Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   194 / 584
(#) goreny válasza kameleon2 hozzászólására (») Nov 22, 2017 /
 
És a másik kezeddel mit csinálsz közben Pinokkió?
(#) _BiG_ válasza goreny hozzászólására (») Nov 22, 2017 / 1
 
Egy kezén van 10 ujja, a másikat a tanácstalan fejvakaráshoz használja
(#) kameleon2 válasza goreny hozzászólására (») Nov 22, 2017 / 1
 
Megtanulok olvasni.
(#) _BiG_ hozzászólása Nov 29, 2017 /
 
A pattintott műanyag kora után gyűrhetőkő-korszak? Kőpapír - olló?
(#) nagym6 hozzászólása Nov 29, 2017 /
 
Villanyautók.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2017
(#) lazsi válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
"Az önvezető funkció bevezetésével tizedére fog csökkenni a járművek fenntartásának a költsége, mert az elektromos kocsikat úgy tervezik meg, hogy 500 000, de akár 1 millió kilométert is kibírjanak. "
Nálam itt vesztette el a hitelét a cikk... Ez egészen biztosan nem lesz így! Sem a fenntartási költségek nem fognak csökkenni (főleg nem a 1/10-ére), sem az 500.000 km nem lesz általános.
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Nekem igazából a cím érdekes, és szerintem igaz.
belsőégésűeknél 500000 km lehet, sőt hosszabb élettartamra gyártott autók (nem tervezett elavulással) 1 millió km- is tudnak, kisebb javításokkal. A postáskocsik amik a csomagot hozzák házhoz -nálunk- eddig 7-800000 km futottak, kisebb javításokkal. Villanyautók mivel jóval egyszerűbb szerkezetűek, nincsenek csúszó géprészek (dugattyú-henger, szelepek stb.), csak gördülők, szerintem jóval többet tudhatnak a belsőégésűeknél, persze sorozatos akkucserékkel.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2017
(#) peti333 válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Megfelelő karbantartással egy mai átlagos autó is elmenne ennyit, a legtöbb hibát az emberi tényező okozza, illetve a nem megfelelő karbantartás. Onnantól kezdve, hogy olcsó lesz önvezető taxit bérelni, az emberek elég nagy része nem fog autót fenntartani, vagy érzelmi alapon vásárolni, a gazdasági alapon működő cégek pedig erőteljesen átformálják majd a piacot.
(#) nagym6 válasza peti333 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Idézet:
„a gazdasági alapon működő cégek pedig erőteljesen átformálják majd a piacot.”
Ez biztos, jól járni már csak ezért sem fogunk. Még ha az akkori autók 1 Ft.-ba kerülnének 10000 km-enként mindenestől árammal együtt, akkor sem.
(#) peti333 válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Ezzel azért vitatkoznék. Személyautóból jelenleg azért nincsenek mai technológiával készült olyan
tartós darabok, vagy csak nagyon kevés, mint pl. a W123 W124-es mercik, vagy a kettes passat, mert igazából nincs rá igény. Ha mond neked valamit a 6σ akkor sejted miért.
Ahogy egy hozzáértő mondta, aki ma egy autógyárnak vásárlóerőt jelent, annak 2 dolog fontos, hogy az adott 4-6 évig használni tudja, illetve hogy utána még tisztességes áron tudja eladni.
Ha megnézel egy olyan piacot, mint a kamion, vagy teherautó, ahol 99%-ig üzleti alapon működnek, akkor láthatod hogy teljesen más szempontok befolyásolják, és a fejlesztések iránya is más.
Nem a magyar autópiacból kell kiindulni, ahol évi pár ezer új autót vesznek magánszemélyek, hanem egy fejlett társadalomban, ahová gyártják a személyautók 70-80%-át. Hogy miután a német eladta 5 év után egy magyarnak, és 10-30 év után kikerül egy arab országba, az már sehol nem érdekli az autógyártó. Alapvetően egy mai kocsinak a piac alapján 5-10 évig kell működnie nagyon jól, hellyel-közzel pedig 15 évig.
Míg személyautót általánosan, ha valaki nem taxisofőr, vagy hasonló cég, akkor úgy 85%-ban érzelmi alapon vásárol. Ha személyautó vásárlásnál mindenki gyakorlati szempontokat venne figyelembe, akkor nem lenne piaca a 150-200 lóerős autóknak, vagy nem kéne, hogy olyan iszonyatos kasznikat szabjanak, mint pl. az új priusé, vagy teljesen felesleges, potenciális hibákat rejtő extrákkal tegyék tele.
Ha megnézel egy nyerges vontatót, azok teljesen más piacra készülnek, meg is látszik rajtuk. Pl. lassan szériafelszereltség lesz a sávtartó asszisztens, vagy az a rendszer, ami automatikusan fékez, ha kanyarban túl gyorsan mennél, de pl. ritkán található bennük fűtött pohártartó, napfénytető, vagy lábtér világítás. Továbbá nem 250-300.000 km az élettartamuk, mint egy személyautónak. (Ok tudom kisarkítottam, sok más szempontok is vannak.)
(#) nagym6 válasza peti333 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Idézet:
„olyan iszonyatos kasznikat szabjanak, mint pl. az új priusé, vagy teljesen felesleges, potenciális hibákat rejtő extrákkal tegyék tele.”
Ez nagy igaz. Katasztrófa. Hát iszonyatosan randa formák vannak, krix-krax kiszögellésekkel, pár négyzetcenti hátsó ablakokkal, mert divatforma, kilátni nem, az már nem érdekes. Nagyon eltorzult autókat gyártanak, hogy minden héten legyen új típus.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
A cím szerintem is úgy lesz. Olvastam egy olyan cikket pár hónapja ami nem reklám vagy szenzációhajhász céllal készült, és szakmabeliek is nyilatkoztak. Abban valami olyat írtak hogy ugyan nőni fog az elektromos autók száma az újdonság varázsa, meg egyéb külső nyomás miatt, de úgy 25 évig még biztosan nem lesznek komoly változások e tekintetben.
Ahhoz hogy legyenek harmada annyiért kéne ezeket a vacakokat adniuk a gyártóknak, meg el kellene érniük legalább tripla hatótávot.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Erről is olvastam nemrég. Nekem a 80-as évek autói tetszettek, voltak szép és egyedi formák, ránézésre megmondtad egy autónak a típusát. Ma már csak a szétfolyt egyen formák vannak, ha nem látom az emblémát rajta azt se tudom mi az. A hab a tortán hogy ha megjelenik egy régire hasonlító vagy klasszikusabb forma, a "hozzáértő" újságírók egyből lefikázzák.
(#) lazsi válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Idézet:
„belsőégésűeknél 500000 km lehet, sőt hosszabb élettartamra gyártott autók (nem tervezett elavulással) 1 millió km- is tudnak, kisebb javításokkal.”

Igen, leírtad a kulcsszót: nem tervezett elavulással valóban lehetnének olyan hosszú ideig használható autók. De meg tudnád mondani, hogy a személyautók közül melyik az, amelyik tényleg "nem tervezett elavulással" készül?
A gyártónak érdeke, hogy 5-10 éven belül vegyél új autót. A márkaszervizeknek érdeke, hogy rendszeresen elvidd. Érdeke, hogy 1-200.000 km-enként komolyabb javításra legyen szükség. Mivel a márkaszerviz és a gyártó összedolgozik, közös érdekük mindez, így a komolyabb javítást is "beletervezik". De éppen csak olyat, amit a vevő még megcsináltat. Ha túl soká jön elő a hiba, akkor nem javíttatja a tulaj, és nem lesz bevétele a szervizeknek. De túl hamar (3 év alatt) sem lehet, mert akkor meginog a bizalom az adott típusban/gyártmányban.
Valóban, a villanyautók szerkezete sokkal egyszerűbb mechanikailag, de elektronikailag sokkal összetettebb. Abba sokkal könnyebb elhelyezni a tervezett elavulást... Hidd el, jól meg van tervezve, hogy miért kelljen azokat is rendszeresen szervizelni... Illetve az árukba bele van kalkulálva a ritkább szerviz.

Idézet:
„Ez biztos, jól járni már csak ezért sem fogunk.”

Teljesen egyetértek veled, sajnos...
(#) zolika60 hozzászólása Nov 30, 2017 /
 
Járt valaki mostanában Moszkvában?
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2017
(#) proba válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Erről az egészről az elektromos kerékpár jut eszembe. Békésen élnek egymás mellett a mopedekkel. Ha az elektromos autók mögül is kimegy a divat, meg az állami/egyébb motiváció, hasonló sorsra jutnak gondolom. De mire ez bekövetkezik, lehet valami újabb történet kezdődik, hiszen a fogyasztói társadalom erről szól.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2017
(#) Gafly hozzászólása Nov 30, 2017 /
 
(#) Petyaa válasza Gafly hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Valóban az

De sajnos ilyen termékek már nem lesznek, maximum favonalzó és társai
(#) peti333 válasza lazsi hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Úgy látom nem nagyon jártál autógyár vagy autóipari beszállító közelében az elmúlt 10 évben.
Ha nem tudod hogy valami hogy működik, attól nem kell mögé összeesküvéselmélet gyártani.
Lehet hogy nem hiszed el, de jó minőséget gyártani drága, nem azért centizik ki az autókat, mert hogy mindenáron azt akarják hogy elromoljon, hanem mert annyival drágább lenne jó minőségű autót gyártani, hogy nem lenne piaképes. Most is vannak relatíve jó minőségű autók a piacon, de minimális a piaci részesedésük, mert mindenki 4 millióért már SUV-t akar venni, de minimum felső középkategóriát.
Az autógyárnak minimális nyeresége van a szerviz alkatrészeken, mert az egy dolog, hogy drágább mint a széria alkatrész, de legyártani is sokkal drágább.
Lehet azon is sajnálkozni, hogy egy mai hűtő nem bír ki 10-20 évet, mint egy régi. Amit elfelejtenek hozzátenni, hogy reálértéken harmad, negyedáron veszel hűtőt most, mint régen, ha azonos árkategóriát kezdesz keresni, és veszel egy savállóból készült, ipari gépet, az bőven ki fogja bírni addig, és még alkatrészt is találni fogsz hozzá, ha szétmegy a tömítés, vagy a kompresszor.
(#) zolika60 válasza peti333 hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Ez nem egészen van így. Az autó alkatrész haszonkulcs többször 100%. Az autógyárak többsége nem is gyárt alkatrészeket, mindent beszállítóktól rendel. Ugyan azt az alkatrész kapod a gyári dobozban 2-3-szoros áron, mint az utángyártó cégtől. Aztán van az az kategória aki nem beszállító csak utángyárt itt már nagy a szórás árban és minőségben is.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Persze, gyártani nem gyárt alkatrészt, csak tárol. Az meg igen drága mulatság, ha a pénz áll, és nem dolgozik.
(#) peti333 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Teljesen nem építettek le mindent, sok dolgot még maguknak gyártanak, illetve az összeszerelésen, és az azt megelőző ellenőrzésen is sok múlik (a követelménymenedzsmentről nem is beszélve, nem ugyan azt a minőséget követeli meg pl. a Bajaj, mint a Daimler).
Maga az autó előállítási árához képest tényleg többszörös áron adják el, de ebben nincsenek benne a proporcionális költségek, mint a fejlesztés, de a 3-5 év garanciát biztosítani sem két forint autónként. Az hogy éppen megtalálod a gyári beszállítótól, és igen általában drágábban értékesíti az anyagyár, mint a beszállító, ez árpolitika kérdése, de ha hiszed ha nem, teljesen más költsége van annak, ha évi 5 milliót gyártanak valamiből, amíg szériában fut, vagy utána évi 10-20 ezer darabot. Egyébként nem egyszer előfordul, hogy kikeresed a gyári beszállítót, megkeresed, megtalálod az alkatrészt harmad áron, és kiderül, hogy nem az igazi.
Anno találkoztam olyannal, hogy az egyik legolcsóbb beszállítótól rendeltek valamit, majd minőségellenőrzés után a 60%-át bedarálták, 20%-ot pedig reworkre küldtek, mert nem felelt meg a követelményeknek, de még mindig olcsóbb volt, mint drágábban legyártatni.
Sok szerencsét ahhoz, hogy ezt otthon elvégezd.
(#) zolika60 válasza peti333 hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Egész nap autó alkatrészeket veszek különféle helyekről és gyártóktól. Egy pár év tapasztalattal kitalálható melyik gyártó alkatrészei jók. Nem mindenből a legismertebb márka a nyerő. Az árral sem függ minden esetben össze a minőség. Ráadásul vannak cégek akik más gyártó termékét teszik a saját dobozukba. Sok olyan termék is van, főleg karosszéria műanyag alkatrészek amiket ránézésre az áruk töredékébe se kerül előállítani. Itt van például előttem egy fröccsöntött műanyag csatlakozó ház. 13000Ft volt, de szerintem az előállítása 100Ft-os nagyságrendbe kerül. Ezen biztosan volt haszon.
(#) peti333 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 30, 2017 / 1
 
Persze, nem a minőséget, meg a minőség szórását vitattam, hanem az árszabást.
Ilyenbe futottunk bele mi is, hogy 10 forgalmazóból 8 ugyan azt árulta, csak a saját matricájával más árban.
A fröccsöntött csatlakozóról meg csak annyit, hogy attól hogy a benne lévő anyag ~100 forint, attól még lehetett drága előállítani (persze nem biztos hogy ennyire, de egy nagy cég nem feltétlenül hajol le kis pénzért). Gondolj bele, ha pl. ez egy autóipari csatlakozó (feltételezem, mert ilyenekről volt szó), aminek vízhatlannak kell lennie, bírnia kell a rázkódást, meleget, hideget, párát, szilárd részeket, stb. ezek nagyon komoly fejlesztési és tesztelési munka előzi meg, minőségirányításnál is külön történet ezek az autóipari csatlakozók. Főleg ha meg széria utáni (szerviz) darab, akkor meg képzeld el hogy a sorról lejött műszakonként 2-5.000 darab, és mindegyiket rögtön ki is fizették, és a sor átszerelés nélkül tudott futni 0-24-ben. Egy szervizdarabnál viszont évi pár ezer darabbal eléggé megnőnek a vele járó költségek. Pl egy csatlakozó fröccsöntésénél is 4-8 óráig is eltarthat átszerelni a sort (és ugye vissza is kell szerelni) 2 műszakban lenyomnak 6000 darabot, ami kb. éves volumen, le kell hívni a beszállítótól a specifikus anyagot, elő kell keresni a végellenőrnek a hibaképeket, be kell tanítani, bármilyen kicsi széria, be kell mérni, hogy tűrésen belül van-e, stb. Erre mondják hogy többe kerül a leves mint a hús. Arról nem is beszélve, hogy az ehhez szükséges szerszámokat, gyártósor elemeket valahol tárolni is kell. Látszólag megoldás lehet, hogy legyártanak előre 500.000 darabot, aztán majd eladják, csak a jelenleg használt minőségirányítási szabványok ezt tiltják, meg a raktározásnak is hatalmas költsége lenne, és nem is biztos hogy megveszik. Most nem védeni akarom a kereskedelmi gyakorlatot, csak hogy kis képetek legyen róla, hogy nem elég elővenni a lyukat a fiókból és körbeönteni műanyaggal.
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Így már értem, szándék miatt nem lesz akkora élettartam. Azt hittem arra gondolsz, lehetetlen technikailag tömeggyártásnál az 500e. Km.
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
És egymást sem cserélték le ennyi idő alatt.
(#) nagym6 hozzászólása Nov 30, 2017 /
 
zolika60 peti333 Ez hogy van.
Ismerős mesélte, bement a szervizbe autó motorján javítást megrendelni. Mondják 40e. Ft. munkadíj, plussz kb. 40e. az alkatrész. Megrendelő ekkor bejelenti, alkatrészt ő hozza. Szervíz: jó, de akkor a munkadíj 60e. Ft.
(#) _BiG_ válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Mert az alkatrész valójában 20e ft volt csak
(#) nagym6 válasza _BiG_ hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Nem írtam, az alkatrészről számlát adnak. Meg a munkáról is. Itt valami olyan van, hogy a szerviz az alkatrész árából visszakap.
Következő: »»   194 / 584
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem