Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   362 / 362
(#) Epu2 válasza k_i_j hozzászólására (») 11:34 /
 
Rengeteg a jövevény szó. Nem beszélve a sznobságról, hogy hibás (magyarított) idegen nyelvű szavak használatától akar sok ember okosabbnak tűnni. Még csak ezek után jön a szleng.
(#) k_i_j válasza Epu2 hozzászólására (») 11:36 / 1
 
Nem tűnik okosabbnak.
Pusztán ő hiszi, hogy hasra esnek tőle, pedig nem.
Vagy a háta mögött, vagy a szemében kinevetik.
A hozzászólás módosítva: 11:36
(#) lazsi válasza k_i_j hozzászólására (») 11:41 /
 
Ez igazából egy rendszer lenne, amit egy központi számítógép irányít. Nem az egyes kabinok találják ki a sebességet és követési távolságot, hanem a rendszer. Ettől kezdve két állomás között több egység is haladhat, mert a központ tudja, hogy éppen hol mi mozog. És azt is, hogy hol akar kilépni, hol akar valaki belépni, stb... és ennek megfelelően befolyásolni képes az egyes egységek sebességét.
Az önvezető autók problémáját is így lehetne megoldani: Zárt rendszerben!
Vagyis amikor az adott autópályán csak a rendszerhez tartozó járművek haladnak, akkor ott megvalósulhat a teljesen autonóm vezetés. Viszont ilyenkor ki kell zárni a vezető beavatkozásának a lehetőségét! Mindössze egy nagy piros gomb lenne, amit vész esetén meg lehet nyomni. Az is egyértelmű, hogy ezek közé nem lehet beengedni a rendszertől független járművet, és éppen ezért lakott területen sem működne.

Mindkét rendszer (metrószerű taxi és önvezető autóknak készült autópálya) maximálisan kihasználhatná a lehetőségeket: Minden jármű az általa elérhető legnagyobb sebességgel haladhatna! Itt most nem a motorteljesítményre gondolok, hanem ebbe beleértem az érzékelőinek, kiértékelő szoftverének, beavatkozó egységeinek és a rendszerrel való kommunikációjának a sebességét is. Pl. ide kell az 5G...
(#) nedudgi válasza Spaten hozzászólására (») 11:43 /
 
Dede. Hobbielektronikának is vannak regisztrált felhasználói Venezuelától Swaziföldön keresztül Új-Zélandig.
(#) Epu2 válasza lazsi hozzászólására (») 11:43 /
 
Csőposta nagyobb méretben.
(#) Epu2 válasza nedudgi hozzászólására (») 11:45 /
 
Hibás magyarral, amit le is szólnak keményen. A gond mégis azokkal van, akik nem tudnak egy mondatot leírni értelmesen és sok hiba nélkül.
(#) k_i_j válasza lazsi hozzászólására (») 11:49 / 1
 
Érdekes.

Ettől még nekem nagyon idegen ez a világ.
A "központilag" vezérelt világ nem a polgár érdekeit szolgálja.
(#) lazsi válasza nedudgi hozzászólására (») 11:49 / 1
 
Én még senki beírását sem láttam, aki venezuelaiul vagy új-zéladniul írt volna ide...
(#) k_i_j válasza lazsi hozzászólására (») 11:51 /
 
De angolkodó magyarral mai is találkozhattunk.
(#) nedudgi válasza lazsi hozzászólására (») 11:52 /
 
Nem is írtak, csak szépen, tisztán magyarul.
(#) Gafly válasza lazsi hozzászólására (») 11:56 /
 
Idézet:
„új-zéladniul”

Vicces dolog, hogy van onnan fórumtárs.
Személy szerint csipem is búráját, bár találkozókra nem igazán szokott eljönni.
De neki szerintem nincsen különösbb baja sem a magyarral, sem az angollal.
(#) lazsi válasza k_i_j hozzászólására (») 12:04 /
 
Számomra is idegen kicsit...
Kinek az érdekeit szolgálja? Igazából az egyénét is, hiszen nem kell vezetnie, optimális módon haladhat (nem kell a belső sávban tötymörgőket kerülgetnie, mert a rendszer a lassabbakat kiviszi a külső sávba... ), de természetesen mint minden rendszer, ez is az üzemeltetőjének az érdekei szolgálja elsősorban.

De jelenleg is működnek "központilag vezérelt" rendszerek, csak más szinten. Ha jól belegondolsz, akár a posta is felfogható ilyennek. De a tömegközlekedés is ilyen rendszer, és nem csak ma, hanem a kezdetektől fogva! Már a 19. századi vasutak is így működtek... A szolgáltató cég irányítja, hogy mikor induljon egy jármű és mikor kövesse a következő. Csak a sebesség és az igények kiszolgálásának a minősége változik. Háztól házig, max. 10 másodperces várakozással, vagy várostól városig napi két vonat.
(#) granpa válasza Epu2 hozzászólására (») 12:07 / 2
 
Én először megnézem, honnan ír. Ha határon belül, akkor megy az ejnye. Aki külföldre szorult, ott él, azoknál más a helyzet, mert ők nem is kaptak általában magyar nyelvű oktatást (vagy az idegen környezetben megkopott a nyelvhasználatuk). Alap a helyesírás-ellenőrző használata, ha már nem megy a nyelvtan, helyesírás.
(#) k_i_j válasza lazsi hozzászólására (») 12:12 /
 
Lehet, hogy igazad van.

Ahogy érzékelem a mai világban a rendszerek nem kiszolgálni akarnak, hanem irányítani.
Úgy értem, hogy az egyént.
A vasút megelégedett azzal, hogy a szerelvényei rendben közlekednek.
Az "önvezetős" dolog már téged akar vezetni, szemmel tartani.
Ma több ember esik gyilkosság áldozatául, mint mondjuk közlekedési balesetnek.
Ehhez képest a közlekedést akarják "reformálni".
Az előző rendszerben véletlenül sem volt ennyi önbíráskodás az utakon.
Ezzel nem azt mondom, hogy az a rendszer jobb volt. csak azt, hogy ez így nem jól van.
(#) Gafly hozzászólása 12:32 /
 
(#) lazsi válasza k_i_j hozzászólására (») 13:08 /
 
Idézet:
„A vasút megelégedett azzal, hogy a szerelvényei rendben közlekednek.
Az "önvezetős" dolog már téged akar vezetni, szemmel tartani.”

Egyfelől igazad van!
Másfelől, a vasút kitalálta, hogy én mikor akarok utazni és hova, és annak megfelelően építette ki a hálózatát és közlekedtette a szerelvényeit. Jó esetben aszerint, ahogyan az nekem (egyénnek) jó. Több, mint 10 évig Ercsiben laktam, és ott a helyi buszjárat a vonathoz volt igazítva, vagyis amikor bejött a vonat, indult a kisbusz. A volánbusz menetrend szerint pár perccel később érkezett, de a kisbusz menetrend szerint nem várta meg. Kivéve, ha a vonat késett, de az ritkán volt errefelé. Magyarán a "rendszer" arra motivált, hogy ne a kényelmes, légkondicionált, munkahelyemtől egy BKV-járattal elérhető busszal járjak, hanem a koszos, télen fűtetlen, átszállással elérhető vonattal... (Erre én áttértem saját autóra, a kisbuszt meg megszüntették, mert nem volt kihasználva...)

Idézet:
„Ahogy érzékelem a mai világban a rendszerek nem kiszolgálni akarnak, hanem irányítani.”

Sajnos igen...
(#) k_i_j válasza lazsi hozzászólására (») 13:34 /
 
Biztosan félreérthetően fogalmaztam.

A szerelvényei rendben közlekedtek ezalatt én azt értettem, hogy nem ütköztek össze.
Általában.
Egy időben egy sínpárra egy szerelvényt engedtek.
A vasút azért részben igazodott az általános igényekhez.
Például műszakkezdés a munkahelyen.
Egy szerelvény nem képes egyedi igények kielégítésére.
Hogy nincsen csatlakozás az autóbusz és vonat között ez se volt mindig így!
1990 előtt minden buszvezető, akit érintett, köteles volt igazodni az autóbusz várakozik vonatra, vagy vonat várakozik autóbuszra. Ez főleg kistelepüléseken volt fontos.
A rendszerváltással ez is megszűnt. Hogy miért, azt én nem tudom.
Néha, ha vonatoztam, amit nagy ívben kerültem ha lehetett, én is sokszor láttam a menetrend szerint közlekedő autóbusz hátulját, amikor kimegy a busz pályaudvarról.
Rossz volt a kocsim mondjuk és vonatozni kényszerültem.
De hát ez szándék kérdése és ez a szándék valahogy így alakult.
Az egyedi igényeket meg taxival, vagy saját kocsival lehet kielégíteni.
Nem lehet menetrendet csinálni az én pillanatnyi igényeimhez.
De hát nem is kell.
A települések méretét kéne az igényekhez igazítani.
A japánok büszkék az ostoba rendszerükre, hogy mennyivel megy a vonat és milyen gyorsan, meg pontosan.
Van egy vagy több város, ahol sokan laknak, de nincsen munkahely.
Közben van olyan hely, ahol rengeteg a munkahely, de nincsen aki ott dolgozzon. Erre ezer kilométerről viszik az embereket a munkába, meg vissza. Na ez az értelmetlen.
Biztosan van mit ésszerűsíteni a világon, de a világ a profitról és nem a józan észről, vagy polgárról szól.
Valószínűleg ez így is marad.
Az ember egyik nap arra ébred, hogy rabszolga.
Minden perce pontosan beszabályozva. Mert így gazdaságos.
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») 14:28 /
 
Idézet:
„nem kiszolgálni akarnak, hanem irányítani.”
Idézet:
„Sajnos igen...”
Ez csak a nem törődöm optimális megoldásra, jól van az úgy féle megoldás. Szerintem.
(#) pucuka válasza k_i_j hozzászólására (») 15:29 /
 
Ha hozzáveszed, hogy a vidéki autóbusz közlekedés a vasút kiegészítésére jött létre (MÁVAUT), amiből keletkezett a VOLÁN, amely már mint önálló vállalat volt, nyilván a saját érdekeinek előtérbe helyezésével.
Mostanában megint úgy hallom egybe szervezték a "Volánokat" a Vasúttal, mert ma már igen sok nevük van a regionális közlekedési központoknak.
(#) tbarath hozzászólása 15:35 /
 
Segítséget kérnék: volt valamiérdekesség is az elmúlt pár napban, vagy csak ez a közlekedős offolás megy itt vagy 5-6 oldal óta?
(#) k_i_j válasza pucuka hozzászólására (») 15:46 /
 
Már a megyei volánok vezetése meghaladta a vezérek "lehetőségét".
A volán egyben már katasztrófa. Az egész egybe a vasúttal, totál káosz.
Következő: »»   362 / 362
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem