a kép kicsit csal mivel a fények miatt drasztikusabbnak tűnik minden.
Nem magyarázkodni akartam csak egyszerűen akárhol is tartok legalább látom mit kellene megjavítani.
Köszi az észrevételeket!
(#) olika76 válasza sevenkitcar hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
Kedves sevenkitcar!

Részben helyeslem az előttem leírtakat, részben igazat adok Neked is. Én is áztattam már nitro hígítóba ilyet, de akkor valóban nem volt más megoldás. Bár akkor már a nagy része lejött.

Egy kis segítség a javításhoz: a legnagyobb kondi 330µF 35V (a csati mellett van, elég vékony legyen, mert el kell férnie a házban), a legkisebb: 10µF 35V (a tekercs mellett), a harmadik 100µF 35V. Az elszállt dióda jele A81, ez voltaképpen egy BAS20, sot-23-as dióda. Gyártónként változik a jelölés, a következő link olyanra mutat, ahol ez JRt vagy JRw. Egy link rá:

https://www.tme.eu/hu/details/bas20.215/univerzalis-smd-diodak/nexperia/

Én ezt a fajtát úgy javítom, hogy először mindent átforrasztok, mert nagyok az alkatrészek (jobbára 1206-os tokozással) és könnyen megmozdulnak. Utána jöhet a teszt és persze a diag.

Szerintem a fentiek szerint kellene haladni és persze figyelni arra, hogy van-e pl. korrodált ellenállás, mert akkor azt cserélni kell (sajnos erősen megváltozik az értéke).

Remélem segítettem egy kicsit.

Üdvözlettel: olika76
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2018
(#) sevenkitcar válasza olika76 hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
olika76

Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást!!!!!
Így fogok eljárni.
Írom össze a cuccokat mert itthon smd alkatrészem semmi nincs
Jelentkezem ha jutottam valamire.
Üdv,
Robi
(#) mocispist hozzászólása Jan 4, 2019 /
 
Üdv urak.Meg tudná nekem mondani valaki hogy a D5z-f kályhát ki lehet váltani D5w-z vel vagy 3 kw kályhával egyeznek a csatik vagy át kell kötözgetni valamit?Köszönöm előre is ha válaszol valaki.
(#) vwfabi hozzászólása Jan 31, 2019 /
 
Sziasztok!
Hydronic II-es D5Z-f típusú kályhám elektronikája valószínűleg beteg. Tudok ajánlani olyan helyet ahol a vezérlő eklektronika javításával foglalkoznak?
A diagnosztikával kommunikál, a hibakódokat látom, de nem lehet törölni és a tiltást sem engedi feloldani.

Üdv: vwfabi
(#) passat52 hozzászólása Feb 8, 2019 /
 
Üdv Urak.
Ha valakit érdekel akkor szívesen átadnám féláron egy D5Z-F kályhába való izzító gyertyát. Megvettem és beszerelés előtt kiderült, hogy az én kályhám D5WZ, ezért nem passzol bele.
(#) kovax1 hozzászólása Márc 18, 2019 /
 
Sziasztok! Kb. 3 hete mikor a GSM modullal indítottam az Espace 2.0DCI-mben az Eberspacher D5WZ kályhát, (a közelében állók elmondása szerint) csak egy nagy fehér füstöt nyomott. Remélve, hogy hátha csak valami pillanatnyi megingás, az autó mellett állva, küldtem még egy indító parancsot a kályhának, de ennek is csak egy fehér füstfelhő lett az eredménye. Ezek után beindítottam az autót és haza mentem,,,,, de csak nem hagyott nyugodni a dolog és tettem még egy kísérletet az indítására. Ezúttal sikerrel jártam,,,, a kályha szépen indult és tette a dolgát. Azóta is minden indulás előtt elindítom és tökéletesen működik. Mi lehetett a gond, van e valami ajánlott teendőm, kell e aggódnom, hogy ez a pillanatnyi üzemzavar állandósul, ez a 2 hiba eltárolódik a memóriájában és ezután bármikor bármilyen hiba előfordul, hozzáadódik és ha elér egy bizonyos számot, akkor letilthatja a működését, ha diagoltatni szeretném, lehet az autó diagján keresztül, vagy ha speciális diag kell kell hozzá, azt beépített állapotában rálehet dugni, vagy a hozzáértők csak kiszerelt állapotában foglalkoznak vele? Esetleg még annyit hozzátennék a leírtakhoz, hogy ez egy gyárilag beépített kiegészítőfűtés, ami át lett alakítva 35 percre indítható állófűtéssé, hogy ne csak az üzemi hőmérséklet gyorsabb elérését segítse, hanem már indítás előtt melegítse be az utasteret és a motort.
(#) Uviktor válasza kovax1 hozzászólására (») Márc 18, 2019 /
 
Szia!
Nem vagyok szakértő,de én kamionoknál akkor találkoztam ezzel a jelenséggel,amikor már nagyon kevés az üzemanyag a tankban,és a cső már nem ér bele teljesen az üzemanyagba.
Kamionoknál direkt magasabban van az állófűtés búvárcső a motor ellátó csőnél,hogy a motornak még jusson a kútig.
Ha mindig alacsony üza.szinttel jársz eseleg egy lehetséges magyarázat.
De ismétlem,nem értek hozzá,ezért írtam off-ban.
Szia!
(#) kovax1 válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 18, 2019 /
 
Szia! Köszönöm, hogy foglalkoztál a gondommal! A tankban bőven volt üzemanyag, mert azóta csak most pénteken tankoltam és a fűtés még a tankolás előtt is rendben működött.
(#) Szikravadasz válasza kovax1 hozzászólására (») Márc 19, 2019 /
 
Szia!
A füstölést több dolog okozhatja:

- üzemanyagellátás (túl sok vagy túl kevés üzemanyag, fals levegő, dugulás)
- izzítógyertya
- alacsony tápfesz
- eltömődött kipufogó és/vagy szívócső
- elko(k)szosodott égéstér
- elektronika hiba

Ügy tudom, a buszra csatlakozók tárolják a hibákat és ki is olvashatók. A nem buszosok nem tárolják, de bizonyos hibák esetén a 3. indítási kísérlet után letiltanak (amit csak szoftveresen lehet feloldani), illetve, ha nem várjuk meg, míg magától áll le a a sikertelen indítás után, hanem előbb lekapcsoljuk, akkor 3-nál többször is lehet kísérletezni.
Hogy a tiéd milyen, azt nem tudom.
Előbb-utóbb itt lesz Oli és válaszol pontosan.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2019
(#) olika76 válasza kovax1 hozzászólására (») Márc 19, 2019 /
 
Kedves kovax1!

Elolvastam többször is a leírtakat, sajnos több minden lehet. Kérnék ezért egy pontos vezérlő számot, mert az alapján mát többet tudok. Amit a korábbi hozzászólások alapján bizton javasolhatok előre, látatlanban is, hogy érdemes lenne egy pontos diagnosztikai olvasást megejteni, azaz van-e hibakód. Tárolt hibakód szinte biztosan adódik, az nem tűnik el csak úgy. A letiltástól sem kell annyira félni, ez megint nem olyan gyakori eset. A diagolásról: aki kályhás az tudni fogja mit csináljon, nem neked kell ezt előre kitalálni. Szakemberhez kell menni, általános autószerelők nem mindig tudják, de nem az ő hibájuk. Sok az autó...

Sajnos ez a füstölés általában abból adódik, hogy kezd kontakt hibás lenni a vezérlőpanel csatlakozója a nyákon és hol működik, hol nem. Sokszor járnak úgy a kályhások, hogy cserélik a ventilátort, de nem az a baj. Ugyanis a csatlakozó mozgatás hatására helyre áll egy időre a jó kontakt. Általában olyan hibakód adódik, hogy nem megfelelő a ventilátor sebessége, azaz nem tudja felvenni a megfelelő teljesítményt.

Ha nem lenne hibakód, akkor nincs mit kezdeni vele, esetleg tisztítás. Ilyenkor mindig az a javaslatom, hogy használni/járatni kell, hogy kibukjon egyértelműen a hiba, azaz legyen olvasható hibakód.

Elsőre ennyi. Hátha ez is segítség lehet.

Üdvözlettel: olika76
(#) kovax1 válasza olika76 hozzászólására (») Márc 20, 2019 /
 
Kedves olika76!
Köszönöm a kimerítő választ!
A verziószáma: 25 2154 02.
Próbáltam felkutatni minél több, a témával kapcsolatos hozzászólást a netes fórumokon és azok alapján nekem is sanszosnak tűnik, hogy az általad is említett csatlakozónál lehet a gond.
A munkám kapcsán villamossággal foglalkozom, ezért tudom, hogy általában érdemes az adott berendezést jól ismerő szakemberhez fordulni, mert a hiba pontos behatárolása és az egyszerűnek hitt elhárítsa is, sok buktatóval járhat.
Sajnos Szolnokon nem tudok állófűtésre szakosodott szakemberről, ezért próbálok a neten keresztül tájékozódni az ésszerűség határain belül.
A legközelebbi alkalommal, mikor az autó gépre lesz kötve, megnézetem a állófűtést, de mint írtad is, attól nem várok sokat. A kályhát nem szívesen szerelném ki, csak a diagoltatásért, de az ezzel foglalkozók általában ezt kérik a ügyfeleiktől,,, amit meg is értek, mert ha a diag szerint javítani kell, (ami elég sanszos, ha már szükségesnek tartotta valaki), akkor nem szeretné a drága idejét a ki és beszereléssel tölteni,,,, pláne ha a várható javítási költség hallatán, az ügyfél le is pattan árról.
Szükségtelenül nem strapálom a kályhát, de minden hideg indítás előtt, napszaktól és környezeti hőmérséklettől függetlenül indítom, hogy az esetleges kontakt hiba, ahogy te is írtad "kibukjon", egyértelműsödjön.
Kicsit aggódtam, hogy a már meglévőnél is nagyobb bajt okozhatok a teszteléssel, de a javaslatod alapján, nem istentől elrugaszkodott a megfontolásom.
Az bizonyos, ha legközelebb a jelenlétemben produkálná a jelenséget, már jobban figyelnék a ventilátor hangjára.
Üdvözlettel: kovax1
(#) olika76 válasza kovax1 hozzászólására (») Márc 20, 2019 /
 
Kedves kovax1!

Ezt az egységet jól ismerem. Az én autómban is ez van (Opel Vivaro). Ahhoz, hogy diagolják nem kell kiszedni az autóból a komplett kályhát. Ha valaki ezt kéri, az nem ért hozzá. Ez az autó rendszerén keresztül is megy, legrosszabb esetben a külső csatlakozót lekötik és ott teszik diagra. Olyan sajnos előfordul, hogy nem kötik be az autó hálózatába...

Ami a lényeg: ennek a diagolásához elég pl. egy Würth WoW vagy egy Delphi univerzális diagnosztika a megfelelő programmal. Egyszerű és könnyű (bárki mást mond az egyszerűen nem igaz).

Ha rákeresel az eberspacher szakszervizekre, akkor találsz Hozzád közelit. Pl. Mezőtúron vagy Kecskeméten. Egy link (az oldalon vagy egy másik link, amely továbbvisz a kereséshez) ehhez:

https://www.eberspaecher-hungary.com/

A fentinél egy olyan szöveget keress, hogy "Itt találhat Eberspächer szakszervizt az Ön közelében".

Csatoltam egy listát is (pl. a "google" kereséssel meg lehet most is találni), de attól tartok ez már nem biztos, hogy aktuális. Ugyanis ebben pl. Szolnokon is van szerviz megadva. Egy próbát megér, ha nem él a cég, akkor távolabb kell szerencsét próbálni.

Remélem mindenre válaszoltam.

Üdvözlettel: olika76
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2019
(#) kovax1 válasza olika76 hozzászólására (») Márc 22, 2019 /
 
Kedves olika76!
Köszönöm a sok hasznos infót!
Mivel ez a kályha gyárilag lett beépítve és része az autó elektromos rendszerének, ezért remélhetőleg be van kötve a diag szál is, csak abban nem voltam biztos, hogy a fedélzetin keresztül engedi úgy diagolni és az esetleges hibaüzeneteket is törölni, mintha közvetlenül, a saját stekkerén keresztül lenne gépre kötve.
A verziószám alapján, lehet, hogy az Opelé is kompatibilis vele?
Ezek a márkajelzéses kiegésszítőfűtés kályhák indíthatók, a megfelelő bemenetekre kötött analóg +12V-al, vagy csak valami típus specifikus canbus jellel lehet őket életrekelteni?
Ez azért lehet érdekes, mert gondoltam rá, hogyha találok jó áron, használható bontottat, akkor érdemes lehet egyet bespájzolni, hogy ne akkor kezdjek el vakarózni, mikor az enyém már végleg megadta magát, de D5WZ-ből Renault emblémásat még nem láttam hirdetni, viszont Opelt és Mazdát már többet is és jó lenne, ha szükség esetén, a vezérlőpanelja is használható lenne donornak.

Üvözlettel:kovax1
(#) stewe-o hozzászólása Júl 13, 2019 /
 
Sziasztok!
A tulajdonomba jutott egy d5ws állófűtés, gyárilag opelban volt. Csak az állófűtés a vízkeringető van meg hozzá, hogyan lehetne működésre bírni?
(#) olika76 válasza stewe-o hozzászólására (») Júl 15, 2019 /
 
Kedves stewe-o!

Tudni kellene a számát, ez így kevés leírás róla. Mert, ha can-bus-os, akkor csak a megfelelő opel modellben működik.

Üdvözlettel: olika76
Következő: »»   10 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu