Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 60
(#) kadarist válasza masz962 hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Szia!
Hasonlít a bekötése az ebben a hozzászólásban lévő bekötéssel? Bővebben: Link
(#) szabopeteke válasza masz962 hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
A kondenzáror biztos, hogy jó? süsd ki (természetesen áramtalanított állapotban) nehogy tönkretegye a műszered, és mérj rajta ellenállást....ha 1..2 ohm vagy kissebb, akkor biztos rossz...ez azért lényeges, mert ha konkrétan a kondi be van kötve, akkor téves következtetésre lehet jutni, ha zárlatos...ha jó a kondi, akkor az U1 és a Z1-re kell kötni a kondit...az U1 és az U2-re megy a 220 volt.
Ha biztos, hogy a K-val jelölt vezetékek is a motorból, és nem a kondiról jönnek, akkor valami hővédelem lehet...termo.. klixon.., ha nincs leégve a motor...ekkora teljesítménynél én úgy szoktam megoldani, hogy a hővédelem nem dírektbe van az áramkörben, hanem egy mágneskapcsoló behúzótekercse kapja meg az áramot rajta keresztül.
Igy elektromosan nem megy tönkre a tizen...akárhány amperoktól...főleg az indítási (huszon...sok Amper) áramfelvétel lehet nagy...szerintem 20 A-es bizti nem fogja bírni az indítást, remélem ennél nagyobb van ott, ahol használni akarod...reméljük a legjobbakat...én nem látom innen, nem tudom a múltját, miért lettek szétbontva a kötések, mikor egy az egyben le lehet szerelni a szivattyúról.
220 Volra nagyobb teljesítményű motort nem is nagyon szoktak gyártani, mert nagyon beterheli a hálózatot...meg ha sokat megy, akkor a villanyszámlát is...a kondi, ha gyárilag van rajta, akkor nem bántanám, amennyiben üzemképes...de nekem 1,5 KW-ra is már irányadónak 50 mikrofarad van megadva...de ez függ a segédfázis tekercselési adataitól is...remélem segítettem...szerintem akkor indítsd, ha biztos vagy benne, hogy nem zárlatos, vagy ha biztos vagy benne, hogy tudod áramtalanítani akkor is, ha belehegged a villásdugó a konnektorba.
Itt már menetzárlat esetén az is bent van a pakliban..én már jártam úgy is...ijedtemben nem tudtam, hova kapjak...lábbal betámasztottam a falhoz, a kezemre tekertem a dugó vezetékét, és két kézzel téptem ki, mert a 20 amperes bizti 38 ampernál sem oldott...pedig nem is volt patkolva...másik dolog, hogy ha a kondi nem zárlazos, az nem jelenti, hogy jó, csak annyiból lényeges, hogy az ellenállás-mérési eredményeket nem befolyásolja.
De úgy is észreveszed, ha indítani akarod, aztán csak búg, de nem pörög fel...még egy gondolat...bár ez talán elég nehéz (kilóra)...hogy indítás pillanatában ahogy álló helyzetből közel 3000-es fordulatra hirtelen felpörög (jó esetben), akkor könnyebb, de nagy fordulatú motorok ugranak, ha nem számítanak rá.
Én általában azt próbálom, mérem ki, amit tekercselek, nyilván arra indítok rá, amit előzetes szigetelésvizsgálat, ellenállásmérés jónak ítélt...én rá szoktam lépni és úgy indítom...ha nagy (10KW), akkor szorítóval lefogatom...neked gondolom nincs szigetelés-vizsgálód, nem tudsz meggyőződni róla előre, hogy nem jut rá az áram a fémházra...inkább szorítsd le...vagy ha úgy is megvan a helye, akkor le tudod csavarozni...a zöld-sárgát sem hagyd ki.
Ha először csak ráindítasz, addíg ne fogd meg, amíg nincs a védővezető (földelés) rákötve...ha van lakatfogó, vagy valami, ami bírja az ilyen áramokat, mérjél áramfelvételt, ha felpörög...elég akkor, ha felpörög...utána már ugrani biztos nem akar akkor sem ha könnyű, és az üresjárati áramfelvétel lényegesen kissebb mint az indítási áramfelvétel.
Azért vigyázz magadra is, ne csak a motorra...én a gumiszőnyegről a szigetelés-vizsgálóval, meg a 600 Amperig tudó lakatfogóval könnyen írogatok...sőt igazából van 220 voltos torroidom, ezért a 220 voltos motorokat általában nem dírektbe indítom, hanem fokozatosan adom rá az áramot, és így fokozatosan pörög fel, és elmarad az indítási áram.
Csak nincs 3 fázisú torroidom, így 380 voltos motorokat csak dírektbe tudok indítani...bedugom..lesz ami lesz, kezem a kismegszakítón, ha baj lenne...neked gondolom valami kapcsoló van a gépen, amin használni akarod a motort...ha bírja, akkor nagyon helyes...
(#) szabopeteke válasza kadarist hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Bocsi, most ezen a számítógépen nem tudom megnézni a linket, mert nincs PDF-es cuccokhoz progi..annyira friss telepítés, hogy még nem került sorra...talán holnap a másik gépen, mert erre hétfőig nem akarok rakni semmit, mert lehet, hogy winyó csere lesz, és máris a rendszer is fölöslegessé válik...csak addíg is kellett a gép...bakker mennyit írtam az előbb....
(#) szabopeteke válasza masz962 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Nnna azért MZ/X jelentkezz...most agyon csapott az áram, vagy feltekert a motor? esetleg magadra gyújtottad a házat elektromos úton? megszűntél...
(#) masz962 válasza szabopeteke hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszönöm szépen a segítséget. Bekötöttem, nem ráz, egyből felpörög. A kondival biztosan igazad lesz, mert nem olyan szép sima hangja van, mint a többi motornak, de búgni sem búg, egyszerűen nem tetszik.(csapágy nem lehet, mert újakat tettem bele) A két sárga szalagos K jelölésű fekete vezeték továbbra sem tudom, hogy mire lesz jó. A motor működése közben nincs benne áram. Ha az egyiknek adok áramot, akkor csak a másik végén jön elő, a többi vezetékben nincs semmi. Indítókondinak nem lehet a vezetéke?
Mindenesetre örülök, hogy működik, és köszi mégegyszer.
Üdv: masz62
(#) szabopeteke válasza masz962 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Hány Ampert vesz fel üresjáratban? ki tudtad mérni? (van mivel kimérni?) A két szabadon maradt vezeték valószínű hővédelem..ez egy kerámia-féle anyagú vagy bimetálhoz hasonló valami,max ceruza vastagságú, 1-3 cs hosszú valami, vagy másik fajtája olyan mint egy gömbölyű gyógyszer, csak ennek vannak lábai, néha egy elektromosan jó szigetelő, vastag zsugorfólia van rajta, nem látszik akkor sem, ha pl csapágycsere miatt szétszedi az ember a motort,hiszen a tekercsek között van belül, hogy minél több tekercs melegét érzékelje nincs bekötve a tekercselésbe a te esetedben, csak a hő érzékelése miatt helyileg benne van, gyárilag bele teszik (két tekercs kereszteződése közé általában, hogy a fő és a segédfázis tekercs melegedését is érzékelje) ha melege van, megszakad...az a típusától, fajtájától függ, hogy az a verzió, amelyik visszakapcsol, ha kihűl, vagy az amelyik nem...azt nem tudom, hogy a te motorodban mennyire van elszigetelve ez a cucc elektromosan a tekercseléstől..de ha azt mondod, nem jön le róla áram...dugjad be a dugvillát fordítva, fejtetőn, és úgy is nézd meg, nem jelenik-e meg áram a kivezetésein, nem csak a nullvezető felé gyenge a hővédelem szigetelése...ha úgy sincs benne, akkor jó... esetleg egy mágneskapcsoló behúzótekercsét megtáplálhatod azon a hővédelmen keresztül, és a mágneskapcsoló érintkezői meghúzáskor bekapcsolják a motort...(ugyanezzel a mágneskapcsolóval a normál ki és bekapcsolást is meg lehet oldani, ha egy akármilyen szir-szar kapcsolóval meg tudod szakítani a mágneskapcsoló behúzó-tekercsének áramkörét, ami nem nagy feladat...)...ha ezt megvalósítod, akkor a normál be-ki kapcsolást is biztosítani tudod ezzel, meg ha melege van a motornak, akkor is elejt a mágneskapcsoló (vagyis kikapcsolja a motort)...elvileg nem lehet leégetni...de azért az ördög nem alszik...léteznek gyenge minőségű klixonok, gyenge minőségű termoelemek, amelyek akkor oldanak ki, mikor már késő... csak hát...nem olcsó egy 25 Amperes mágneskapcsoló....de ez jó lenne végleges verziónak is...Ha nincs rá lóvé, akkor meg jobb híjján kihagyod a kapcsolásból ezt a hővédelmet, de arra vigyázz, hogy bajt ne csináljon...ha nincs kapocslécre kivezetve a vezetéke, akkor szigeteld le, nehogy áramkörbe kerüljön a tudtod nélkül...esetleg manuálisan tudod nézni, hogy melegszik-e, ha gyalulsz vele (ráteszed a kezed az alumínium házra, de ne tekerjen fel az ékszíj,vagy fogaskerék, ebben a motorban elég erő van...ha nem zárlatos, ezért kérdek üresjárati áramfelvételt olyan ponton, ahol még nem ágazik szét az áramkör, tehát a kapcsolás teljes áramfelvétele kiderül...pl.azon a vezetéken, ami az U2-re megy)...a kondenzátor lényeges főleg hosszabb használat esetén...ha zárlatos, leégetheti a segédfázis- tekercselést, ha kiszáradóban van, akkor gyengébb a motor, és jobban melegszik terhelés hatására a főfázis-tekercselés...ebbe az eddigi infók alapján szerintem gyárilag sem volt relé...ha gyalugépet hajtasz vele...úgy dereng..akkor a munkahengernek nagy a tömeg-tehetetlensége...főleg, ha széles...apámnak egy 300-as abrikter van 1,5 kw-os motorral, és úgy oldotta meg a 70-es években, hogy indításkor megemeli a motort egy karos megoldással, laza szíjjal indul, majd fokozatosan engedi vissza, és ha már felpörgött, akár nap hosszat mehetnek...volt amikor mentek is a 20*20-as tölgyfa-gerendák, vagy annál szélesebb deszka...ugyanarról a motorról megy fogaskerék-áttétellel az előtolás is...nem azt mondom, hogy erős, néha fuldoklik, de ha nem vesz az ember fél centisnél nagyobb fogást puha fánál sem, akkor bírja...a te esetedben jobb valamivel a helyzet, mert a kondi állandóan üzemben van, állandóan segíti a motort, apámén meg gyárilag csak indításkor...sajnos a tekercselési adatai kapcsán apáméra nem nagyon rakhatok állandó üzemre kondit...bár még a gyári tekercseléssel van 78 óta, de megvan az adatlapja...vékony huzallal van apám motorjának a segédfázis-tekercselése...míg a te motorodnál vastagabb a segédfázis huzal, és valamivel vékonyabb a főfázis,mint apám motorjánál... így a két tekercselés nyomatéka segíti egymást...nem úgy mint apám motorjánál....de ha 380 voltos 2,2 KW-os motorod lenne, és lenne 380 voltod is, akkor villanyszámlában nem lenne mindegy...azért vigyázz...annak a motornak mindegy, hogy fát gyalul, vagy téged, a szíjtárcsán ékszíj fut, vagy a kedvenc pulóvered...
(#) kadarist válasza szabopeteke hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Ez egy komoly írásmű, egy mondatban. Műfajteremtő
(#) szabopeteke válasza kadarist hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Igazad van...tagolnom kellett volna de ha kekeckedni akarok, akkor 2 mondat. Az első sorban kezdődik a második mondat. De igazad van abban, hogy ez így nyelvtanilag nem helyes...
(#) Sebi válasza masz962 hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Erősen ajánlom, ohmmérővel mérjed, miközben terheled a motort. Ahogy melegszik, az ellenállása fog változni valamerre (PTC v. NTC), hővédelem elektronika részére ad(hat) jelet. Vagy egyszerűen egy klixon (hőpatron) ami adott hőmérséklet elérésekor szakadásba megy. Ez utóbbit a mágneskapcsoló behúzótekercsével szokták sorbakötni.
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 28, 2010 /
 
Helló
segitségre lenne szükségem van egy imi villanymotor aminek a sorozatszáma
OZF8 C-2ND
MSZ152
220V
750W
0,75COS
IP44
2870F/P
MEKKORA INDITÓ KONDENZÁTOR VALÓ RÁ?
mert ami rajta volt a számok lekoptak és megsérült, inditó relé is van a kapcsolo dobozában, csak nem akarok tul kicsit és tul nagyot sem,
elöre is köszönöm! esetleg emailcimem,
pityesz001@citromail.hu
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 28, 2010 /
 
előbbi hozzászoláshoz!
tudomásom szerint nem lehet üzemi kondenzátort kötni rá, igy van?
(#) VIM válasza pityesz001 hozzászólására (») Nov 28, 2010 / 1
 
Helló!
Az indító relé: MIHA B 60/195. A kondenzátor 80mikroF/280V-s.
Idézet:
„OZF8 C-2ND”

A 8 után van még egy 0, de lényegtelen, mert csak a tengely magasságot jelenti. Itt van a bekötése.
Ezen az oldalon képekkel is illusztrálva: 380/220 villanymotor bekötése c. topik, képek, 5. oldal alja.
(#) szabopeteke válasza pityesz001 hozzászólására (») Nov 28, 2010 / 1
 
igen, a 8 után van egy nulla is...ha nálad nincs, akkor lekopott...látom, kaptál választ, akkor én nem nézem meg...csak azért nem megyek le...ezek a motorok több féle sorozatokban készültek.. volt 63, 71, 80, 90...ezekre emlékszek...meg voltak célirányos cuccok, mint például az energomat mosógépekhez a GU 950..nyilván a speciális motoroknak más a típusa is...de ha van benne relé, mert úgy látom, fórumtársunk infója alapján, ez a relés módi...ki ne hagyd, mert akkor leég a motor...mások a tekercselési adatok az állandó üzemre készült motoroknál, mint az indító-kondenzátorosnál...múlt héten amit tekercseltem indító-kondisat, azért égett le, mert meghúzva maradt a relé... kilágyult a rugója, meg össze sültek az érintkezői...
(#) szabopeteke válasza szabopeteke hozzászólására (») Nov 28, 2010 /
 
egy kis elírást ejtettem, és későn vettem észre..."mások a tekercselési adatok az állandó üzemre készült motoroknál, mint az indító-kondenzátorosoknál" ezt helyesbítem. Mindegyik motornak bírnia kell az állandó üzemet a jelenleg szóba jövők közül...konkrétan a kondenzátor és a segédfázis-tekercselés ami a tiédben csak indítás erejéig kell, hogy áramkörben legyen, utána meg kell szakítani az áramkörét, mikor felpörgött a motor. ezt csinálja a relé.attól még a főfázis-tekercselés áram alatt marad, és dolgozik a motorod üzemszerűen, ha más baj nincs...bocsi az elírásért...
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 28, 2010 /
 
köszönöm a segitséget! igen elkopot nem tudtam leolvasni! Lenne még 1kérdésem. Ugyan ilyen imi motor 220v 1500w 2920rpm asszem 11 vagy 12Amper a sorozat számot nem tudom leirni mert tekercselönél van. Hogy mekkora kondi mehet rá inditónak. Most 150-180 mikroF, remélem nem túl nagy mert látatlanba vettem. És ehez milyen inditó relé kell? Mert most nyomo gombosra van megcsinálva. Meg mennyibe kerül egy ilyen relé? Az elöbbi hozzászoláshoz vissza térve akkor nem lehet rá üzemi kondenzátort rakni? Köszi a válaszokat
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 28, 2010 /
 
semmi baj! Bocsi ha az iras nem megfelelo de mobilrol vagyok.
(#) szabopeteke válasza pityesz001 hozzászólására (») Nov 28, 2010 /
 
ŐŐŐŐ...izééé....nekem szándékosan sem mennek ilyen karakterek...pl azt a paragrafus-jelhez kicsit hasonló, de mégsem az..inkább s, de alul van valamije...biztos fiú s... a 3. sor végén, hogy csináltad? De a lényegre térek: a típusából semmi nem látszik? "ozf90 után levő karakterekből?..már ha jól tippelem a 90-et...de azt meg tudod mérni...tengelymagasság mm-ben..mert 1500 wattos létezik indító kondis, és állandó üzemű kondis verzió is...a bekötő-dekniben eredetileg volt relé, vagy nem? ebből adódik, melyik féle séma a tiéd...ha nem, akkor ha fekete kondi volt rajta eredetileg, akkor indító, ha fehér akkor állandó üzemű...ha alumínium, akkor zsákutca...valami OZF90-?-2??...egy darabban van, vagy szétszedve? Vasmag alapján is sokszor be lehet azonosítani...vasmag-hossz és belső átmérő...valószínű 24 hornyos az állórész...a forgórész meg 19, csak ki van öntve alumíniummal...körül nézek, hány ampereket írnak az adatlapjaim...de valami komolyabb támpont nem ártana az 1500W meg a 2920/p fordulaton kívül...
(#) szabopeteke válasza pityesz001 hozzászólására (») Nov 28, 2010 / 1
 
Én kettő adatot találtam, amire igaz a 11-12 amper is meg a 1500 w is meg a 2920/p fordulat...az egyik: OZF90C-2N (vasmag-hossz: 115mm). Ez 12 Ampert vesz fel , indító kondenzátoros, tehát relé is van abban amit találtam...160-200 mikrofarados indító-kondi, 120/530-as relé van nekem megadva...A másik OZF90C-2ND , 11.6 Ampert vesz fel...(vasmag hossz:105 mm)...ez is indító kondid...a kondi és a relé ugyanolyan nálam...ebben a két esetben csak a tekercselési adatok mások, pl a kötések a tekercs-fejben meg a huzal átmérő, menetszám...ilyesmi...de ez téged nem érint... De van egy harmadik adat, ami csak 9.1 Ampert vesz fel...az állandó üzemű kondis, vasmag hossz: 90 mm...győződj meg, hogy tényleg tizen...amper van-e ráírva...ha 11.6 vagy 12 amper, akkor a bekötés ugyanez lesz, mint "(#850844) VIM válasza pityesz001 hozzászólására (#850775)" hsz-ban, csak az én értékeimmel vagyis 160 mikrofarad indító-kondi, és 120/530-as relé...de már most szólok, hogy ekkora teljesítménynél én még nem találkoztam olyan relével, ami néhány hónapnál többet bírt volna...mindnek elég az érintkezőke, meg az a rugó, ami az érintkezőt nyomja...ha a tied jó, írd meg honnan szedted, tudjam hol lehet elfogadható minőséget összeszedni...(elegem van a szutyok szarokból...túl drága szemetek az 1100 w-os meg annál nagyobb teljesítményre készült relék ) én úgy oldom meg, hogy ahol lehet, nyomógombbal indítható a motor, ahol meg automatikusan kell indulnia, ott a relé nem dírektbe kapcsolja a kondi áramkörét, hanem egy mágneskapcsoló behúzó tekercsét kapcsolja, és a mágneskapcsoló kapcsolja a kondit...majdnem lehagytam...szerintem 30 mikrofaradot állandó üzemre is rátehetsz, de az indító kondi, a 160/200-as legalább 400 voltos legyen...inkább 450 voltos....de ha rosszul gondolom, javítson ki valaki...
(#) szabopeteke válasza szabopeteke hozzászólására (») Nov 28, 2010 /
 
...remélem soha nem találkozok ezeknek a reléknek a tervezőjével mert még véletlen megfojtom a ****
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 28, 2010 /
 
11.6 amper ahogy mondod! Akkor a 150-180 mF Kondi jĂł lesz hozzĂĄ elviekben. KĂŠrdeztem a tekercselĂśt. Azt mta ezekre nem lehet kĂśtni Ăźzemi kondit! Akkor nem foglalkozok a relĂŠs megoldĂĄssal. KĂśrfĂźrĂŠszen lesz a motor inditĂĄskor megtudom nyomni a gombot meg mĂĄr megvettem a kapcsolot is meg a gombot is. Csak azt vĂĄrom hogy kĂŠsz legyen ĂŠs bekĂśthessem. Azt hittem praktikusabb megoldĂĄs a relĂŠ!!! AzĂŠrt szeretnĂŠk Ăźzemi kondit mert favĂĄgĂĄsnĂĄl szakaszos hirtelen terhelĂŠseket kap, nehogy kimozditja a fordĂşlatszĂĄmot. Vagy netĂĄn megĂĄljon. Ugy jĂĄrt az ismerĂśsĂśm is ugy maradt a relĂŠ ĂŠs leĂŠgett a motor. Csak ugy nem ĂŠrtette miĂŠrt ad olyan erĂśs rĂĄngatĂłzĂłhangot, ĂŠs ugyan ugy hasznĂĄlta tovĂĄbb. Pontosabban megnĂŠzem holnap az adat tĂĄblĂĄt mert munkahelyen vagyok. 11.6 ampere is csak ugy emlĂŠkszem. KĂśszi :yes:
(#) szabopeteke válasza pityesz001 hozzászólására (») Nov 28, 2010 / 1
 
*** próbálj meg magyarul is írni keressél valami épeszű billentyűt, ha tudsz...alig bírom kitalálni mit írsz...az előző hsz-ban is volt egy mondat amire nem jöttem rá, ebben is van olyan rész...a lényeg, hogy gyárilag kifejezetten indító, és nem állandó üzemű kondenzátoros motorként készült...azért írtam a 30 mikrofaradot, mert 1100 w körül léteznek állandó üzemű kondis motorok, amelyeknek a segédfázisa hasonló keresztmetszetű huzallal van tekercselve...de gyárilag ehhez csak az indító kondi van...a relé praktikus lenne, ha nem döglene le...így lényegében a nyomógombbal csinálod azt, ami a relé dolga lenne..de legalább sikerült azonosítani: OZF90C-2ND....mire kikalkuláltam, hogy "körfűrész"... akkor legalább mindíg lesz ott valaki..lesz aki észreveszi, ha meg kell nyomni a gombot...nem úgy, mint pl. vízszint-kapcsolós szivattyúknál...nekünk is van egy szintén 1500 W-os IMI motorral hajtott körfűrészünk (is), és az is 2920-as fordulatú motor..fejből nem tudom a típusát, de indító kondenzátoros...1978-ban gyártott motor, és még ugyanabban az évben lett rá megvéve a nyomógomb...pedig a motor előbb megvolt, mint a fűrészgép...de még a gyári tekercselésével megy....(gyorsan, rohamba készült gép korábban megvett motorra számítva, építkezés közben szarufát meg tetőlécet vágni, aztán megmaradt tüzifához) pedig minden favágáskor 6-8 alkalommal legalább lefullad, csak egyből, azonnal újra indítjuk, nincs ideje leégni...meg eleve úgy indítjuk, hogy megnyomjuk a gombot, utána dugjuk be, (nincs kapcsoló, pedig nem ártana) és mikor felpörög, akkor engedjük el a gombot..(sokan bekapcsolás után nyomják a gombot...abban az esetben miután bekapcsolja, addíg erőlködik a motor, amíg meg nem nyomja a gombot, mert nem tud elindulni)...ja azt javaslom, olyan nyomógombot tegyél, ami nem a Tecsó gazdaságos, hátha agyoncsap ..a Tecsós cucc nem feltétlen elég jó szigetelő...meg lehet beégnek az érintkezői...érdekes...a 40 éves csengő-gomb bírja...a fekete kocska bakelitban piros vagy zöld gömbölyű gomb..állítólag most is gyártanak olyat is..de rád bízom, több féle is létezik...csak bírja...remélem még nincs zárlat a motorban...meg vedd figyelembe, hogy ahol használni fogod, a 16 Amperes biztivel nem nagyon indul el, mert nagy az indítási áram, amíg álló helyzetből felpörög...25 Amperral már tuti...aztán vigyázz...ha az egyik kezed levágod, utána egy kézzel nehéz fát vágni...meg a lapot élezni is jajj majdnem elfelejtettem...ha jól emlékszek, az indító kondikon 2 érték szokott lenni...én is azért kettőt írtam...van pl. 100-125, 120-160, 160-200 mikrofarados...csak infóként...neked a 160-200-as kell majd,450 voltos. (feszkóra azért lényeges, mert tárolja az energiát, nem sül ki a tekercselésen keresztül, mert csak az indításkor van áramkörben (hacsak kikapcsolás után meg nem nyomod a gombot), meg a fáziseltolás miatt eleve nem lessz kb 330 voltnál kissebb igénybevételnek kitéve, de nagyobbnak lehet...ha jól gondolom...na fexek...jó éjt...ne tekerd fel magad a fűrészre...túl éles, és kényelmetlen is...meg ha nem tekered le magad gyorsan, akkor a motor is leég, sőt ha a bizti nem old le, akkor a ház is...és ez együtt ciki lehet...levágott kézzel tüzet oltani de ha rendesen élezed, 30 centi átmérőjű lappal lehet dolgozni vele...ha érzed mit bír, és nem tolod nagyon, akkor 50 centissel is, de azzal már finoman...meg függ az áttételtől is....meg hogy milyen kemény fát vágsz, vagy mennyire vizes...
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 29, 2010 /
 
OZF90C-2ND 11,6A 1500W 220V 50HZ IP44 megnézettem
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 30, 2010 /
 
helló. olyan kondenzátort kaptam ami 80-100m/F és 330V remélem ez jó lesz a másik meg 63-80m/F 280V, de az elsőt vettem meg
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 30, 2010 /
 
de müködik rendesen, még terhelés alatt is mivel kompresszort hajt
(#) szabopeteke válasza pityesz001 hozzászólására (») Nov 30, 2010 /
 
az pici...én 160/200-at javasoltam...de végülis csak inditáskor van szerepe, meg ha lefullad túlterhetéstől...ha el bir indulni akkor jó, de nagyon kicsi lesz az inditó nyomatéka a motornak...azt a kettőt amit emltettél, együtt is elbirná, ha párhuzamosaan kötöd....az együtt tudná kb. azt, amit irtam...de rád bizom, csak nem biztos, hogy mindig elindul...a helyedben néztem volna más boltban, vagy rendeltettem volna olyat az eladóval...igy az inditó nyomatéka kb. 750 wattos motor inditó-nyomatékának felel meg...szerintem...csak akkor elég, ha tényleg minimális terheléssel indul...ezt a manuszt...az előbb mintha körfűrészt irt volna, most meg kompresszort...akkor mire használja....mindkettőre? központi motor, mint régen a gőzgépek
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 30, 2010 /
 
félre értettél. én a kissebik motorra vettem 80-100as kondit a 1,5KW már van egy 150-180as kondi
(#) pityesz001 hozzászólása Nov 30, 2010 /
 
van egy OZF80C-2ND ez 750 wattos erre kellet a kondi azt irtad 80 as kell rá ez a kompresszoron van!
van egy másik, OZF90C-2ND 1.5Kw os ami fürészt hajt de van egy ugyan ilyen ami darálón van
(#) szabopeteke válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Igy értem...(bocsi...továbbra sincs hosszú i betűm, bal ctrl, bal shift...meg pentium 3-as gépről irok, mert az megázott, de már kiszáradt amit használni szoktam, azzal nem merek feljönni, mert kémprogi is, meg virus is van rajta). Jó lett az utóbbi motor is ezek szerint (a 1,5 Kw-os)...
(#) pityesz001 hozzászólása Dec 1, 2010 /
 
igen persze jó lett, tegnap hivott a tekercselő kész lett a motor, ki is próbálta! te honnan irsz?
felétek mennyiért tekercselnek egy ilyen motort? :miaz:
(#) pityesz001 hozzászólása Dec 1, 2010 /
 
helló
OZF90L-4ND 750w 1450 ford megér 8000ft -t?
Következő: »»   4 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem