Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1524 / 1524
(#) Attila86 válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Aug 8, 2019 / 1
 
C nyelven, MPLABX fejlesztőkörnyezetben és XC16 fordítóval.
(#) nandika76 válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 9, 2019 / 1
 
Kedves Attila86, régóta követem a te munkásságodat, de az messze túlszárnyalja sok "hobbista" lehetőségét és képességét.
Viszont engem nagyon tud inspirálni, hogy lehet ezt így is!
Késztet arra, hogy jobb legyek hisz másnak is sikerül, nekem miért ne menne!!!
Úgyhogy szerintem nincs mit szerénykedni.
Köszönöm az ösztönzést, jó gyönyörködni a munkáidban!
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 9, 2019 / 19
 
Másfél éve hogy elektronikával érdemben nem foglalkoztam ugyanis helyette 3D nyomtatókat terveztem és építettem. Többek közt azért hogy majd az elektronikáimhoz saját tervezésű műszerdobozokat nyomtathassak. Ma végre eljött ez a nap is!
A korábban ismertetett egyedi mérőműszerem elektronikájának tervezésével párhuzamosan egy dobozt is terveztem hozzá. Kinyomtattam, csiszolgattam majd lefestettem. Nos hát... prototípusnak végülis elmegy. Valószínűleg a szórógitt segített volna, na majd legközelebb. Direkt vettem egyébként a doboz csiszolásához ez ilyen gépet: Bővebben: Link
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 9, 2019 / 6
 
Még pár kép az illesztésekről:
(#) bbatka válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 10, 2019 /
 
Szerintem tökéletes a doboz is. Nem tudom hogy milyen furatméretű fúvókával nyomtatsz. Esetleg ha még van mód rá, hogy kisebb furatú fúvókával nyomtass, azzal még lehetne javítani a felületi minőségen. Anycubic I3 mega nyomtatómban 0,4-es a fúvóka gyárilag, de 0,2-est is lehet hozzá kapni, vettem is. Kipróbálni még nem próbáltam ugyan. Általában a PLA és ABS anyagok akril szórós festékekkel szépen és gyorsan bevonhatók.
(#) DRoland válasza DRoland hozzászólására (») Sze, 18:27 / 9
 
A következő kiegészítése a rádiónak nem egy nagy dolog (bár a szoftver része nem volt mindig könnyű), de azért megmutatom, kiegészítettem RTC IC-vel (DS3231).
A hozzászólás módosítva: Sze, 18:30
(#) don_peter hozzászólása Csü, 13:41 / 20
 
Ismét itt, de most egy már régebbi projektem újabb verzióját mutatnám meg. Ez a SEGA-s projektem immáron több mint 3 éve tart és fertőz.. A legújabb fejlesztésem a szoftveres fejlesztőket támogatja inkább, hiszen a kártya úgy lett kialakítva, hogy közvetlen lehessen USB-n keresztül adatot feltölteni, de úgy, hogy közben a konzol is bekapcsolt állapotban maradhat. A feltöltés idejére a konzol átadja a vezérlést kártyának, adatfeltöltést követően pedig vissza kapja azt. Ez úttal a projektem a SEGA MEGA DEBUG DRIVE nevet kapta, ami kicsit csalóka mert igazi debugolásra egyelőre nincs felkészítve, de közvetlen minden sallang nélkül képesek vagyunk a megírt részegységében vagy teljes egészében elkészült programunk éles hardveren való tesztelésére.

Aki most olvas elsőnek a kütyümről annak ez a néhány sor is érdekes lesz:
Az eszköz egy a 90-es években népszerű SEGA MEGA DRIVE tv játékkonzolra fejlesztett flash memória alapú az eredetivel teljesen megegyező kazetta annyi plusz lehetőséggel, hogy bármikor és bármelyik SEGA-ra megjelent játék ROM-ját fel tudjuk tölteni és azzal játszani.
Legtöbb esetben az ilyen és hasonló kártyákat EVERDRIVE-nak is nevezik, ez a legelterjedettebb kifejezés a flash alapú kártyára. Az én kártyám annyival tud többet, hogy képes a közvetlen ROM feltöltésre, ezáltal jól használható a programok tesztelésére.

A kártya eredetileg is inkább a fejlesztéshez van készítve és nyújtana segítséget, mint sem a régebbi ROM-ok lejátszására, de mivel a legtöbb felhasználó játszani is szeret ezért készítettem egy olyan módot is a programjába, amely lehetővé teszi az előzőleg az SD kártyára felmásolt maximum 200 játék ROM listázására és elindítására. A kártyát 3 különböző memóriatípussal szereltem, hogy tesztelni tudjam a sebességet, 2 féle NorFlash és 1 SRAM-al. (a sebességről a videós prezentációmban sokat beszélek)
Az okoska egy STM32F407-es MCU, amely sebességét és perifériáját is tekintve nem beszélve a Nor és SRAM támogatásról, több mint megfelelően eldöcögteti a ráírt programját.

Augusztus 3.-án az Árok Parti Ajkai rendezvényére kaptam meghívást és szívesen mutattam be illetve a már SEGA-ra írt prezentációval készültem az előadásra. Az előadásról készültek felvételek, amelyből egyet itt me gis tudsz tekinteni: DPTP System - Arok Party 21. SEGA DEBUG CART PRESENTATION 2019

Ugyan ezen a csatornán megtalálni az összes eddig projektem, amelyek publikusak többek közt ezen projektemmel kapcsolatos videókat is.

Ez a projektem volt eddig talán a legösszetettebb, hiszen nem csak hardver és szoftverrel kellett foglalkozzak, hanem kicsit a külcsínnel és kicsit a médiával is. Készült a kazettához doboz is, amelynek borítóképének megtervezése is komoly feladatnak bizonyult nem csak tervezés de kivitelezés tekintetében is.

Akit továbbiakban érdekel az talál még néhány plusz infó morzsát:
Készült külsős cikk is a témában amelyet itt találtok meg: Gamer365.hu : Mega Drive játékfejlesztés, házilag

Egy szintén cikk, amely belsős: DPTP System - SEGA Mega Debug Drvie Cart

Mind ezeken felül pedig elkezdtem egy blog sorozatot írni, amely majd szépen lépésenként azt mutatja meg, hogy is kell SEGA MEGA DRIVE tv játék konzolra programot vagy játékot írni.
Ezt itt találjátok: Írjunk játékot SEGA MEGA DRIVE konzolra
A hozzászólás módosítva: Csü, 13:48
(#) kalmi.kalmi válasza don_peter hozzászólására (») Csü, 17:42 / 2
 
Császár vagy !
Következő: »»   1524 / 1524
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu