Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hőmérséklet kapcsoló NTC-vel
 
Témaindító: benjiii, idő: Jún 14, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 8
(#) proli007 válasza gyula166 hozzászólására (») Jan 15, 2020 / 1
 
Egy gépkocsinál, azért jobban körül kell járni a dolgot. Komoly gépkocsi relét kell használni, mert a fűtés gondolom nem kevés áramot kér. Így a tranyónak is meg kell tudni hajtani a relét. Hogy ne peregjen hiszterézist kel készíteni a komparátornak. Valamint célszerű ha az érzékelő egyik pontja a testen van. A bementet, a tranzienseket is csökkenteni kell, mert várhatóan hosszú vezeték lesz az áramkör és az érzékelő között. Mint ahogy a tápot is szűrni kell.
De hogy ne mond hogy nem segítettem, lerajzoltam mit kellene elkövetni. A hőfokot állíthatóra alakítottam ki, hátha csak elvben jó az 50 és 80 fok. Így a két komparátort a trimmerrel kb. 0..100°C tartományban tudod állítani. a hiszterézis kb. 5°C lesz. (A piros, egy vezetékátkötés az alkatrész oldalon.)
Beállítani úgy célszerű, hogy megméred az NTC-n a feszültség értékeket, a kívánt hőfokokon és ezt felírod. Majd trimmerpoti közepén (ekkor már szoba-hőmérsékletű érzékelő mellett) ezeket a feszültségeket állítod be.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2020
(#) gyula166 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
2x40A vesz fel, és 2 darab 70A relé kapcsolja. Valami pdtdi motorból való, gyári cucc, csak ott a motorvezérlő kapcsolgatta a reléit. Szerencsére bőven van hely a motortérben, 20 cm max az érzékelő vezetéke. Köszönöm a rajzot, ez lesz megépítve
(#) Endlos hozzászólása Kedd, 10:31 /
 
NTC pontos jelentését tudja vki? Köszönöm
(#) ferci válasza Endlos hozzászólására (») Kedd, 10:56 /
 
Nagyjából negatív temperature coefficient.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 11:05
Következő: »»   8 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu