Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
 
Témaindító: mokus, idő: Jún 4, 2007
Lapozás: OK   151 / 151
(#) Ge Lee válasza Massawa hozzászólására (») Pé, 10:47 /
 
1. Neked nem is kell
2. Fogalmad sincs mire használom, még annak ellenére sincs hogy a hozzászólásom is utalt rá.
3. Valóban nem olyan jó mint a pisztoly, mert ennek nem generál mágneses mezőt a hegye, így nem is rántja fel az alkatrészt az asztalról.
4. Haveromnak 4 éve tönkre ment a wellere, ilyet vett helyette, ezzel javít lapostévéket meg egyebeket napi szinten, mivel ebből él
5. ***
6. ***


Mod: Nyugalom, csigavér
A hozzászólás módosítva: Pé, 12:09
Moderátor által szerkesztve
(#) Bartos77 válasza Ge Lee hozzászólására (») Pé, 11:27 /
 
Ilyen kékem is van. Ebben nincsen szabályzás, csak egy dimmer. A hőfoka állítható, de nem szabályzott páka. Sokkal lassabban is melegszik be. A másik 80W-al odadurrant. 15 másodperc alatt van 350C-on.

Ennek ellenére teljesen jó a kék is a legtöbb munkához. Igazából nem is kell szabályzott páka az esetek 99%-ában. Azt a 2 perc melegedési időt meg ki lehet várni...
(#) Ge Lee válasza Bartos77 hozzászólására (») Pé, 11:35 /
 
Az mondjuk előfordulhat, mert ugyan én ebbe nem néztem bele, de láttam hasonló fűtőbetétet és az csak 2 szál drótban végződik, nincs benne se hőelem se termisztor. Én olyan dolgokra használom, hogy pl. ha bedobnak 2 ládát az udvarba hogy cseréld már ki bennük a magasat, akkor nem cipelem a ládát sehova, odaviszem a hosszabbítót, egy kisszéket meg ezt a pákát és kicserélem. Meg drótot ónozni, quad-ban összeforrasztani egy elszakadt szálat az udvaron és hasonlók. Ilyenekért nem viszem ki az állomást.
(#) Bartos77 válasza Massawa hozzászólására (») Pé, 11:42 /
 
Én sem ezzel forrasztom az ESD érzékeny alkatrészeket. Megy a 24V-os, főleg azt használom, de ha meg kell forrasztani valami nagyobbat a panelen, akkor lusta vagyok hegyet cserélni, meg minek koptassam azért? Benne van a masszívabb hegy a 230V-os pákába. Bedugom, beforrasztom vele. Két ilyen nagy dög forrasztóállomás nem fér el az asztalon. De a ritkábban használt hegyeket beleteszem ilyen 230V-os pákákba, azt fellógatom őket a műhelyasztal mellé. Ha valamelyik kell, akkor csak leemelem. Nagyon gyorsan felfűt, nem kell rá sokat várni. Annyira occsóé adják, hogy nem ver földhöz 2-3 ilyen páka ára... És teljesen kompatibilisek a 24V-os állomással. Ugyanazok a hegyek használhatóak vele...
A hozzászólás módosítva: Pé, 11:45
(#) siletto válasza Ge Lee hozzászólására (») Pé, 11:48 /
 
Nekem is van hasonlóm, igaz az enyém "Mustool 223" becenévre hallgat, és talán 2000Ft 5 heggyel. Talán egy fokkal minőségibbnek néz ki, de csak egy igazán apró fokkal. Abban is dimmer van, nem valódi szabályzás sajnos.
Az elején gyorsan felfűt, de aztán leginkább neked kell kézzel tekerni a teljesítményt, mert még 300°C állásban is izzik a hegye halványan 15 perc után.
(#) Bartos77 válasza siletto hozzászólására (») Pé, 11:53 /
 
Érdemes szétkapni és a dimmernél egy ellenállást cserélni, hogy ne lehessen izzásig hajtani. Némelyik minimum állásban is 400C fölött van. Az meg már túl sok és nem tudod lejjebb venni. Van egy 100K-s SMD ellenálló ezekben, azt érdemes 150K-ra cserélni...
(#) nyuszis2 hozzászólása Pé, 12:03 /
 
Sziasztok!
Én azért mertem javasolni a T12-őt, mert tényleg használható, a KSGER meg a Quicko is olyan forrasztóállomásokat készít, amikkel hobbi szinten elég jól el lehet lenni. A 907-es klónokkal is elégedett voltam, mindaddig amíg nem kezdtem használni T12-őt.
Ha nagyon alacsony költségből akarok kijönni valaki, akkor valóban jó a 907 klón, de ott nagyon mellé lehetett nyúlni a szárral is, főleg a kábel minősége volt pocsék, de mivel magam készítettem vezérlést és laptop táp volt a DC bemenet ezért azt gondolom nem voltam áramütés veszélyben.
Az itt felsorolt 230V-os pákákat én sem szívesen venném a kezembe és a forrasztandó elektronikát is félteném tőle. Persze nincs vele tapasztalatom csak a klón 907 -nél tapasztalt összeszerelési minőségre tudok hagyatkozni.
Ha olyat fogsz ki ami rendben működik azzal nem lesz gond, csak egyszer kell melléfogni és akkor nehéz lesz elengedni.
(#) Bartos77 válasza nyuszis2 hozzászólására (») Pé, 12:19 /
 
Jó heggyel teljesen jók a 907 klónok. Marha ritka eset, hogy a 100Ft/db árú hegyet sikerül jól megcsinálni a kínainak. Van olyan filléres hegyem, ami szinte felér a wellerrel, meg a Hakko hegyekkel. De nem ez a jellemző. Az olcsó hegyek általában s...ok is. Ugyanez van a T12-nél.

A Quiko nem kifejezetten olcsó hegy és nem túl sok féle van belőle, a 900M és T18 hegyek arzenáljához képest. Meg nem is lehet hozzá egy LM358-ból, potiból, meg triack-ból összepattintott szabályzót használni... Persze a T12-re rá lehet tenni a nikróm huzalos hőelemes hakko klónokat, de az 1321-es kerámia fűtőbetétest már nem. Az biztos, hogy mindenképpen drágább játék már a 900M-hez képest.

A hakkó klónra meg felteszem a Weller hegyet is. Ezeket az újabb WS81 hegyeket is akár. Elvágok flexállványban egy gagyi kínai hegyet, kicsit megtámadom síkköszörűvel és kész az MT-LR adapter... A Farenheit 28011 hegyekhez is csináltam adaptert. Azokat is fel tudom tenni rá, ha levágok belőlük. Az más kérdés, hogy nem érdemes, mert a Farenheit hegyek annyira s...rok, mint a legvackabb kínai 900M hegyek...
A hozzászólás módosítva: Pé, 12:27
(#) Bartos77 válasza nyuszis2 hozzászólására (») Pé, 12:42 /
 
Lehet venni Yihua 907F pákát is a Yihuától, amibe eredeti Hakko FX880 fűtőbetétet raknak.
A hakko fűtőbetétről olyanokat olvastam, hogy napi 8 órában 10 éve használták és még csak meg se nyúlott az ellenállása... Vannak 1300Ft-os A1321-es fűtőbetétes 5lyukú mikrofon csatis kínai pákák. Egy az egybe belemegy az eredeti Hakko fűtőbetét. Pont annyi az ellenállása. 50 Ohm termisztor, 2,8Ohm fűtés. Teljesen kompatibilisek az eredeti japánnal.

Itt van ez:

https://www.ebay.com/itm/1pcs-Heater-907-Handle-Iron-Tool-Part-For-....l2649

Vagy ez:

https://www.ebay.com/itm/KF-HK-High-Power-Electric-Heater-Solder-So....l2649

Ezek olcsó, A1321 kerámia betétes pákák, amikbe bele lehet tenni egy Hakkó betétet.

Forrasztó állomás is van készen olcsón:

https://www.anetshop.hu/extol-industrial-forraszto-allomas-70w-200-...t_link

Ez egy az egyben jó a Hakko fűtőbetétes pákákhoz, jó nagy trafó van benne, nem szutyok kapcsoló üzemű táp, meg egy jó PID szabályzó...

De lehet építeni is. LM358, poti, triak, trafó, doboz... Csak nem biztos, hogy megéri... Maximum az építés öröméért...
A hozzászólás módosítva: Pé, 12:45
(#) nyuszis2 válasza Bartos77 hozzászólására (») Pé, 12:46 /
 
egyetértek veled abban, ha jót fogsz ki, akkor teljesen használható a 907.
Én azt a taktikát alkalmaztam, hogy rendeltem több helyről, de legtöbbször a vezetéket ki kellett cserélni, a fűtőbetétet is, mert össze vissza küldtek hőelemest és termisztorost. Ha van az embernek kedve ezzel pepecselni akkor valóban jót össze lehet hozni. A T12-vel nem volt ilyen rossz tapasztalatom, ott amit rendeltem az használható volt, igaz akkor már rutinosabb voltam és aliexpressen is csak olyantól vásároltam akitől sokan mások és jó véleménnyel voltak, igaz legtöbbször odáig jutnak az értékeléssel, hogy hamar megjött.
Minden pákához amim van magam készítettem vezérlőt, jelenleg olyannal forrasztok ami működik a 907-el és a T12-vel is. LM358 helyett én is mást használok, majd kikeresem mit, ha valakit érdekel.
De lehet analógot építeni lm358-al 907-hez, az is teljesen jól működik, igaz én a digitális vezérlést részesítem előnyben, megcsináltam arduinora, STC12-re és stm8-ra is jelenleg egy stm32-es színes TFT-s kijelzősön ügyködöm.
Aki digitálisat épít annak tippként ajánlom, tegyen bele referencia feszültséget TL431 és mérjen rá az ADC-vel és ahhoz arányosítsa a mért felerősített hőelem feszültséget.
(#) Bartos77 válasza nyuszis2 hozzászólására (») Pé, 12:59 /
 
A 800Ft-os kínai pákától mit vársz? Egy méter szilikon vezeték önmagában 800Ft.... 2000Ft-ért már van olyan kínai páka, aminek szilikon vezetéke van, meg A1321 fűtőbetétet raknak bele. A 800Ft-osba, meg A1322 fűtőbetét van. Tömör vasból esztergált hegy, meg gagyi vezeték. 200Ft egy olyan mikrofon csatlakozó is önmagában... A legolcsóbb az ilyen. A csúcshüvely, meg a mikrofon csatlakozó az a két dolog, ami használható belőle...
(#) sector99 válasza nyuszis2 hozzászólására (») Pé, 13:12 /
 
Az Arduinos T12-es rajza érdekelne ha publikus. Bár mondjuk én JBC-hez használnám - próbálnám.
(#) Massawa válasza Bartos77 hozzászólására (») Pé, 15:09 /
 
Nem azért mondtam, nekem is van rendes 250W- s pákám, amivet a csatornát meg a bádogos munkákat is meg lehet forrasztani, de azért elektronikához olyasmit használni ami ilyen közel van a 230V hálozathoz egyszerüen nem valo. Eddig ilyesmit csak az akkusaruk forrasztásához használtam, de az utobbi idöben már arra is a gázégöt használom.
A hozzászólás módosítva: Pé, 15:09
(#) Bartos77 válasza Massawa hozzászólására (») Pé, 18:14 / 1
 
Szerintem meg való... Maximum, ha valami annyira ESD érzékeny, azt utoljára hagyom és beforrasztom a 24V-os pákával. Passzív alkatrészeket, mint THT és SMD kondikat, ellenállókat, bipoláris tranzisztorokat simán befforrasztom ezzel. Ha van C-MOS, kisebb fetek, stb akkor azt külön a 24V-os pákával a végén. Ennyi. Időben multiplexelve meg lehet oldani.

Nem cserélgetek hegyet a 24V-os pákában, ha nem muszáj... Egyszerűbb 2-3 ilyen 230V-ossal. Úgy is mindig a csatlakozókkal, passzív SMD-kkel kezdem, majd jönnek a THT passzív alkatrészek. Ezeket lerendezem a 230V-os pákával egy tűhegyes M-T-I heggyel, meg egy 1.2D-vel, vagy 1.6D-vel. Szóval nekem teljesen jó.... Csak a végén ültetem be a félvezetőket mindig... Akkor bekapcsolom a forrasztó állomást...

Egyesekkel ellentétben én szeretem a tűhegyes hegyet. A legjobb SOT23 tokokhoz, SO8-hoz, stb. Nem érdekel, hogy felkúszik a hegyéről az ón, mert úgy forrasztok, hogy a hegyet teszem az alkatrészlábhoz és az ónt nyomom a lábhoz. Hihetetlen módon lehet forrasztani a tűhegyes heggyel, marha jól ráadásul... Ez, hogy egyesek a páka hegyét ónozzák be, azt úgy teszik oda, hát azzal csak taknyolni lehet. Mire odaér a hegy a lábhoz, elpárolog róla a fojasztószer...
És akkor itt emberek lépten-nyomon jönnek azzal, hogy mennyire s...r a tűhegyes hegy, pedig csak meg kéne tanulni forrasztani...
A hozzászólás módosítva: Pé, 18:18
(#) Bartos77 válasza Massawa hozzászólására (») Pé, 18:24 /
 
Egyébként egy műszálas póló sokkal veszélyesebb egy ilyen pákánál...

10eV fölötti potenciálra simán feltölt és amikor hozzáérsz egy ajtókilincshez 50A-es impulzus jön létre, ami röhögve kivégzi a félvezetőket. A nagyobb FET-eket megvédik a böszmen nagy kapacitásaik, de az ilyen kisebb félvezetőket elpusztitja egy ilyen kisülés...

Nyilván mobiltelefon javításra nem ezt a pákát kell használni....
A hozzászólás módosítva: Pé, 18:31
(#) Massawa válasza Bartos77 hozzászólására (») Pé, 19:36 /
 
Ha valoban sokat dolgozol ilyen pákával akkor esetleg már tapasztaltad hányszor olvasztottad meg kisebb nagyobb modon a hálozati kábelt, meg sok ilyen pákának ( föleg amelyiket kitömnek elektronikával) milyen vacak a nyele, engem ezek a dolgok aggasztanak a leginkább. Semmi gondom a hegyével, a kezdetben bizony a szigetelése felöl voltak komoly kétségeim - ráadásul miután fémtestü szerkezetröl van szo ( akár egy vasalo), eleve 3 eres földelt kábellel kellene szállitani és a páka fémtestét földelni kellene, ami persze szintén nem jo, mert akkor meg bekapcsolt szerkezetben nem igen lehetne menetközben forrasztani stb.
Magával a pákával semmi gond ha müködik, többnyire hiba nélkül teszi a dolgát.
(#) Bartos77 hozzászólása Szo, 14:29 / 1
 
Csináltam Weller adaptert JLT02-höz, meg Hakko-hoz.

Fúrógépbe befogtam, asztalos szorítóval az asztalhoz rögzítettem. Aztán állandó forgásra bekapcsoltam a fúrót. Egy másik dremel szerű kínai panelfúróval és azzal a legvékonyabb 0.6-os koronggal szépen el lehet vágni. Több, mint egy korong elment rá, mire elvágta...

Igazi gány Weller adapter. De hát az eredeti drága is, meg nincs is JLT02 pákához, meg Hakkohoz. Csak kattogós, meg egyéb wellerekhez gyártanak ilyet, úgyhogy ezt házilag kell elkészíteni...

(Már megint rontom itt a Weller üzletét...)
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:33

PB092936.JPG
    
(#) Bartos77 válasza Bartos77 hozzászólására (») Szo, 15:22 / 1
 
Be is tettem a Hakko klónba a szétvágott JLT02 hegyet egy próbára. Féltem, hogy nem lesz jó a hőátadás...

De nem. Szerencsére jó lett. Nagyon jól működik a dolog. Teljesen jól lehet vele forrasztani. Ez a kísérlet bejött...
A hozzászólás módosítva: Szo, 15:23
(#) SlyChocolate hozzászólása 16:09 /
 
Sziasztok.
Szerintetek 8 wattos akkus pákának van értelme?
Főleg ledszalagozáshoz használnám, így nem kellene hosszabítózni a létrán.
Meg talán biztosabb a fogása mint a pisztoly pákáknak.
A hozzászólás módosítva: 16:11
(#) Hutty válasza SlyChocolate hozzászólására (») 17:03 /
 
Gázos? Nem tudom mennyit szánsz rá, Weller - portasol, vagy ERSA INDEPENDENT 75.
Az utóbbi van most meg, mindenre jó. Olyan 25 ezer + áfa most.
És 75 W-os legnagyobb teljesítményen, szabályozható.
(#) nyuszis2 válasza SlyChocolate hozzászólására (») 17:12 /
 
USB-s $5-ost használtam már, el lehet vele lenni, megvannak a hiányosságai, de jobb mint elsőre gondoltam
(#) Alkotó válasza Hutty hozzászólására (») 17:15 /
 
Nem használok ilyet rendszeresen, de amikor a riasztósok szerelgettek nálunk akkor elkértem egy próbára az övéket. Nem tudom a típust, világoskék és türkiz színek keveredtek benne. Adtak egy selejt panelt is, amin tudtam kicsit játszani.
Kivettem belőle egy TO220-as tokos valamit, és forrasztottam vezetéket a csatlakozóira.
Jól használható eszköz, minden kipróbált feladatra alkalmas.
Szerintem fontos körülmény, hogy ezt én egy műhelyben próbáltam. -10 °C hidegben, létrán állva a magasban, egy kis szélben is ki kellene próbálni, képes-e a körülményekhez alkalmazkodni.
Következő: »»   151 / 151
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu