Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   28 / 28
(#) Rahed Lee válasza erbe hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
Köszönöm, én is erre jutottam, mert közben találtam a kacatok között olyant, aminek műanyagból van a csavarja.
(#) Rahed Lee hozzászólása Dec 5, 2018 / 8
 
Elkészült a nagy mű Hosszú, küzdelmes projekt volt, de úgy tűnik megérte a fáradozást.

Kétfunkciós a szerkezet, airbrush kompresszor és vákuumpumpa. A hűtőgépkompresszort megjavítottam, átalakítottam, mert először nem indult a letapadt fejszelepek miatt. Megskalpoltam, külső szívásúra alakítottam, a nyomáskör is másként van kivezetve. Most bontható a ház, olajálló gumitömítést kapott, tömítőpasztával és két csavarral van összerakva.

A visszacsapó és a lefúvószelep miatt bármilyen tartálynyomásnál indul. 8 bar-ra állítottam a nyomáskapcsolót. Nyomásesés, szivárgás gyakorlatilag nincs, egy nap alatt 0.2 bart eresztett mindössze. A tartálya egy 2 kg-os tűzoltókészülékről való, ebbe hegesztettem az 1/4-es csatlakozó karmanytúkat és a végét is úgy hegesztettem be, ahol a tűzoltó fúvószelep volt.

Az alváza, fogantyúja egyben egy rekeszes vákuumtartály is. Majdnem taljes vákuumot tud, 0,9 bar alá tudja szívni magát. De itt még lehet valami gebasz, mert a vákuumot nem tartja a tartály kellő ideig. Kb. 5 perc alatt leereszt 0,4 bar-ra. Itt lehet valahol valami minimális szivárgás, tömítetlenség. Most nyomozom. Loctite menettömítő műgyantával vannak a fittingek szerelve, a tartályon a hegesztési varratok csiszolás után fémtöltésű epoxival lettek lekenve, majd több réteg kétkomponensű autófestékkel van lefestve. Nem valószínű, hogy maga a tartály eresztene valahol. Magába az alvázba be van építve egy szivacsos légszűrő, ott ahol a szívócsonk van. Ennek a zárófedele is tömítőpasztával van összerakva, de szerintem itt lesz valahol a szivárgás. Bár így is tökéletesen használható vákuumozásra, csak mivel én karbon kompozit munkákhoz használnám vákuumpréshez, jó lenne, ha legalább egy fél óráig tudná tartani. De valószínű, hogy megspékelem egy vákuumkapcsolóval, így nem kell figyelni, az majd kapcsolgatja ha szükséges.

Köszönöm mindenkinek a segítséget, a tanácsokat, sokat segítettetek.
(#) Reedly hozzászólása Dec 5, 2018 /
 
Mi lehet a probléma, ha a régebbi típusú lehel fagyasztószekrény, csak pár másodpercig indul el? 1 percet várni kell, és ha megint áramot kap, akkor beindul megint pár másodpercre. Relére gondoltam elsőre, de lehet a motor megszorulása is? Elhozhatnám ingyen, de ha nagyobb baja van, akkor nem hiányzik 50 kiló veszélyes hulladék.
(#) BZS válasza Rahed Lee hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Igazán csinos darab! Látom, hogy a kompresszor elmenő oldalán is műanyag cső van. Nem melegszik túlzottan? Ezt az ablakos olajkupakot hol vásároltad? Eddig csak eBay-en láttam, mondjuk szaküzletben nem is kerestem igazán.
(#) Epu2 válasza Reedly hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Üdv! Menetzárlatos motor is lehet. Elindul, de a túláram miatt lekapcsol a bimetálos védelem. Persze a bimetál is lehet fáradt, de ez már csak méréssel bizonyítható. A motor rendkívül ritkán szorul meg.
(#) Petya8 hozzászólása Dec 7, 2018 /
 
Sziasztok
Ha csak kompresszornak használom, akkor is kell bele a tekercs és hőkioldó rész? Mert folyamatosan leold, a hibát nem találom.
(#) StMiklos válasza Petya8 hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Szevasz!

Tekercs (de mit is értesz alatta?) és hőkioldó nem feltétlenül szükséges (na ez egy nagyon nem hozzáértő válasz lenne), de akkor túlterhelés védelem nélkül marad a kompresszor.
Bárt ahogy azt az izzó képet nézem, az már kb. le van égve a zárlat irányába.
És azért old le, mert teszi a dolgát.
Először talán tekercsellenállásokat és testzárlatot kellene mérni, ha ez rendben van, akkor lehet indítási próbának alávetni.

Üdv: StMiklos
(#) Petya8 hozzászólása Dec 7, 2018 /
 
Köszi
Motor rendben megy 3 másodpercig aztán egy perc alatt újra indítható. Kitisztítottam kontaktok jók tekercsen nem láttam égést.
(#) Rahed Lee válasza BZS hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Igen, 6 mm-es poliuretán pneumatika cső van a nyomáskörben is, 14 bar-os. Bőven elég ide. Melegedést nem tapasztaltam, de nem is megy egyfolytában. Az airbrush nem igényel többet 2 bar-nál, nem fogyaszt sokat. Gyorsan feltölti 8 bar-ra, aztán lekapcsol. Ha ennél több levegő kell, akkor ahhoz van rendes 50 literes kompresszorom.

Az olajszint kukkolót én is az eBay-ről rendeltem.
(#) StMiklos válasza Petya8 hozzászólására (») Dec 7, 2018 /
 
Szevasz!

"tekercsellenállásokat és testzárlatot"
A motornak (ami a kompresszort hajtja és a tokon belül található) vannak fő és segédfázis tekercsei.
Ezeket kellene megmérni, hogy egyáltalán jók lehetnek-e...... Túl sok áramot vesz fel, megszólal a védelem.
Erről beszéltem...

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2018
(#) VIM válasza Petya8 hozzászólására (») Szo, 11:41 /
 
Szia! Kezdjük ott, hogy van e benne olaj ami kenje a hengert, mert az jó jel ha forgásnak indul de ha nincs kenése akkor nagy áramokat vesz fel és be fog ragadni a dugattyú. Tehát olajszint ellenőrzés. Ezt legegyszerűbben az oldalsó feltöltő csonk "kinyitásával" és ott az olaj kiöntésével tudod ellenőrizni, majd visszatölteni 2-3dl kompriolaj (talán injekciós fecskendővel, tű helyett pvc csővel). Ha ez a saját reléje amit mutatsz ez már ki van melegedve. A túláram hővédelmet kiiktathatod de azt tudnod kell, hogy mit von maga után. Minden esetre nem ártana egy áramfelvételt mérni és, hogy ez az érték hogyan változik, mert az jó jel ha csökken az indulásihoz képest.
Következő: »»   28 / 28
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu