Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   39 / 39
(#) VIM válasza Tududli hozzászólására (») Márc 9, 2024 /
 
Még mindig az a meglátásom, hogy az indító relé az behúzva marad és rajtahagyja a kondenzátort a segédfázison ezért az áramelvétel hosszabb ideig fennáll és a hővédelem kiold. A füstölgés pedig lehet, hogy a tekercsek valamelyike (talán a segédázisé) felmelegíti annyira az olajat, hogy az helyileg gőzölögni kezd ami kijön a csövön. Kösd le az indító kondenzátor egyik szálát a reléről és csak akkor érintsd oda egy szigetelt fogóval amikor indítasz az indítás idejére majd távolítsd el a mekötési ponttól. Ha így is beindul de melegszik, füstöl a motor akkor az már menetzárlatos lett. Esetleg kimérheted a kivezetéseket egymáshoz képest milyen értékeket mutat. A felső és jobb alsó kivezetése a kompresszornak a főfázis tekercs, a felső és a bal alsó a segédé. A relé az gravitációs működésű azaz az áramelvétel felrántja az érintkezőt majd amikor az lecsökken leesik és bontja a starter áramkörét.
(#) Tomi111 válasza Tududli hozzászólására (») Márc 9, 2024 /
 
Szia! Nem hinném, hogy a nem belevaló olajtól füstöl. Én évekig használtam hűtőkompresszort levegőt fújatni sima ( Fordba való) 5W-30-as motorolajjal. Semmi baja nem lett. Pedig volt rajta kb. 30-40 literes tartály és volt, hogy több, mint fél óráig is ment folyamatosan. Kézzel megfogva forró volt a háza, de nem füstölt sosem. ( eredeti üzemben is forró menet közben)
(#) Tududli válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2024 /
 
Kszönöm mindenkinek a választ! Valószínű a menetzárlat. Igen le van kötve a relé meg a kondi indítás után u.az a hiba. Lemérem ,majd megnézem a belét Kösz.....
(#) Tududli válasza VIM hozzászólására (») Márc 11, 2024 /
 
Lemértem kérdésem,hogy a mért adatok alapján jó vagy rossz.A folytonosság jó Kösz....
(#) VIM válasza Tududli hozzászólására (») Márc 11, 2024 /
 
Ha levetted a fedelét és kézzel könnyen forgatható a hajtás és fel tud pörögni a normál fordulatra akkor már csak az áramfelvételt lehetne még megvizsgálni, hogy az rendben van e. Az sokat elárul ha menetzárlatos lenne a motor. A főfázis és segéd ellenállása között nem szokott négyszeres lenni a különbség.
(#) Tududli válasza VIM hozzászólására (») Márc 12, 2024 /
 
Rendben, de ezek az adatok jók?
(#) vision61 válasza Tududli hozzászólására (») Márc 12, 2024 /
 
Szia!

Van ehhez hasonló hibátlan fejegységem, este megmérem az ellenállásértékeket.
(#) vision61 válasza Tududli hozzászólására (») Márc 12, 2024 /
 
Megmértem az enyémet, ami szintén 0,34kW-os, ha jól láttam, akkor a tiéd is. Az eredeti indítókondi 71 µf-os.
A tekercsek ellenállásai kb. azonosak, mint nálad, tehát szerintem nincs menetzárlatod:
6,2 - 5 Ω
20,8 - 19,2 Ω
26,1 - 24,2 Ω
(#) Tududli válasza vision61 hozzászólására (») Sze, 7:26 /
 
Köszönöm.!Akkor keresem a hibát.
(#) kaqkk válasza vision61 hozzászólására (») Szo, 9:15 /
 
Csak halkan megjegyzem menetzárlatot nem lehet kimérni ellenállásmérővel .
Ilyennel szokták
A hozzászólás módosítva: Szo, 9:16
(#) vision61 válasza kaqkk hozzászólására (») Szo, 9:48 /
 
Akkor én is csak halkan jegyezném meg, hogy semmi köze az általad linkelt eszköznek a szóban forgó kompresszorhoz.
A hozzászólás módosítva: Szo, 9:48
(#) kaqkk válasza vision61 hozzászólására (») Szo, 9:54 /
 
A zárlatkeresés minden elektromotornál azonos metódus ha kompresszor ha mosógép az áldozat . És mint írtam egy ellenállás mérés nem mutatja ki a menetzárlatot .

Idézet:
„A tekercsek ellenállásai kb. azonosak, mint nálad, tehát szerintem nincs menetzárlatod:”
Erre reagáltam .
A hozzászólás módosítva: Szo, 9:55
Következő: »»   39 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem