Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „fender nem szórakozott azzal, hogy a V1-be high grain minősítésű csövet rakjon” Dehogynem. A 12AX7 (E83CC, ECC83, ECC83S, ECC803S) kifejezetten nagy erősítésű csövek, µ = 100. Az E csövek fűtése párhuzamosan 6,3 V, sorosan 12,6 V, megegyezik a 12AX7 -el. Ezek előfokozatokba készültek, ahol szükséges a nagy erősítés, a jó jel/zaj viszony miatt. Ezenkívül alacsony a mikrofóniás érzékenysége is
Azért írtam ezt, mert gyárilag mindhárom ECC83-as tök egyforma. Ha pl egy TAD, Groove, vagy PM által összeállított típusspecifikus csőszettet nézek, ott mindig van 1 db high grain válogatott, dedikáltan bemeneti cső és 2db egyforma a fázisfordítónak és az előfoknak. Ők különbséget tesznek a V1 és a V2/V3 között, a Fender gyárilag nem.
Beraktam a V1 és V2-be, most próbálgatom. Késő van, csak mérsékelt hangerővel tudom megtekerni, de tényleg nem rossz. Ellenben amit felettébb furcsállok, hogy megkocogtatva, az új Sovtek LPS-ek kicsit mikrofóniásnak tűnnek. Jobban hallatszik, mint a régiekkel.
Volt már nálam ez a csőpár próbakörre, akkor a VOX AC15-be raktam és akkor is ugyanezt tapasztaltam, csak még kicsit brummosabbak voltak, mint a gyári kínaiak. A Fenderben most nincs brumm, de a kocogtatásra most is hisztisebbek, mint a többi. Holott ezeket éppen az alacsony zaj és mikrofónia-mentességgel hirdetik mindenhol. Lehet, hogy ez a pár nem százas? Újak, bolti cucc.
A Sovtek LPS-ekre más is panaszkodott már sokszor, a hamar tönkremenő fűtés és a mikrofónia miatt.
A spéci fűtéskialakítás miatt hirdetik első fokozatra, de ha normálisan ki van közepelve a fűtés, vagy egyennel fűtve, stb. akkor akármilyen csővel jó, brumm szempontjából. Ha tudsz próbálj ki benne egy NOS Tungsramot, de a sima Sovtekek se rosszak.
Köszönöm a megerősítést, már azt hittem, hogy velem van valami baj.
Éjfélig próbálgattam és úgy döntöttem, hogy nem veszem meg. Jó dinamikus hangja van, de egy idő után karcosnak éreztem. Ez inkább valami high gain erősítőbe való. Nálam meg a clean sound az alap. Bejáratás után lehet, hogy simulékonyabb lenne, de az első benyomás nem volt egyértelműen pozitív. Továbbá ez a veleszületett mikrofónia nagyon zavar. Már kétszer meg akartam venni, de mindig elbizonytalanodtam. Valószínűleg ez nem az én világom. Hogy ne nyammogjak annyit, azonmód frissiben meg is rendeltem a Stageshop-tól a TAD által kimondottan a Fender Blues Deluxe-hoz összeválogatott előfok csőszettet. 1 db 7025 high grade bemeneti és 2 db 12AX7A-C-t a másik kettő helyére. A Groove Tubes 6L6 pár egyenlőre marad a végében, szeretek kisebb lépésekben haladni, felmérni, hogy minek milyen hatása van. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2020
Ezzel a kocogtatással a többi kisjelű csövet is ellenőrizni kell, hátha nem az első cső a ludas, hanem pont a fázisfordító cső a beteg, vagy kezd betegeskedni. Amelyik cső a kocogtatásra hangosan mikrofóniás, azt mindenképpen ki kell cserélni.
Üdv!
Az összeset végigkocogtattam, de csak az új Sovtek kopogott. De nem variálok, kicserélem az összeset
Beraktam az új premium selected TAD csöveket. Bemenetinek egy 7025, előfok és fázisfordítónak pedig egy-egy 12AX7-C-t. Most bejáratás alatt vannak, de semmi mikrofónia, semmi zaj )
Azt szeretném megtudni, hogy a végfokcsövek munkapontja a csövek élettartamán és a hangzásra gyakorolt nyilvánvaló hatásán kívül mit befolyásol még az erősítőben?
Tegnap találtam a csövesdobozban két pár 6L6GC csövet. Használtak de jófajták. Egy pár USA gyártmányú Sylvania és egy pár valamilyen ciril feliratos orosz tubi asszem Sovtek. Még a hifi-ből szedtem ki anno. Gondoltam az előfokcsövek cseréje után, kipróbálom ezeket is. A bent lévő gyári Fender Groove Tubes 6L6-osokat pontosan 60mV-ra lőttem be, ahogy a gyári szervizleírásban is található. A becserélt párokat is erre az értékre állítottam. Az természetes, hogy az egyes csőpárok ennyire eltérő értékeket mutassanak? Az eredeti 60mV-os Groove beállítással, a Sylvania pár 54, a ruszki duó 43mV-ot mutatott. A gyári 60mV-ra állítva próbálgattam őket. Tök jó hangja volt mindegyiknek, tehát nem hinném, hogy hibásak lennének. Teljesen zaj- és mikrofónia mentes volt mindegyik. Az előírás szerinti bias értéktől való jelentősebb eltérés a csöveken kívül másra is jelenthet veszélyt? Ha alacsonyabb, az gondolom nem, de a magasabb okozhat gondot?
Figyeld közben hogy mekkora az anódfeszültség. Alacsony anód áram esetén a kevésbé terhelt tápegység magasabb feszültséget szolgáltat, ezért az előfok csöveire is nagyobb feszültség jut. Ez viszont nem annyira nagy baj, mert ennyi tartaléknak kell lennie.
Nagyobb anódáram esetén ez fordított, de szerencsére nem tervezték spiccre a trafó huzaljait. Ott is van bőven tartalék, ezért csak a végcsövek élettartama ami változni fog. De ettől sem kell nagyon tartani, mert egy szakszerű be- kikapcsolási procedúra begyakorlása vagy elhanyagolása sokkal többet ront vagy javít a csövek élettartamán, mint egy 40 vs 70 mA-es munkapont eltérés. De úgy gondolom ezt már minden csöves gitáros begyakorolta.
Én csak feszültséget mértem. A jelölt mérési ponton kell 60mV-nak lenni, amit egy trimmerpotival tudok állítani. Ezt lőttem be pontosan 60mV-ra.
A munkapont csövenként eltérő lesz ugyanazzal a beállítással, ha belőtted a gyári értékre az új csővel, akkor gond nem lehet, sőt időnként javasolt is ellenőrizni a bevált csöveket is.
Igen, ezzel számoltam, mert nincs mindkét végcsőhöz külön trimmerpoti. De mivel párba válogatottak, gondolom szépen együtt öregednek. Tervben van, hogy a két 6L6 végcsövet is kicserélem, akkor is premium selected TAD-ok mennek bele. Bár semmi jel nem utal arra, hogy bármilyen bajuk lenne, csak fogalmam sincs, hogy milyen régiek lehetnek.
Sziasztok!
Azt tervezem, hogy kicserélném a Fender Blues Deluxe erősítőmben a gyári Eminence hangszórót. Egy Jensen P12Q vintage alnico-ra gondoltam. Az lenne a kérdésem, hogy teljesítményben túl kell-e lőni valamivel az erősítő 40W-ját? Mivel elég jelentős árkülönbség van a 40W és az 50W-os Jensenek között, ha nem muszáj, akkor nem venném meg az 50W-os hangszórót. Nem szoktam hangosan használni, biztos, hogy nálam a 25W-os hangszórót sem végezné ki a Fender, de nem szeretném ha egyszer valahol, valaki véletlenül koppra tekerné és elfüstölne a hangszóró. Az eredeti Fender Eminence Blues Deluxe hangszórója 50 wattos. A kiszemelt Jensen P12Q 40W színuszos mellett 80W zenei teljesítmény leadására képes. Szélsőséges esetben okozhatna gondot ez a 10W mínusz? A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2020
Sziasztok!
Lelkes amatőr vagyok az elektronikában, leginkább egyszerű kapcsolásokat és mindenféle DIY Kit-eket csináltam eddig, viszont érdekelne komolyabban is a téma. Ahogy beszélgettem idősebb zenészekkel, többen is mondták, hogy ők annak idején csöves rádióból csináltak erősítőt, viszont meglepően kevés anyagot találtam ehhez neten. Az lenne a kérdésem hogyan érdemes nekivágni, egyáltalán honnan tudom melyik rádió jó hozzá? Tisztában vagyok vele, hogy nem lesz ugyanaz a hangzás mint egy bolti csöves erősítőnél, itt inkább a tanulás vezérel. Minden segítség jól jönne
Volt ahol sokat nem is kellett alakitani, mert volt hátul PU bemenet, például.
Vagy lehet bontásra itélt vagy már szétbontott darabokat kapni, de sok pénzt ne költsél rá.
Meglepően jó dolgokat lehet csinálni rádióból, csak nagyon meg kell nézni miből. Van pár aminél autotrafó van csak, így nincs galvanikus leválasztás, de egy 60+ éves cucc szigetelésében alapból nem bíznék annyira, hogy megkockáztassam, hogy kikerüljön a fázis a testre, így a gitárhúrokra...
Olyat keress ami EL84-es véggel rendelkezik, vagy ECL86, és nem túl régi, nincs szétrohadva, stb. Videoton R4902-t pl. vettem már 2-3000 forintért. Az elejét ki lehet dobni, a vége már simán használható vonalszintű jelre. 2 ECC83-al lehet elég jó tiszta-torz előerősítőt csinálni hozzá. Ha tanulni akarsz, jó ez, ha egy használható cuccot akarsz, lehet venni kit-eket amiben megvan minden ami kellhet, pl. a tubetown.de-n.
Köszönöm a választ, találtam több ígeretesnek látszó dolgot is az oldalon
Az lenne a kérdésem még, hogy a potik jelzésére szolgáló feliratot ki hogyan szokta megoldani? A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2021
Feketére fújom a sasszit, és lakkfilc, aztán átlátszó lakk. Betűsablonnal egész használható tud lenni. Vagy lehet cnc-ztetni szendvicslapra, alumíniumba, lézergravíroztatni eloxált alura, stb.
Esetleg lézerprinter, transzfer fóliával. Szintetizátorhoz csináltam olyat, hogy műnyomópapírra kinyomtattam színes lézerrel, ráragasztottam az alu lapra, majd lefújtam pár réteg átlátszó lakkal.
Na akkor lehet kipróbálok több fajtát is valami felesleges lemezen.
Cnc-s kolléga úgyis kapható ilyenekre 1-2 sörért vagy ha jobban bejön a nyomtatás akkor csinálok valami egyszerűbb grafikát hozzá Köszönöm a segítséget, majd jövök képekkel ahogy épül a láda A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2021
Egyszerű SE panel tervet keresek 6,3-as fűtésű csövekkel. Adott az EZ80, EL84 és bármilyen trióda aminek a láb kiosztása azonos a 6N2P, ECC85 és hasonló csövekkel mivel ezek vannak készleten.
Sziasztok!
Nos a fiam eléggé belemélyedt a gitározásba és kinézett egy új gityót magának ami elektroakkusztikus. Bevallom még olyan nem volt a kezemben. Itt jön a poén hogy kellene hozzá valami gitáerősítő féleséget összerittyenteni. Igazat megvallva gőzöm sincs milyen jel jön le egy elektroakkusztikus gitárról így picit totózom mi lenne jó hozzá. Az alap elképzelésem hogy van egy fajentos dobozom két 20-as tölcséres szélessávúnak csúfolt hangszóróval amit erre felhasználnék. Végfoknak egy alulfeszelt tda2050 hidalt végfokot tennék bele. Viszont az előerősítő részen meg vagyok lőve hogy mit lenne jó tenni bele. Akad még itthon egy pt2399-es ilyen reverb vagy minek nevezzem csoda szerintem belezuhantom azt is mert miért is ne. Ha valakinek több tapasztalata van ilyesmi gitárokkal kapcsolatban mint nekem azt szivesen fogadnám.
Szerintem ha a hangszóró(k) és a doboz megvan, akkor nyert ügyed van.
Példa. A részletekkel (úgymint előfok) megvárnám a gitárt, mert nekem az jött le, hogy a leadott jel meglehetősen tág határok között szórhat... A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2021
Szia!
Elvileg attól függ a jel, milyen hangszedőt raksz rá és hová. Ebből a szempontból majdnem mindegy, lapgitárt vagy akusztikust használsz. Ha viszont mikrofon jellegű a "hangszedő", akkor meg átmenet lesz a mikrofonerősítő felé a követő fokozat, mert ott már jelentős lesz a doboztól átvett hangrezgés és a doboz hangja is. Itt már teljesen más a téma, mint amikor a húrok mozgására, kilengésére ad direktben villamos jelet egy hangszedő.
A hangszer kísérőlevelén rajta kell lennie a kijövő jel adataink. Ahhoz méretezel.
Igazad lehet. Kolléga majd mellékeli az adatlapot...
Megvan: 8.53 kOhm
És Marshall sört kell mellé fogyasztani.
Majdnem írtam valami durvát! A görcs álljon beléjük!
Ehhez illesszen erősítőt, aki ráér.
Szia!
Többnyire a húrláb alá tesznek egy hurkapálca vastagságú piezó hangszedőt, ami vagy egy kis elektronikán keresztül,vagy direkt csatlakozik a jack aljzathoz. A passzív az 50mV nagyságú feszültséget ad MOhm nagyságú impedanciával, az aktív pedig a fejhallgatót is meghajtja, bár nem hangosan. Ott 100-500mV/1-10kOhm az érték. |
Bejelentkezés
Hirdetés |